رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با تشريح جزييات کشف بيش از يک‌ تن انواع مواد مخدر در کرمان، از کشف بيش از 975 کيلوگرم پودر «افدرين» در 70 روز اخير در سراسر کشور خبر داد و گفت: محموله‌هاي «افدرين» که پيش‌ساز موادمخدر شيشه است به صورت پودر وارد کشور مي‌شو

به گزارش مشرق، سردار حميدرضا حسين‌آبادي در گفت‌وگو ايسنا، اظهار کرد: در چند روز اخير در يک عمليات دو روزه ماموران پليس مبارزه با موادمخدر و يگان عملياتي استان کرمان در درگيري با قاچاقچيان، يک تن و 197 کيلوگرم موادمخدر را کشف کردند که از اين ميزان، 869 کيلوگرم ترياک،‌ 318 کيلوگرم مورفين و حدود 50 کيلوگرم موادمخدر شيشه بوده است.

وي با بيان اينکه براي اولين بار است که موادمخدر شيشه از مسير پاکستان وارد کشور شده است، افزود: قاچاقچيان به وسيله دو خودرو لنکوروز و دو موتورسيکلت اقدام به قاچاق موادمخدر کرده بودند که پس از درگيري در مناطق صعب‌العبور، اين محموله توسط ماموران کشف شد و شواهد امر نشان مي‌دهد که دو تن از قاچاقچيان نيز زخمي شده‌اند.

به گفته حسين‌آبادي، در اين عمليات يک قبضه اسلحه و مقدار زيادي فشنگ، همچنين دو دستگاه موتورسيکلت و دو دستگاه خودروي لنکوروز نيز کشف شد.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره وضعيت ورود موادمخدر شيشه به کشور، اظهار کرد: از اواسط سال گذشته متوجه شديم که محموله‌هاي پيش‌ساز «افدرين» از کشور عراق و از مناطق سردشت و بانه وارد ايران مي‌شود.

وي با بيان اينکه قاچاقچيان پس از ورود، اين قرص‌ها را از جلدش خارج کرده و در اختيار قاچاقچيان قرار مي‌دادند، افزود: در اين رابطه اقدامات بسياري در استان‌هاي کردستان و آذربايجان‌غربي انجام شد، به طوري که حدود دو تن و 800 کيلوگرم «افدرين» که مواداوليه توليد شيشه محسوب مي‌شود، در شهرهاي مختلف کشف شد.

حسين‌آبادي ادامه داد: در اواخر سال گذشته در استان‌هاي شرقي کشور به ويژه در سيستان و بلوچستان، کرمان و يزد مشاهده شد که محموله‌هاي «افدرين» به صورت پودر وارد کشور مي‌شود و در بررسي‌هاي بيشتر مشخص شد که اين محموله‌ها از کشور آلمان به پاکستان منتقل و پس از آن به صورت قاچاق وارد کشور مي‌شود.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر با بيان اينکه در يک ماه و نيم گذشته محموله‌هاي 375 کيلوگرمي «افدرين» در سيستان و بلوچستان و يک محموله 179کيلوگرم «افدرين« در استان کرمان و يک محموله 101 کيلوگرمي از اين ماده در آذربايجان‌غربي کشف شد، افزود: اين آمار نشان مي‌داد که محموله پيش‌ساز موادمخدر شيشه از مرز پاکستان وارد کشور مي‌شود.

حسين‌آبادي ادامه داد:‌ به منظور جلوگيري از ورود مواد مخدرشيشه به کشور اقداماتي همچون اعلام گزارش به مبادي بين‌المللي، پيگيري يگان‌هاي عملياتي،‌ توجه ويژه ماموران مبارزه با موادمخدر به خصوص در مبادي مرزي به ويژه در رابطه با کنترل محموله‌هاي دارويي، توليد و تکثير بروشورهاي مواد پيش‌ساز و آشنايي ماموران با اين مواد صورت گرفته است.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينکه در70 روز اخير بيش از 975 کيلوگرم پودر «افدرين» در سراسر کشور توسط پليس کشف شده است، افزود: در اين مدت ماموران پليس بيش از 170 کيلوگرم موادمخدر شيشه را در کشور کشف کردند و بيش از 11هزار نفر نيز در رابطه با خريد و فروش، حمل، ترانزيت و مصرف شيشه دستگير شدند.

به گفته وي، ميزان دستگيري‌ها در حوزه موادمخدر صنعتي در اين مدت در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

حسين‌آبادي در خاتمه درباره مجازات‌ قاچاقچيان موادمخدر صنعتي نيز گفت: پرونده اعضاي اصلي توزيع، توليد و ترانزيت موادمخدر که توسط پليس پس از ابلاغ قانون جديد مبارزه با موادمخدر دستگير شده بودند، تشکيل و تحويل محاکم قضايي شده است و منتظر هستيم تا احکام لازم در اين باره گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس