ویژه ها

آمریکا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان پای ثابت جنایت در منطقه غرب آسیا هستند. از تجهیز صدام به سلاح شیمیایی تا حمایت از داعش و جنایت علیه مردم یمن تا اعمال تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** علی مطهری:معلوم شد که برجام موهبت بوده است

«علی مطهری» نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«اینکه گفته می‌شود ما اقتصاد کشور را به برجام گره نمی‌زنیم، یک سیاست غیرواقعی و شعاری است، زیرا ما چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد کشور به برجام و رفع تحریم‌ها گره خورده است... خروج نام سپاه از فهرست تروریسم امریکا خواسته بحقی است ولی وقتی صهیونیست‌ها بایدن را متقاعد و شاید مجبور کرده‌اند که آن را نپذیرد تا به این وسیله برجام منهدم شود، اصرار بر آن، در جهت خواست اسراییل حرکت کردن است.»

وی افزود:«نیاز به شجاعت و بی‌اعتنایی به شعارهای گذشته عده‌ای خام و جامد فکر است که برجام را خیانت می‌دانستند و حالا معلوم شده که موهبت بوده است و آنها کشور را از توسعه بازداشته‌اند... برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باید بنیه اقتصادی کشور قوی باشد و این جز با بهبود روابط با دنیا و رفع تحریم‌ها رخ نمی‌دهد. با یک کشور فقیر که با برخی همسایه‌های خود نیز روابط خوبی ندارد و آنها از ترس ما به دامن اسراییل افتاده‌اند نمی‌توان به آرمان آزادی فلسطین رسید.»

علی مطهری:معلوم شد که برجام موهبت بوده است/ از ادعای حاکمیت یکدست تا تقلا برای اختلاف افکنی میان دولت و مجلس

علی مطهری در اظهارات مذکور تاکید کرده است که «ما چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد کشور به برجام و رفع تحریم‌ها گره خورده است.» نکته قابل تأمل اینجاست که به‌تازگی اطلاعات ویژه‌ای از یکی از خبرنگاران رویترز مستقر در پاریس به نام «جان آیریش» به شبکه‌های اجتماعی درز پیدا کرده که نشان می‌دهد وی جاسوس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) است. 

لنی (اسم مستعار افسر موساد) طی تماس‌های مکرر با جان (خبرنگار رویترز مستقر در پاریس) اطلاعاتی را علیه ایران ارسال می‌کند. در یکی از گفت‌وگوها، لنی که سعی می‌کند اطلاعات خود را به‌صورت کنترل‌شده در اختیار جان قرار دهد، تاکید می‌کند:«جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده که چه با برجام و چه بدون برجام، توانایی رسیدن به سوخت ۲۰ درصد و بالاتر از آن را هم دارد و این نشان می‌دهد تحریم‌ها و تأثیر آن بر اقتصاد ایران، کارایی قبلی خود را از دست داده‌ اما باید فضای رسانه‌های بین‌المللی به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.»

پیام اصلی افسر موساد به رسانه های غربی این است که به مردم ایران و به خصوص نسل جوان القاء کنید که شما نمی‌توانید بدون ارتباط و اتصال با قدرت‌های غربی به جایی برسید. متاسفانه این دیکته افسر موساد، دقیقا توسط جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف در داخل در حال پیگیری است و این طیف به طرق مختلف به این خط، ضریب می دهد.

علی مطهری در این اظهارنظر مدعی شده است که «معلوم شد که برجام موهبت بوده است.» در تیرماه ۹۶ در دوسالگی برجام مقام ارشد سابق امنیتی رژیم صهیونیستی (کارمی گیلون رئیس‌اسبق شین‌بت) در فارن پالیسی نوشتبرجام برای اسرائیل یک موهبت بود.»

انستیتو واشنگتن نیز چندی پیش در یادداشتی با عنوان «چرا اسرائیل برای توافق هسته ای با ایران (به نوعی) دلتنگ است.» نوشته بود:«با توجه به پیشرفت های برنامه هسته ای ایران با وجود سیاست فشار حداکثری آمریکا، عده زیادی از مقامات اسرائیلی حال می گویند داشتن برجام بهتر از نداشتن آن بود ولی پیوستن مجدد آمریکا به آن کار دشواری خواهد بود.»

نشریه آمریکایی فارن پالیسی- اردیبهشت ۱۴۰۰- در مطلبی نوشته بود:«برجام در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با ایران است و آمریکا برای به دست آوردن اهرم‌های فشارش در چارچوب این توافق، باید دوباره به عضویت آن درآید. البته مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند بازگشت به توافق هسته‌ای و تحمیل مجدد محدودیت‌های آن علیه ایران کافی نیست، بلکه باید توافقی طولانی‌تر و محکم‌تر با ایران امضا شود که جلوی برنامه‌ی موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای تهران را نیز بگیرد.»

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشته بود:« ۳۰۰ مقام ارشد امنیتی سابق اسرائیل به دولت اسرائیل توصیه کرده که بهتر است از استراتژی دومرحله‌ای دولت بایدن (که مرحله‌ی اول آن روی احیای برجام متمرکز است، و مرحله‌ی دوم آن روی دستیابی به توافقی «طولانی‌تر و قوی‌تر») حمایت کند و در طراحی و اجرای هر دو مرحله همکاری نزدیکی با واشینگتن داشته باشیداین رویکرد دومرحله‌ای باید با بازگشتِ هم ایران و هم آمریکا به برجام آغاز شود.»

متاسفانه جریان غربگرا در داخل کشور که بخش قابل توجهی از آنان به طیف اصلاح طلب گرایش دارند، آگاهی بسیار اندکی نسبت به مسائل سیاست خارجی دارند. این طیف ادعا می کند که به زبان دیپلماسی مسلط است اما این ادعا هیچ نسبتی با واقعیت ندارد.

براساس مستندات موجود، جریان اصلاح طلب در مسئله برجام، با اسرائیل هم نظر و همصدا است.

علی مطهری:معلوم شد که برجام موهبت بوده است/ از ادعای حاکمیت یکدست تا تقلا برای اختلاف افکنی میان دولت و مجلس

نکته قابل تأمل اینجاست که نامه نگاری علی مطهری درباره برجام خطاب به رئیس جمهور همزمان با ترافیک دیدارهای دیپلماتیک دولت سیزدهم در تهران و به عبارتی دیپلماسی فعال دولت بدون برجام و FATF انجام شده است. گویا اصلاح طلبان این روند را موجب از بین رفتن حیثیت سیاسی خود می دانند. چرا که عیار ادعاهای این طیف درباره سیاست خارجی، بیش از پیش عیان می شود.

لازم به ذکر است که علی مطهری همان شخصی است که پیش از این مدعی بود که «دلیل باطل شدن سهمیه واکسن کرونای ایران، قرار داشتن در لیست سیاه FATF است.» تا 15 مرداد 1400- اتمام کار دولت روحانی- در حدود 19 میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده بود. با شروع کار دولت سیزدهم به جهت تغییر ریل گذاری در امور اجرایی کشور، تا پایان اسفند 1400 مجموع واکسن‌های وارد شده به کشور به حدود 158 میلیون دز رسید. یعنی در حدود 8 ماه تقریبا واردات واکسن کرونا به کشور 8 برابر افزایش یافت. در این مدت واکسن‌های تولید داخل نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی رسید و در سطح انبوه تولید شده و هم اکنون به چندین کشور نیز صادر می‌شود.

در تابستان 1400 میزان فوتی‌های روزانه کرونا به بیش از 700 نفر افزایش یافت. در ادامه با سیاستگذاری‌های دولت سیزدهم و دایر شدن مراکز شبانه‌روزی تزریق کرونا و افزایش قابل توجه مراکز واکسیناسیون در کنار واردات گسترده و تولید داخلی انبوه واکسن کرونا، به نقطه‌ای رسیدیم که اکنون میزان فوتی‌ها به زیر 5 نفر در روز رسیده و رکورد صفر فوتی در روز نیز ثبت شده است. این در حالی است که در دولت رئیسی هیچ تغییری در پرونده برجام و FATF ایجاد نشد.  

** از ادعای حاکمیت یکدست تا تقلا برای اختلاف افکنی میان دولت و مجلس

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «هوای ابری میان بهارستان و پاستور» نوشت:«نگاهی به رویکردها و اظهارات برخی کارشناسان و چهره‌های سیاسی در حدفاصل یک سال گذشته در خصوص نوع ارتباط دولت و مجلس به وضوح نشان می‌دهد که برخی بسیار زودتر از اینها پیش‌بینی می‌کردند که ماه عسل دولت و مجلس چندان به دراز نکشد و حتی در همان سال اول نیز با یکدیگر به اختلاف نظر بخورند. نکته‌ای که امروز به راحتی می‌توان مؤید آن را در نوع تعامل دولت و مجلس دید. جایی که به واسطه برخی عملکردها از سوی وزرای اقتصادی بهارستان‌نشینان انتقادات صریح خود را نسبت به آنها ابراز می‌کنند و با طرح سوال از وزرا یا جمع‌آوری امضا برای استیضاح عزم جزم مجلس برای نظارت بر عملکرد دولتمردان را متذکر می‌شوند. »

در ادامه این مطلب آمده است:«به نظر می‌رسد مسیر برخی حامیان دولت درحال تغییر کردن است و عملکرد دولت رئیسی آنها را سمتی برده است که در کنار مردم به جمع منتقدین بپیوندند و شاید از دل این انتقادات فراکسیونی از منتقدین دولت در مجلس یازدهم شکل گیرد

علی مطهری:معلوم شد که برجام موهبت بوده است/ از ادعای حاکمیت یکدست تا تقلا برای اختلاف افکنی میان دولت و مجلس

طیف اصلاح طلب از زمان روی کارآمدن دولت رئیسی، بارها ادعای «حاکمیت یکدست» را مطرح کرده است. اینکه دولت سیزدهم به صورت طبیعی با هیچ مشکلی روبرو نخواهد شد چرا که دیگر قوا و نهادهای حاکمیتی به صورت یکدست با آن هماهنگ هستند.

اما حالا همین طیف با ذوق زدگی مدعی شده است که مجلس و دولت با یکدیگر اختلاف پیدا کرده و به حالت تقابل رسیده اند. این در حالی است که مجلس مشغول یکی از  وظایف اصلی خود یعنی نظارت بر عملکرد دولت است. همان وظیفه ای که در مجلس دهم و خصوصا در فراکسیون امید تعطیل شده بود و برخی نمایندگان علنا به «وکیل الدوله» تبدیل شده بودند.

جریان اصلاح طلب همواره طیف مقابل را به داشتن «توهم توطئه» متهم می کند. اما اتفاقا این طیف اصلاح طلب است که شدیدا به «توهم توطئه» دچار است. چرا!؟ به این دلیل که این جریان سیاسی چه در انتخابات پیروز شود و چه شکست بخورد، مسئولیت این پیروزی یا شکست را به هیچ عنوان نپذیرفته و آن را به عوامل بیرونی و توطئه آمیز نسبت می دهد.

بر همین اساس وقتی این طیف در انتخابات شکست بخورد، بدون هیچ سند و مدرکی صرفا به این دلیل که نتوانسته رأی مرم را کسب کند، آن را ناشی از تقلب در انتخابات جا می زند!

همچنین وقتی این طیف در انتخابات پیروز شود باز هم بدون هیچ سند و مدرکی و براساس ادعاهای واهی، علت ناکامی خود را اختیارات محدود جا می زند.

در حقیقت این جریان سیاسی بجای پذیرش کارنامه اسف بار و غیرقابل قبول خود، ناکامی هایش را ناشی از دست های پشت پرده و توطئه دیگران قلمداد می کند.

از سوی دیگر این طیف با ادعای حاکمیت یکدست در واقع اعتراف می‌کند که در تمام سال‌های فعالیت‌ش هرگز به دنبال هم‌افزایی قوای سه‌گانه با یکدیگر در جهت رسیدگی به مطالبات مردم و پیشرفت کشور نبوده است، بلکه حاکمیتی چندگانه و چند دسته و پیوسته در تنازع با سیاست‌های کلی نظام را می‌پسندند. شاید به همین علت باشد که  این جریان سیاسی همیشه در یک سر آشوب‌ و فتنه ها و التهابات پس از انقلاب قرار دارد.

**  به آمریکا کمک کنیم تا بحران انرژی را پشت سر بگذارد

روزنامه سازندگی در مطلبی نوشت:«شواهد نشان می دهد که دولت بایدن، تروئیکای اروپا و حتی آژانس خواهان ازسرگیری رایزنی ها با ایران هستند. چرا که همه به خوبی می دانند که گفتگو و توسل به دیپلماسی تنها گزینه باقیمانده روی میز است و هر گزینه دیگری صرفا می تواند زمینه ساز تشدید تنش ها شود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «در شرایط کنونی و با توجه به بحران اوکراین که موجب افزایش بهای انرژی و متعاقبا تورم در آمریکا و حتی کشورهای اروپایی شده است، غرب خواهان بحران مشابهی در جغرافیای پرتنشی چون خاورمیانه نخواهد بود...امروز بیش از هر زمان دیگر درک چالش ها و مشکلات متقابل ایران و غرب بالاخص تهران و واشنگتن در اولویت قرار دارد و این گزاره ای است که عبور از آن صرفا با تکیه بر رایزنی و دیپلماسی محقق خواهد شد.»

علی مطهری:معلوم شد که برجام موهبت بوده است/ از ادعای حاکمیت یکدست تا تقلا برای اختلاف افکنی میان دولت و مجلس

متاسفانه برخی رسانه های اصلاح طلب رسما به «حافظ منافع آمریکا در تهران» تبدیل شده اند. این طیف با بی اعتنایی به منافع ملی ایران صرفا در پی آن هستند تا کاخ سفید بحران انرژی را در آمریکا به خوبی سپری کند.

روزنامه سازندگی که پیش از این بارها از دموکرات های آمریکایی تمجید کرده بود، در این مطلب مدعی شده که آمریکا و اروپا در پی آن هستند تا بحران در این کشورها به خاورمیانه(غرب آسیا) سرایت نکند.

این ادعا در حالی است که آمریکا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان پای ثابت جنایت در منطقه غرب آسیا هستند. از تجهیز صدام به سلاح شیمیایی تا حمایت از داعش و اعمال تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران.

در حال حاضر جنگ اوکراین، آمریکا و اروپا را با بحران در حوزه نفت و انرژی مواجه کرده است. به دلایل مختلف آمریکا و همچنین اعضای اروپایی برجام شدیدا نیازمند احیای برجام هستند.سوالی که اینجا ایجاد می شود این است که آیا اکنون بهترین زمان برای احیای برجام برای طرف ایرانی نیست!؟ پاسخ منفی است. چرا که آمریکا و اروپا به عهدشکنی و بی عملی در اجرای تعهدات مشهور بوده و چنانچه برجام نیز احیا شود، هر زمان که طرف غربی به خواسته های خود رسید، یکطرفه توافق را کنار خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    72 9
    تا امثال علی مطهری و تاجزاده و حجاریان و عبدی و زیبا کلام .و... زنده اند البته تحریمها ادامه دارد. چون امید آمریکا به تغییر رژیم در ایران پا برجا می ماند. اصلا با همین هدف تحریم می کند.
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      52 4
      علی مطهری و حسن خمینی و متاسفانه بعضی دیگر از آقازاده ها که زود از نعمت پدر محروم شدند در مکتب هاشمی بزرگ شدند و قد کشیدند و بد جور تاثیر گرفتند!!!!
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      46 7
      نظر علی مطهری دقیقآ نظر دلخواه آمریکاییهاس و از این واضح تر نمیشه یه مزدور نفوذی رو شناسایی کرد.باید ممنون جهالت این قوم باشیم
    • FR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      48 5
      امثال مطهری و تاجزاده و غیره هم موهبت بزرگی برای امریکا و صیهونیست ها هستند
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      42 3
      جناب مطهری به روشنی برفی که سرتان در آن است! معلوم شد که دلار را چه احزابی و با چه اهدافی بالا برده اند, آخرتی هم هست البته اگر ذره ای باور داشته باشید
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      11 2
      آرمان انقلاب این نبود که به دشمن باج بدهید تا یک تکه نان گدایی شود که آن را هم بدتر فشار آوردن و ندادن یکبار از درون درست کنید البته نه از طریق شما دشمن دوستان که نمی‌خواهید بلکه مردم واقعی و افراد واقعی انقلاب که امیدورام این دولت آن را اجرا کند
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      21 1
      خام اندیشانه است اگر فکر کنیم فقط به بیت منتظری و عالیجناب چیزپوش نفوذ کرده بودند
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      21 2
      این جماعت و احزاب غربگرا تا کل ایران را بتن ریزی نکنند ول کن نیستند
    • SE ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      22 2
      راست میگه. برای ویژه خواران اصلاحات و نوکران غرب موهبت بوده
    • حمید SG ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      15 1
      ببین چه کسایی نماینده مجلس ما بودن!؟ یکی نیست به این علی مطهری و همپالی‌هاش بگه مگر همون برجام زپرتی که با خفت زیر بارش رفتیـد اجرایی شد؟! مگر اون ترامپ دیوانه از برجام خارج نشد؟ مگر خود حضرات ظریف و حسن روحانی‌تون و... اعتراف نکردند هیچکدوم از طرف‌های مقابل به هیچ‌کدوم از تعهدات‌شون عمل نکردند؟ و در واقع یک گلابی گندیده هم حاصل نشد؟!آخه تا کی این ملت باید چوب مسئولین بیسوادی رو بخوره که فقط و فقط بنا بر مصالح جناحی حرف میزنند!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      2 1
      امثال علی مطهری به عنوان بازوی داخلی شرطی کردن اقتصاد و گره زدن آن به توافق و همچنین جنگ روانی درجهت به هم ریختگی و ملتهب کردن بازار درصورت عدم توافق، عمل میکنند . البته آنها این عمل را جاده صاف کن تصاحب مجدد صندلی های حکومتی پیگیری می کنند .
    • DE ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      به جان جان کریه که میشه به یک تار بیلش اعتماد کرد چه برسه به یک تار ۳۰ بیلش ویا اصلا کل ۳۰ بیلش و سندی سرنوشت ساز بین المللی را امضا کرد ، خودش به ما گفت بابا امضا کنین برین تو کار لغو تحریم درجا نزنید کاریتون نباشه ما هم خودمون به جان خودم برجام را نخواندیم چون برجام برای گرفتن کاپ اخلاق بیده که قاپیدیم منظور کاپ گرفتیم. حالا اگه میخواین تحریمها را لق! کنید اون دیگه یه قراردارد جدیده که به برجامهای ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۶ ..خب خب کافیه دیگه بیشتر همش نزن. باور کن .. کافیه گفتم..
    • رضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      باید از تمام نظرات بهره گرفت شاید چیزی ازش در اومد شماها که فعلا گند زدین به مملکت.
    • DE ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      علی مطهری:معلوم شد که برجام موهبت بوده است/ خواهش میکنن علی جون شکمبه نفسی میفرمایید منظور شکسته نفسی میفرمایید برجام در مقابل شما کیلویی چند شما خودت موهبت الهی برای مردم هستی ولی نمیدوتی . کلی صحبت ها و مواضع سیاسی شما باعث انبساط خاطر مردم میشه و کلی میخندند. به جان جان کریه
    • DE ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      امپریالیسم جهانی میداند منابع انرژی کره زمین حداقل دست غربی ها و کلا غرب نیست و تا حالا که چند قرن توانسته بودند با کودتا و جنگ و خونریزی و سران مرتجع عرب نفت و گاز انرژی مفت بخرند ، نه نفت نه خودرو نه گاز اوزن سوراخ کن بود. خیلی هم زور زدند با عقیم کردن مسلمانان و سگ بجای فرزند و یک تا دو بجه بهتر است تا الگو کردن لاتچریها .... ب برای مردم آنها را تک بچه یا بی بچه کنند که جمعیت این کشورها نفت و گاز را خودشان مصرف نکنند و مفت صادر کنند. ولی چون زورشان خیلی نرسید زدند به رقیب تراشی مانند خودرو الکتریکی که فعلا سالها برق باطری آن از مراکز تولید برق مازوتی یا گازی تامین میکردد و درکنار آن سلولهای خورشیدی و دهها چیز دیگر تا کشورهای نفتی را برای فروش مفت نفت تههیج کنند و خودشان بازگشتند دومرتبه به تولید برق از انرژی اتمی و بعید نیست که در آینده اگر توانستند خود را از مصرف نفت و گاز رها کنند آنوقت بند کشورهایی شوند که نفت و گاز سوز هستند و باتحریم و جربمه های میلیاردی به بهانه آلوده کردن محیط زیست انتقام از کشورهای نفتی بگیرند لذا ما بایستی به شدت نیروگاهای اتمی خود را و همچنین بادی و خورشیدی را هم تقویت نماییم چون با این سرعتی که در مصرف داریم شاید تا ۳۰ سال دیگر فقط بتوانیم نفت و گاز صادر کنیم زیرا خودمان مصرف میلیاردی در سال داریم و کلا شاید ۵۰ سال آینده اکثر منابع زیر زمینی تمام یا استخراج آنها خطرناک و شاید مقرون بصرفه نباشد . آنوقت کشورمان میشود وابسته به امپریالیسم انرژی که صدردصد دست یهود است زیرا اینها امریکا را میچرخانند. پس پیش بسوی انرژی هسته ای و بادی و خورشیدی.
  • علی GB ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    29 7
    اقای مطهری حیف فرزند شهید که روی شماست . موهبتهای برجام را هشت ساله با تمام وجود احساس میکنیم ولی ظاهرا" شما مفت خورها از موهبتهای برجام بی نصیب مانده اید . موهبتهای برجام . هزاران تحریم جدیدو ترویست شدن سپاه و خروج امریکا از برجام و ....... احتمالا" نظر شما تسلیم محض در مقابل دشمنان است و یا ترس ازجنگ . شما که ازجنگ نمی ترسید چون در زمان جنگ از صدها کیلومتری جبهه ها هم رد نشدید .
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      6 1
      آقای مطهری چجوری شد مشنگ شدی؟ یهویی اتفاق افتاد یا بتدریج؟ منم تازگیا گاهی دری وری میگم ولی خودم حالیم نیست. به خیال خودم استراتژیست شدم ولی بقیه قدرت درک رهنمودهای منو ندارن! بس که سطح بالاست! رفیقم میگه مواظب باش مثل علی مطهری ...خل نشی!
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    24 6
    برجام نشان دادامریکا به عهدخودش پایبند نیست وحاکمیت مشخص برای یک تصمیم دیپلماتیک نداردودوماامریکانابودی اقتصادوامنیت ایران رابدون دادن کوچکترین امتیازی ازمعامله میخواهد نمونه اش بحث درباره ی قدرت دفاعی موشکی وصنعت صلح امیز هسته ای ونفوذ منطقه ای برا ایجادامنیت مقابل فاشیسم صهیونیستی وایجادنشدن دوباره امدن تروریستهایی مثل داعش از60 کشورجهان باسلاح وتوپ امریکایی
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    26 5
    آقا من متوجه شدم که یا این علی مطهری هر روز جنسشو از یه ساقی متفاوت میگیره یا شبها خواب نما میشه تا 24 ساعت روی اون مود کار میکنه!!!!
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 2
      به علی مطهری کاری نداشته باشین. طفلک از بچگی قاط میزد. اون فقط یه "خل خوشمزه" بی آزاره. برخلاف سعید... و ...زاده و ... نه موذی هست و نه مثل فائزه بدجنس و نفهم.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    25 7
    چه موهبتی آنقدر از سیب وگلابی باغ برجام خوردیم که مزاجمون سرگیجه گرفت
  • سید فروزان CH ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    21 7
    باز هم علی مطهری نطقش گرفت ، بفرستند این بابا را صافکاری مغز و صورت ، برجام برجام میکند گاه بگاه ، برجام مرده است حامیانش هم بروند جهنم
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      6 2
      دیگه وقتشه همین روزا ورق پاره آرمان یه مطلبی از فائزه شون بزنه روی صفحه اول. فائزه کرکر خنده س. هیچ دلقکی فائزه نمیشه (مگه مصی خله و خانم رئیس جمهور!! یعنی مریم قجر ابریشمچی رجوی عضدانلولو ! ی صدام پمپئو!! )
  • عطا IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    25 4
    پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد.....سگ اصحاب کهف روزی چند پی مردم گرفت و آدم شد.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    24 4
    برجام چه کرد؟ قیمت جهانی نفت را بشدت کاهش داد، راههای دور زدن تحریمها را بست، پول نفت ایران را فرستاد که به یک حساب در بانکی در سوئیس که فقط با احازه آمریکا صرف واردات شود چون دلار کماکان تحریم بود امکان ورود آن نبود! در نتیحه واردات دیوانه وار کالا رخ داد، هزاران تولیدی ورشکست شدند. صدها هزارکارگر بیکار شدند، تحریمهای بعدی هم یکی بعد از دیگری اعمال شد و ایران دلش خوش بود که برجام دارد! البته آنهم با قیمت تحقیر جهانی، نابودی سانتریفیوژها، بتن ریزی رآکتور اراک، و شجاع شدن کشورهای میکروسکوپی و شیخک ها در تحقیر ایران. .. البته نظام تا نخواهد یکبار برای همیشه تکلیف خود را با جریان ضد انقلابی نفوذی که روزی هدفی ها، فردایش باند سید مهدی هاشمی، بعدا جریان خط 3، سپس گروهکهای دوم خرداد و در نهایت جریان اصلاح طلب نامیدند مشخص کند داستان همین است و برجام ها در پیش است. رابطه این جریان با آمریکا دقیقا همان رابطه حزب توده با شوروی است.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    15 0
    دروغگويان دشمنان خدايند
  • سید فروزان CH ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    25 5
    مطهری ، از خودت خام فکرتر پیدا نمیشود احمق
    • حاجی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 7
      احمق خودتی که به نابغه احمق میگی
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      حاجی اینجا حاجی اونجا حاجی همه جا توهم مثل عبدی ومطهری همه‌جا باید نظر بدی
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    18 5
    چقدر این آقای مطهری بی اطلاع هست که نمی داند ما از برجام خارج نشدیم و هنوز در آن هستیم. اتفاقا اقدامات جبرانی ایران بخشی از برجام هست. ایران میتواند در ازای نقص تعهدات طرف مقابل اقدامات جبرانی انجام دهد.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    13 3
    امریکا و اروپا از قدیم به سیاست چماق و هویچ اعتقاد داشتند. یک گروه توافق می کردند و گروه دیگر زیر آن می زدند. عهدشکنی بخشی از تمدن غرب است
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    19 5
    حرفهای علی مطهری دیگر هیچ ارزشی بکار گیری ندارد فقط برای بودن و دیده شدن است
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    18 4
    شما که هشت سال دنبال برجام بودید تصویب کردید یک طرفه صد در صد عمل به تعهد کردید جز خسارت محض چه چیزی عاید کشور شد؟جز ذلت و خواری برلی غربگدهها
  • حسین IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    19 4
    برجام شاید برای آقای علی مطهری موهبت بوده باشد ولی برای ملت ایران نقمت بوده است.اصلا اگر این آقا حرف نزد قرار نیست طوری شود.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    14 4
    به اقای مطهر ی بگویید مشکل اصلی مملکت دروغ و دزدی است با دول غربی هم رابطه داشته باشیم هر چی بیاد همه را ژن های خوب و اقا زاده ها می دزدن چیزی دست مردم را نمی گیرد
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    13 4
    ان شاالله به دعای شهید مطهری ، اسلام و امت اسلامی از شر فرزندش و هم مسلکان فرزندش در امان باشند و ریشه ی علی مطهری و سایر سرمایه های صهیونیستی و تفاله های آمریکایی را َبخشکاند.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 5
    متاسفانه یک عده که خبر ندارن چه کلاه گشادی سر ملت ایران می‌ره یا خبر دارن منافع ایجاب می‌کنه که اشتباه رو اشتباه بذارن باید بگن دست آورد 30سال فعالیت خارج از مقررات سازمانهای بین المللی هسته آیی چی بوده ماعضو سازمان انرژی هسته آیی هستیم وتابع مقررات سازمان استاد فیزیک دانشگاه شریف میگه ما دانش هسته آیی نداریم وکاری که الان داره انجام میشه تکنولوژی هشتادسال قبله ودانش هسته آیی نیست بعدازسی سال نباید کارنامه ارائه بدید
    • آرش IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 1
      قاجارها هم به نفت می گفتند ماده عفن و بد بو. اتفاقا آن کسانی که این حرف های خنده دار رو می زدند مثلا از منورالفکرهای زمان بودند. عزیزم تاریخ بخون و یاد بگیر خودت قدرت تحلیل داشته باشی. نه اینکه حرف های خائن ها رو قرقره کنید. اون استاد دانشگاه شریف که می فرمایید بنده پهن هم بارش نمی کنم. همینطور برای تئورسینشون که حجاریان باشه. حرفی نزنید که 50 سال دیگه آیندگان مارو نفرین کنند. یک بچه هم میدونه انرژی هسته ای نیاز اساسی کشور در آینده هستش.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    12 3
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • جاویدایران NL ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    13 3
    آقای مطهری دست از خیانت به این کشور بردار،
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    5 3
    آقای مطهری اگر ضعف اقتصادی نداشتیم و این لامصب پاشنه آشیل ما نبود و چهار تا اقتصاد دان درست و حسابی داشتیم با این همه ثروت و منابع و نیروی متخصص مثل کشورهای فقیر و عقب مانده نبودیم
  • GB ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    9 3
    گیرم پدر تو بود فاضل / از فضل پدر تو را چه حاصل؟!
  • ناصری IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    11 3
    مملکت به انرژی هسته‌ای با غنای اورانیوم نوددرصدی احتیاج داره...
  • علیرضا IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    13 3
    برجام چگونه موهبتی بود که بلافاصله بعد از پذیرش آن تحریم های جدید علیه کشور وضع شد . برجام نتوانست swift را برای بانک های ما برقرار کنه و بعد از تعهد ایران در جمع آوری تاسیسات هسته ای نطنز و نابودی سرمایه گرانقدر کشور ، چه نتیجه ای حاصل شد ؟ حتی تعهدات فروش هواپیما را هم لغو کردن و نهایتا با خروج غیر قانونی امریکا از برجام بیشترین لطمات اقتصادی بر کشور وارد شد . جناب مطهری ما هم مثل شما در این کشور زندگی میکنیم و میبینیم نتایج تاسف بار برجام را . همه آرزو دارن تحریم ها برداشته شود و ایران جایگاه خود را در اقتصاد جهانی بدست آورد و رفاه حاصل از آن ، زندگی اقتصادی مردم را متحول کنه ولی متاسفانه این آرزو از مسیر مذاکره حاصل نشده . دعا میکنیم با خواست الهی ، هر چه زودتر دست استکبار جهانی از کشور عزیزمان کوتاه گردد که خدا بزرگتر است و در فرهنگ ما نا امیدی جائی ندارد .
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    11 3
    «پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوتش گم شد» که میگفتن، همین بود!
  • فرشاد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 11
    برجام خوب بود که الان دو دستی به دنبالش هستند برجام خوب بود مردم را به آینده امیدوار کرد
    • رضا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      3 1
      علت پیگیری برجام دو دلیل هست ، اول اینکه مشخص گردد ایران برای حل مشکلات و اختلافات از راه دیپلماسی و مذاکره ارزش قائل است ، دوم اینکه احتمال هر چند اندک توافق به نفع ملت و کشور ایران در نظر گرفته شود .
  • حسین IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    11 4
    خداوند بر درجات شهید مطهری بیفزاید شهید شد ورفت واین تربیت علی مطهری نتیجه حشرونشر با خانواده هاشمی هست
  • عبدالله IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    12 3
    خوشا به سعادت آیت الله مرتضی مطهّری که شهید شدند و فرزند خود را در این شرایط تاسف آور ندیدند.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    11 3
    علی آقا . یادت هست ... صبح بدون تحریم داشنیم . چی شد پس ما که تو برجام بودبم . کدخدا رد زیر میز
  • DE ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    اینکه گفته می‌شود ما اقتصاد کشور را به برجام گره نمی‌زنیم، یک سیاست غیرواقعی و شعاری است، زیرا ما چه بخواهید و چه نخواهید اینقدر در این ۳۲ سال دولتهای اصلاح طمعکار مهره چینی در تمام مسوولیت ها و‌مدیریت ها و گردنه های پولساز و مافیای سیاسی اقتصادی.... کشور کرده ایم و با‌ برجام های ۲و ۳ و ۴ و بتن‌ریزی در همه‌جا رفع تحریم‌ها را چنان به‌هم‌‌گره زده ایم که حالا حالا ها باید مدیر اصلاحطلب اخراج کنید که نمیکنید
  • روشن IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 1
    واقعاً این افراد شأن انسانیت ندارند، هشت سال اقتصاد و معیشت کشور و ملت ایران را با برجام بی فرجام به ۷۰ سال عقب بردن و با وقاحت تمام برجامی را که هیچ با شرفی امید به نفع آن برای کشور و ملت ایران ندارد را همچنان بزک می کنند. ای لعنت بر هر چه شیطان پرست غربگدا!
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    5 1
    خداوند به علی مطهری یک جو غیرت و یک مثقال عقل عنایت کند که اگر از این دو نعمت الهی استفاده کند هر گز به چنین چرندیاتی نمی پردازد
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 1
    یکی نیست بهشون بگه شما 8 سال هرجا که دستتون رسید بتن ریختید برای لبخند و قدم زدن و سلفی گرفتن با غرب از بین بردید ولی دلار چند ده هزار تومان گرانتر و تورم هفت هشت برابر شد.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 1
    اینها روزشون رو با حمایت از برجام شب میکنن اگه اسمی از برجام نبرند روزشون شب نمیشه دیگه علی مطهری عددی محسوب نمیشه پس بگذارید از این تخیلات و خیالبافی و.. هرچی دلش خواست ببافه و بگه توقعی ازش نیست
  • Ali IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    نمیدانم چرا هیچوقت به صداقت اعتماد ندارم
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 1
    معلوم شد که علی مطهری خیلی آدم احمقی است که نمی داند که مردم می دانند برجام چیست و خیلی آدم حقه بازی است چون می خواهد باز هم کلاه برجام را بر سر مردم بگذارد و تهرانی های خیلی آدمهای بدبخت و احمقی هستند که چند بار این شارلاتان بی تربیت و دروغگو را به عنوان نماینده خود داشته اند.
    • رضا IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      کلاهبردار را خوب آمدی ولی توهین به هموطن های خودت را هیچوقت برنتاب . این طرز صحبت غیر مودبانه را ترک کن لطفاً .
  • حقیقت IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 0
    باز این مرددچند تیکه شروع. به وراجی. کرد یک حقوق از. بیت المال میگیری بخور حرف اضافی نزن
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 0
    در ادامه تاثیر برجام بر نه تنها اقتصاد بلکه بر زندگی و معیشت مردم خود شما هم به اندازه شیوخ استحاله طلب مقصرید! با لجبازی و تمامیت خواهی و خود محوری و با هسو شدن با استحاله طلبان در تخریب دولت خدمتگزار ریشه خود راهم دارید میزنید. تا دیر نشده دست از لجاجت بردارید.
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 0
    بابا عقل کل تا شماها همه چیز را به برجام ربط میدهید ما اگر بر جام را هم قبول کنیم باز انها بهانه دیگری خواهند اورد در اینده نیت شماها را کودکان در مدارس خواهند فهمید ودر کتابهای تاریخ از خیانت همه خواهند فهمید ان زمان نه زور گویی وجود دارد ونه طرفداران باطل دیگر نیرویی دارند زمان عزت اسلام همان دین حضرت موسی وحضرت عیسی وپیامبر اسلام در راه رسیدن است شک نکنید منافقین به زودی چهره ی خود را نشان خواهند داد وهمه جهان طرفداران واقعی دین خدا خواهند شد
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    5 1
    بازگشت به برجام؟؟ یعنی اینقدر بی سوادی که هنوز نفهمیدی آمریکا از برجام خارج شد نه ما؟ حیف از اون پدر که تو شدی فرزندش.
  • IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 0
    نه بابا موش نخورتت برجام بازی سیاسی خودت که اینکارهای عزیزم سیاه بازی نکن
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    5 1
    "** علی مطهری:معلوم شد که برجام موهبت بوده است" آدمایی مثل تو هم موهبتی هستند برای شیاطین و کفر جهانی . انقلاب جوانان شهید خودیهایی مثل تو داشته باشه نیازی به دشمن نداره .
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 3
    هیچ کس بهتر از مشرقی ها موهبت های برجام رو نمی شناسه البته موهبت تحریم ها بیشتره براشون تا موهبت برجام
  • محمد خرمی IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    برجام فعلن موهبت که نیست مایه فشار ونقمت است با تحریم های جدید بازیگران آمریکایی نشان دادن که در مقابله با ایران ضعیف هستند و رو آوردن به تحریم برا فشار بیشتر است و ایران باید از این پالس ها درس بگیره و مذکرات تا اطلاع ثانوی تعطیل کنه معنا نداره در زمان مذاکرات تحریم جدید جز برای گرفتن امتیاز ات جدید امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 1
    جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده که چه با برجام و چه بدون برجام، توانایی رسیدن به سوخت ۲۰ درصد و بالاتر از آن را هم دارد و این نشان می‌دهد تحریم‌ها و تأثیر آن بر اقتصاد ایران، کارایی قبلی خود را از دست داده‌ اما باید فضای رسانه‌های بین‌المللی به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.» یعنی با رسیدن به سوخت 20 درصد اقتصادمون رشد کرده؟ مشرق تحلیل ابکی نذار لطفا
  • لیلا IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 1
    اگر زندگی مردم به برجام گره نخورده پس دلار 30هزار تومانی و تورم 400درصدی از کجا امده
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    امثال علی مطری طوطی وار برجام را تکرار میکنندـ خود ظریف که باید با دقت و وسواس قرارداد فرجام را میخواند بعداز چند سال میگه من نمی دونستم چنین چیزی نوشته شده. هاشمی شورای شهر با اینکه اصلا نخونده ولی میگه بایدچیز خوبی باشه. یا پزشکیان بدون اینکه بدونه چی هست میگه چون فلانی میگه حتما خوبه در حالیه که نماینده مجلس هم هست. اینها چون اولی گفته خوبه . اونها هم میگن خوبه. در حالی که خودشان در باره مال و اجناس خودشان را برای فروش یا خرید چقدر اما اگر خواهند گفت.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    برجام برا شماها عروسی بوده بقول خودت تو پسر شیخ مرتضی برا تو موهبت که چی ؟ عروسی بوده است - چون ارباب جیره بدهتان هوایتان را داشت و اما زمستان رفت و بی آبروی برا شماها ماند و برای همیشه هم خواهد ماند.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 1
    اینها همش نتیجه تفکرات مغروق است
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 1
    اینها همش نتیجه تفکرات هاشمی مغروق است
  • عباس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 1
    اگه برجام خوب بود برای روحانی و دولتش خوب میبود.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    ایکاش دست تمام کاسبان تحریم قطع میشد ایکاش زندگی تمام کسایی که با لجن پراکنی و منفعت طلبی خودشان اوار بر سر سایرین میریزن اتش میگرفت
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 4
    ۹۰ درصد ملت ایران با علی مطهری موافقن
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      3 1
      وقتی که تو شما مصی علینژاد صدای مردم ایران است تو هم نود در صد مردم ایرانی.
    • حاجی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      من با تفکر آقای مطهری موافقم مسیح جون رو هم دوست دارم
  • کامران IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 1
    بسیار باعث تاسف هست که افرادی چون ایشان با عدم درک مسائل عادی و واضح نماینده مجلس بودند.
  • تاجر IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 0
    وقتی جایی برای عبدالملکی ها نباشد صدای گوش خراش مطهری ها سالب « غارتگر » امنیت و آرامش مردم خواهد شد. اگر امثال آقای رئیسی بخواهند بدانند.
  • آیینه CA ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    5 0
    همین قیافه نحس مطهری و امثال اون بودند که اقتصاد و مابقی رو به برجام گره زدند، حالا هم با پررویی کامل دنبال همون شیطنتد...
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    علی مطهری هرچه میخواهد نخچار کند مردم به دولت وتیم مزاکره کننده اعتماد دارند که خطوط قرمز نظام رارعایت می کنند
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 4
    رفت و امد با 4تا کشور دره پیتی که اقتصادی هم ندارن چه دردی از کشور و ملت و اقتصاد دوا میکنه؟ ونزوعلا و ترکمنستان و تاجیکستان و..چند درصده اقتصاد جهانی رو دارن؟
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      اینقدر هستند که کالای ایرانی را بخرند و دلار بدهند.
  • jjb IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 1
    برجام موهبت بوده است!!! برجام فقط یک لجن است که ما توش گیر کردیم. همون موقع که ترامپ عوضی ازش رفت بیرون ما هم باید برجام رو پاره می کردیم. که متاسفانه نکردیم. بازگشت به برجام کار بسیار اشتباهی است. چون آمریکا با یک امضاء می تواند دوباره برجام را هوا کند. دست ما هم به جایی بند نیست. این همان برجام لجن است.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    اکثرافزادی که درجناح موسوم به لیبرال ها نظری ابراز می‌کنند مثل گویندگان خبر هستند که بدون کم کاست موظفند همان نوشته را بخوانند عکس وفیلم های دراختیار طرف ازخود گذاشته اند که ه هیچ حزف دیگری ازدهانشان قابل بیرون آمدن نیست ازنصیحت آنها دست بردارید
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 2
    وقتی سایر سران دیگر کشورها (حتی همسو) قبله و آمال شان غرب است چرا فکر کنم راه پیشرفت از ارتباط با دنیا نمی گذرد؟
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      2 0
      بستگی به تعریف پیشرفت دارد. الان کره جنوبی آنقدر پیشرفت کرده که برای اینکه بتواند پول ایران را بدهد اول باید از آمریکا اجازه بگیرد! پیشرفت از این بیشتر؟
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    یک دروغ وقتی تکرار بشه به حقیقت تبدیل میشه و علی مطهری از این تکنیک استفاده می کنه.
  • FR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    همونقدر که تو موهبت برای کشور و حتی پدرت بودی !
  • سید IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    جنا ب مطهری و اصلاح طلبان و تئورسین ها انان از جمله حجاریان و تاج زاده و زیبا کلام منافع کدخدا را در خطر دیده اند و ظاهرا خودشان نیز ترسیده اند که نکند از رفاهشان کاسته شود حالا دائم بر طبل مردم میکوبند انگار نه انگار که بخاطر اعمال این طایفه از خود راضی وضعیت امروز جامعه بر مردم تحمیل شده جنابان دست از وادادگی به غرب و اربابان زورگو بردارید و با جامعه همراه شوید شما از با ور های مردم خارج شده اید هنوز اینرا درک نکرده اید ؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 1
    ایوالله آقای مطهری همیشه حرف حق رو زدی ایکاش کاسبان تحریم یه خورده چشمهاتون رو باز می‌کردند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    به نظر من علی مطهری و اصلاح طلبان مثل او با این همه حجت و نشانه ها از نتایج برجام و عهد شکنی غربیها خیلی وقته از مرحله جهالت عبور کرده اند و به مرحله خیانت و وطن فروشی رسیده اند.
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 1
    روزنامه اصلاح طلب سازندگی ، با حماقت تمام ، با تمجید از دموکرات های آمریکا مدعی شده که آمریکا و اروپا در پی آن هستند تا بحران ناشی از اوکراین که دامن‌گیر اروپا و آمریکا شده ، به خاورمیانه(غرب آسیا) سرایت نکند!!! عجب ! یعنی قبلا عراق ، جز خاورمیانه نبود ، که آمریکا و اروپا بهش حمله کردن؟!! یعنی داعش را که اروپا و آمریکا ایجاد و همه جوره پشتیبانی کردند ، حوزه جنایاتشان در خاورمیانه نبود؟!! یعنی ایران که ۴۰ سال است توسط آمریکا و ناوچه های اروپایی اش تحریم است ، خاور میانه نیست ؟!! وقتی گروهی ، جماعتی ، اندیشه ای و جناحی ، وابسته و خود تحقیر می‌شود ، هیچ کسی نمی‌تواند به آنها کمک کند ، فقط خدا به مردم کمک کند که چنین جماعتی ، مسوول آنها نشوند.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 2
    همه مردم ایران علی مطهری را دوست دارند .یک اصول گرای واقعی .خدا حفظش کند.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    آرمان انقلاب این نبود ما پا جای پای ایر قدرتها بگذاریم .و همان راه ویرانگری کهرفتند ما طی کنیم .ما می خواستیم همه کشورها خلع سلاح اتمی شوند .لطفا یک رفراندوم بر گزارش کنید.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    چرا جوانان بی کار هستند؟؟؟ .چرا فساد در جامعه زیاد است ؟چرا دختران بی شوهر موندن ؟؟؟.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    دین اسلام دین فطرت است .فطرت انسان خدا جو است آرامش را دوست دارد.نوع دوست است .در فطرت انسان متعادل جایی برای افراط و تفریط وجود ندارد . فطرت انسان از شرارت و فتنه گری بیزار است . فطرت انسان تواب است .هم از اشتباه توبه می کند و هم توبه اشتباه کننده را قبول می کند . بیاییم به اسلام راستین برگردیم و از اشتباهات توبه کنیم . برای اصلاح شدن و اصلاح جامعه هیچ وقت دیر نیست .
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    تا کی ملت ایران و مومنین باید تاوان اشتباهات شما آدمهای سه آتشه را بدهند ؟؟؟
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    با. ناهنجاری. ۲۰ دقیقه. شما و قوم و خویش تان. گند زدید به هر چی برجام . حالا مییخواهید این نا هنجاریهای دست ساخته خودتان را گردن دیگران بیندازید و از نکبت م هبت بسازید
  • حسين DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    على مطهرى ،زيباكلامها ،حجاريانها ،دهباشى ها،تاجزاده ها عباس عبدى ها،حسين مرعشى ها ووووووووو اينها همگى مايه انبساط خاطر هستند و اگر حرف نزنند كسى به عمق حماقت اين افراد پى نميبرد ، لطفاً ادامه دهيد………….
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    دستاوردی که فقط سه سال اعتبار داشته باشه و فردی دیگه بتونه اونرو پاره کنه و به صورت سینوسی اقتصاد رو به هم بریزه، به هیچ دردی نمیخوره جز ناراضی کردن بیشتر مردم و فروپاشی کشور. اختیار توافق برجام بدست آمریکاست و هروقت دلش بخواد ازش خارج میشه و ایران هیچ اهرمی برای حفظ اون نداره
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    باز گلی به جمال خوارج و امثال اشعث که بعد از ماجرای حکمیت فهمیدند که اشتباه کرده بودند ولی اینها (علی مطهری و دوستان)هنوز روی رویه اشتباه قبلی پافشاری می کنند و مردم رو فریب می دن
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    چرا این علی مطهری و روحانی و ... رو محاکمه نمی کنید ؟؟!!! مطمئنا اینها هر روز زبانشان را درازتر خواهند کرد
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    این جماعت بیش از چهار سال دلسوزان کشور و انقلاب را دلواپس نامیدند و به هشدارهه توجه نکروند تا وضع به امروز رسید
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    تا وقتی تبلیغات جبهه انقلاب ضعیف و فضای مجازی رها باشه ، این خناسان مغز مردم را شستشو و وارونه خواهند کرد. صحبت ها و اعمال وارونه حضرات هم که در ایران هیچ پیامدی برای اینها نداره
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    عاقل از یک سوراخ چند بار گزیده نمیشه مگر خودش رو به حماقت زده باشه و یا نفعش در حماقت باشه
  • مجتبی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    برجام موهبت نیست بلکه خنثی سازی تحریم با ایجاد نظم نوین جهانی بدون سلطه دلار موهبت است که ایران با رویکرد به شرق در حال دستیابی به آن است.
  • علی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 2
    نظر مطهری کاملا درت است و شیب تند تورم در دوره رییسی گویای این حقیقت است اگه برجام بد بود که شما لشکر 50 نفره وین نمی فرستادید. شجقدر شماها وقیح هستید کدوم عقل و منطق میگه با تحریم میشه پیشرفت کرد عجب پلیدهایی هستید شماها دیگه
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      شیب الان تندتره یازمان روحانی ، که با گرانی بنزین، دلار در عرض شش ماه از یازده به سی و چهار رسید و در مجموع از سه تومان به سی وچهار تومان رسید . هم پیاز رو خوردیم هم...
  • فهیم IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا اینها رو اعصاب مردمند
  • GB ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    کدام احمقی میگه برجام موهبت بوده. حیوانات هم فهمیده برجام خیانت بوده علی مطهری هنوز نفهمیده. شعور که نیست، نیست
  • totonchyan IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    مطهری برجام برای ما موهبت نیست ولی چون توسط یک عده .... بسته شده است بدون هزینه های گزاف نمی توان از آن خارج شد این را بفهم.
  • منصف IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    متاسفانه علی مطهری و امثال ایشان نان مشهور بودن و محبوبیت پدرانشان را می خورند، اقای مطهری اگر برجام را نپذیرفته بودیم این اصلاحات اقتصادی که اقای رئیسی اغاز کرده احتمالاً سالها پیش اتفاق می افتاد و حالا از نتایج شیرینش اسفاده می کردیم ولی با گره زدن حتی اب خوردنمان به برجام و با این کار سیگنال ضعف برای دشمنانمان فرستادن مملکت را به این وضع اقتصادی کشاندند حالا هم دولت کنونی در کار ناقص و پر از ایراد دولت قبل قرار گرفته ولی اکنون که نمیشود بدون دلایل محکمه پسند ( از نظر نهادهای بین المللی) از برجام بیرون بیاییم و و برای بهانه ندادن به دشمن و تبلیغات گسترده اش فعلاً صلاح در این است که ما اغاز کننده خروج از لاشه باقی مانده برجام نباشیم (البته عزتمندانه، نه ذلیلانه) تنها موهبت برجام این بود که برای بعضیها که به غرب اعتماد داشتند مشخص شد که هیچ گاه نباید به غرب اعتماد کرد (البته اگر خود را به خواب نزنند)
  • حسین IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    دوستان عجله نکنید به علی مطهری هم فحش ندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس