نماینده قروه در مجلس: سیاست‌های دولت پاسخگوی حل معضل بیکاری نیست/۱۰۰هزار تن سیب‌زمینی دسترنج کشاورزان در حال از بین رفتن است

تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری ایران در سال گذشته خبر خوبی است که البته عده‌ای نمی‌خواهند مردم از این امتیاز مثبت و سایر خبرهای خوب اقتصاد ایران باخبر شوند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

این قاعده نیست؛ اتفاق است

چرا برخی رؤسای جمهور ایرانی منحرف شدند؟!

آیا رؤسای جمهور ایران منحرف شدند؟!/رشد GDP و تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری

محمدرضا تاجیک، فعال چپ و از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب حامی تحریم تحریم انتخابات! اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد صحبت‌هایی را درباره فرجام دولت‌ها و رؤسای جمهور ایران مطرح کرده است.

او در این باره می‌گوید: دولت‌های ما عمدتا دگرآیین هستند، خودآیین نیستند و به‌ اندازه دوری و نزدیکی‌شان به آن نظم نمادین و بازی بزرگ‌تر، مقبولیت پیدا می‌کنند. در این سال‌ها همه دولت‌هایی که روی کار آمده‌اند، با سلام و صلوات آمده‌اند؛ چون در آغاز هیچ فاصله‌ای از خودشان نشان ندادند، اما به‌ مرور که در ساحت قدرت بودند و بازیگری داشتند، همه با آه و ناله و به ‌صورت «دیگری رادیکال» از فضا خارج شدند. این درباره بنی‌صدر صادق است که با سلام و صلوات و رأی مردم می‌آید، اما به‌عنوان یک فرد وابسته از صحنه خارج می‌شود. درمورد میرحسین موسوی به شکلی صادق است؛ به‌عنوان یک فرد مقبول نظام وارد فضا می‌شود و در انتها می‌رسد به آنجا که می‌دانیم. در دو دوره آقای رفسنجانی حاکم است و به‌عنوان فردی که جریان انقلاب را منحرف کرد، بیرون می‌رود. این درباره دو دوره آقای خاتمی نیز حاکم است.

تاجیک می‌افزاید: در مورد دو دوره آقای احمدی‌نژادی که با سلام و صلوات می‌آید و با ارواح طیبه رابطه دارد، انتهایش به کجا رسید. در مورد آقای روحانی هم همین اتفاق می‌افتد. تردید نداشته باشید برای دولت آینده هم همین اتفاق خواهد افتاد. امروز من می‌گویم و شما ضبط می‌کنید. دولت بعدی از این قاعده مستثنا نخواهد بود. امروز که نامه‌ها برایش می‌نویسند، حتی مجلسی که قرار است به وزرای دولت‌ها رأی دهد، ابتدا از دولت استقبال می‌کند اما فردا در مقابلش موضع می‌گیرد. این وضعیت دولت‌ها در جامعه ماست؛ دولت‌های کم‌حوصله و زودگذری که پایان خوشی ندارند و هیچ‌کدام‌شان امتداد هم نیستند. همه آغاز هستند و هیچ‌کدام توالی دیگری نیست. به همین دلیل شاید در جامعه ما انباشت تجربه، تدبیر و سیاست در سطح کلان صورت نمی‌گیرد.[۱]

*آنچه که آقای تاجیک البته بدون اشاره به پرونده رفتاری حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در کسوت ریاست‌جمهوری گفته است! یک شبهه قدیمی است.

شبهه‌ای که البته جریانات علاقمند به براندازی و بهانه‌جویی علیه ساختار حاکمیتی نظام اسلامی بدشان نمی‌آید هرازگاهی اشاره‌ای به آن داشته باشند.

این در حالی است که باید بدانیم مرحوم هاشمی و یا آقای خاتمی در زمان اتمام دولت خودشان افراد معقولی بودند اما بعدا مسیری دیگر برگزیدند. ضمن اینکه آقای روحانی هم با وجود کارنامه ضعیف اما تاکنون رفتار خارج از عرف سیاست‌ورزی حاکمیتی نداشته‌اند و مصداق حرف آقای تاجیک نیستند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند علت بدعاقبتی برخی رؤسای جمهوری ایران در حین قدرت یا پس از فراغت از آن را بایستی در این دو موضوع جستجو کرد:

یکم: اختیارات وسیع رئیس جمهور در ایران و فراخنای گسترده نفوذ دستور او که می‌تواند ندای نفسانی "أنا ربّکم الاعلی" را درون برخی افراد برخیزاند.

این اختیارات وسیع که البته اصلاح‌طلبان گاهی مدعی کم بودن آنها هستند! می‌تواند فرد را در این سودا قرار دهد که همه چیز را از آنِ خود کند.

و نتیجه می‌شود آنکه علیرغم اختیارات فراوان اما خاتمی لوایح دوقلو را به مجلس می‌برد و احمدی‌نژاد می‌گوید من با منبع فیض در ارتباطم(و نیازی به رهبری ندارم!)

ضمن اینکه فردی که بصورت نفسانی خود را صاحب قدرت تامّه تصور کند، نسبت به اجزای دیگر قدرت نیز دشمن خواهد شد زیرا آنها را مانع سیطره کامل خویش می‌داند.

این مسئله البته نباید یک بهانه‌جویی سیاسی تلقی شود بلکه ما در حال بحث پیرامون یک مفهوم نخبگانی هستیم که برای اصلاح آن نیاز به گردهمایی و هم‌فکری نخبگان و برگزیدگان حکومتی است.

و دوم: خواص توده‌زده و رجال چاپلوس بی‌هنر! که مانع دیدن حقایق از سوی رئیس‌جمهور می‌شوند.

باید دانست که رئیس‌جمهور با هر میزان از اختیارات کم یا زیاد اما در صورت وجود خواص توده‌زده و افراد چاپلوس در اطرافش؛‌ بلافاصله دچار گمراهی می‌شود.

همانطور که بنی‌صدر شد و همانطور که احمدی‌نژاد شد.

البته آقای تاجیک بهتر می‌دانند آدرس رجالی را که در دولت مرحوم هاشمی خواستار مادام‌العمری ریاست‌جمهوری شدند، برای دفاع از روحانی حتی در مدح پوپولیسم سخن گفتند و حتی در کاستن از مسئولیت رئیس‌جمهور اظهار کردند که رئیس‌جمهور اصلی رهبری است!

رجالی که در مقابل جمله مشهور "من هم صبح جمعه فهمیدم"! که پس از آبان ۹۸ ابراز شد؛ لام تا کام سخنی نگفتند و رئیس‌جمهور را مؤاخذه نکردند که چرا چنین غلط درشتی را در محضر جامعه مطرح می‌کند و به کسی هم پاسخگو نیست.

با مبانی گفته شده بایستی تأکید کرد که انحراف برخی رؤسای جمهور در ایران بر خلاف آنچه که تاجیک گفته هرگز یک قاعده نیست بلکه یک اتفاق با دلایل و منشأ مشخص است.

***

از جشنی که برای تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در ایران نمی‌گیریم!

خبرهای خوب از اقتصاد ایران؛ رشد GDP و تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری

آیا رؤسای جمهور ایران منحرف شدند؟!/رشد GDP و تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری

بانک مرکزی اخیراً نرخ رسمی بیکاری ایران در سال گذشته را اعلام کرد.

به گزارش مشرق و بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ بیکاری کشور در سال گذشته، ۹.۶ درصد بوده است.

طبق این گزارش، جمعیت فعال کشور در سال ۹۹ نیز معادل ۲۵.۷ میلیون نفر اعلام شد.[۲]

نرخ بیکاری ایران در سال ۹۸ مطابق با عدد ۱۰.۸ بوده است.

*طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، نرخ بیکاری ایران قرار بود در سال گذشته و امسال به ترتیب ۱۲.۲ و ۱۲.۴ باشد[۳] اما طبق آمار جدید ارائه شده از سوی این صندوق، نرخ بیکاری واقعی ایران در هر دو سال از پیش‌بینی قبلی کمتر و به ترتیب برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رقم ۱۰.۸ و ۱۱.۲ بوده است.[۴] (آمار جدید را در نمودار رسمی IMF ببینید)

کاهشی که نشان می‌دهد نهادهای بین‌المللی اقتصادی هم نرخ بیکاری کاهشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی ایران را مطابق حقیقت می‌دانند.

این در حالیست که طبق اعلام IMF، نرخ بیکاری استاندارد در حدود ۶.۲ است و نرخ بیکاری در ایران نیز فاصله چندانی تا این رقم ندارد.

در اینجا بیان این نکته ضروریست که بخش زیادی از تک‌رقم بیکاری اعلام شده نیز "بیکاری شیک" است. به این معنی که افراد کارجو از سطحی از درآمد و معیشت حداقلی برخوردارند و به همین دلیل هر شغلی را قبول نمی‌کنند.

در همین حال جالب است بدانیم طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، نرخ رشد اقتصادی ایران یا همان تولید ناخالص داخلی نیز پارسال و امسال تاکنون مثبت بوده و طی چند سال آینده نیز به میزان این رشد افزوده می‌شود. (آمار جدید را در نمودار رسمی IMF ببینید)

برخی محافل تحلیلی معتقدند دلیل اینکه چنین اخبار مثبتی در داخل ایران مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ توطئه بزرگ "سیاه‌نمایی" و تقلا برای ایجاد "فتنه اقتصادی" است.

توطئه‌ای که هرگز و هرگز مایل نیست ذهن مردم با حقایقی نظیر آنچه که در آمار ذکر شده دیدیم انس بگیرد و روشن شود.

بلکه هرچه هست باید سیاه‌نمایی و پمپاژ ناامیدی باشد تا مردم به تصور زیست جهنمی در اقتصادی برسند که مثبتات بزرگی دارد.

در اینجا یک سوال بزرگ نیز خودنمایی می‌کند و آن اینکه چرا این آمار مثبت حتی از سوی دولت نیز مورد اعتنا قرار نمی‌گیرد؟!

و البته پاسخ را باید در سیطره فکری هسته سخت اصلاحات بر ستاد دولت، رخدادهایی مثل آبان ۹۸ و پمپاژ سیاه‌نمایی اقتصادی از درون دولت اعتدال طی ۸ سال گذشته جستجو کرد...

این نکته بدیهیست که دولت آقای روحانی سیاهه بلندبالایی از ناکارآمدی‌ها و سوء مدیریت دارد. اما دیدن مثبتات و بیان بخش روشن کارنامه دولت رقیب که البته با درایت نظام اسلامی محقق شده از ضروریات حکمرانی معقول و سیاست‌ورزی اصولی است.

***

1_ https://etemadonline.com/content/505598

2_ mshrgh.ir/1246869

3_ https://www.eghtesadonline.com/n/2Or6

4_ https://www.imf.org/external/datamapper/LUR@WEO/ADVEC/IRN

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • آرش IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    42 13
    عکس آن سه رئیس جمهور دیگر را هم تار می کردید وخلاص
    • كريم IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      45 22
      عكس اين را كه مي بيني تار نشان داده اند به نفع شماست زيرا اگر چهره او را بدون پوشش نشان بدهند حتما بايد كفّاره بدهيد.
    • شین شامالا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      16 22
      عکس کسی که سفارت تعطیل شده تمام کشورهای جهان رو دوباره باز کرد رو تار میکنند.
    • بصیر و بینا IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      9 6
      این عزیزان منحرف نشدند هرگز؟ بلکه از ابتدا منحرف بودند و در ظاهر لباس خدمت به تن داشتند ولی کم کم چهره واقعی خود را که خدمت به دشمنان اسلام بود نمایان ساختند هر کدام به طریقی اعم از اقتصاد، فرهنگ، نفاق و دودستگی بین ملت و آخری همه را یکجا داشت چون نمک پرورده انگلیسه و کارشو از قبلیها خیلی بهتر بلده!!!!
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      5 4
      استاندارد ترینفرد ایرانی همین محمد خاتمیه !!!
    • شیاطین IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      5 0
      پاسخ به 18:44 خوشبختانه شما نه بصیریت داری نه بینائی فکرکنم کورمادرزادباشی. همه بدند شماها خوبید.تایکی باب میلتان نباشه میشه دست پرورده ی انگلیس ولی طالبان که هنوز هم همان خوی وحشی گریش رو داره شده مسلمان ومومن وتوبه کرده!!!!!!. انقلاب بخشی ازحیاتش رو مدیون آیت الله هاشمی رفسنجانی است اونوقت یکی مثل شما که حتی نمی دونه جنگ چه شکلیه شده مدافع انقلاب!!!
    • DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      2 0
      عکس اون یکی را که مات کردید اصلا لازم نبوده . عکس جدیدش را میزدید خودش کاملا مات ماتِ اصلا مات و مبهوتِ که چطور ملت با اوردنگی اینها را از صحنه بخور بخور انداخت بیرون . هنوز داغن متوجه نشدندن کم کم داره بهشون تفهیم اتهام میشه . حالا زندگی لاکچری با حقوقهای نجومی و استخدامهای اتوبوسی که در یک اداره به 30 کارمند نیاز است 100 تا از برو بچ خودشون استخدام کردند چطور ادامه پیدا میکنه؟؟
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    44 38
    خداوند متعال، رهبری را زیر سایه حضرت بقیةالله حفظ کنند . فقط احمدی نژاد منحرف شد . مابقی منحرف بودند .
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      16 13
      آفرین
  • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    31 39
    هرکس از خط ولایت دور شود منحرف است حتی اگر همنشین رسول الله بوده باشد. اینان که دیگر نیازی به توضیح ندارندو اظهر من الشمس هستند. اللهم عجل لولیک الفرج، اللهم عجل لولیک الفرج، اللهم عجل لولیک الفرج
    • مولا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      14 13
      دقیقا زدی تو هدف.
    • شین شامالا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      14 7
      فتوا دادی؟
    • ام داود IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 1
      کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی، بشرطها و شروطها و انا(ولایت) من شروطها
  • حسن IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    20 12
    يك مسئله مهمي كه انسان ميتونه بفهمه طرز تفكر اين اصلاح طلبانه . هاشمي خودش وقتي رئيس جمهور بود تورم را به بالاي 40 درصد رسوند و مردم در گرفتاري و سختي بودند و امروز كه دست نشانده او يعني روحاني سر كار اومد باز همان گراني و تورم تكرار شد پس در نتيجه مردم بايد آگاه باشند و به اين گروه ديگه راي ندن چون باز تكرار مكررات ميشه تو اين چهل سال چون اكثرا اصلاح طلبان روي كار بودن مردم هميشه ناراضي بودن چند سال هم به اينها مردم راي ندن شايد وضع بهتر شدو مردم ايران هم روي خوشي و آرامش را ديدند
    • رضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      17 9
      سلام زود به قضاوت ننشینیم و دولت اصولگرایی را هم در پایانش به قضاوت بنشینیم
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      8 9
      نتیجه 8 سال دولت کاملا اصولگراییتون را هم دیدیم، رضایت مردم از کدام دولت بیشتر بود؟ خاتمی یا احمدی نژاد
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      6 3
      دولت اصولگرایی رو 8 سال دیدیم
    • DE ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      4 2
      احمدی نژاد برعکس بسیاری از نان به نرخ روز خورها بارها و بارها طی 8 سال حکومت سلسه احمدیه و بعد از ان تا حالا گفته که من اصولگرا نیستم اصولگراها فقط از او قبل از انتخابات تا حدود یکسال بعد از دور دوم که عقلش را کامل داد دست مشایی از او حمایت کردند .حالا چطور احمدینژاد شد اصولگرا؟>؟ حالا هم که در تمام مسائل کلی از تاج زاده ضد انقلاب عقب است اگر سعی کند چند سال دیگر جای او را پر میکند.اصلاح طلبها بهش رای خواهند داد
    • شاهد زنده GB ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      6 1
      پاسخ به 23:41 دلیلش اینه که برخیها همه ی حیثیتشون رو گذاشتند در گرو احمدی نژاد تا به اهداف آشکاروپنهانشان برسند ولی خوشبختانه واز اونجایی که خداوند جای حق نشسته با انحرافات اخلاقی و... ایشان ، تمام کاسه وکوزه هاشون رو بهم ریخت
    • میلاد IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 0
      احمدی نژاد نفت و ۱۵۰ تا ۱۸۰ دلار می فروخت وگرنه وضع بدتر از الان بود
  • DE ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    14 7
    رشد اقتصادی مثبت شده بود که عالی بود اما با این بی تدبیری برق و عدم توسعه نیروگاه ها باز به مشکل خوردیم مگه نمی بینی؟ این بابا خود مانع بود این مدت. میراثی هم که گذاشته با کار شبانه روزی شاید بشه یه بخشیش رو درست کرد. سرعت گیر برق و پالایشگاه و آب و ..
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      5 6
      دکتر خاتمی کبیر هم طرفدار داره؟؟
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    17 1
    بله اگر کشیدن مواد و پهن شدن وسط پارک و کوچه و خیابان را کار بدانیم و البته تهیه و توزیع آن را و دلالی که باعث تورم و بیچاره کردن مردم شاید یک رقمی شدن بیکاری درست باشد.
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    29 7
    همه بد هستند فقط من خوبم؟!
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      8 15
      ممکن است تو خودت را خوب بدانی؛ اما من شک دارم!!!
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 0
      درست و دقیق زدی وسط خال. یه جمله گفتی اندازه سی و دو سال حرف توش بود
  • hamid ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    44 35
    دوران ریاست جمهوری خاتمی بهترین ،شفافترین دوران ریاست جمهموری بود ما هیچ تنشی با دنیا نداشتیم همه چیز مون عالی بود واقعا حیف ویادش بخیر چه دوران خوب وعالی کم تنشی داشتیم
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      19 17
      اره تو راست میگی و بعد از آنکه نهایت همکاری را با آمریکا انجام دادیم شدیم محور شرارت و علوم هسته ای را هم جمعذکردیم و تحقیقات هسته را کلا خواباندیم و وقتی که همان زمان روحانی از نخست وزیر انگلیس ملتمسانه خواست که اجازه دهند حداقل یک آبشار 16 تایی برای تحقیقات دانشجویانمان داشته باشیم وزیر خارجه دولت فخیمه قبول نکردند و فرمودند که باید یرای اینکار حداقل بیست سال فکر کنیم واقعا نمی فهمید یا خودتان را به نفهمی زده اید؟؟
    • امیررضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      15 14
      ولی نمیدونم چرا باز محور شرارت نام گرفتیم. خودتون رو زدید به کوچه ی چپ؟ اگر دوره خاتمی گل و بلبل بود چرا مردم اقبال عمومی به فردی غیر از دوم خردادی ها نشون دادن و احمدی نژاد رئیس جمهور شد
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      12 10
      ببخشید بورکینافاسو بود که توسط بوش محور شرارت خونده شد در دوره خاتمی ، تمام پرونده هسته ای و زیربنای تمام تحریمها با تعلیق هسته ای که در مذاکرات سعدآباد با سه کشور اروپایی پذیرفته شد سازمان پیدا کرد
    • امیررضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      16 14
      دوران خاتمی اگر بهشت بود مردم به غیر دوم خردادی با اون میزان رای بالا اقبال نشون نمیدادن، تحریف نکن. بعدم مگه همون دوران نبود که محور شرارت نام گرفتیم؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      4 2
      امیر رضا، سادگی امثال تو هست که مملکت به این روز افتاده و هنوز حقیقت برای تو آشکار نشده
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      2 4
      فقط امریکا محور شرارت ما را خطاب میکرد و حرفش جایی خریدار نبوددلیلش هم شرکتهای اروپاییی در حال سرمایه گذاری در ایران بخخصوص پازس جنوبی بودند،و در نتیحه کمترین تنش را با دنیا داشتیم
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      2 6
      ببین چه قدر قوی بودیم تو دوره دکتر خاتمی کبیر که تنها کاری که امریکا میتونست بکنه این بود که محور شرارت خطابمون کنه و بس. که اونم از سوزشش بود میدید ایران داره قدرت میگیره و کاری از دستش برنمیاد علیه ایران. درود بیکران بر دکتر خاتمی کبیر
    • سلطان غم IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      جناب 14:30 مانمی خواهیم بدونیم حقیقتی که مورد نظرشماست چیه. ولی حقیقتی که برای مردم مشخصه وهمه می دونندکه باعث نابودی خانواده ها میشه اینا هستند: فقر، فحشا، اعتیاد، دزدی،رشوه ، پارتی بازی،راهزنی،سطلهای آشغال ،بیکاری ،بدبختی ،درماندگی ،کرایه خونه خیلی بالا، و....... هست
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    43 33
    عکس ان که مات کردی اتفاقا رییس سالمترین و بهترین دولت
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      16 17
      آن دوره تو چند سالت بود؟!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      13 18
      مهم اینست که تصویرش در پیشگاه الهی شفاف باشد که هست.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      18 11
      اوج تهاجم فرهنگی .
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      18 7
      کارخانه رشت الکتریک بابیش از پنج هزارنفر کارگر درزمان آن ...بارانت به .... به قیمت یکصدم قیمت واقعی آنهم نسیه واگذار شد. آن ها کارخانه راتعطیل کارگران بدبخت را بیکارکردنداتفاقا اصلاحطلبان رانت خوارازآنزمان بطورپنهان رانتخواری وچپاول پنهان راشروع کردند مهره های بیسوادخودرابابورس تحصیلی به انگلیس فرستادندهم تحصیل بکنند وهم بهخدمت دستگاه اطلاعاتی انجادربیایندوبعدازبرگشت دردستگاههای حیاتی نفوذبکنند وهدف دشمنرا درایران پیاده کنند
  • مهدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    15 0
    اینها بیشتر آمار سازیست،تعریف کار مهم است، کار موقت،و کار کاذب،و کارهای پاره وقت کجای این آمار است،افراد با حقوق ۵۰۰ هزار تومان راهم شاغل محسوب میکنند؟خلاصه بی شک این آمار بروز وافعی در جامعه ندارد،
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      6 0
      حتی اگر آمار درست باشد آیا دخل و خرج خانواده ها جور در می آید ؟ بیکاری یک طرف اما آنچه مهم است و کمتر مورد توجه قرار می گیرد میزان حقوق است که مکفی ست یا نه
  • امیرو IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    13 1
    مزه ریاست طلبی خیلیها را به قعر جهنم فرستاده و خواهد فرستاد.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    13 5
    خخخخ. خودتون هم دیگه خندتون میگیره از این همه بهانه
  • حجت MD ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    8 1
    اگر زندگی سیاسی و اعتقادی روسای جمهور گذشته بررسی شود همه بی مسئله نبودند از هاشمی گرفته خاتمی و احمدی و روحانی و میر حسین
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      1 4
      حاجی ای دیت رو از کجا گیر اوردی کدوم فیلتر شکنه؟
  • MD ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    8 3
    زندگی سیاسی این افراد نشان از مسئله دار بودن انها ست اگر کسی وقتی طلبه است دانشجو هست از نظر فکری نساخته باشد این می شود چرا امام بعد از بقدرت رسیدن منحرف نشد
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    15 26
    درود بر دکتر محمود احمدی‌نژاد
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 2
      مرگ بر جریانهای انحرافی
  • سید IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    21 17
    احمدی نژاد یک جاهل است که همه خدماتش را با کیش شخصیتش باطل کرد! مانند کسی که جنگلی احیاء کند اما در آخر آن را به آتش بکشد! اما هاشمی و خاتمی و روحانی جنگلی را که دیگران زحمت احیائش را کشیده بودند عامدانه به آتش کشیدند! پس این سه تن بیشتر خائن بودند تا نادان!!!
    • hamid ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      9 13
      خدماتش صدور قطعنامه های تحریمی سازمان ملل بود متاسفانه
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      7 3
      ۰۹:۴۸ سران فتنه شما گرای تحریم ایران رو دادند و سیگنال فرستادنند برید خودتونو سیاه کنید
  • سوسان IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    17 0
    اینها همش کشکه با 4 میلیون کارمند یک اقیانوس طلا و جواهر خشک میشه از جیب ملت دزدیدند دادند به ویژه خواران گفتند رشد اقتصادی اتفاق افتاده همه تولیدهای بزرگ دست خودشونه واردات صادرات تولید فقط دست آقازاده هاست ملت فقط تماشا
  • علی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 9
    از اول منحرف بودند.... اگر ملت اندکی شم سیاسی و اگاهی داشتند این ها را سریع می شناختند نه اینکه این همه خسارت وارد کنند
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 3
    چه تیترهای میزند.!!!!
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      4 3
      حقیقت تلخ هست
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    15 16
    خاتمی نجیب ست ولی شماها نانجیب هستید
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      10 6
      نجیب است و مثل بیسمارک کارهایش را با خون و گلوله پیش میبرد
  • امیر IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    12 8
    فقط شما خوبید
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 2
    من نمیدونم!
  • محمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    8 11
    تاریخ و آمارها نشان داد اتفاقا بهترین عملکرد اقتصادی تمام دوران ها مربوط به دولت آقای احمدی نژاد بود. , و جالبه که بهش برجسب منحرف هم زدند
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      8 6
      یک حرف راست در این کامنت ها بود. و ان اینکه. احمدی نژاد. را با یک نقطه ضعف به انحراف کشاندند ، گول خورد .. با تاسف. در بد موقعی و بوسیله ادمهای منحرف ، بد گولی خورد که نتوانست کار را درست کند باز هم با تاسف
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    10 4
    چرا عکس آقای بنی صدر را نزدید؟
  • محسن IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    6 5
    شما خودتان برای انقلاب ونظام چه کردید.تاییدشورای محترم نگهبان ورای میلیونی مردم چه میشود.شمارابخدا بس کنید.الان وقت سازندگیست این تهمتهاو افتراهاو.....دردی ازگرفتاری مردم درمان نمیکند.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    6 6
    اتفاقا باید اون ۳ تای دیگه رو تار میکردی
  • بنگ بنگ IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 2
    حرف رایگان نگو
  • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    7 3
    اینها منحرف بودند مستقیم یا غیر مستقیم توسط آن مرحوم به نظام تحمیل شدند
  • مقداد IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    14 8
    اونی ک صورتش را تار کردی از اون سه تا بهتر نباشه -بدتر نیست
  • US ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    خودتون هم گفتید مشکل داشتن که!!!!در مورد آمارها هم بگم اون سازمانها کارشناس تو مرکز آمار یا بانک مرکزی ندارن که آمار بدن. این آمارها رو دولت منتشر میکنه اوناهم اعلام میکنن. آمار سازی هم خوراک شماست.
  • مولا IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    13 7
    مشرق جون عزیزم 8 سال دیگه یا شاید هم 4 سال دیگه رو میبینم که یه نفر دیگه به این عکس و تیتری که کذاشتی اضافه میکنی.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      من شاید میبینم تو خیلی حرف میزنی
  • شیرینی فروش IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    13 11
    برادران وخواهران عزیز مشرق نیوز درود برشما عزیزان شماها چه بخواهید چه نخواهید مردم جناب اقای خاتمی را دوست دارن بامات کردن چهره زیبای ایشان دارید عزیزترش هم میکنید
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      8 8
      امثال تویی نادان بهتره همون شیرینیتونو بفروشین شمارو چه به سیاست امثال شما امتحانتونو پس دادید 8 سال بدبختی مردم از افتخارات خاتمی و اصلاحاته اصلاحات در تمام دوره ها گند زده
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      9 3
      اگر محبوب بود که همتی باید پیروز میشد خخخخخ حداقل یک چرتی بگو که مدرک داشته باشه
    • مولا IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 5
      آقای 12:22 استارت گند زدن به مملکت زمان احمدی نژادی اتفاق افتاد که امثال تو بهشون رای دادن. کارنامه شما اصول گراها بهتر از بقیه نیست.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      5 1
      ۱۲:۴۷ خخخخخ رو که نیست سنگ پاست شما بهتره استارت مغزتو بری بزنی که کلا تعطیله احمدی نژاد از اصولگرای خارج شده بازم احمدی نژاد هر چه بود مردم در دوران اون وضع بهتری داشتن تا اصلاح طلبان که از همون اول افتاده بودند به بیت المال و خیانت کاری و ... شرایط بهتر رو مردم در دوران آقای رئیسی تجربه خواهند کرد.
  • فریدون IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    7 8
    ان شاءالله با رفتن افساد طلبان وضعیت بیکاری هم درست شود.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    5 5
    طرف هیچی حالیش نمی شه نوشته دولت خاتمی بهترین بود درود بر احمدی نژاد کمتر مزخرف بگید
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    6 3
    چطوری امار گرفتید ؟ پررویی شما دیگه حدی نداره
  • كريم IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    9 6
    بجز مرحوم شهيد رجايي و مقام معظم رهبري، بقيه روساي جمهور ما همگي از خط اسلاميّت منحرف بودند.
  • ugd IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    9 11
    زشته عکس سید محمد خاتمی رو که در راستای سیست های نظام حداقل مردم رو به انتخابات دعوت میکنه تار هست و بعد اون بگم بگم که مقابل نظام وایساده رو شفاف نشون میدید.
    • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      4 4
      البته به انتخابات در راستای هدف خودش و تفکراتش نه مصلحت خاتمی دعوت نکنه بهتره چون اگر مردم اعتماد کنن خروجیش حسن روحانی بعدی خواهد بود
  • مهدی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 2
    ما می توانیم راه حل پیشرفت کشور فقط و فقط تکیه به ظرفیت های داخلی است
  • JP ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 2
    سلام همه رفتن سر کار خوش به حالشون ما که ندی دیم
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      1 0
      اصولا اطلاعات و رسانه مال کسی هست که بفهمه نه کسی که خودشو زده به نفهمی
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    8 4
    با آمار دروغ سرمردم شیره نمالید
    • امیر IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 3
      داداش صندق بین المللی گفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 0
    چقدر تو ساده هستی باز گول ارقام و دولت را خوردید. چند هزار کارخانه تعطیل میشود چند صد هزار کارگر بیکار. اینها همشون رفتند اسنپ؟ یا تپسی؟ خواستی ببینی چقدر بیکار داریم چند لحظه کنار خیابان بایست و ببین چند تا موتوری صف میبندند تا باهات صحبت کنند که راننده بشن
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 6
    چرا عکس خاتمی عزیز را تار کرده ای ؟
  • شیرینی فروش IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 7
    خاتمی عزیزه لطف خداوند عزیزش کرده
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 1
    این آمارازسوی مردم هم مورداعتناقرارنمیگیره.توخونه ماکه نرخ رشدبیکاری ۳رقمیه.هروقت از۳پسربیکارمون یکی رفت سرکارمیشه۲رقمی و....
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 2
    آقای تاجیک اینهمه صغری،کبری ردیف کرده تامنظوراصلیش روبیان کنه که همون اتفاقی که برای دولتهای قبلی افتادبرای دولت رئیسی هم میفته.دولت رئیسی هنوزشروع بکارنکرده چقدرمنتقدوتحلیلگرپیداکرده که اتفاقاعلم غیبدان هم هستن.دولت رئیسی براساس آیه شریفه ان تنصروالله ینصرکم ویثبت اقدامکم واردمیدون میشه واونوقت تحلیلهاتون پشیزی ارزش نداره
  • محسن IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    6 4
    از وضع برق مملکت میشه میزان پیشرفت هسته ای را که بخاطرش داریم نابود میشیم بسنجیم
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      4 6
      یه جوری میگید که اگر برجام نبود الان شیش تا نیروگاه هستهای داشتیم،عزی دل همین نیروگاه بوشهر هم با کمک روسها و قبلش با آلمانن اونم هم توی 20 سال راه اندازی شد بعد توقع داشتید که توی اوج تحریم بدون کمک خارج نیروگاه هسته ای بزنیم
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      5 3
      ۱۵:۰۷ برجام شما جز نداشتن دست اورد و نابود کردن و دادن دست اورد های هسته ای ایران چه نتیجه ای داشت بایدن بهتر از ترامپ است سگ زرد برادر شغال است بایدن حقه باز بدتر از ترامپ بی مغز است ما خودمون هم می توانیم نیروگاه بزنیم اصلاح طلبان نگاه به داخل داشته باشند و کاسه گدایی و چشم داشت به بیگانه رو رها کنند کشور رو دچار این همه مشکل کردید بی برقی و نیروگاه یکیش هست همونم شما بتن و سیمان ریختید توش عوض پیشرفت بدید
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      2 2
      ۱۵:۰۷ برجام شما جز نداشتن دست اورد و نابود کردن و دادن دست اورد های هسته ای ایران چه نتیجه ای داشت بایدن بهتر از ترامپ است سگ زرد برادر شغال است بایدن حقه باز بدتر از ترامپ بی مغز است ما خودمون هم می توانیم نیروگاه بزنیم اصلاح طلبان نگاه به داخل داشته باشند و کاسه گدایی و چشم داشت به بیگانه رو رها کنند کشور رو دچار این همه مشکل کردید بی برقی و نیروگاه یکیش هست همونم شما بتن و سیمان ریختید توش عوض پیشرفت بدید
    • کارشناس IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      13 0
      1- نیروگاه هسته ای بوشهر حدود 40 ساله که صحبتش میشه ودرحال ساخت و حدود 8 سال یا کمی کمترویا بیشتره که افتتاح شده با 1000 مگاوات ساعت برق تولیدی اسمی وتولید 700 مگاوات ساعت به صورت رسمی 2- اگربه جای هزینه هایی که برای این نیروگاه کردیم ( از لحاظ پولی، سیاسی حقوقی و... ) می خواستیم نیروگاه برق بسازیم شاید میتوانستیم ده ها نیروگاه سیکل ترکیبی با توان تولید 1000 مگاوات ساعت برق ساخته و وارد مدار کنیم 3- واقعا" الان که همه ی کشورهای قدرتمندهسته ای دارند می روند به سوی استفاده از نیروگاه های با فناوری جوش هسته ای آیا پافشاری برای ساخت نیروگاه بسیار پرهزینه ی هسته ای درست بود؟ 4- البته اشتباه نشود که بحث فناوری های هسته ای جدای از نیروگاه برق هست وهیچ کسی رادر کشور پیدا نمی کنید که مخالف دست یابی متخصصین هموطن به این فناوری واستفاده های صلح آمیز آن در بحث پزشکی هسته ای وکشاورزی و... باشه
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    7 13
    از محبوبیت اقای عکس مات شده همین بس که در سایتی که کاملا متغلق به اصولگرایان هست اینقدر طرفدار داره، اصلاحات زنده است
    • ناشناس IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      5 3
      درسته که سایت مال اصولگرایانه اما همه جور مخاطبی داره دوما یک نفر می تونه ده تا نظر بنویسه و تو هر ده تاش از خاتمی طرفداری کنه این کامنت های طرفدار خاتمی مشخص نیست چند نفر هستن واقعا
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    8 7
    از محبوبیت آقای خاتمی همین بس که در سایتی که کاملا متعلق به جریان اصولگرایی است این همه طرفدار داره، اصلاحات زنده است
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      12 3
      در محبوبیت اقای خاتمی و اصلاح طلبان همین بس از ارای باطله شکست خوردند
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 8
      آرای باطله و رای ندادگان در انتخابات به دلیل رد صلاحیت کاندیدهای اصلاح طلب و نبود کاندید مورد تایید این جریان بود، وگرنه اگر خود خاتمی یا حتی ظریف به میدان میومد اون موقع فکر کنم میدونستید که چه اتفاقی در انتخابات میافتد
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 1
      ۱۵:۳۶ ارای باطله بخاطر نارضایتی از وضع موجود گند های اصلاح طلبان بوده که در این هشت سال زدند مردمی که در این هشت سال اعتماد کرده و رای داده خروجیش نابودی مملکت بوده دومن همتی مگر اصلاح طلب نبود اون یکی چی اخرم چه استقبالی شد ازش در تبریز مگر خاتمی و اصلاح طلبان از همتی حمایت نکردند ظریف در جامعه چندان محبوبیتی نداشت بعد از اون فایل صوتیش دیگه نگو نمی خواهم باز کنم اصلاح طلبان بی خودی صابون به دلشون نزنند حتا با امدن خاتمی هم از ارای باطله شکست می خوردید.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    5 5
    تنها دولتی که بعد از انقلاب مردم ازش راضی بودند دولت خاتمی بود و یک ثبات نسبی مردم احساس کردند
    • افشین IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      4 2
      جفایی که خاتمی به کشور و ملت چه در زمان ریاست و چه بعدش کرد نمونه نداره.زمان خاتمی هم ما راحت زندگی نکرديم و خیلی بدتر از الان بود. کار ملت شده بود برای ماشین نام نویسی کنند و بعد در بازار بفروشند.هر کی داشت بیشتر مينوشت .این فقط یک نمونه از کارهاش بود.هشت سال حاشیه در کشور ایجاد کرد. بعد از اونم همینطور.تنها کسیکه خاتمی رو دوست داره مهناز افشار هستکه برای پدرش اون زمان پنج میلیون تومان کمک گرفت تا خونه بخره. اینجوری شماها و سلبريتيها رو میخرن .
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    فقط شما ها خوب هستی بقیه منحرف هستند اصلا خداوند فقط شما ها را خوب افریده است .
  • ---- IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    شب درازه ... با این حال از خدا میخوام که شما درست بگید.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    نرخ بی کاری را باید به این شکل بیان کنید که آیا این افراد درآمد کافی برای زندگی دارند یا خیر مردم برای دلخوشی که کار نمی کنند برای کسب درآمد کار می کنند فکر نکنم 30درصد مردم درآمدشان کفاف زندگی شان را بده با این حال پیش بینی می شد که مشکلات در دوران رئیسی حل بشه اما فقط در مرکز آمار نمی دونستم قبل از اینکه بیاد مشکلات حل می شه یکم آمار سازی را زود شروع کردید
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 3
    خیلی کارتون زشته که چهره دکتر خاتمی را مات کردین
    • DE ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 0
      خیلی کارتون زشته که دکتر چهره خاتمی را مات کردین باید مبهوت میکردین.
  • DE ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 1
    آیا رؤسای جمهور ایران منحرف شدند؟! انشاالله خداوند تمام راههای راست را بطرف این 4 نفر کج کنه. اشکال از این 4 نفر نیست. اشکال از نظام جمهوری اسلامیست که وقتی دوره سلطنت اینها تموم میشه باهاشون تسویه حساب نمیکنند بعد این بنده های خدا تا آخر عمر طلبکار میمونند .خب چرا باهاشون تصفیه! حساب نمیکنید و بعد تفهیم اتهام که بابا دوره است تمام شد آ....آ فهمت بره بالا
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 1
    شماها اینقدر ترسوئید که حتی از عکس واضح خاتمی هم می ترسید.
  • شهین عالی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 1
    اقای تاجیک به جز حرف زدن کار دیگری دارد . به کمک محرومین رفته است . انقلاب ادامه دارد و کفها را کنار می راند و انتخابات یک مرحله ای با حضور مردم با این هم ناملایمات نشان دهنده روحیه انقلابی مردم است.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    اینا منحرفن
  • عبدا.. IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    موضوع اصلی وخفایی اینستکه برخی واقلیتی درهمه جریانات وگروههاوجناحهابااصل نظام مشکل ماهوی دارندوالباقی بهانه وتظاهرونفاق ودروغ است!اینهم پدیده ایست که درطول تاریخ همه کشورهاودرصدراسلام وزمان معصومین(ع)هم وجودداشته وتافرداهاونسلهای آتی که تازگی نداردوتاظهوربقیه اله الاعظم(ع)رخ میدهدومختص به انقلاب اسلامی نیست هرچندبرای این انقلاب جهانی وجمهوری اسلامی که الگوی مردم دنیادرحال شدنست وضعیت دوچندان ویژه گی علی حده دارد.ازقبل ازانقلاب برای عدم استقرارنظام الهی وتاامروزچه هادشمنان هزینه کردندکه بانفوذمهره های غربگراولیبرال وحمله وجنگ وتروروکودتاوتحریمهاوغیره انقلاب راشکست دهنداماباهدایتهای غیبی والهی واراده ملی رهبری ومردم وحضورآگاهانه ملت درصحنه های نمازهاوراهپیمایی هاوهشدارهای صداوسیماوباوجودسپاه وبسیج مردمی همواره موفق بوده است وامیدواریم تاتحویل این امانت بسلامت به ساحت امام موعود(ع/عج)پویاوبالنده وپیروزپیشرود.بفضل اله وکرمه!آمین یارب العالمین. 29/4/1400
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    اقای احمدی نژاد کاش کارت به جایی نمیرسید که عکست در کنار این افراد قرار بگیرد، افرادی که با تصمیم ها و کارهایشان مملکت را به نابودی کشاندند، افرادی که با خیانت هایشان قشر محروم و مستضعف را روز به روز فقیر تر و افراد متصل به باند ثروت و قدرت را غنی تر کردند، واقعا انسان غصه اش میگیرد که شخصی با اون همه خدمت صادقانه با اون همه ولایت مداری از جایی به بعد در مسیر باطلی قدم بگذارد که تمام کارهای خوبشو مثل آب خوردن دور بریزد . به والله قسم هرکس از مسیر ولایت ذره ای راهش را کج کرد عاقبت به شر شد. تاریخ نمونه های زیادی برای عبرت گرفتن ما دارد اگر اهل عبرت باشیم .خدا عاقبت همه مان را بخیر کند.
  • مردم IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    مردم باید هوشیار باشند دوباره فریب جنگ زرگری قدرت اصولگرا و اصلاحطلب را نخورند. آنچه برای مردم ارزش دارد انقلابی ،مردمی،عدالت خواه،متخصص و جهادی بودن است/ رهبر انقلاب فرمودند من انقلابی ام.
    • DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 0
      قدرت انسان را به بیراهه می‌برد، اگر و اگر همراه با تقوا نباشد. برای همین شرط تقوا در اغلب مسولیت ها هست
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    عجیبه انسان اگ وارسته وبی تقوی باشه اگه خواستی راهی جهنمش کنی کافیست به او قدرت بدهی تا به پروردگارش هم مغرور شود چه زیبا گفت اول راه که حب الدنیا راس کل خطیه وقدرت فساد میاورد خیلی باید ظرفیت داشته باشی تاما غررک برب نشوی
  • رضا IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 1
    عزت و ذلت دست خداست. حالا شما تار کن
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      ساکت شو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس