کد خبر 431191
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

تصاویر نحوه برخورد پلیس آمریکا با «دیلان روف» عامل کشتار کلیسای سیاه‌پوستان چارلستون نشان می‌دهد که نیروهای دولتی نه تنها هیچ فشاری به این قاتل سفید‌پوست نمی‌آورند بلکه به او جلیقه ضدگلوله هم دادند.

 به گزارش مشرق، یک روزنامه انگلیسی در گزارشی تصویری درباره نحوه رفتار آرام پلیس آمریکا با جوان سفیدپوست عامل کشتار کلیسای سیاه‌پوستان، بر تبعیض نژادی پلیس این کشور تاکید کرد.

در تیراندازی در کلیسای تاریخی سیاهپوستان آمریکا در «چارلستون» واقع در کارولینای جنوبی یک جوان سفیدپوست 9 نفر را کشت شد و پس از آن از کلیسا متواری شد. پلیس این ایالت بلافاصله اعلام کرد که مظنون این حادثه که یک مرد سفیدپوست جوان بوده بر اساس نفرتی که از سیاهپوستان داشته چنین اقدامی را مرتکب شده است.

یک روز پس از این تیراندازی سرانجام پلیس آمریکا «دیلان روف» عامل کشتار کلیسای سیاه‌پوستان چارلستون آمریکا را در حالی که در پشت چراغ قرمز خیابانی در ایالت کارولینای شمالی بود، دستگیر کرد.

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با انتشار تصاویری از نحوه برخورد پلیس با «دیلان روف» جوان 21 ساله که به اذعان خودش به دلیل نفرت از سیاهان و تسلط آنها بر آمریکا اقدام به این کشتار کرده بود، بر «برخورد دوگانه» نیروهای پلیس در قبال نژادپرستی تاکید کرد.

در این گزارش آمده است: «نحوه بازداشت او و به ویژه برخورد نیروهای پلیس با وی، چیزهای زیادی برای گفتن درباره موضوع نژاد در آمریکا دارد. روف که متهم به قتل 9 نفر در کمال خونسردی است، برای انتقال از یک ساختمان اسکورت شد. نیروهای پلیس حتی انگشتی هم به او نزدند و حتی جلیقه ضدگلوله به او پوشاندند».

ایندیپندنت با اشاره به خشونت منجر به مرگ یک سیاه پوست توسط نیروهای پلیس در سال 2014 نوشت: «رفتار پلیس با روف را با تصویر اریک گارنر مقایسه کنید؛ فرد ساکن نیویورک که ظرف 15 ثانیه کشته شد. اتهام او چه بود؟ فروش سیگار بدون مالیات».

اریک گارنر» دستفروش 43 ساله سیاهپوست و مبتلا به بیماری آسم بود که اوایل خرداد سال گذشته که توسط مامور پلیس آمریکا  کشته شد. او در حالی جان سپرد که در لحظات آخر زندگی به سختی می‌گفت: «من نمی‌توانم نفس بکشم». «دانیل پانتالئو» افسر سفیدپوست در حالی از اتهام قتل گارنر تبرئه شد که در تصاویر و فیلمهای منتشرشده کاملا مشخص است که با خشونت تمام دستانش را به دور گردن گارنر حلقه کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    لعنت بر آمریکا و طرز فکر آمریکایی
  • محسن نوروزی ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    این است دموکراسی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    شما معنی دمکراسی را نمی دانی اونها چه گناهی دارن. ها ..نه خودت بگو .ها
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    به ما چه ؟ گور باباي آمريکاييها چه سفيدش چه سياهش
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 0
    شما طرز فکر بهتری داری ؟ از کلمات توهین آمیزت معلومه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس