حماس: اسرائیل به شدت مخالف پیشنهاد توافق آمریکا است

یک منبع ارشد در جنبش حماس با تاکید بر اینکه این جنبش هیچ گونه بند جدیدی به توافق دوم جولای اضافه نکرد خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی به شدت مخالف پیشنهاد توافق آمریکا است.

به گزارش مشرق، یک منبع ارشد در مقاومت اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به شدت مخالف پیشنهاد توافق آمریکا برای تبادل اسرا و آتش بس در غزه است زیرا معتقد است که این توافق مطالبات امنیتی رژیم اسرائیل را برآورده نمی کند.

وی تاکید کرد: آمریکا نتوانست پیشنهادی برای تبادل اسرا و آتش بس مطرح کند که مورد پذیرش دو طرف یعنی رژیم صهیونیستی و جنبش حماس باشد.

این مقام حماس می گوید: آمریکایی ها معتقدند که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی در مقابل توافق است و جنبش حماس هیچ گونه بند جدیدی به توافق دوم جولای اضافه نکرد.

این مقام ارشد مقاومت می گوید: جنبش حماس به واسطه ها اعلام کرد که نیازی به پیشنهاد جدید وجود ندارد و پیشنهاد دوم جولای تنها راه رسیدن به توافق است.

با گذشت قریب به ۱۱ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده و این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است.

در حالی که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی آنها هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند و چند دوره مذاکره در این باره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

با وجود درخواست میانجیگران از جمله مصر، آمریکا و قطر برای توقف خصومت‌ها و دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسرا، تل آویو همچنان به حملات مرگبار خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس