علی بهادری جهرمی

سخنگوی دولت گفت: واردات خودرو به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بالا باشد و استانداردهای روز اروپا را داشته باشد برای همه ایرانیان آزاد شد.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (چهارشنبه، ۲۷ تیرماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست سرپرست محترم ریاست جمهوری و عضویت اعضای دولت تشکیل شد. در جلسه امروز و جلسه روز یکشنبه مصوبات متعددی در هیئت وزیران تصویب شد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنم.

وی افزود: یک مصوبه بسیار مهمی که طی جلسات اخیر در هیئت وزیران تصویب شد که به نوعی می‌توان گفت آخرین گام در مقابله با انحصار صنعت خودرو و خودروسازی کشور بود. یک گام بسیار بزرگ که آخرین گام در امتداد برنامه‌ای از پیش تعیین شده در دولت و مرحله به مرحله پیش می‌رفت تا بتوانیم اصلاح اساسی و بنیادین در صنعت خودروسازی کشور داشته باشیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما یکی از آراء تاریخی در محکومیت یکی از فعالان حوزه صنعت خودرو که تخلفات گسترده‌ای را انجام داده بود، داشتیم. در این راستا فرد مذکور توسط سازمان تعزیرات حکومتی به پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد تومان جریمه به خاطر گران فروشی و تخلفات نسبت به مردم محکوم شد.

وی افزود: این حکم، آثار بسیار بازدارنده‌ مهمی داشت و مشابه این اقدامات سلبی از سوی دولت انجام گرفته است.

بهادری جهرمی اظهار کرد: به موازات آن در حوزه اقدامات ایجابی اولاً در حوزه افزایش تولید داخلی توجه ویژه به تامین ارز مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم برای ظرفیت‌های تولید داخل انجام گرفت که افزایش تولید خودرو را به تیراژ ۱.۵ میلیون دستگاه در سال به همراه داشت و در سال جاری برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: همزمان به تدریج واردات خودرو که پیش از این دولت برای ۴ یا ۵ سال ممنوع بود به تدریج مطابق با یک برنامه‌ریزی آزاد سازی شد. ابتدا، واردات خودروهای برقی و هیبریدی و سپس، واردات خودروهای جدید و پس از آن نیز، واردات خودروهای کارکرده در حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام گرفت. همچنین تسهیلاتی در حوزه واردات آمبولانس و خودروهای راهداری اختصاص یافت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: آخرین گام که دولت پیش از این با ارسال لایحه مجوز آن را از مجلس دریافت کرده بود، با ابلاغ آیین نامه اخیر واردات خودرو به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بعد باشد و استانداردهای روز کشورهای اروپایی را اخذ کرده باشد برای همه ایرانیان آزاد شد.

وی افزود: لذا، دیگر نیاز به روال‌های سابق که واردات خودرو حتماً باید از طریق برخی شرکت‌های خودروساز و با انتقال تکنولوژی به داخل کشور انجام می‌گرفت، نیست. اشخاص حقیقی داخل و خارج کشور می توانند خودرو وارد کنند. مجوز این آیین نامه از مجلس گرفته شده است. پیش از این آیین نامه واردات خودرو نو نیز ابلاغ شده بود.

بهادری‌ جهرمی بیان کرد: هیات وزیران امروز با عضویت وزرای صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر نفت در مجمع عمومی بانک مرکزی به عنوان وزاری منتخب دولت موافقت کرد.

وی افزود: در راستای حمایت از ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی مواد اولیه و قطعاتی که برای ساخت این ملزومات و تجهیزات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، امروز فهرستی به پیشنهاد وزارت بهداشت و با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت به تصویب هیات وزیران رسید که همه این ملزومات مشمول کاهش حقوق ورودی شوند تا امکان تولید ملزمات پزشکی با هزینه‌های بسیار پایین‌تر فراهم باشند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: به منظور نحوه محاسبه نهایی و مقطوع حقوق بازنشستگان به صورت متناسب سازی شده در چارچوب قانون برنامه به تصویب هیات وزیران رسید.

وی افزود: در فرآیند بررسی آیین نامه با توجه به این که قانون برنامه ابلاغ شد یک مشکلی در قانون برنامه وجود داشت،حداقل بگیران در حوزه بازنشستگی از این متناسب سازی محروم شده بودند.

بهادری‌ جهرمی اظهار کرد: دولت به صورت علی‌الحساب مبلغی را برای بازنشستگان واریز کرد و لایحه‌ای در دولت به تصویب رسید که با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد که در صورت موافقت مجلس، حداقل‌بگیران هم مشمول این قانون متناسب‌سازی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    2 1
    دلم میخواد بخاطر آرزوی پسرم یه دونه بنز بخرم که بشینه توش لذت ببره، البته الان الحمد لله بی ماشین نیستیم و دنای معمولی داریم ولی خب بچه های آدم که توی اینترنت همش چرخ میزنن توقعشون بالاتره ... همیشه با حسرت به عکس و توضیحات امکانات بنز نیگا میکنه
  • حسین IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    دیگه ان شا الله همه مردم ایران مستحق استفاده از بهترین خودرو های دنیا هستند.خودروهای داخلی هم به قیمت مناسب و ارزان در اختیار مردم باشد
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    5 0
    علی آبادی چند سال واردات خودروی خارجی با را دوز و کلک و بهانه آوردن که اسم واردات کارکرده میاد کهیر میزنم جلویش را گرفت و بطور عمدی مانع واردات خودروی خارجی شد و با گران کردن دائمی قیمت دو لگن ساز داخلی باعث شد تا کلیه اقلام و اجناس داخلی بطور سرسام آوری افزایش قیمت پیدا کند.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    3 0
    چرا روزهای آخر دولت؟!!این طرح رو سال پیش مجلس تصویب کرد اما دولت ناگهان امروز دستور به اجرا داد!بانک مرکزی از کجا قراره ارزش رو تامین کنه؟لابد احتمالا برای اینکه از دولت بعد چنین انتظاری ایجاد شود و تو این مسئله گیر کنه!!متاسفم برای سیاسیون کشورم که ذهن و معاش مردم مسلمان رو گیر لجبازی های سیاسی شون انداختند...
  • NL ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    2 0
    مدل ۳۰۲۹ به بالا؟؟ شوخی میکنید؟؟وقتی پرابد ابن اهن پاره نا ایمن بعد از ۲۰ سال توی اتکبانهای کشور جولان میدهد چرا من نمی توانم یک تویوتا با ۱۰ سال سابقه داشنه باشم که همه پارامترهای ایمنی کسور را دارد؟؟؟
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    شک نکنید منافع ایران خودرو و سایپا و وارد کنندگان ماشین های چینی حتما در نطر گرفته شده قرار نیست ماشینی ک با دلار 60 هزار تومن حدود یک میلیارد تمام میشه کمتر از دو میلیارد برای مردم تمام بشه تعرفه عجیب گمرک و هزینه شماره گذاری و .... هم حتما به قیمتش اضافه میشه تا خطری برای ایران خودرو و سایپا و بقسه وارد کننده ها نباشه
  • ارش IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 1
    اولا این کار کشور را به اهن قراضه های خارجی تبدیل میکند و ارز خارج میکند و همینجا تمومش کنید مگر ماشینهای داخلی چه مشکلی دارن .همین خودرو وقتی صادر بشه تا 3 حتی 5 میلیارد خارجی ها پول میدن اما ایران خورو و سایپای عزیز به ضرر و قیمت 500 میلیون حتی 400 میلیون هم میدن .اونا صادر نمیکنن تا ما استفاده کنیم دولت جدید نیامده چه کارها میکنه .باید واردات هر کالایی که تولید داریم متوقف بشه فقط بعضی که نیست اونم خیلی کم و بعد تولیدش کنیم .پس به هیچ وجه مجلس طرح ازاد نکنه
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 0
      تو یک عوضی هستی
  • hamdankamali IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    باسلام،دررابطه باخودروها،اگرتوضیح کلی داده شود خیلی بهتر میشد،منظور،این است که نوع،شرکت،وسال،خودروهایی که می توان واردکرددراینجاگنجانده میشد،مردم بیشتر متوجه می‌شدند،درکل ازنظربنده عالی است،باتشکرفراوان ازشما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس