کد خبر 1615711
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
افتتاح کارخانه موشکی در نروژ

در میانه جنگ اوکراین و افزایش درخواست برای تجهیزات نظامی، نروژ یک کارخانه تولید موشک افتتاح کرد.

به گزارش مشرق، شرکت فناوری دفاعی «کونگزبرگ» نروژ امروز (پنجشنبه) یک کارخانه موشکی جدید افتتاح کرد تا تقاضای فزاینده تسلیحات از سوی کشورهای غربی را برآورده کند.

کشورهای عضو ناتو در دو سال اخیر برای تامین نظامی اوکراین تولید تسلیحات، مهمات و موشک خود را افزایش داده اند.

گفته می‌شود هزینه ساخت این کارخانه ۶۴۰ میلیون کرون (۶۱ میلیون دلار) بوده است.

پیش از این، سوئد و نروژ با اوکراین توافق امنیتی ۱۰ ساله امضا کرده بودند. بر اساس این توافقنامه، نروژ به اوکراین کمک امنیتی با ارزش ۲۵۸.۸ میلیون دلار ارائه خواهد کرد که از این مبلغ، ۱۹۰.۲ میلیون دلار به طرح آلمان برای تقویت سامانه‌های دفاعی اوکراین اختصاص خواهد یافت. علاوه بر این، نروژ مبلغ ۷۱.۳ میلیون دلار را به حمایت دریایی از کی‌یف اختصاص خواهد داد که شامل تجهیزات و آموزش نیروهای اوکراین خواهد بود.

پس از دو سال جنگ در اوکراین و ناتوانی این کشور در برابر روسیه، اعضای ناتو به دنبال آن هستند که با عرضه تجهیزات نظامی جدید این روند را تغییر دهند. استونی اخیرا اعلام کرده که اوکراین به سالانه بیش از ۴ هزار موشک ضد هوایی نیاز دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    15 3
    دنیای آینده دنیای موشک نیست .!!! ... چقدر وقیح هستند کسانی که با همان فکر و با وقاحت در منظره ها ملت را احمق فرض می کنند و دم از دنیای گل و بلبل و اعتماد به غربی ها صحبت می کنند
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      4 1
      احسنت،چوپون می‌خوام براگوسفندام ظریف خوب دادمیزنه خبرش کنید
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      2 1
      حق
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    4 1
    افتخار ایرانی افتخار جهانی 🇮🇷🥇🌍 سردار عزیز امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه سخنانی ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ : اگر امروز موشکی به اینجا رسیده...کسان زیادی زحمت کشیدن تلاش کردند...نماد اونها شهید طهرانی مقدم...ولی من امروز باید اینو عرض بکنم کسی که باعث شد موشکی تا این حد گسترش پیدا کند و نام او هیچ کجا برده نشد و هم اکنون هم گمنام است آقای دکتر قالیباف است...دوره فرماندهی قالیباف تدبیری اندیشیده و بنیانی نهاده شد که ما امروز در هر شهر یک پایگاه _موشکی_ داشته باشیم . دکتر قالیباف در سال ۱۳۸۷ برابر با سال ۲۰۰۸ میلادی از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شدند . برای مشاهده لطفاً به ویکی‌پدیای دکتر قالیباف مراجعه کنین در قسمت شهرداری تهران این مطلب ذکر شده و آدرس سایت رو گذاشته با کلیک کردن میتوانید رتبه بندی رو ببینید.. 👌🥇❤️🇮🇷🌍❤️
  • محسن آزاد RU ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 2
    قبول میکنم ریاست کارخانه
  • تت IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    4 4
    باید هرچقدر میشه از روسیه امتیاز گرفت با تولید تانک و موتور هواپیما تحت امتیاز با انتقال تکنولوژی
    • GB ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      1 0
      باشه اونا هم بهتون امتیاز دادن با این مسئولاتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس