کد خبر 1621756
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
نتایج نهایی/ چپ‌گرایان در انتخابات پارلمانی فرانسه پیروز شدند

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که ائتلاف احزاب چپ‌گرا با کسب بیشترین کرسی در انتخابات پارلمانی این کشور در جایگاه نخست قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد نیروهای نظامی بلاروس و چین از ۸ تا ۱۹ جولای (۱۸ تا ۲۹ تیر) رزمایش نظامی مشترکِ ضدتروریسم در خاک بلاروس برگزار می‌کنند.

در بیانیه وزارت دفاع بلاروس آمده است که «سربازان ارتش آزادی‌بخش خلق چین وارد بلاروس شده‌اند. سربازان در رزمایش مشترک ضد تروریسم که از ۸ تا ۱۹ جولای برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد نتایج نهایی شمارش آراء انتخابات پارلمانی این کشور نشان می‌دهد که ائتلاف جریان‌های چپ‌گرا به نام «جبهه مردمی» جدید با کسب ۱۸۲ کرسی، در جایگاه نخست قرار گرفته است.

براساس داده‌های منتشرشده از طرف وزارت کشور فرانسه، ائتلاف احزاب میانه‌رو به رهبری «امانوئل ماکرون» با کسب ۱۶۸ کرسی و ائتلاف احزاب راست‌گرا به نام «اجتماع ملی» با کسب ۱۴۳ کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

«حزب جمهوری‌خواه» نیز با کسب ۴۵ کرسی در جایگاه چهارم قرار دارد و بقیه احزاب نیز با کسب ۳۹ کرسی در جایگاه بعدی قرار دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس