کد خبر 1630638
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴

اگر برای خرید خودروی چینی در حال پرس و جو هستید، احتمالا خودروهای ام وی ام و چری در لیست شما قرار دارند. اگر درباره تفاوت ام وی ام و چری نیاز به اطلاعات دارید، در این مقاله می‌توانید به صورت کامل با خودروهای این دو گروه و همچنین تفاوت آنها اشنا شوید. همراه ما باشید.

تفاوت ام وی ام و چری در چیست؟

تفاوت ام وی ام و چری

در پاسخ به این سوال که تفاوت ام وی ام و چری در چیست بهتر است از ابتدا بدانید که برای مونتاژ خودروهایی که ساخت ایران نیستند، یک گروه خودروسازی با شرکت اصلی تولید کننده خودرو گفتگو را آغاز می‌کند. حالا این گروه خودروسازی اصلی است که شرایط را تعیین می‌کند، ممکن است با درخواست مونتاژ کننده برای تغییر نام خودرو موافقت کند و ممکن است این اتفاق نیفتد.

شرکت مدیران خودرو درخواست مونتاژ خودرو برای شرکت خودروسازی "چری" که یک شرکت تولید کننده ماشین در کشور چین است ارسال می‌کند و با توافقاتی که در ابتدا صورت می‌گیرد، خودروها با نام "ام وی ام" در خط تولید مدیران خودرو قرار می‌گیرند. به طور مثال ام وی ام 110 که یکی از تولیدات مونتاژی آغازین این شرکت ایرانی است، در واقع همان چری کیو کیو 3 است.

دفتر مرکزی chery در شهر ووهو چین است و در واقع یک شرکت دولتی است و مربوط به شهرداری این شهر است.

تا لحظه نگارش این مطلب در سال 1403، گروه خودروسازی chery توانسته است در رتبه چهاردهم رنکینگ جهانی خودروها باشد که البته در برخی از سایت‌های رنکینگ این رتبه متغیر است و بر اساس اینکه رنکینگ بر اساس چه ویژگی باشد، رتبه نیز دچار تغییر خواهد شد. اما از نظر کیفیت، چری یکی از بهترین خودروهای چینی در سرتاسر جهان شناخته می‌شود.

در خصوص گروه خودروسازی مدیران خودرو در سایت رسمی این شرکت این چنین توضیح داده شده است که:

شرکت صنایع خودروسازی مدیران که به طور اختصار "MVM " یا مدیران خودرو نامیده می‌شود، با هدف تولید، واردات و صادرات انواع خودرو از جمله ماشین‌های سبک و سنگین در سال ۱۳۸۱ در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم موفق به راه اندازی خط تولید و مونتاژ شد. بهتر است بدانید که شرکت مدیران خودرو به عنوان بزرگترین شرکت سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودرو ایران تا به امروز شناخته شده است.

کارخانه مدیران خودرو همانطور که عنوان شد در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم واقع شده است و برخی از زمان‌ها که به طور ثبت نامی خودروهای این گروه خودروسازی را خریداری می‌کنید لازم است که به این منطقه بروید و ماشین را از بم به صورت شخصی به تهران و هر شهری که هستید بیاورید. که البته در خصوص خرید آزاد، این اتفاق نخواهد افتاد و راحت از همان شهر که هستید خرید خود را انجام می‌دهید.

شرکت مدیران خودرو بیش از 140 نمایندگی در سطح شهرهای مختلف ایران دارد که در خصوص خرید خودرو و پشتیبانی خرید خودرو به مشتریان خدمت رسانی می‌کنند.

رده تولیدات این شرکت در خصوص خودروهای مونتاژ شده با نام ام وی ام شامل ام وی ام 110، ام وی ام 315، ام وی ام x33، ام وی ام x22، ام وی ام x55 و هچنین ام وی ام 550 می‌شود که البته برخی از تولیدات شامل مدل‌های مختلف هستند.

از زمان معرفی تیگو توسط چری، توافق مبنی برمونتاژ با نام ام وی ام به پایان رسید و مدیران خودرو، تولیدات شرکت چری که در ایران مونتاژ می‌شوند را با همان نام روانه بازار کرد.

تفاوت ام وی ام و چری در چیست؟

بنابراین در نهایت در خصوص پاسخ به سوال تفاوت ام وی ام و چری در چیست به این پاسخ می‌رسیم که تمام تولیدات مرتبط با خودروهای چری کشور چین هستند که در ابتدا با نام ام وی ام در ایران مونتاژ شدند و از یک تاریخ به بعد، با همان نام چری در ایران در خط تولید و مونتاژ قرار گرفتند و همه خودروها از یک خط تولید عبور کرده‌اند و نحوه خرید و فروش آنها نیز از طریق نمایندگی مدیران خودرو امکانپذیر بوده است.

چری در 2 گروه تولید و عرضه شده است. تیگو و آریزو.

چری آریزو 5، چری تیگو 5، آریزو 6، چری تیگو 7، تیگو 8 از جمله مهمترین خودروهای چری در ایران هستند.

حالا که با تفاوت ام وی ام و چری آشنا شدید، لازم است با نکته مهمی شما را آشنا کنیم و آن این است که خودروهایی که از خط تولید خارج می‌شوند و به عبارتی مونتاژ آنها متوقف می‌شود، بعد از چند سال ممکن است شما را درگیر یک موضوع مهم کند و آن این است که خرید لوازم یدکی آیا به راحتی پیدا خواهد شد؟ آیا بین خرید لوازم یدکی ام وی ام و خرید لوازم یدکی چری تفاوتی وجود ندارد؟ در ادامه موضوع تفاوت ام وی ام و چری را از نظر تهیه لوازم یدکی خودرو بررسی می‌کنیم.

در زمان نگارش این مطلب، تقریبا تمام محصولات ام وی ام از خط مونتاژ خارج شده‌اند. در واقع به غیر از ام وی ام x22 پرو، ام وی ام x33 کراس و ام وی ام x55 پرو تمام محصولات ام وی ام از خط تولید و مونتاژ خارج شده‌اند.

در خصوص چری نیز در برخی محصولات این اتفاق رخ داده است. به این صورت که تیگو 5، تیگو 7 و همچنین آریزو 6 توقف تولید شده‌اند. که البته نسبت به ام وی ام کمتر است. قاعدتا به این علت که چری محصولات جدیدتر مدیران خودرو است.

وقتی یک خودرو توقف تولید می‌شود به این معناست که تا چند سال بعد از آن، لوازم شرکتی آن محدود می‌شود و همچنین خودرو از گارانتی خارج خواهد شد و لازم است که برای خرید لوازم یدکی به سوی بازار لوازم یدکی ره سپار شوید تا در بازار آزاد برای استعلام قیمت لوازم یدکی ام وی ام و لوازم یدکی چری اقدام نمایید.

وقتی تعداد زیادی از خودروهای ام وی ام از رده تولید خارج شده‌اند بنابراین برای خرید ماشین باید به سمت بازار خرید و فروش خودرو دست دوم از جمله دیوار بروید و باید دقت داشته باشید که وضعیت لوازم یدکی ام وی ام که قصد خرید آن را دارید به چه صورت است. در ادامه تصمیم داریم به طور خلاصه وضعیت بازار لوازم یدکی خودروهای چینی را بررسی کنیم و ببینیم قیمت به چه صورت است و آیا قطعاتی هستند که نایاب باشند یا خیر؟!

در خصوص لوازم یدکی ام وی ام و چری از سایت لوازم یدکی خودرو آریان یدک Arianyadak اطلاعات تکمیلی را کسب کردیم.

وقتی یک خودروی چینی قدیمی می‌شود، باید به سراغ لوازم یدکی وارداتی بروید. لوازم یدکی وارداتی توسط واردکنندگان لوازم یدکی خودرو در تهران و مراکز اصلی توزیع میگردد و در فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی خودرو نیز یافت می‌شود. نکته اصلی در اینجا این است که آیا همه قطعات وارداتی برای خودروی چینی شما عملکرد مناسبی دارند یا خیر؟ آیا لوازم یدکی خودروهای چینی دارای کیفیت یکسانی هستند؟

جواب این سوال‌ها "خیر" است. در واقع لوازم یدکی دارای درجه کیفیت متفاوتی است. توصیه آریان یدک بر این است که از فروشگاه های لوازم یدکی معتبر که سال‌ها تجربه واردات لوازم یدکی را دارند استفاده نمایید تا بهترین کیفیت و بهترین قیمت لوازم یدکی ام وی ام و لوازم یدکی چری را دریافت نمایید و از بحران کمبود قطعه نیز به طور کامل رهایی یابید.

بازار لوازم یدکی را برای خرید به یاد داشته باشید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس