قاضی زاده در مناظره چهارم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمین مناظره گفت: حامیان برادرم پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین المللی ندارند و تک چشمی به دنیا نگاه می کنند.

به گزارش مشرق، چهارمین مناظره از ۵ مناظره درنظر گرفته شده برای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوشنبه ۴ تیرماه با با محوریت سیاست خارجی و با عنوان «ایران در جهان امروز» برگزار شد.

امیرحسین قاضی زاده طبق قرعه کشی انجام شده، روی صندلی شماره ۳ مستقر شد.

** شیوه برگزاری مناظره

مناظره چهارم نسبت به مناظرات قبلی تفاوت‌هایی داشت و با حذف زمان استراحت و سوال سوم و البته افزایش زمان‌های ۴ دقیقه‌ای به ۵ دقیقه، کوتاه‌تر شد.

به این ترتیب، در هر مرحله، هر نامزد در ۵ دقیقه اول به سوالات کارشناسان پاسخ می‌دهد و در ۵ دقیقه دوم، به نقد اظهارات دیگر نامزدها می‌پردازد.

در مرحله نهایی مناظره نیز هر نامزد می‌تواند طی ۶ دقیقه صحبت های خود را جمع‌بندی کند.

سوالات مرحله اول که توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر بود:

پاک آیین: برنامه های شما برای بهره مندی از فرصتهای توافقات با چین و روسیه چیست؟

سجادپور: توازن و تعادل در سیاست خارجی را چطور دنبال می کنید؟

میرکریمی: پیمان منطقه‌ای با اوراسیا موفق بود؛ برنامه دولت شما برای تکرار این موافقتنامه چیست؟

آل اسحاق: ۱۲۰۰ میلیارد دلار تعامل همسایگان است؛ سهم ما از این تعاملات چقدر است و برای استفاده از این فرصت چه برنامه ای دارید؟

رئوف شیبانی: با توجه به حرکت رو به پیشرفت مقاومت در منطقه و دستاوردهای این مقاومت، برنامه سیاسی دولت شما برای تثبیت و تقویت این دستاوردها چیست؟

سوالات مرحله اول مناظره سیاسی

قاضی زاده در بخش اول این محورها را بیان کرد:

* جایگاه ما در پایان دولت روحانی نامطلوب بود

* این روزها وقتی که خدمت مردم می‌رسیم، مردم انتقاد می‌کنند که چرا واضح صحبت نمی‌کنید؟

* هنگامی که آقای روحانی، دولت را تحویل داد جایگاه ما در منطقه نامطلوب بود. با دولت سابق افغانستان تنش جدی داشتیم.

* جالب این است که جریان رسانه‌ای و مهندسی افکار عمومی آقایان در ابتدای دولت شهید رئیسی و به دنبال روی کار آمدن طالبان قصد داشت جامعه را طوری تحریک کند که به بهانه موهوم جنگ بی ثمر با طالبان شروع شود.

* در دولت اصلاحات عناصر رسانه‌ای ما مظلومانه به شهادت رسیدند و ما در آستانه جنگ قرار گرفتیم.

* هواداران آقای پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین‌المللی ندارند و تک چشمی به جهان نگاه می‌کنند.

* شهید رئیسی این تابو را شکست و با اقتدار سایه جنگ را از کشور دور کرد.

* دیپلمات‌های دولت آقای روحانی که زندان‌های اروپا بودند با اقتدار دیپلماتیک شهید رئیسی آزاد شدند.

* کار به جایی رسیده بود که تاجیکستان و ترکمنستان هم با ما قهر بودند؛ بحرین و جیبوتی هم روابطشان را با ما قطع کرده بودند.

* می‌گفتند بدون اذن کدخدا امکان ارتباط با هیچ کشوری نیست.

* وقتی ضایعه شهادت رئیس‌جمهور اتفاق افتاد ۲ میلیارد نفر از مردم جهان عزای عمومی اعلام کردند.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش اول را در ادامه بخوانید:

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» با تبریک عید سعید غدیر گفت: مردم این روزها انتقاد می‌کنند که چرا واضح صحبت نمی‌کنید؟ چه در این برنامه و چه برنامه‌های دیگر که اعضای رسمی ستادها در حضور کاندیداها اظهارنظر می‌کنند بهش پرداخته و جواب داده نمی‌شود. امشب تصمیم گرفتم کمی مصداقی تر موضوعات را عرض کنم.

وی افزود: در حوزه همسایگان سیاست ایران همیشه برقراری صلح و جلوگیری از دخالت بیگانگان بوده است. یادتان هست که دولت آقای روحانی زمانی که دولت را تحویل داد به معنای واقعی کلمه جایگاه ما در منطقه نامطلوب بود.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: با دولت سابق افغانستان تنش جدی داشتیم؛ تهدید جدی از سمت پایگاه‌های آمریکا در افغانستان بود.

وی افزود: اما جریان رسانه‌ای این آقایان می‌خواست جامعه را به نحوی تحریک کند که جنگ با طالبان را آغاز کنیم!

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حامیان جناب برادرم پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین المللی ندارند و تک چشمی به دنیا نگاه می‌کنند.

وی افزود: هر وقت این جریان بر سر کار آمده سایه جنگ را داشتیم و حتی امنیت را می‌خواستند گدایی کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: دیپلمات‌های دولت روحانی، آقایان اسدی و نوری هم با اقتدار دیپلماتیک آقای رئیسی آزاد شدند. علی اف اواخر دولت آقای روحانی برای ایران خط و نشان می‌کشید؛ بحرین و جیبوتی هم روابط را با ما قطع کرده بودند. حامیان پزشکیان تک‌چشمی به دنیا نگاه می‌کنند.

صحبت های قاضی زاده در بخش اول

قاضی زاده در بخش دوم این محورها را بیان کرد:

* آقای پزشکیان مطالب درستی می‌فرمایند؛ اما در مقام بیان. توصیه می‌کنم به سخنرانی‌های دوستانشان گوش کنند و حداقل مرزبندی کنند با صحبت‌هایی که دستاوردهای نظام را نشانه گرفته است.

* وقتی که رئیس جمهور ایران به استانبول می‌رفت خیابانها بسته می‌شد و مردم ترکیه از دولت خود می‌خواستند که شعار «ما می‌توانیم» را سرلوحه کار خود قرار دهد اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم نهضت ساخت و ساز به عقب رانده شد.

* در دولت شهید رئیسی به دنبال احیای قدرت ایران بودیم و موفق شدیم.

* نباید تن به خود تحقیری دهیم و داشته‌های خود را ارزان بفروشیم.

* آقای پور محمدی؛ قبل از دهه نود مساله قهر مردم با صندوق را اینگونه که الان با آن مواجهیم نداشتیم. اوج مشارکت مردم در سال ۱۳۸۸ بود.

* دوستان آقای پزشکیان با ترساندن مردم می‌خواهند مردم را پای صندوق بیاورند.

* وزیر مسکنی که خانه‌اش در باستی‌هیل بود، مسکن نساخت و با افتخار و با صدای بلند به این اقدام خود افتخار کرد.

* ماجرای بنزین ۹۸، فارغ از گرانی نحوه تعامل دولت با مردم بود.

* چه کسی در سال ۹۸؛ نه تنها تلگرام را فیلتر کرد بلکه اینترنت جهانی را بست.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش دوم را در ادامه بخوانید:

آقای پزشکیان مطالب درستی می‌فرماید ولی در مقام بیان چه ایشان و چه مشاورانشان و چه اعضای ستادشان حداقل مرزبندی کند، آقای پزشکیان با حرف‌هایی که اساس انقلاب را زیر سوال می‌برد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اقتصاد وامنیت همسایگان را امنیت و اقتصاد خود می‌دانیم. اما به عنوان یک ایرانی شرمنده‌ام اگر نگاه خودتحقیری داشته باشیم!

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی بحث جاده‌های ترکیه را بدون رعایت انصاف درباره نهضت جاده سازی دولت سیزدهم به رخ کشیدند. یک زمانی وقتی رئیس جمهور ایران به ترکیه می‌رفت خیابان‌های استانبول بسته می‌شد و مردم آنجا به مسئولانشان می‌گفتند از مسئولان ایران یاد بگیرید. ولی وقتی دولتهای یازدهم و دوازدهم روی کارآمدند دچار سراشیبی شدیم و عقب افتادیم.

وی افزود: الان که شهید رئیسی دوباره این نهضت سازندگی را درست کرده، برخی آقایان که فرصت حرف زدن یافته‌اند طلبکار بوده‌اند. در دولت شهید رئیسی دنبال احیای قدرت ایران بودیم و موفق شدیم. ایران همیشه الهام بخش کشورهای منطقه بوده و امروز الهام بخش کشورهای جهان است.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: درباره صحبتهای آقای پورمحمدی بگویم که تا قبل از دهه ۹۰ مسئله مشارکت مردم و قهر مردم از صندوق را نداشتیم؛ اوج مشارکت مردم سال ۸۸ است. اما چرا این‌طور شد بعد از ۸۸؟ که حالا این‌طور اعضای ستاد آقای پزشکیان مردم را ازمور موهوم بترسانند و بگویند اگر نیایید چه می‌شود!

وی افزود: چرا مردم قهر کردند؟ چون دوگانگی دیدند. وزیر مسکنی که مسکن نداشت و خودش در باستی هیلز بود و الان در ستاد آقای پزشکیان است؛ مردم نجیب ما وقتی اینها را می‌بینند چه فکری می‌کنند؟
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یا اتفاقی که بر سر بنزین در سال ۹۸ رخ داد؛ رفتاری که با مردم شد و نحوه تعامل دولتمردان با مردم، چه اتفاقی رقم زد. سال ۹۸ چه کسی اینترنت را کلاً بست؟ الان مسئولیت دارد در ستاد آقای پزشکیان و قائم مقام ستاد اوست. مردم اینها را می‌بینند دچار تردید می‌شوند.

وی افزود: آقای پور محمدی؛ قبل از دهه نود مساله قهر مردم با صندوق را اینگونه که الان با آن مواجهیم نداشتیم. اوج مشارکت مردم در سال ۱۳۸۸ بود.

قاضی زاده هاشمی گفت: دوستان آقای پزشکیان با ترساندن مردم می‌خواهند مردم را پای صندوق بیاورند. وزیر مسکنی که خانه‌اش در باستی‌هیل بود، مسکن نساخت و با افتخار و با صدای بلند به این اقدام خود افتخار کرد. ماجرای بنزین ۹۸، فارغ از گرانی نحوه تعامل دولت با مردم بود. چه کسی در سال ۹۸؛ نه تنها تلگرام را فیلتر کرد بلکه اینترنت جهانی را بست.

صحبت های قاضی زاده در بخش دوم

سوالات مرحله دوم که توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر بود:

عمویی: اگر رسیدن به توافق برای رفع تحریم در دولت شما با چالش مواجه شود، آیا پیگیری اهداف اقتصادی شما با چالش مواجه می شود؟

سیدعباس موسوی: دشمنان دنبال ایران هراسی و سیاه نمایی هستند؛ دولت شما چه برنامه ای برای این موضوع دارد؟

جابری انصاری: روابط با همسایگان در اولویت است یا روابط بین المللی یا میان این دو؟

عباس عراقچی: خنثی سازی تحریم ها و ناامیدکردن تحریم‌کنندگان و رفع عزتمندانه تحریم ها، دو مقوله بسیار مهم است و همزمان باید پیش برود. برنامه های شما برای هر دو زمینه چگونه است؟

صدرالحسینی: مواجهه دولت شما با صهیونیستم بین الملل و استکبار جهانی چگونه تعریف می شود؟

سوالات مرحله دوم مناظره سیاسی


قاضی زاده در بخش سوم این محورها را بیان کرد:

* چون خیلی به سفارت خانه ها اشاره شد، درگیری ما با آمریکا در موضوع لانه پیش آمده آقایان بفرمایند چه کسانی لانه را تصرف کردند و در دوره کدام دولت سفارت عربستان وانگلستان مورد تعرض قرار گرفت دولت وقت چرا مدیریت نکرد.

* آقای پزشکیان ستادهای خود را کنتراتی به وزرای روحانی سپرده‌اند.

* آیا بعد سقوط ترامپ دولت روحانی ۹ ماه تلاش نکرد که بایدن پیچ تحریم را شل کند، چرا بایدن همان پیچ را برای شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان شل کرد. حالا فهمیدید چه کسی زبان دنیا را بلد است و زبان مردم را هم به خوبی می‌داند.

* روحانی با تبختر و تمسخر به منتقدان خود در سیاست خارجی می‌گفت شما زبان دنیا را بلد نیستی، در حالی که خودشان زبان مردم ایران را هم بلد نیستید.

* با وعده دروغین لغو بالمره تحریم‌ها، هشت سال بر گُرده مردم سوار شدند.

* کاسب تحریم ما هستیم یا حضرات که به اعتراف آمریکایی‌ها در دو سال دولت شهید رئیسی ۷۰۰ میلیارد دلار نفت فروختیم.

* با اقدام سازنده شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان کرونا دو سه ماه جمع شد.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش سوم را در ادامه بخوانید:

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه مناظره گفت: آقای پزشکیان ستادهایشان را کنتراتی به کابینۀ روحانی داده‌اند. در کدام دولت به سفارت عربستان تعرض شد و دولت وقت چرا ماجرا را مدیریت نکرد؟

وی افزود: آقای ظریف گفتند بگذارید ترامپ بیاید تا ببینیم چقدر نفت می‌فروشید. چرا بایدن پیچ تحریم را برای دولت روحانی شُل نکرد؟ آیا این یک اعتراف تاریخی نیست که رئیسی عرضۀ شُل‌کردن پیچ تحریم‌ها را داشت اما شما نداشتید؟

قاضی زاده هاشمی گفت: آقای ظریف و روحانی شما گفتید ما زبان دنیا را بلد نیستیم اما شما زبان مردم خودتان را هم بلد نیستید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: چون آقای دکتر پزشکیان به سفارتخانه‌ها اشاره کردند؛ بفرمایند چه کسانی لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند؟ ایشان نقشی داشته یا نه؟ در دوره کدام دولت سفارت عربستان و انگلستان مورد تعرض قرار گرفت و دولت وقت چرا مدیریت نکرد؟ توانش را نداشت که جلوی ۴ نفر را بگیرد؟ رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: درباره نحوه مواجهه با تحریم‌ها به آقای پزشکیان که کنتراتی ستادشان را به دولت روحانی سپرده‌اند می گویم که مشاور سیاسی شما که وزیر خارجه کابینه آقای روحانی بود، حرفه‌ای عجیبی در میزگرد زد. او پذیرفت که دولت شهید رئیسی میلیاردها دلار نفت فروخته ولی عجیب اینکه گفت بایدن پیچ را شل کرده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: فارغ از نادرست بودن اساس تحلیل او، سوال من این است که آیا بعد از سقوط ترامپ و آمدن بایدن، چرا بایدن پیچ را برای دولت آقای روحانی شل نکرد؟ آیا این یک اعتراف تاریخی نیست که شهید رئیسی عرضه وادار کردن آمریکا به شل کردن پیچ تحریم‌ها را داشت ولی این آقایان در دولت آقای روحانی نداشتند؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: روحانی منتقدان را متهم می‌کرد که زبان دنیا را بلد نیستید؛ اما شما خودتان زبان ملت خودتان را هم بلد نیستید. آیا الان فهمیدید که چه کسی زبان دنیا و زبان مردم خودش را بلد است؟ برخی در دولت آقای روحانی، به قیمت دلار فعلی، ۷۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند.

صحبت های قاضی زاده در بخش سوم


قاضی زاده در بخش چهارم این محورها را بیان کرد:

* مشکل ما این است که برادرمان پزشکیان به جای پاسخ دادن به سوالات سوال جدید طرح می‌کنند؟

* ما اینقدر مرد هستیم از دولتی که در آن بودیم دفاع می‌کنیم، شما هم مرد باشید و از دولتی که در آن بودید دفاع کنید؟

* طوری صحبت نکنیم که انگار امروز سر کار آمده‌ایم.

* کدام سیاست دولت گرای مطلق مردم را از عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خارج کرد.

* کدام دولت فعالیت بخش خصوصی و تعاونی را محدود کرد؟

* دیپلماسی خندیدن و امتیاز دادن نیست استواری هوشمندانه و امتیاز گرفتن است

* بیشتر از ۱۰ سال بر روی مردمی‌سازی دولت کار کرده‌ایم. کاری که در دولت شهید رئیسی برای واگذاری کار به مردم انجام شد بی سابقه است.

* بعضی آقایون دوز اول واکسن فایزر هم زده بودند، مصاحبه کردند و گفتند که ما اجازه نمی‌دهیم مردم موش آزمایشگاهی شود.

* دو هفته زودتر واکسن وارد می‌کردید اگر واقعا می‌توانستید که دولت شهید رئیسی این کار بزرگ را به نام خود ثبت نکند!

* دولت وقت ایران تعهداتی را در شورای امنیت پذیرفت و الان می‌گویند اگر برجام بد بود چرا خارج نشدید؟

* دیپلماسی خندیدن و امتیاز دادن نیست بلکه امتیاز گرفتن و استواری است. همان کاری که برادر شهیدمان امیرعبداللهیان انجام داد و نماد آن بود.

* دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان دیپلماسی خلق قدرت بود هم با شرق و هم با غرب با تکیه بر قدرت درونزای ما.

* از دو طرف شهید امیرعبداللهیان را نقد می‌کردند اما نترسید و با قدرت جلو رفت.

* افزایش فوق العاده فروش نفت که سناتور آمریکایی به آن اعتراف می‌کند در زمان دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد و در پاسخ بلینکن وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که رئیسی مرد مصممی بود، دیپلماسی جای مردان اراده است و نه افراد سازشکار.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش چهارم را در ادامه بخوانید:

قاضی زاده هاشمی گفت: مشکل ما آن است که برادرمان پزشکیان به جای اینکه به سوالات جواب دهند، سوال جدید طرح می کنند. ما اینقدر مرد هستیم از دولت محدودی که در اختیار ما بوده است، دفاع می‌کنیم، عزیزان هم هم مرد باشند و از دولتی‌هایی که حمایت کردند یا در آنها بودند، دفاع کنند تا مردم تشخیص دهند.  اینکه بنشینیم و گذشته را فراموش کنیم و ناظر به آینده سخن بگوییم.

وی ادامه داد: چه کسی مردم را از صحنه عمل بیرون کرد؟ کدام سیاست دولت گرایی مطلق  و خارج کرن مردم از عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و گرفتن کار از دست مردم در کدام دولت‌ها اتفاق افتاد؟ کدام دولت‌ها فعالیت بخش خصوصی و تعاونی را نابود کرد؟ تاریخی وجود دارد؛ ۴۵ سال تاریخ اداره کشور وجود دارد؛ به گونه ای صحبت نکنیم که گویا امروز وارد عرصه عمل شدیم و خطاب به مردم بگوییم شما مظلوم واقع شده‌اید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال روی مدل مردمی سازی دولت کار کرده‌ایم، افزود: کاری که در دولت شهید رئیسی برای واگذاری کار به مردم انجام شد بی‌سابقه است. نقش دادن به مردم در عرصه‌های مختلف در زمان شهید رئیسیدولت شهید رئیسی قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست.

وی با اشاره به واردات واکسن در ابتدای دولت شهید رئیسی گفت: برخی از عزیزان که دز اول واکسن فایزر را زده بودند مصاحبه کردند و گفتند اجاره نمی دهیم مردم ایران موش آزمایشگاهی واکسن خارجی باشند و اجازه واردات ندادند و سخنگوی دولت وقت آمد FATF را متهم کرد اما الان می گویند واکسن کار ما بوده است چون مسئله حل شده است قابل ادعاست. خوب دو هفته زودتر واکسن را وارد می کردید تا دولت شهید رئیسی این افتخار بزک را به نام خود ثبت نکند.

صحبت های قاضی زاده در بخش چهارم

 قاضی زاده در بخش جمع بندی این محورها را بیان کرد:

* مردم آگاه و هوشیار ایران! سیاست خارجی جای خیالپردازی و ایدئایسم هپروتی نیست. عرصه عمل است نه شعار.  عرصه اجرای راهبردهای بین‌المللی یک‌ملت ۷هزار ساله با توجه به محدودیت ها وواقعیت‌هاست.

* مردم شریف ایران! تحریم با همه زحمت‌ها و تلخی‌ها یک واقعیت است، نه بی تاثیر است و نه آخر دنیا. هم باید مذاکره کرد و هم باید آثار تحریم را طوری از بین ببریم بطوریکه طمع دشمن در تحریم را از بین ببریم.

* کسانی که می‌خواهند لغو تحریم‌ها را بر گرده شما سوار کنند، هرگز نمی‌توانند تحریم را به طور کامل از بین ببرند زیرا تحریم بخشی از راهبرد سیاست خارجی آمریکاست.

* مردم شریف ایران! تحریم‌های آمریکا روی دو نقطه فروش نفت و منابع ارزی تکیه داشت.

* شهید رئیسی و امیرعبداللهیان بدون کاسبی و بدون وعده دروغین فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت را به ۲ میلیون رساندند و ۸۰ میلیارد دلار درآمد نفتی نصیب کام خشکیده ایران شد.

* تقابل و توافق در مقابل هم نیستند برای اینکه با دشمن رو رقیب توافق خوب شکل دهی باید دشمن را به عقب برانی که سر میز بتوانی امتیاز بیشتری بگیری اما برخی دوستان طوری معتاد توافق هستند که انگار در عمر خود یک معامله نکردند.

* به جای اختلافات باید بر روی اشتراکات با دنیا تمرکز کنیم.

* موضوع خانواده و عدالت برای کشورهای غربی ارزش است، کشورهای همسایه و ایران فرهنگی ۷۰۰ میلیونی قابلیت دارند که پروژّ اقنصادی را با انان دنبال کنیم.سیاست خارجی جای خیالپردازی و ایدآلیسم هپروتی نیست.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش پایانی را در ادامه بخوانید:

قاضی زاده هاشمی گفت: سیاست خارجی جای خیال‌پردازی و شاعرمسلکی نیست. کسانی که می‌خواهند دوباره با وعده لغو تحریم رای بیاورند هرگز نمی‌توانند تحریم‌ها را لغو کنند چون تحریم سیاست کلیدی آمریکاست.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند لغو تحریم‌ها را بر گرده شما سوار کنند، هرگز نمی‌توانند تحریم را به طور کامل از بین ببرند زیرا تحریم بخشی از راهبرد سیاست خارجی آمریکاست.

قاضی زاده هاشمی گفت: مردم شریف ایران، تحریم‌های آمریکا روی دو نقطه فروش نفت و منابع ارزی تکیه داشت. شهید رئیسی و امیرعبداللهیان بدون کاسبی و بدون وعده دروغین فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت را به ۲ میلیون رساندند و ۸۰ میلیارد دلار درآمد نفتی نصیب کام خشکیده ایران شد.

وی افزود: تقابل و توافق در مقابل هم نیستند برای اینکه با دشمن رو رقیب توافق خوب شکل دهی باید دشمن را به عقب برانی که سر میز بتوانی امتیاز بیشتری بگیری اما برخی دوستان طوری معتاد توافق هستند که انگار در عمر خود یک معامله نکردند. به جای اختلافات باید بر روی اشتراکات با دنیا تمرکز کنیم.

صحبت های قاضی زاده در بخش جمع بندی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 3
    یعنی بعداز۳۰۰سال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی و...است(مسئولیت داخلی تمام مسائل ملی،مذهبی،شرقگرایی و...را آزادانه بگذارید بعهده خودانجمنها،صنوف واحزاب داخلی...)
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 1
    یعنی بعدازسیصدسال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی،پیشرفت،عدالت،شفافیت،استقلال،ازادی،اقتدار و...است
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 1
    یعنی بعدازسیصدسال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی،پیشرفت،عدالت،شفافیت،استقلال،ازادی،اقتدار و...است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس