بیانیه دفتر نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو به کنترل بر محور مرزی فیلادلفیا بین نوار غزه و مصر در پیشنهاد مطرح شده برای معامله تبادل اسرا با حماس پایبند است.

به گزارش مشرق، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی بر پایبندی به کنترل محور مرزی فیلادلفیا تاکید کرده است که سیاستمداران و خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنان می‌گویند نتانیاهو با اضافه کردن شروط جدید به پیشنهاد مطرح شده برای معامله تبادل اسرا با حماس در تحقق این معامله کارشکنی می‌کند.

اوایل ژوئن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طرحی را برای توقف جنگ و آزادی اسرا مطرح کرد که حماس آن را قبول کرد اما نتانیاهو شروط جدیدی را به این پیشنهاد اضافه کرده است که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیوید بارنیا، رئیس موساد می‌گویند این شروط مانع رسیدن به توافق می‌شود.

آمریکا، مصر و قطر در طول ماه‌های گذشته برای رسیدن به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی میانجیگری می‌کردند.

از هفت اکتبر رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را با حمایت کامل آمریکا علیه نوار غزه به راه انداخته است که تاکنون به شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۳۰ هزار فلسطینی منجر شده است.

دفتر بنیامین نتانیاهو مدعی شد که رهبری حماس مانع رسیدن به معامله آتش‌بس می‌شود.

در بیانیه این دفتر ادعا شده است: اسرائیل هیچ چیزی را تغییر نداده و هیچ شروطی را به پیشنهاد اضافه نکرده است بلکه برعکس تاکنون حماس خواهان ۲۹ تغییر شده است و به طرح اصلی جواب نداده است. اسرائیل به اصول خود بر اساس پیشنهاد اصلی یعنی آزادی اسرای زنده، کنترل بر محور فیلادلفیا و ممانعت از ورود افراد مسلح و سلاح به شمال نوار غزه پایبند است.

از سوی دیگر، وبگاه عبری «واللا» گزارش داد اصولی که نتانیاهو درباره آن صحبت می‌کند در پیشنهاد اصلی وارد نشده است.

هنوز حماس واکنشی به بیانیه دفتر نتانیاهو نداشته است اما قبلا تاکید کرده بود که نتانیاهو در رسیدن به معامله تبادل اسرا تعلل کرده و شروط جدیدی را مطرح می‌کند که به منزله عقب نشینی از پیش‌نویس قبلی است.

وبگاه «واللا» اخیرا گزارش داد رژیم صهیونیستی پیشنهاد جدید خود را درباره معامله تبادل اسرا به آمریکا ارائه کرده است که شامل خواسته‌های جدید نتانیاهو به ویژه ایجاد مکانیزمی برای ممانعت از انتقال سلاح از جنوب نوار غزه به شمال آن است. همچنین این پیشنهاد جدید شامل تغییراتی در پایگاه‌هایی است که نیروهای ارتش اشغالگر در نوار غزه در مرحله اول معامله مجددا در آنجا مستقر خواهند شد. شروط جدید همچنین شامل مشخص کردن ابقای نیروهای ارتش اشغالگر در محور فیلادلفیا طی اجرای مرحله اول معامله است.

شنبه مسؤولان صهیونیست هشدار دادند که خواسته‌های نتانیاهو درباره معامله تبادل اسرا ضربه ویرانگری به مذاکرات است.

حدود ۹۵۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند. پیش‌بینی می‌شود که ۱۱۵ اسیر صهیونیست در غزه باشند. حماس اعلام کرده که بیش از ۷۰ اسیر صهیونیست در حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس