محسن میردامادی

اگرچه اصلاح‌طلبانی مثل احمد زیدآبادی و حسین نورانی‌نژاد ادعا می‌کردند که "تحریم انتخابات به معنای برداشتن سلاح نیست" اما محسن میردامادی به تازگی افشا کرد که تحریم انتخابات منجر به حوادث اخیر شده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

گفت‌وگو با پرچم‌سوزها و جلّادهای خیابانی؟!

حجاریان برای فتنه جدید به میدان آمد/ گفت‌وگو با پرچم‌سوزها و جلّادهای خیابانی؟!

حسن رسولی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره حوادث چند هفته اخیراظهار کرده است:

"یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این اعتراضات خیابانی، فعال شدن گسل‌های نارضایتی بین بخش‌هایی در روابط و مناسباتشان با دولت است. اعتراض در کف خیابان همانند وجود تب در بدن انسان است. این اعتراضات نشانه‌ای از تب‌دار بودن جامعه و نارضایتی است. بنابراین اگر این فرض را قبول داشته باشیم، مهم‌ترین راه چاره برای بازگرداندن آرامش به جامعه‌ ایران و برقراری گفت‌وگوهای دوجانبه در شرایط برابر بین نمایندگانی از دولت با افکار عمومی است. در این گفت‌وگوها رفع ابهامات، اصلاح برخی از سیاست‌ها، تغییر برخی از رویکردها و انتظارات متقابل ملت و دولت به بحث گذاشته می‌شود و به شرط مدیریت مدبرانه این گفت‌وگوها رسیدن به حد قابل قبولی از تفاهم و توافق عمومی قابل دستیابی خواهد بود."

او همچنین تصریح می کند: بهترین راه برای پایان دادن به این وضعیت، آغاز گفت‌وگوهای درون‌زای ملی به صورت صادقانه و هوشمندانه است. همه کسانی که دل در گروی ایران، انقلاب و حکومت اسلامی دارند، در این شرایط صرف نظر از التهاب‌هایی که در جامعه با آن مواجه هستیم، وظیفه ملی و انقلابی دارنــد به شکل‌گیری این گفت‌وگوهای منتهی به آشتی ملی کمک کنند تـا ضریب انسجام ملی افزایش پیدا کند.[1]

*صحبت‌های رسولی و تأکید او بر گفت‌وگو با آشوبگرانی که پرچم می‌سوزند و حنجره می‌درند؛ یا از سر وجیه‌المله نشان دادن آشوبگران و تئوریزه کردن اغتشاش خیابانی است یا از سر ساده لوحی!

که ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم...

با منطق امثال رسولی می‌توان گفت که امیرالمؤمنین علی(ع) هم در جریان 3 جنگ بزرگ صفین، جمل و نهروان که هرسه در داخل جامعه اسلامی رخ دادند؛ نه با آشوبگران و معاندان حقیقت که با عده‌ای ناراضی مواجه بوده‌اند، قادر به گفتگو نبوده‌اند و البته جنگ هم به صلاح نبوده است!

و ایضا امام حسین(ع) در روز عاشورا و قضایای منتهی به آن...

باید دانست که مسئله اغتشاشات اخیر نه یک مسئله سیاسی یا یک پروسه منتهی به نارضایتی بلکه صرفا و فقط یک توطئه است که بر محمل 3 ضلعی "طراحی خارجی، ایادی داخلی دشمن و اوباش و فریب‌خوردگان خیابانی" حمل می‌شود.

این توطئه سه ضلعی نیز در هریک از اضلاع خود شایسته برخوردهای خاصی است که البته مولفه اصلی و ژن غالب تمامی این برخوردها بایستی گزینه "اقتدار قانون، مردم و نظام" باشد.

در یک حکومت عقلانی؛ گفتگو گزینه روزهای التهاب نیست. همانطور که گزینه ارتباط با اراذل و فریب‌خوردگان خیابانی هم نیست.

گفت‌وگو امری است برای نارضایتی‌های معقول و در مواجهه با معتقدانش.

***

"فتنه اقتصادی" در همین حوالی...

حجاریان برای فتنه جدید به میدان آمد

حجاریان برای فتنه جدید به میدان آمد/ گفت‌وگو با پرچم‌سوزها و جلّادهای خیابانی؟!

سعید حجاریان، فعال چپ و از تئوریسین‌های آشوب علیه نظام اسلامی که چندی قبل خواستار همدلی با اغتشاشگران خیابانی شده بود، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با انصاف‌نیوز پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است:

"ما باید به فکر روزی باشیم که جنبش‌هایی مانند «جنبش مهسا» و «اعتراضات آبان» با اعتصاب همزمان شود. آن وقت باید از چین نیروی نظامی وارد کنند! نیرویی که حقیقتاً لطمه بزرگی به جوانان می‌زند."[2]

*در اقتفای این حرف کلیدی حجاریان که اشاره مستقیمی به بحث احتمال جدی وقوع "فتنه اقتصادی" دارد؛ شاید خوانش این جملات قبلی وبلاگ مشرق در تحلیل اغتشاشات مفید فائده باشد.

ما پیش از این به کرّات نوشته بودیم که:

_ مردم باید بدانند که این قبیل حرف ها وسیاه نمایی ها؛ حرف امروز و دیروز اصلاح طلبان و رسانه های آنها نیست و آنها سال هاست که برای جمع آوری هیمه به منظور ایجاد "فتنه اقتصادی" چنین حرفهای غلط و ایضا ناقصی را نشر می دهند.[3]

_ فتنه اقتصادی مورد اشاره اگرچه قرار است با جرقه های متفاوتی گُر بگیرد (از درگذشت تصادفی یک دختر جوان تا گرانی یک کالای مصرفی و تا بهانه های دیگر) اما برساخته و برنشسته بر فضای سیاه نمایی و مشکلات اقتصادی بزرگنما شده است. فتنه ای که اگر به راه حل های نخبگانی در قبال آن توجه نشود، بسا که احتمالش به قطعیت نیز برسد[4]

_ سیاه نمایی و القای فقر از لوازم وقوع "فتنه اقتصادی" است که همه باید مراقب آن باشند. برخی محافل تحلیلی معتقدند اغتشاشات اخیر نیز در ادامه آبان 98 یکی از پیش لرزه های فتنه اقتصادی بود که مجددا تأکید می شود شناخت فرماندهان کت و شلواری این حرکت شوم یک ضرورت تبیینی و امنیتی است.[5]

***

ما این تجانس تحلیلی که بین نزدیک به 700 گزارش مشرق پیرامون فتنه اقتصادی طی سال‌های گذشته و اظهارات اخیر حجاریان وجود دارد را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم و این نکته را هم عرض می‌کنیم که مادام که "بانیان آشوب" و فرماندهان کت و شلواری اغتشاشات شناسایی و رسوا نشوند؛ پیش‌لرزه‌های فتنه اقتصادی همینطور یکان‌یکان (اغتشاشات دیماه 96، آبان 98 و فتنه مهسا امینی) و هریک به بهانه‌ای رخ خواهند داد و این دومینو آنقدر ادامه می‌یابد تا به "فتنه اقتصادی" منجر شود.

شاید این یک درد عمومی نباشد که چرا هشدارهای 12 ساله مربوط به فتنه اقتصادی پیش از این شنیده نشد!

اما این حتما یک درد عمومی، دامنگیر و بی انتها خواهد بود اگر اکنون و با مشخص شدن بانیان آشوب و عزم و اراده مصرح آنها برای ایجاد فتنه اقتصادی هم باز راه حل‌های رفع این فتنه بزرگ شنیده نشود و آتش فتنه اقتصادی در خیابان‌ها شعله‌ور شود.

لازم به تأکید است که اشاره حجاریان به این جمله که "آن وقت باید از چین نیروی نظامی وارد کنند! نیرویی که حقیقتاً لطمه بزرگی به جوانان می‌زند" نیز زمینه سازی برای مظلوم نمایی از اراذل و اوباشی است که در فتنه اقتصادی به میدان خواهند آمد...

اظهارات امروز حجاریان و مباهات او به احتمال جدی وقوع "فتنه بزرگ اقتصادی" در اثر فهم نشدن و نبود تبیین در قبال موضع او پس از تحریم انتخابات 1400 است.

او پس از راهبرد تحریم انتخابات گفته بود:

" اصلاحات صندوق محور مُرد!..."

***

روایتی از دست‌افشانی بانیان تحریم انتخابات

"تحریم انتخابات" اینگونه به برداشتن سلاح منجر شد!

حجاریان برای فتنه جدید به میدان آمد/ گفت‌وگو با پرچم‌سوزها و جلّادهای خیابانی؟!

محسن میردامادی، از فعالان ستادی اصلاح‌طلب در قسمتی از یک مصاحبه با سایت جماران، درباره حوادث رخ داده در خیابان‌ها اظهار کرده است:

"آنها به این پی آمد توجه نداشتند که وقتی راه های مدنی پیگیری خواست های مردم که مهمترین راه آن انتخابات آزاد و تاثیر گذار است به روی مردم بسته می شود خواه ناخواه راه خیابان به آنها نشان داده می شود. در واقع نسل جوانی که خواسته هایش را در خیابان فریاد می زدند همان هائی هستند که راه پیگری مطالباتشان از طریق صندوق رأی مسدود شده است، هم به دلیل بسته شدن دایره انتخابات هم به دلیل بی اثر و مسلوب الاختیار شدن نهاد های انتخابی."[6]

*همانطور که واضح است؛ حلقه‌های مفقوده ماجرا یکان‌یکان آشکار می‌شوند و مردم به رأی‌العین در حال مشاهده هستند که "حامیان تحریم انتخابات" همان "بانیان آشوب" هستند و بانیان آشوب همان "فرماندهان فتنه اقتصادی"!

پیش از این توسط محافل تحلیلی هشدار داده شده بود که وادار کردن عده‌ای از مردم به تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان به معنی برداشتن سلاح است و "صندوق رأی" با تمام ایرادات ولی یگانه راه حل؛ اما از آنجا که این هشدار تحلیلی، رسوا کننده نقشه جریان سیاسی خاص بود؛ کسانی از عوامل این جریان علیه هرکس که این هشدار را می‌داد؛ -از روی عمد یا ساده‌لوحی سیاسی- لشکر سلم و تور به راه می‌انداختند.

در این باره می‌توان به اعتراض کسانی مثل احمد زیدآبادی و حسین نورانی‌نژاد به وبلاگ مشرق (که از نقشه اصلاح‌طلبان برای تحریم انتخابات خبر می‌داد) برای طرح این مسئله اشاره کرد. +

زیدآبادی درباره تحلیل ما نوشته بود:

"«سایت مشرق نیوز "گناه بزرگ" سید مصطفی تاجزاده را "تحریم انتخابات ریاست جمهوری سال 1400" دانسته و تأکید کرده است: "بر زمین گذاشتن صندوق رأی و پشت پا زدن به جمهور که برخی معتقدند می‌تواند بزرگترین دستاورد یک انقلاب باشد دقیقا به معنای قیام علیه مردم و حکومت است."

یعنی زشت‌تر از این هم می‌شود در بارۀ پدیده‌ای به نان صندق رأی و انتخابات در این روزگار حرف زد؟ معنی عریان این سخن این است که شهروندان ایرانی بدون آنکه حق نامزدن شدن در انتخابات داشته باشند، یا از حق معرفی نامزد مورد نظر خود در انتخابات برخوردار باشند، یا انتظارِ تأیید صلاحیت نامزدهای معرفی شده از سوی دیگر طیف‌ها را داشته باشند...باید بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنند و اگر نکنند، معنایش تحریم انتخابات و تحریم انتخابات هم قیام علیه حکومت است و مجازات قیام علیه حکومت هم که مشخص است!
یونانیان هم برای بردگان خود حقوقی بیش از این قائل بوده‌اند! آنها حداقل بردگان خود را به حضور در انتخاباتی که در آن سهم و نقشی نداشتند، مجبور نمی‌کردند!»[7]

ما در اقتفای آن تخاطب سیاسی و رسانه‌ای خطاب به آقایان زیدآبادی و نورانی‌نژاد تصریح کرده بودیم که اگر با این تحلیل مخالف هستند پس باید بگویند اکنون که اصلاح‌طلبان بعنوان سلسله‌جنبان دست به تحریم انتخابات زده‌اند و صندوق رأی را ذبح کرده‌اند؛ پس چه راهی جز اسلحه برای کنشگری سیاسی باقی می‌ماند؟!

که البته هیچ پاسخی به این سؤال فلسفی نشنیدیم...

اذعان میردامادی به اینکه مردم خواه ناخواه خیابان را انتخاب می‌کنند؛ در واقع اعتراف یکی از بانیان تحریم انتخابات است به اینکه توانسته نقشه خود را برای آن دسته از کسانی که فریب اصلاح‌طلبان را خوردند و در انتخابات شرکت نکردند؛ پیاده کند و اکنون منتظر رخداد بزرگتر، یعنی "فتنه اقتصادی" است.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/345109

2_ http://www.ensafnews.com/379238

3_ mshrgh.ir/1431660

4_ mshrgh.ir/1431386

5_ mshrgh.ir/1430662

6_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1572797

7_ mshrgh.ir/1397665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    این حجاریان را بگیریددیگر چقدر مدارا میکنید
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      از نهضت مشروطیت تا همین امروز نبوده است که در ایران بلوایی و فتنه ای بلای جان کشور شده باشد و پای اصلاح طلبان تهوع آور امروزی و یا اسلاف روشنفکرنمایشان در میان نبوده باشد! یا باعث و بانیش بوده اند و یا حامی و مشوق آن و یا مزدور و مجریش!!!!
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      یک اصل: دلار در جنگ اقتصادی نباید قوی باشد! با رایزنی جهت پرداخت تومان بجای دلار جهت واردات کالا باید نیاز و عطش بازار به دلار کم شود. یعنی مثلاً چین و.. که بیشترین واردات را از آنها داریم تومان را بجای دلار قبول کنند. یا بجای دلار، کالا یا نفت و.. بگیرند. یا دلار واردات آیفون و.. حذف شود. با این نوع اقدامات نیاز به دلار کم شده و قدرت تومان و توان خریدمردم بالا میرود. #حذف_دلار #جنگ_اقتصادی
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      9 129
      آقای عبدالحمید! در کشوری غربی با آن همه فراخوان و حمایت و تبلیغ گسترده فقط ۵۰هزار نفر ( از جمعیت ۳میلیون نفری ایرانیان مقیم اروپا) علیه جمهوری اسلامی در برلین جمع شدند. رفراندوم از این واضح تر؟؟! پس در سفرهای خارجی به لقمه ات نگاه کن! چون در کلامت هم اثر می‌گذارد. #ایران_قوی
    • سوخته IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      7 1
      این خائن را باید کاه در پوستش کنند تا برای دهم دستانش درس شود
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 1
      او دارد حرف میزند، با حرف، جوابش را بدهید. نظیر حرفهای اشعث بن غیث که به امیرالمؤنین نقد غیرمحترمانه میکرد، یارانش گفتند آقا بزنیم بیاریمش پایین، گفت او حرف میزند، با دلیل جوابش رو بدهید. نحن ابناءالدلیل. اگر اقتصاد کشور، رو به رشد بشود، که در حال رشد است ان شاالله، فرصت برای این ابن یهودی، باقی نخواهد ماند. این سروصداها ابن یهودی، دیگه دست و پاهای آخره...
    • بختیاری IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      5 1
      حــــــــجـــــــــــــاریــــــــــــــــــان و تـــــــــــــــــــــــــاجـــــــــــــــــــــــزاده تا توان دارند در خدمت کدخدا و خـــــــــــــــــــــــــائـــــــــنـــــــــیــــــــــــن وطــــــــــــــــــنــــــــفـــــــروش خواهند بود به اسم مردم و مشکلات اقتصادی که خود مسبب اصلی آن هستند.
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      4 1
      حجاریان بعنوان عامل اصلی اغتشاشات و کشتار مردم بیگناه توسط اراذل وابسته به بیگانه باید محاکمه شود.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    اگر ما به اغتشاشات دو ماه گذشته در ایران بعنوان جنگ ترکیبی نگاه کنیم یقینا با استناد به گفتمان سران اصلاحات امریکایی مثل حجاریان / کرباسچی / میردامادی /فاضلی / زید ابادی و.... از مهمترین مولفه های این ترکیب و اضلاع این جنگ پیچیده جریان نفوذی غربگرا موسوم به اصلاحات است . و عقبه ثابت و سنتی و یکنواخت ان هم امریکا و شرکای غربی انها و رژیم صهیونیستی و وهابیت ال سعود است . ساختار و شاکله این اغتشاشاشات در چهل سال گذشته تقریبا یکنواخت بوده است . گنده گویی ها و تکه پرانی و تهدید و چنگ و دندان نشان دادن غربگرایانی مثل تاجیک و حجاریان و علی ربیعی و میردامادی و ... نیز تغییر چندانی نکرده است
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    پس کی نهاد های قانونی از انفعال خارج میشن و با این ارازل و اوباش سیاسی برخورد میکنن؟
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      0 1
      یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این اعتراضات خیابانی، فعال شدن گسل‌های نارضایتی بین بخش‌هایی در روابط و مناسباتشان با دولت است. اعتراض در کف خیابان همانند وجود تب در بدن انسان است. این اعتراضات نشانه‌ای از تب‌دار بودن جامعه و نارضایتی است/// باز این مزخرفات شروع شد. الاغ سرگردون بیابونی هم حالا دیگه میدونه که این جنگ خیابونی برنامه ریزی شده بود.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      0 0
      چی بگم
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    بانی و باعث اساسی مشکلات اقتصادی خود اصلاح طلبان هستند که از زمان دولت سازندگی در همه پیکره حضور داشتند و بجز گاهی تغییر وزیر و معاون بقیه بر خر مراد سوار و افراد با سابقه و عملکرد در کنج کنج جا خوش نمودند و .... و هنوز در قبال برخی خواسته ها و دستورات و قوانین لنگ میزنند و موجب مسائل اصل بر برجام است و بند تسلیم ایران آبی بر روی آتش ازشون سوال کنی میگن چه اشکالی داره بهتر است به نیازهای اقتصادی مردم برسیم و الا فتنه اقتصادی
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    راه ماراه حضرات نوح ابراهیم موسی عیسی محمدرسول الله وجانشینان شایسته مانند رسول خداست
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    این جماعت تمام درد شون اینکه مردم اینها رو از چرخه قدرت حذف کردند و دیگر نمی توانند منابع کشور را غارت کنند در تمام این 34 سالی که قدرت در دست همین ایادی اصلاح طلب بوده کشور خسارت سنگینی پرداخت کرده است و با توجه به جاسوس و خائن پرور بودن اصلاحطلبان، هر کجا فتنه ای است پای اصلاح طلبان نیز در میان میباشد
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    جناب حجاریان به اصطلاح تئوریسین اینقدر درک نداری که این مشکل اقتصادی براین یک ساله نیست واین دست پخت ۳۲ سالی است که اقتصاد دست یاران غرب پرست شما بود
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    یکی از کارهای لازم تبیعید این اراذل سیاسی است
  • رضا IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    سلطان گندم ایران بازارتوازدست دادی زورت اومده
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    تا زمانی سفره ومعیشت مردم سروسامان نگیرید این اصلاحطلبان دست از مردم سر نخواهندکشید و در هر موجی که ناراضیان معیشی و بی عدالتی ایجاد کنند بر ان سوار و ان را به اغتشاش تبدیل خواهند کرد
  • سعید IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    8 140
    حجاریان که هیچ ، کل تشکیلات غربگرای اصلاح طلب هم در دایره عظیم قلمرو نفوذ انقلاب اسلامی ایران اصلا دیده نمی شن که لازم باشه حرکتی در قبالشون انجام بشه .
  • محمد IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    9 107
    باور کنید نعمت هایی که از فتنه مهسا امینی نصیب کشور می شود از فتنه دفاع مقدس 8 ساله کمتر نیست ، ان شاء الله در آغاز اولین سالهای چهله دوم انقلاب ، پرده نفاق و جاسوسی از چهره تمام خائنان که تاکنون در قالب اصلاح طلب فعالیت داشتند و متاسفانه در ارکان دولت های اصلاح طلب و غربگدا نفوذ کرده بودند خواهد افتاد و انقلاب اسلامی جهش بزرگی خواهد کرد . اندکی صبر سحر نزدیک است
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 51
    این بی....اصلاح طلب به اب واتش میزنن ایرانو نابود کنن
  • علی افصحی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    7 84
    منافقین در لباس اصلاح طلبی آمریکایی، این دیکتاتوران ضد ملی و دینی با این که از رویاها و طرح های ذهنی خود به ظاهر سحن می گویند اما این اراجیف نشان از یک اتاق عملیات خبثانه ای می دهد که برای تداوم زراندوزی و قدرت طلبی ، اصلاح طلبان هم مسئول عملیاتی کردن آن ها و هم مدیریت اراذل برای اجرای میدانی آن همه خباثت است. خباثتی که هم باورهای مردم را در نشانه دارد و هم معیشت مردم را. این که در برابر این خباثت برخی به مغازله با این جریان وقیح برانداز وحشی بپردازند راه به چایی نمی برد. در برابر این خباثت ذهنی ، رفتاری و ددمنشی، تنها راه تبعیت از رهبردهای تعیین شده از جانب امام خامنه‌ای است، چنان که جناب رئیسی گفته که« ما مجری فرامین رهبری هستیم» اگر دولت محترم انقلابی با همین فرمان و با سرعتی کمی افزونتر ادامه راه دهد این خباثت های اصلاح طلبان آمریکایی و اسرائیلی راه به جایی نخواهد برد و تنها کارکردش برای انقلاب اسلامی شناخت جهت گیری دشمنانه این جریان شیطانی است و لاغیر.
  • Mohammad IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    5 101
    با سلام در حقیقت باندیت های سبز و بنفش متعفن؛ این اوباش ها را نمایندگان خود میدانند. زهی بیشرمی
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    9 148
    حجاریان اینهمه ثروت وامکانات راازکجاآوردن؟
  • کرجی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    این اصلاح طلبا متاسفانه مستقیما با دشمن برای ایجاد آشوب در کشور و تجزیه کشور همکاری میکنند.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      2 46
      کرجی نادان مردم از نداری داد میزنن من با ماهی ۳۰ میلیون تومن درآمد تو زندگیم مونده ام یه مشته که همه درآمدشون ماهی ۶ تو من هست باید چکار کنن بد نیست آدم بفهمه
    • حجت IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      6 97
      حاجی از تیرانا، خیلی ها حقوق کمترم دارن اما نه بانک آتیش زدن نه مامور
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      9 130
      در پاسخ به حاجی جوبشور از قم! تو که با لاابالیگری معیشتی با 30 میلیون تومن ماهانه نمی تونی زندگی کنی البته اگه راست گفته باشی! که در اینصورت آخر بی عقل های معیشتی هستی، پس به بقیه که فارغ از نان و آب پای این نظام وایسادن توهین نکن!
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      2 44
      دقیقا
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      4 38
      جوبشور،یمدت نبودی،بااسامی فیک میومدی؟عجب پاتالی هستی تو.معلومه توکمپ زیادی غذای فاسد! میدن بخورین...
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 31
    از نیرو انتظامی جمهوری اسلامی و قوه قضایه محترم تقاضا میشود برای کلیه اغتشاش گران که دستگیر میشوند با هرنوع جرمی ،برای ایشان کلاسهایی از پشت پرده منافقین خائنین داخلی تلویزیون های ماهواره ای معاندین و دشمنان خارجی که افشاگری میکند و توضیح میدهد چطور این جوانان با شور واحساس بصورت عروسک خیمه شب بازی این حضرات قرار میگیریند و نهایتا اگر خدای نکرده دشمنان به اهدافشان برسند اینده ایران و خانواده هایشان چطور در دستان داعش و منافقین قرار خواهد گرفت و چه حمام خونی راه خواهد افتاد از سلاخی های داعش در سوریه و عراق نشانشان دهید تا بفهمند در زمین دشمن دارند بازی میکنند این افشاگری و روشنگری میتواند کاملا موثر باشد و همین جوانان فریب خورده را به راه انقلاب اسلامی ایران هدایت کرد
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    6 95
    چرا بازیکنان تیم فوتبال ساحلی دیروز در مسابقه با امارات، از خواندن سرود رسمی جمهوری اسلامی قبل از آغاز مسابقه خودداری و سکوت کردند و صدا وسیما مجبور شد ارتباط را قطع و تصاویر آرشیوی پخش کند؟
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      5 54
      تا دو تا جفت برگردون به توپ لاستیکی رو یاد می گیرن جو گیر می شن! پرچم این خاک و آب و نظام رو خون شهدا و مدافعین جان بر کف حزب اللهی استوار نگه داشته
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 28
    گوجه فرنگی کیلویی ۱۶۵۰۰ تو دلار ۳۶۰۰۰ ت. مجلس انقلابی و دولت مردمی الان چکار می کند؟
  • اصغر IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    6 39
    این بره دلالی گندم بکنه. چکارش به سیاست.بسه هر چی تز داده.
  • عمو IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 66
    اینا کو گفتید تاثیر رو قیمِت دلار دارِد?
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    5 97
    اين حجاريان با پيشينه شبه بهائي از اين بيشتر ازش نميشه انتظار داشت ، او در واردات گندم در دولت روحاني امتياز گرفت با اينكه ليدر فكري إصلاحات است ، پس دلش براي مملكت نميسوزه
  • . IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 63
    چرا حجاریان همه جا هست؟ او می فهمد که حتی یک هوادار هم در میان مردم ندارد مثل جناح وطن ستیزش، با این وجود هنوز امر و نهی می کنه؟ چرا جمع نمیشه؟
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 71
    بر عکس افاضات حسن رسولی، اعتراض از جنس اغتشاشات اخیر در کف خیابان به علت جود ...های افسادطلب در کالبد جامعه و نفوذ کرده در نظام است. این جانوران با خوی غرب زدگی، ددمنشان داعشی وطنی را پرورش دادن و باید پاسخگو باشند.
  • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 62
    تا وقتی نظام با چنین لجن پراکنی های اصلاح طلبان برخورد قاطعی نکند ، امیدی به آرام شدن اوضاع نیست. لعنت به این همه تزویر دروغ امثال شما رسولی و حجاریان! آیا راه برخورد با کسی که اسلحه برداشته و به کودک سه ساله شلیک مستقیم میکند ، گفتگو است ؟ آیا کسی که به جوان ۲۱ساله را در خیابان لخت می کند و او را تا پای جان کتک میزند ، گفتگو می فهمد ؟ بر کسی پنهان نیست که اتاق فکر آشوب در ایران و پدید آورندگان داعش یکی است ، ایا چنین عقبه ای گفتگو می‌فهمد؟ اتاق فکر آشوب ، هیچ منطق و گفتگویی ندارد ، برای همین هم وقتی که می‌خواستند دانشگاه ها را درگیر آشوب کنند ، فریادهای رکیک و فحش های زشت و زننده را بر زبان معدود نفرات خود در دانشگاه گذاشته بودند . که البته توسط خود دانشگاهیان طرد شدن . آن وقت عده‌ای از اصلاح طلبان بی همه چیز در پی آنند که به این آشوب ها اصالت بدهند و بعد خود را صاحب چنین مولود کثیفی کنند! ننگ بر چنین افرادی!
  • میرک IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 60
    اقای حجاریان فرافکنی نکن اگه لازم باشه امت حزب الله تمام شیاطین را بدرک واصل میکندبدیگران نیازی نیست مواظب باش.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    5 63
    اثر لقمه مشکوک
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 55
    مفسد آماده ورود به جهنم باش با اربابت ترامپ
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 27
    من نمی دونم تا کی می خوان با این افساد طلبها راه بییان چرا مثل خودشون رفتار نمی کنید چرا یه درس درست وحسابی به اونها نمی دیدن تا کی این جماعت پر رو پر مدعا باید به این انقلاب ضربه بزنند هرچی بدبختی و گرفتاری برای ملت بوده زیر سر این جماعت
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 50
    پیشینه سیاه حجاریان برای عامه مردمی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارن روشنه و با این ادبیات روغنفکری دیگه فرج گندمخواری برای این فرد حاصل نخواهد شد!
  • سید فروزان CH ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 68
    حجاریان و عبدی و چندین نفر دیکر از غربکدایان بی غیرت ، هیچگاه میدان فتنه را ترک نکرده اند ، سربازان دشمن طبق برنامه ریزی اقدام میکنند ، رمانی چند دیپلمات سابق فرمان را بدست میگیرند ،زمانی وزرای سابق ،زمانی چند استاد دانشگاه و ووو اما در هسته مرکزی حجاریان و عبدی مرعشی و چند بوقچی دیکر همیشه در فعالیت بوده هستند و خواهند بود مگر اینکه حاکمیت فکری به حال این فرد بکند
  • محمد IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 38
    آقای حجاریان نهایتا ...مشرق جان از این قبیله تیتر نزنید و وقت مردم را نگیرید که شما هم باید بواسطه اتلاف عمر جماعت در قیامت پاسخگو باشید.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 42
    حجاریان باید دستور از ارباب. بگیرد. ..ارباب امریکایی
  • یاور IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 61
    همین اینها هستند که ماموریت دارند آتش تنور اغتشاشات را گرم نگه دارند
  • احمدرضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 36
    طوری از انتخابات آزاد و صندوق رای حرف میزنند که ادم خیال میکند تا حالا هیچ انتخاباتی در کشور نبوده است! فراموش کرده که هشت سال گذشته دولت منتخب خودش سر کار بوده و دوستانش در پست های وزارت، مجلس و شورای شهر سرکار بوده اند و نه تنها هیچ موفقیتی نداشته اند بلکه باعث قفل شدن کشور شده بودند
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 1
    اصلاح طلب ها آنقدر بی تدبیر هستن که برای حفظ قدرتشان دنبال زدن اصول های ارزشی و اخلاقی هستن فکر می کنن که با این رفتارها در صحنه سیاسی می مانند غافل از اینکه این رفتارها ریشه خودشان را می زنن
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 1
    جرم حجاریان و میردامادی و بقیه افرادیکه شعله اغتشاشات را زنده نگه میدارن جرم شأن قعن بیشتر از افرادیکه نیروی امنیت میکشند صد البته بیشتر است
  • مهدی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 1
    یهودی زاده
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 1
    آقای حجاریان و آقایان اصلاح طلب که اغتشاشات را هدایت کردید مطمئن باشید این آرزو را به گور خواهید برد مگر این ملت مرده باشد
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 1
    اموالشان را به نفع بیت المال به دلیل رانتخواری بگیرید اینها بلافاصله می میرند این حرام لقمه ها با نان حرامی که دولتهای سازندگی و اصلاحات و تدبیر به خورد آنها دادند مثل سگ هار شده اند قبل از اینکه پاچه حکومت را بگیرند باید سرکوب شوند
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 1
    تا کی امثال حجاریان و میرداماد ها و فتنه گران و سرسپردگان به آمریکا و غرب را باید تحمل کرد مماشات مسئولین نظام باعث میشود مردم خود آتش به اختیار عمل کرده و ابتکار عمل را از مسئولین سلب کنند و موجب فتنه شوند کسانیکه بی نام و نشان بودند و بواسطه انقلاب اعتباری پیدا کردند و نام و نشانشان را مدیون انقلاب و نظام هستند باید بدانند ناسپاسی میتواند عواقب ناگواری برایشان داشته باشد و و و
  • محمد علی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 1
    بابا تورو خدا بااین حیوانات اصلاحات چی اینقدر مدارا نکنید اینا بیشتر از آمریکا و اسرائیل خیانت کردند
  • عبدالله IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 1
    این طایفه موسوم به اصلاح طلب تقوی و ایمان ندارند . غیرت ملی هم ندارند. یه مشت اشباح الناس عقده ای هستند که به هر طریقی فقط دنبال قدرت هستند. البته با توجه به سابقه ننگین آنها که همون طریق رو هنوز ادامه میدهند فقط در حال غرق شدن بیشتر میباشند که هر چه بیشتر دست و پا بزنند بیشتر تو فاضلابی که خود ساخته اند غرق میشوند.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 1
    مگر از فتنه گران، به غیر از دشمنی چیزی دیده اید که الان حرفهایشان باعث تعجب شود؟ از این قبیله منحرف، هیچ توقعی نداشته باشید الا دشمنی و نامردی.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 0
    مرگ بر منافقین داخلی برخائنین داخلی
  • خلیل IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 1
    بیخود که آمریکا و اسرائیل نمیگن اصلاح طلبان پیاده نظام ما در ایران هستند. مرگ بر اصلاح طلبان انحصار طلب
  • س IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    3 0
    خدا اینها به آتش فتنه میدمند لعنت کند. .دبیر فضای مجازی دبیر شورای امنیت ملی و دبیر انقلاب فرهنگی هم بردارید
  • SE ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    2 0
    مردم از نتیجه عملکرد اصحالطلبان ظرف سی و چند سال مدیریت آنان که به چپاول بیت المال از طریق رانتخواری و ویژه خواری و طلا و دلار خوری و شکل گرفتن کارتل های ثروت و قدرت اصحالات منجر شده ناراحت و عصبانی هستند و آنها را بزیر خواهن کشید تا ایران و انقلاب و راه امام از گزند اعمال زشت آنان در امان بماند
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 1
    در یک کلام :غلط میخورن نه میان اگه میخواستن بیان تا الآن اومده بودن
  • DE ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 1
    غلط خورد به میدان آمد
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 1
    کسی که می گوید سفیر ایران بیرون شود ایران تحریم شود اموال ایرانی تبارها مصادره شود حریم هوایی ایران بسته شود او اساسا قابل صحبت کردن نیست
  • طبیب IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    2 0
    البته وقایع کف خیابان نشانه ی تب است ولی علت تب وجود بیماری و تومور بدخیم در بدنه
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 1
    سران اصلاحات به سبب از دست دادن بدنه ی اجتماعی، تحلیل هاییشان بیشتر ذهن بافته و کمتر با دگرگونی ها و رویدادهای اجتماعی اکنون کشور هماهنگ است. از سوی دیگر اینگونه می نماید که مشرق در تحلیل دیدگاه های افراد به سخن آنان توجه ندارد بلکه مبنای تحلیلش خود افراد هستند؛ پیشنهاد که نه حتی فراتر حضور دردانشگاه و تلاش برای گفتگو با معترضان اگر از سوی سخنگوی محترم دولت باشد ، کاری حسن که احسن است ولی اگر تنها یک پیشنهاد سوی آقای حسن رسولی ها باشد ... ؟!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    2 0
    سوای از مسائل اقتصادی، برخی افراد که خود را تئوریسین فرض می کنند با اظهاراتشان سعی دارند یک شکاف خیالی بین مردم ایران ترسیم کنند تا با استفاده از موج آن شکست های پی در پی خودشان در حوزه اندیشه و سیاست را ترمیم کنند. شکافی بین مردم وجود ندارد فقط یک عده دیرتر آگاه و اقناع می شوند و این شکاف نیست بلکه دیرآگاهی است.
  • ایرانی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 1
    چرا باید اصلاح طلبان فاسد برای سهم خواهی با پشتیبانی خارجی ها کشور به اشوب بکشند.حجاریان و هم فکرانش با ان همه مستندات غیر قابل انکار چرا دستگیر و محاکمه نمی شود ......چرا
  • . IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    برایدران اصلاحیون که دربرابر هجمات عبدالحیمد ساکت اید بروید بلوچستان وضعیت زنان را تماشا کنید که چه می کنند وبا چه بودجه ای اقلا سراوان خاش زاهدان بروید سری بزنید درددل زنان بلوچ را بفهمید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس