کد خبر 32370
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵

روايت خوشحالي يک مسئول از اعطاي بورسيه يک دانشگاه غربي به فرزندش در حالي است که وزير اطلاعات مي‌گويد سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه براي فرزندان مسئولان ايران برنامه دارند و يکي از شگردهايشان نفوذ در آنها از طريق برقراري ارتباط علمي و پژوهشي است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حساسيت‌ها نسبت به فرزنداني از مسئولان که در خارج از کشور تحصيل مي‌کنند زماني بيشتر شد که وزير اطلاعات از برنامه سرويس‌هاي جاسوسي استکبار در جذب آقازاده‌ها خبر داد. حيدر مصلحي در اين باره گفت: سرويس‌هاي جاسوسي در زمينه جذب آقازاده‌ها بسيار فعالند به طوري که به سراغ آنها مي‌روند و از راه‌هاي دلسوزانه وارد مي‌شوند و از اين طريق آنها را با خود همراه مي‌کنند و فرد را در موقعيتي قرار مي‌دهند که راه برگشتي براي وي باقي نماند لذا مسئولان و نخبگان بايد بسيار مراقب باشند.

حجت الاسلام مصلحي خاطرنشان کرد: سرويس‌هاي جاسوسي با برقراري کردن ارتباطات فاميلي، دوستي و علمي و پژوهشي راه‌هاي نفود در آدم‌هاي مختلف را پيدا مي‌کنند.

حسن مسلمي نائيني - مديرکل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار مهر در حالي که اعلام کرد اطلاعات خاص و زيادي درباره فرزندان آقازاده ها که براي تحصيل از کشور خارج شده اند ندارد، خاطرنشان کرد: مسئولان کشور، فرزندانشان را به هر کجاي دنيا که براي تحصيل مي فرستند مواظب باشند که عوامل بيگانه شايد با اعطاي بورس دانشگاههاي خارجي، در اختيار قرار دادن امکانات ديگر و يا حمايت هاي مالي مختلف از فرزندان آنها بخواهند در آنها نفوذ کنند.

اين مقام مسئول وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حالي که خوشحالي برخي مسئولان بخاطر اعطاي بورسيه دانشگاه خارجي به فرزندانشان را روايت مي‌کرد گفت: با يکي دو مسئول که صحبت مي‌کردم خوشحال بودند که دانشگاه‌هاي غربي به فرزندانشان بورس تحصيلي داده‌اند. فرزندان اين مسئولان هم اتفاقا بچه‌هاي خيلي خوب و شايسته‌اي هم هستند. به اين مسئولان گفتم که معلوم است وقتي فردي فرزند يا وابسته به يک مسئول باشد نه تنها دانشگاه‌هاي خارج به وي بورس مي‌دهند بلکه فرش قرمز هم برايشان پهن مي‌کنند تا به آنجا بروند.

مسلمي نائيني افزود: اخيرا يکي از همان مسئولاني که خوشحالي مي‌کرد دانشگاه غربي به فرزندش بورس تحصيلي داده است، فرزندش را به ايران بازگرداند. مسئولان خيلي بايد مواظب باشند. مسئولان بايد بدانند که دانشگاه‌هاي خارجي همين طوري به فرزندانشان بورسيه نداده است و اين را هم در نظر بگيرند که چون فرزاندانشان را شناخته‌اند و فهميده‌اند که يک وابستگي به مسئولان کشور دارند به آنها بورس اعطا کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس