خیبر خرم آباد یک - صنعت نفت آبادان صفر؛ حذف ناباورانه شاگردان پورموسوی

تیم خیبر خرم‌آباد با کسب یک پیروزی و یک شکست در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد.

به گزارش مشرق، در حالی که فقط دو هفته از مسابقات لیگ برتر سپری شده اما عملکرد این تیم راضی‌کننده به نظر می‌رسد و بعید است در پایان فصل آنها جزء کاندیداهای سقوط باشند.

تاکنون عملکرد رضا مهاجری و شاگردانش مثبت بوده و اگر اتفاقات بازی با سپاهان رخ نمی‌داد شاید آنها حتی از پس حریف قدرتمند اصفهانی هم برمی‌آمدند و تا صدر جدول خود را بالا می‌کشیدند.

شکست مقابل سپاهان با وجود برخی اشتباهات داوری باعث شد تا مدیران این باشگاه نسبت به قضاوت این بازی معترض شده و گویا برخی اشتباهات عمدی را دلیل ناکامی تیم‌شان در این دیدار می‌دانند. شکایت آنها از داور بازی و پیگیری‌های مکررشان نشان می‌دهد که قصد ندارند شکست هفته دوم را فراموش کرده و به دنبال آن هستند تا حداقل با محروم کردن داور دل‌شان خنک شود.

رفتار عجیب داور

اشتباهات داور بازی خیبر و سپاهان و برخی ‌چت‌هایی که در فضای مجازی در این خصوص منتشر شد مسئولان این باشگاه تازه لیگ برتری‌ را نسبت به عملکرد حسین زیاری حساس کرد. تا جایی که آنها تصور می‌کنند شاید عمدی در قضاوت او وجود داشته است.

احسان ناصر، مدیرعامل باشگاه خیبر خرم‌آباد درخصوص حواشی داوری پیرامون بازی اخیر آنها مقابل سپاهان گفت: «حرف من نیست، بلکه تمامی گزارشات کارشناسی دو گل سپاهان را مردود می‌دانند و حتی برخی گل خیبر را هم مردود اعلام کردند. در بهترین حالت برای سپاهان هر سه گل مردود است. واقعا حق خیبر این نیست که به خانه‌اش بیایند سرش را ببرند و هیچ توجهی به اعتراض‌ها نکنند.

حتی داور در واکنش به صحبت‌ها و اعتراضات مربی ما دورادور عکس‌العمل نشان می‌داد و به خود اجازه نداد نزدیک مربی ما بیاید و با او صحبت کند، چراکه در وجودش ترس داشت. اگر غیر از این بود نزدیک خط با سرمربی ما مثل همه داورها صحبت می‌کرد و سعی می‌کرد مربی ما را قانع کند. جالب‌تر اینکه حتی در پی‌وی هم ادعا کرده: «دوست داشتم و این کارها را کردم و خوب کردم. هر کاری دوست دارید بکنید.» متاسفم اما این است ادبیات یک داور لیگ برتری! کجای دنیا یک داور چنین رفتاری می‌کند؟»

برخوردها بازدارنده نبود

پس از بازی مقابل سپاهان مسئولان باشگاه خیبر نامه‌ای تنظیم کرده و شکایت رسمی خود را از داور بازی با سپاهان اعلام کردند. آنها امیدوارند حالا که به ناحق ۳ امتیاز از دست دادند حداقل داور به دلیل اشتباهاتی که در این بازی مرتکب شده مجازات شود تا شاید در دیگر بازی‌ها او و همکارانش مرتکب چنین اشتباهات سرنوشت‌سازی نشود. ناصر به ما گفت: «شکایت کردیم و با تمام ارکان فدراسیون و سازمان لیگ صحبت کردیم و همه آنها بر اشتباه بودن تصمیمات داور صحه گذاشتند. ما حالا امیدواریم برخورد قضایی و قانونی درستی با او صورت بگیرد. سه امتیاز ما که از دست رفت و هوادارمان دل‌شکسته شد.

تصور من این است که این اشتباهات غیرعمدی نبود، چراکه یک اشتباه را می‌توان سهوی در نظر گرفت ولی وقتی دو بار یک اشتباه صورت می‌گیرد نمی‌شود آن را سهوی دانست. حداقل کاری که می‌توانست انجام دهد این بود که به کنار خط بیاید و صدای مربی ما را بشنود من نمی‌دانم هدف داور از این موضوع چه بود اما چیزهایی شنیدیم که چون در مقام قضاوت نیستم اظهارنظری در این مورد نمی‌کنم. بررسی این موضوع از توان من خارج است. این رو منتظر می‌مانیم تا مقاماتی که شکایت‌مان را به آنها ارجاع داده‌ایم رسیدگی کنند. ما از این اتفاقات در ایران کم نداشتیم و برخوردهایی هم با آن صورت گرفته اما فکر می‌کنم برخوردها بازدارنده نبوده است.»

فریاد برای VAR

وی ادامه داد: «ما فریاد می‌زنیم چرا VAR نیست؟ چرا برای برخی تیم‌ها هست برای برخی تیم‌ها نیست؟ ما آنقدر همت داشتیم که استادیوم خود را در عرض سه ماه تبدیل به یکی از برترین استادیوم‌های ایرانی کردیم. آیا VAR حق ما نیست؟ وقتی مقامات فدراسیون به خاطر تجهیز ورزشگاه تختی و در زمان احداث مجوز ایستادند و برای ما دست زدند چرا به جای تشویق VAR را به این استان نمی‌دهید؟ حتی همین VAR که گفته می‌شود همان دوربین‌های تلویزیونی هستند باز هم تاثیر مثبتی در عملکرد تیم‌ها و داوری دارد. در همین بازی با سپاهان VAR می‌توانست بسیار تاثیر بگذارد. فعلا اتفاق هوشمندی رخ نمی‌دهد و من امیدوارم آن VAR واقعی به ایران بیاید. با این حال ما به همین هم راضی هستیم. در گل دوم داور یک دقیقه با کمک خود برای پذیرفتن گل مشورت می‌کند، چراکه آنقدر نسبت به صحنه مشکوک بود که نمی‌توانست تصمیم درست را بگیرد ولی ما به همین هم قانع هستیم، چراکه حداقل حق ‌ناحق نمی‌شود. در چنین صحنه‌هایی که داور مردد است حداقل توقع می‌رود به نفع تیم میزبان سوت بزند نه اینکه سر تیم میزبان را در خانه خودش ببرند. این اتفاق خوبی نیست و سرمایه‌گذار بخش خصوصی واقعی‌ در فوتبال را دلسرد می‌کند و این پیغام را می‌فرستد که با باندهای قدرت و جایی که بودجه دولتی پشتش است تیمداری کنید.»

شلوغ‌کاری از هفته دوم

خیبر خیلی زود اعتراض‌های خود را آغاز کرد. هفته دوم و با اولین باخت این مسئولان باشگاه خیبر بودند که شروع به اعتراض کردند. مدیرعامل باشگاه خیبر ادامه داد: «چون هفته دوم است اجازه دهیم حقمان خورده شود؟ چند بار قرار است حق ما را بخورند؟ مگر چند تیم در استان لرستان وجود دارد؟ مردم این استان سال‌ها انتظار صعود به لیگ برتر داشتند و همین حالا هم انتظار خاصی نداریم و خودمان در استان کار خودمان را انجام می‌دهیم و دنبال هیچ حمایتی نیستیم همان‌طور که تاکنون حمایت نشدیم. سال‌های قبل هم این جفاها در حق تیم ما می‌شد. اگر این اجحاف در حق تیم سپاهان می‌شد سکوت می‌کرد و چون هفته دوم بود اعتراض نمی‌کردند؟ این سه امتیاز تاثیرگذار است. ما تمام انرژی‌مان را گذاشتیم تا امتیازات خانگی‌مان را داشته باشیم و توقع نداریم در خانه خودمان درمورد تیم‌مان که به شکل خصوصی اداره می‌شود اجحاف صورت بگیرد. این تنها موردی نیست که ما چنین اجحافی را درک کردیم، بلکه بارها در پرونده‌های مشابه با برخی تیم‌ها تبعیض‌های قائل می‌شوند که هرچند از چشم خبرنگاران و هواداران دور می‌ماند اما ما با گوشت و پوست‌مان حس می‌کنیم‌ این تبعیض‌ها انرژی را از ما می‌گیرد می‌خواهم بگویم وقتی تیم اسم و رسم دارد و یک حامی خصولتی پشت سرش است خیلی نوع برخوردها با آن تیم نرم‌تر است. محرومیت از همین جا شروع می‌شود؛ اتفاقات بازی به سپاهان نیز نمونه‌ای از همین تبعیض‌هاست. حق ما در بازی با سپاهان برد بود، نیمه اول تیم برتر بودیم و نیمه دوم هرچند اشتباهاتی داشتیم اما در کل خوب بودیم. این اعتراض ما نسبت به داوری فقط همین یکی دو صحنه نیست، بلکه بارها خطاهایی روی بازیکنان ما صورت گرفت که اجازه نداد قدرت واقعی خود را نشان دهیم. این سه امتیاز مهم‌ترین سه امتیاز فصل بود، چراکه می‌تواند سرنوشت خیبر را تحت تاثیر قرار دهد و تیم را به بحران ببرند. من می‌گویم ما باید به حق خود می‌رسیدیم. اگر فوتبالی می‌باختیم مشکلی نبود اما این دیگر از دست ما خارج است. ما برای رسیدن به اینجا تلاش کردیم. سه ماه نخوابیدیم و سه شیفت کار کردیم تا ۳۳ مورد اصلاح در ورزشگاه تختی صورت گیرد. ورزشگاه به حدی تجهیز شده که ممکن است خیلی از بازی‌های مهم ورزشی در این ورزشگاه برگزار شود. در حال حاضر بهترین چمن حال حاضر ورزشگاه‌های کشور را داریم. شاید این ورزشگاه به زیرسازی نیاز داشته باشد و در فصل بارندگی دچار اختلال شود اما ما فعلا ورزشگاه را آماده کرده‌ایم تا از سال بعد به ورزشگاه لرآرنا رفته و در جایی مجهزتر بازی کنیم. ما حرفه‌ای پیش می‌رویم و توقع برخورد حرفه‌ای هم داریم.»

کوتاه نمی‌آییم

اعتراض باشگاه خیبر از داوری درنهایت ۳ امتیاز را برنمی‌گرداند اما آنها قصد ندارند از موضع خود کوتاه بیایند و به‌شدت پیگیر هستند. ناصر در این مورد به ما گفت: «اگر مشکل اینقدر واضح نبود ما هم اینقدر واضح مطرح نمی‌کردیم و به قانون می‌سپردیم اما وقتی همه حتی کارشناس داوری خارجی اذعان می‌کنند که گل‌ها مردود بوده است آن نهادی که باید تصمیم بگیرد حداقل موضوع را پیگیری کند. ما نسبت به اتفاقات بازی با سپاهان معترض هستیم، شکایت کردیم و شکایت را به شکل قانونی تا آخرین حد ممکن پیگیری می‌کنیم. از نظر مربی و بازیکنان موضوع دیگر تمام شده است. بازیکنان این موضوع را فراموش کرده و برای بازی با ذوب‌آهن آماده می‌شوند. از روز بازی با سپاهان تاکنون اصلا این بحث مطرح نشده که چه اتفاقاتی در آن بازی رخ داد. ما باید موضوع را در رسانه‌ها و مراجع قانونی پیگیری کنیم، چراکه لازم است از حق‌مان دفاع کنیم. من خیلی از موارد را نمی‌توانم بازگو کنم و نمی‌توانم بگویم چه تماس‌هایی از طرف مقامات مربوطه با ما گرفته شد و چه بحث‌هایی را مطرح کردند. امیدواریم شرایط به شکل قانونی به نتیجه برسد.

ما نیاز داریم امسال در لیگ بمانیم. احساس می‌کنیم این توانمندی در ما وجود دارد که در یک رتبه خوب بمانیم. تیم دیگر از بازی با سپاهان گذشته است و از اینجا به بعد به مسئولان باشگاه مربوط است که حق خیبر را پیگیری کنند. وظیفه تیم این است که بازی به بازی خود را آماده فینالی سخت‌تر در لیگ برتر کند.»

وی می‌افزاید: «ما به جایی رسیده بودیم که بازیکن تاپ می‌خواستیم بگیریم مهاجری ممانعت کرد و چون هیچ کمبودی نداشتیم بازیکن اضافه‌تر نمی‌خواست. همه نفرات با نظر مهاجری جذب شدند، حتی اگر باشگاه با جذب بازیکنی مخالف بود اما چون مهاجری می‌خواست به خدمت گرفتیم. مهاجری هم ظاهرا راضی بود، چراکه همیشه از باشگاه تشکر می‌کرد. ما در رتبه‌های معقول بازیکن گرفتیم و از سرمربی هم انتظاراتی داریم، چراکه هدف ما فقط ماندن نیست.‌ طبق برنامه‌ای که با هم داشتیم معتقدم می‌توانیم به جایگاهی که مد نظرمان است برسیم. هم مهاجری مربی خوبی است و هم بازیکنان با تلاشی گرفته‌ایم. باشگاه هم که چیزی کم ندارد. از طرفی به لحاظ مالی هم نظم خوبی داشته در حوزه پیش پرداخت‌ها بهترین عملکرد را داشتیم. از این رو همه چیز خوب است.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    11 0
    تعطیل کنید این فوتبالی که شایستگی در آن هیچ نقشی ندارد و تمام بردها با اما و اگر و تمام قراردادها هم مشکل دار است
  • بهزاد زارع IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    5 0
    بدون تعصب قومیتی و ... هر دو گل یک مهاجم بر روی مدافعدخطا کرد مهاجم دیگر گلزنی داور اشتباه کرد بدجور هم اشتباه کرد.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 0
    وار برای دو تیم سوگلی هست بقیه زیاد اهمیت ندارند،فقط در یه صورت برای بقیه هم وار میره،موقعی که تیمی هفته های آخر قهرمان بشه و بسه با وار جلوی قهرمانی اون گرفته بشه
  • حسین IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    عدالت کجا بود؟
  • بهرام IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 0
    جمع کنید این فوتبال پولکی رو ۳ امتیاز مهم را از خیبر گرفتن نامردهای بی اصل ونصب
  • موسوی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    تمام کارشناسان داوری اعلام کردند هر دو گل سپاهان مشکوک و نامردود بود و VAR واقعا در فوتبال نیاز است امیدوارم با داور برخورد شود
  • امیرحسین IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    2 0
    حیف شد خیبر لیاقت برد این بازی رو داشت
  • فرشاد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 4
    خواهشاً از اسم لرآره نا در بیاید شبیه اسمیه ک بچه ای تو بازی انتخاب میکنه اصلا آدم خجالت میکشه بگه اسم ورزشگاه لرآرنا است .یه اسم بااصالت لری بذارید تاریخی ک ب قوم و مردم لر توهین نشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس