تقی آزادارمکی

اکثریت مردم ایران مثل خانواده "نیکا شاکرمی" نیستند و برایشان مهم است که فرزندشان الّا و لابد در محیط خطرناکی مثل اعتراض خیابانی نباشد. درک تحلیلی از این گزاره به نکات جالبی منتج می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

حمایت حزبی از سگ و فحش و قمه!

آنچه یک بازجوی معقول به دستگیرشدگان می‌گوید/ حمایت حزبی از سگ و فحش و قمه!

حسین نورانی‌نژاد، عضو کادر حزب اتحاد ملت و از حامیان تحریم انتخابات، به تازگی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با ارائه دو راهکار غیر عقلانی "رفراندوم و اصلاح قانون اساسی" برای حل مشکلات مردم، گفته است:

"واقعیت سنگین این است که دوره گفتاردرمانی و نصیحت به عینه گذشته و حوصله جامعه هم گویا به سر آمده است. دست‌کم اینکه نسل جدید نمی‌خواهد به برساخته‌های حقیقی و حقوقی پیشینیان خود ادامه دهد و این حق آنهاست!"[1]

*در وهله اول باید دقت کرد که از منظر این قبیل افراد؛ "جامعه" آن اکثریت معقول و نجیب و قانونمند و دین‌مدار نیست.

بلکه از منظر اینان، جامعه و نسل جدید یعنی یعنی یک دبیر حزب که سگ‌بازی می‌کند، چند دانشجوی فحاش، قمه بدست‌های بزرگراه کرج، مسلحین حمله به فرمانداری خاش و ایضا آن مسئولی که پس از سال‌ها فربه شدن از پی تناول بیت‌المال؛ حالا به صحنه آمده و از این می‌گوید که جمهوری اسلامی بر اساس قانون تأسیس شد نه شرع!

صرفا این افراد هستند که به زعم امثال نورانی نژاد "مردم" تلقی می‌شوند و حکومت و قانون و اسلام و نظام و اکثریت مردم باید فدای آمال و نفسانیات همین قلیل آدمهای عجیب و غریب بشوند.

جدای از این تعریف قابل اثبات اما نورانی‌نژاد از فهم صدای اکثریت هم عاجز است.

او در حالی مدعی است که نسل جدید نمی‌خواهد برساخته‌های حقیقی و حقوقی پیشینیان خود را ادامه دهد که گویا نمی‌داند امنیت فعلی ایران و فرامرز ایران بر اکتاف دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها حمل می‌شود و نسل‌های پیشین در این عرصه کمتر در صحنه هستند.

او اقبال مردم به شهید حاج قاسم سلیمانی و راه او را نمی‌بیند همانطور که حضور پرشور نسل‌های جدید در مراسم اربعین و محرم را.

نورانی‌نژاد نمی‌بیند که بسیاری از افراد شُل حجاب اما قوانین نظام جمهوری اسلامی را رعایت می‌کنند، به پرچم کشور عشق می‌ورزند و با دانشجویان فحاش نیز هیچ همراهی ندارند.

او طنین فراگیر صدای سرود "سلام فرمانده" بین کودکان و نوجوانان را به هیچ انگاشته و تقلا می‌کند که نبیند اکثریت مردم ایران نه اهل سگ‌بازی هستند و نه مثلا می‌پذیرند که سگ در خانه و اتاق‌های دفتر حزبشان مشغول بازی کردن باشد!

طبعا وقتی آقای نورانی‌نژاد دارای آن پیش‌فرض کاملا غلط و اینهمه ندیدن و نفهمیدن باشد؛ بدیهیست که باید جای خود را در میان "فرماندهان فتنه"، حامیان تحریم انتخابات و بانیان آشوب ببیند نه در میان خواص بصیر و رجال سیاسی یک کشور!

گفتنیست نورانی‌نژاد پیش از این به تحلیل وبلاگ مشرق مبنی بر اینکه تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان یعنی تقلای اینان برای حرکت به سمت براندازی مسلحانه؛ واکنش نشان داده و آن را ناصحیح خوانده بود!

نورانی‌نژاد همچنین سؤال ما مبنی بر اینکه راه سوم از پس انتخابات یا خیابان؛ چیست را نیز بی‌پاسخ گذاشته بود.[2]

حوادث این روزها اثباتی است برای آقای نورانی‌نژاد و دوستان ایشان که خوب‌تر بدانند نیّات آنها برای تحرّک خیابانی از پیش مکشوف است...

***

آنچه یک بازجوی معقول به دستگیرشدگان می‌گوید

آنچه یک بازجوی معقول به دستگیرشدگان می‌گوید/ حمایت حزبی از سگ و فحش و قمه!

محمدعلی ایازی، فعال چپ و عضو تشکل اصلاح‌طلب موسوم به مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است:

"امروز افرادی دستگیر و بازجویی می‌شوند و برخی از آن‌ها در بازجویی خود می‌گویند امروز در این حاکمیت هیچ نماینده‌ای در مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری نداریم و افراد موجود کاندیدای خودشان هستند و نه کاندیدای اکثریت مردم. بنابراین تا وقتی به مطالبات به شکل اساسی رسیدگی نشود، این وضعیت ادامه دارد و معتقدم مشکل با خشونت حل نمی‌شود."[3]

*ایازی از بیان پاسخی که بازجویان معقول جمهوری اسلامی قاعدتا به این دستگیرشدگان ادعا شده می‌دهند طفره رفته و به مخاطب نمی‌گوید که بازجوی معقول هنگام شنیدن این ادعا طبعا به بازداشت شده خواهد گفت که چرا دست به تحریم انتخابات زدی تا نماینده نداشته باشی و چرا اگر گزینه مطلوبت را نیافتی به گزینه نزدیکت رأی ندادی؟!

و در ادامه هم طبعا آن بازجوی فرضی به جرم فرد دستگیر شده خواهد پرداخت و از این خواهد گفت که هیچ بهانه‌ای برای بر هم زدن امنیت کشور و مردم قابل قبول نیست و در انتهای خیابان هم به جای تحقق مطالبات؛ حمام خون به راه خواهد افتاد.  

دقت شود که از این رو به جریان متبوع ایازی اطلاق "بانیان آشوب" داریم که اینان نه تنها اصحاب سیاه‌نمایی و انکار مثبتات کشور هستند و از این طریق "ناراضی‌تراشی" می‌کنند؛ بلکه سابقه تحریم انتخابات نیز دارند و در ادامه هم به جای صحبت معقول با آدم‌های بیقاعده‌ای که خود تربیت کرده‌اند اما به آنها پشتگرمی می‌دهند و نظام اسلامی را مسئول اغتشاشات معرفی می‌کنند!

دقت شود مادام که افرادی بر منابر باشند که بعنوان "مروّجان بی‌عقلی" هر حرف باطلی را به سمت اذهان مردم شلیک کنند؛ آتش فتنه نخواهد خوابید و هر از چندگاهی شاهد جولان بی‌عقلی و خون، در خیابان‌ها خواهیم بود.

برخی معتقدند شدت یافتن ترویج بی‌عقلی از اینروست که بانیان آشوب بوی "فتنه اقتصادی" به مشامشان خورده و لذا تمایل ندارند که از فرصت پیشامده و سربازانی که خود به دست خود تربیت کرده‌اند؛ به آسانی عبور کنند.

ساختن سنگر مفاهیم در مقابل اباطیل و بی‌عقلی‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و... همان "جهاد تبیین" است که در نبود آن، فتنه اقتصادی قطعا و یقینا رخ خواهد داد.

***

فقر تحلیلی جامعه‌شناس اصلاح‌طلب و بنیادگذاری برای آشوب

چرا اکثریت مردم ایران مثل خانواده "نیکا شاکرمی" نیستند؟!

آنچه یک بازجوی معقول به دستگیرشدگان می‌گوید/ حمایت حزبی از سگ و فحش و قمه!

تقی آزادارمکی، از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران درباره آشوب‌های اخیر و بافتار ذهنی اغتشاشگران گفته است: کجا نسل میانی گروه مرجعشان روحانیت است؟! پدران و مادران شما کدامشان گروه مرجعشان روحانیت است؟! نیست. تاریخی این طور بوده و الآن وضعیت حال را که نگاه می کنیم همه از روحانیت عبور کرده اند. همه از نظام سیاسی و گروه های سیاسی عبور کرده اند. پس گروه مرجع نیست. بیشتر آدم های این جامعه اعتماد اجتماعی پایین دارند. این نیست که نسل دوم، نسل میانی، اعتماد به نهادهای رسمی داشته باشد و این ندارد، بعد بگوییم گسست و یک نسل عجیب و غریبی وجود دارد. (یعنی هیچکس به هیچ گروه مرجعی اعتماد ندارد)

او می‌افزاید: اتفاقا همه آنها (نسل‌های قدیم و جدید)، بیش و کم، در این گزاره مشترک هستند که ما باید به یک جهان جدید اجتماعی وارد شویم؛ با مناسبات اجتماعی و ارزش های جدید که معارض با جهان نیست. این اوضاع را چه کسی به این جوان داده است؟! مدرسه که نداده بود؛ مدرسه که کنترل شده بود. تلویزیون داده است؟! تلویزیون هم که کنترل شده بود. کجا داده است؟ خانه. در خانه ها این اتفاقات افتاده و کسانی که مجوز ورود به خانه دارند؛ پدران و مادران.

آزادارمکی ادامه می‌دهد: هر کسی مدرسه می رود، پدر و مادرش به فکر این است که دانشگاه خوب برود و اگر نشد به ترکیه برود، نشد یک ذره آن طرف به ارمنستان برود، نشد به اروپا برود و نشد به آمریکا برود. کدام خانواده ای است که برای بچه خودش چنین سیاستی را پیشه نکرده باشد؟! این ایده از کجا آمده است؟ خارجی ها گفته اند؟! این را حکومت گفته است؟! حکومت که می گوید وضع آرام است و دانشگاه های من هم خوب است و صدا و سیما جشن می گیرد. چه کسی می کند؟ خانواده می کند. یعنی همان نسل میانی دارد این کار را می کند؛ ولی نسل میانی می گوید پسرم، رفتی بیرون زودی برگرد؛ وگرنه در خانه را سه قفله می کرد و نمی گذاشت بچه اش بیرون برود، با هم دعوا می کردند و همدیگر را می زدند؛ یا به پلیس زنگ می زد و می گفت بچه من دارد به تظاهرات می رود و بگیریدش.

کدام پدر و مادر به پلیس زنگ زد و گفت بچه من را بگیرید، دارد می رود اعتراض؟! نیروی انتظامی یک شکایت حوزه امنیت نشان بدهد که خانواده‌ای زنگ زده باشد و بگوید بچه من دارد به اعتراض می رود و بگیریدش؛ یا در را ببندد. در را باز می گذارد ولی می گوید خواهش می‌کنم رادیکال نباش و زود برگرد؛ تلفن در دسترس باش و به من خبر بده کجا هستی.[4]

*با رعایت احترام تمام نسبت به تضارب آرا و فضای آزاداندیشی اما از باب انتقاد باید اذعان کرد که این سخنان آقای ارمکی از منتهای یک ذهن عوامزده برخاسته‌اند!

ذهنی که درگیر چند نفر اوباش و فریب‌خورده و البته خانواده‌های آنان شده و در ادامه این قلیل کلونی‌های نابهنجار را نیز تمامیت یک جامعه می‌پندارد.

چه اینکه محرز است با تجسّد بخشیدن به آنچه که ارمکی گفته است باید در خیابان‌ها شاهد حضور میلیونی و بلکه ده‌ها میلیونی مردمی می‌بودیم که هیچ تقیّدی به قانون و شرع اسلامی هم نداشتند.

تصوری که در واقعیت صرفا به چند تجمع لکّه‌ای در برخی شهرها و با حداکثر تعداد 2 تا 3 هزار نفر در تهران انجام شد و به سردی نیز گرایید.

به دیگر سخن اینکه مشکل جامعه ما نه واقعیت اصیل که "واقعیت برساخته" در ذهن امثال ارمکی است که گویا اصرار به القای آن هم دارند!

القایی که در ذهن خودش کسی مثل مادر مرحومه نیکا شاکرمی را اکثریت می‌پندارد و مثلا می‌خواهد، بگوید خانواده‌های ایرانی مثل مادر نیکا دیگر برایشان مهم نیست که بچه‌هایشان به محیط پر خطری مثل اغتشاش خیابانی می‌روند و یا حتی صاحب یک موافقت آرام با اغتشاش هم هستند!

آیا واقعا این جامعه ماست؟!

آیا در جامعه‌ای که برای یک اغتشاش مثلا فراگیر کمتر از 100 هزار نفر در مجموع تمام کشور حاضر می‌شوند اما برای تشییع جنازه سردار سلیمانی میلیون‌ها نفر حضور می‌یابند؛‌ می‌توان ادعا کرد که این جامعه از حکومت و روحانیون عبور کرده است؟

آقای ارمکی آیا خبر داد که میزان پرداخت‌های وجوهات شرعی و صدقات مردم ایران؛‌ هر سال نسبت به سال گذشته افزایشی چشمگیر دارد؟!

و جالب اینکه این پرداخت نیز به نهادهای امین نظام از قبیله کمیته امداد پرداخت می‌شود.

رخدادهایی که بدون تعارف نشان از مرجعیت نظام و روحانیت در میان مردم دارد.

واقعیت جامعه ایرانی را می‌توان با رسم یک گراف ریاضی بین این رخدادها بهتر فهمید...

همان جمعیت اکثریتی و متدینی که در تشییع حاج قاسم شرکت می‌کند؛ البته وجوهات خیریه هم می‌پردازد، به نظام اسلامی اعتماد دارد، قوانین موضوع کشور را رعایت می‌کند، امنیت برایش مهم است و با هیچ فردی در خیابان نیز همراهی ندارد.

ولی همانطور که بیان کردیم؛ در ذهن امثال تقی آزادارمکی یک نمونه کمیاب مثل مادر نیکا شاکرمی (که مشکلی ندارد با اینکه دخترش در اغتشاش حضور دارد و احیانا شب هم به خانه نمی‌آید!) تکثیر شده و تمام فضای فکری این فرد که بعنوان جامعه شناس روی ذهن کسانی از مردم تأثیر دارد را اشغال و دچار فقر تحلیلی کرده است.

و متأسفانه نوعا نخبگان صاحب کارنامه بر منابر جامعه نیستند که بتوانند در مقابل مردم سره را از ناسره جدا کنند و به تبیین اغلاطی مثل آنچه که در ذهن امثال ارمکی وجود دارد، بپردازند.

ادعاهایی مثل بی‌تأثیری آموزش و پرورش یا عزم همه مردم برای مهاجرت نیز از همین قماش است و هیچیک بنیادی در میان اکثریت جامعه ندارد.

تقی آزادارمکی، چندی قبل نیز در اظهاراتی پیرامون اغتشاشات گفته بود: «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، میهن، آبادی». در کجای این شعارها می‌توان به‌هم‌ریختن بساط و فروپاشی نظام را دید؟![5]

***

1_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/193033

2_ mshrgh.ir/1397665

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1294947

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1572394

5_ mshrgh.ir/1427898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • سید IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    54 8
    همواره نقش اصلاح طلبان ت...ع آور برای گذاشتن چوب لای چرخ جمهوری اسلامی بسیار بارز بوده است و فرصت طلبی و باج خواهی شان از نظام در هر فتنه ای بیانگر ماهیت خبیث این فرقه است! در فتنه جاری هم فرصت طلبی و آتش به زیر دیگ کردن این خائنین کاملاً مشهود است!
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      22 12
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      22 3
      برخی از آن‌ها در بازجویی خود می‌گویند امروز در این حاکمیت هیچ نماینده‌ای در مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری نداریم و افراد موجود کاندیدای خودشان هستند و نه کاندیدای اکثریت مردم. بنابراین تا وقتی به مطالبات به شکل اساسی رسیدگی نشود، این وضعیت ادامه دارد و معتقدم مشکل با خشونت حل نمی‌شود./// باز غرب در ایران آشوب کردن و تئوریسین های... دوان دوان خود را رساندند.این کثافتا از پارسال منتظر بودن و کشیک می کشیدن. می خواستن سر ماجرای آب تو اصفهان شلوغ کنن که نگرفت. امسال اردیبهشت بعد از گرونی آرد می خواستن شلوغ کنن که نشد. بار سوم سر ماجرای متروپل استارت آشوب رو زدن ولی بازم نگرفت. اما تو ماجرای سکته مهسا دوباره استارت آشوب زدن ایندفعه گرفت. این بیشرفا یکساله آماده برای آشوب و آدمکشی و آدمسوزی هستن. اینارو بفهم
    • کارشناس IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      1 0
      بنده به عنوان کسی که سالها نگاه و فعالیت اصلاح طلبانه داشتم و بالاخره متوجه نقایص و انحرافات آن شدم عرض میکنم که بیشتر از آن که سخنان و روشهای موسوم به اصلاح طلبی جذاب باشد روش ها و سخنان افراد و جریانهایی در اصولگرایی است که ایجاد دافعه و زمینه گرایش به آنان را فراهم میکند. لذا راه حل مبارزه با اصلاح طلبان نیست بلکه اصلاحاتی در اصولگرایی است به ویژه اصلاحات در ادبیات و کلام ...
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    28 7
    اصلاح طلب ها همیشه اقلیت هوچی گر، رسانه دار و پر سر وصدا رو به عنوان اکثریت مردم جا زدند. و با استفاده از سرو صدای بلند رسانه ای خواسته ها و اعتراض های اصیل اکثریت مردم ایران رو به حاشیه کشوندن و به جای اون فانتزی های سیاسی اجتماعی خودشون رو جایگزین کردند
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      2 3
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    28 2
    الان چپ ها در سایت ها و روزنامه هاشون دارن یک چیز رو میگن با ادبیات متفاوت " یا مارو بازی بدید یا بازی رو به هم میزنیم"
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 5
      فرقی نمیکنه در حالت اونها بازی را بر هم می‌زند چون کار پیاده نظام غرب از اولش به هم زدن بازی بوده
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    25 6
    منظور آزادارمکی این بوده که مردم دیگه اصلاح طلبان رو به عنوان مرجع قبول ندارن، پس باید یجور دیگه سر مردم رو کلاه بذارن
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      3 4
      احسنت. گل گفتی
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    18 14
    بله اکثریت مردم ایران اجازه نمی دهند که فرزندانشان در اعتراضات شرکت کنند ولی همین اکثریت برای امثال نیکا شاکری احترامی در حد تقدس قائل هستند پس لطفا ببند گاله رو
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      14 9
      احترام برای نیکا شاکری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برو عمو
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      8 5
      تقدس یا تأسف؟
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      8 5
      حرص نخور
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      7 9
      همین اکثریت برای امثال نیکا شاکری احترامی در حد تقدس قائل هستند/// خودشو! ناراحت نکن. بزودی قرص افزایش هوش احمق ها اختراع میشه. احمق فقط اونی نیست که سر از مثلثات درنمیاره. احمق اصلی اونه که کشته سازی رو باور می کنه. خدا چرا احمق هارو آفرید؟ برای اینکه BBC سوارشون بشه.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 6
      یاد توهم طرفدارای مصی افتادم که خودشون رو اکثریت میدانستند، فکر میکردند بیشترین طرفدار را در ایران دارند همین شاکرمی و ... خیلی ها اصلا نمیشناسند که بخوان تقدس و ... داشته باشد، البته یقین دارم تو هم نمیشناسی
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 6
      شما هم مثل آزادارمکی در مفهوم اقلیت و اکثریت دچار خطای محاسباتی شدید. بده ادم از روی عصبانیت یا خشم حرف بزنه ولی در عین حال ادعای منطق بکنه. اینکه کسی به صر اینکه در جوانی مرده باشه رو مقدس بدونیم به شکل ریشه ای دچار انحطاط معانی و مفاهیم شدیم!
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 6
      اینکه شما اون دختر برات مقدس باشه عجیب نیس چون هر کسی دنبال علایق خودش میره وبهش عشق می ورزه ...مگس هم عاشق .....
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      شوخی میکنی یامسخره میکنی اخه کسی که علناازرابطه ... تمجیدمیکنه مقدس اصلامیدونه چی هست
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    16 5
    اصلاحاتی ها در این فتنه قصد خاموش کردن آتیش را ندارن بلکه دیگ خودشون رو روی آتیش گذاشتن تا جوش بیاد... یعنی میخوان از آتش تهیه شده توسط غرب علیه حاکمیت استفاه کنن و امتیاز بگیرن. نمونه ش اینکه تجمع میلیونی 13 آبان رو سانسور میکنن به جاش تجمعات چند ده نفره و همچنین هنجار شکنی های صنفی و ورزشی رو بولد میکنن و بعد از اون به حاکمیت تشر میزنند که اگر ما بودیم چنین و چنان نمیشد پس ما باید باشیم!
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      1 1
      اییول ،زدی تو خال!
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    10 6
    جز بینی نسبت به جامعه و همه را هم فکر خود دیدن آفت اصلی جریان اصلاحات هست که اونها رو به یک توهم عجیب خود اکثریت پنداری سوق داده و این به وضوح در قلم ژورنالیست ها و سیاسیون اونها مشاهده میشه. اونها هن.ز در رویای خرداد 76 هستند
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    18 5
    اینها خودشان و خانواده شأن دین گریز و شرع ستیز شدن، خیال می کنن همه مردم این طورن، یه هفته قبل اغتشاشات ، تمام همکاران من تو اداره برای رفتن به سفر اربعین بال بال میزدن تازه با وجود خطراتی که امسال وجود داشت، یا واقعا کورن و نمی بینن یا دروغ میگن تا مردم رو فریب بدن.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    12 4
    به عنوان یک دهه هشتادی میگم اصلاح طلبان غلط میکنن.کی گفته ما از انقلاب خسته شدیم؟ما با تمام توان راه شهدا و انقلاب رو ادامه میدهیم.ما برای آرمان های اسلام و انقلابمان جان فدا میکنیم و گوش به فرمان رهبرمان هستیم.ما روی طیف غرب زده و غرب گرای موسوم به اصلاحات خط قرمز و خط بطلان میکشیم و این جماعت بی سواد عصر قجری رو مثل همان منافقین کوردل کنار میزنیم.
  • علوی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    15 5
    آقای دکتر آزاد ارمکی! امروز همه از روحانیت عبور نکرده اند بلکه حاج قاسم شهید را دیده اند که به رهبری روحانی و حکیم این سید عظیم الشان اقتدا نمود و خودش صاحب مکتبی بنام سلیمانی شد.پیروان مکتب راهبردی سلیمانی یک جنبش فراگیر فراجناحی انقلابی از توده های آحاد جامعه هستند که در جمعیت میلیونی تشییع پیکر تا پیاده روی دلنشین و مشقت بار اربعین تا غدیر تهران تا مخاطبان میلیونی سلام فرمانده در سراسر جبهه مقاومت اقتدا میکنند و برخلاف شما به ریترز استاد یهودی تا در آمریکا اقتدا ننموده اند البته شما قرن هاست از روحانیت گذشته اید درست زمان واقعه اردهال کاشان که مردم به یاری امام زاده روحانی شتافتند اما اجداد شما و اهالی روستای شما ارمک به حمایت از حاکم وقت از امام زاده روحانی گذشتید .البته مقوله گذشتن برخی از روحانیت به خیلی قدیم تر باز می‌گردد درست زمانی که موسی ع با روحانیت اکتسابی به کوه رفت و بنی اسرائیل از هارون روحانی گذشتند و سپس در زمین پراکنده شدند تا در سیر های مهاجرتی سر از کاشان درآوردند(تحلیل جامعه شناختی گذر از روحانیت فرزندان حضرت اسحاق به فرزندان حضرت اسماعیل و پیروان انها بل تحریف و افترا زنی تا آخرالزمان .ارمکیان توابع کاشان ) این هم پروپوزال مقاله تحلیلی جامعه شناسی نیروهای اجتماعی مانند جنابعالی:=)
  • محمد شادکام IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    12 4
    آیا این آقای آزاد ارمکی ساکن ایران هستند یا اسرائیل ، دشمن هم با آن دشمنی بالقوه خود و با آن دروغ سازیهای مختلفش برای آتش آشوب ها ، تا به حال نتونسته با چنین شیوه ایی آزاد و بی پروا ، ارازل و اوباش را به آرامی به آشوب و اغتشاش دعوت کند .... این هم یکی از محسنات جمهوری اسلامیست که در هیچ کشوری به هنگامه آشوب و اغتشاش ، چنین موارد و چنین شخصی را در دم خفه میکنند تا عبرت دیگران شود ، ولی چه باید کرد که در اینجا قانون اسلام پیاده میشود .
  • رضا IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    11 4
    خیلی وقت است که اصلاحطلبان در جبهه براندازان بازی میکنند. در طول این سالها دیده و شنیده نشده که اینها از حتی یکی از دستاوردهای علمی و نظامی ایران تمجید کنند ولی تا دلتان بخواهد فحش داده اند کأنّهُ هیچ اتفاق مثبتی در کشور روی نمیدهد!
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    13 4
    این احمق ها نمیخواد به خود زحمت بدند و تشیع جنازه کشوری شهید سلیمانی رو به یاد بیارند.همین سیل خروشان مردم در ۱۳ آبان که ۵ روز پیش بود در کرج رو ببینید
  • مصطفی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    14 1
    تا اصلاحات کفن نشود این وطن وطن نشود
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      5 4
      درود بر شما
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      2 5
      دروووود.
    • DE ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 5
    آقای ایازی از کجا میدونه دستگیر شدها به بازجو چه میگن؟؟ مگر در حضور ایشون بازجویی میشن؟! احتمالا قبل از دستگیری نشست هایی با اغتشاشگرها داشته و مطالباتشون رو می دونسته!!!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    8 6
    من بارها گفته ام این اصلاح طلبان باقیمانده رژیم منحوس پهلوی هستند که در زمان انقلاب از ترسشان به انقلاب پیوستند تا در زمان مناسب زهر خود را بریزند چندین سال است که بیشترین تولید وطن فروش و جاسوس را داشته اند والله همچین حزب و طیفی در هر کشوری بود تابحال شرش را کم کرده بودند حتی در صدر اسلام نیز مولای متقیان خوارج را قلع و قمع کردند بس کنید این تعارفات فامیلی را چقدر باید ملت هزینه ارتباطات فامیلی سران را بدهند
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      نتانیاهو گفته بود اصلاح طلبان سرمایه های واقعی اسرائیل در ایرانن...
  • م ل اراکی آلمان IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 5
    حرفهای شما اصلاح طلبا همان حرفهای صهیونیسم بین الملل است. شما دیگه تبدیل شدید به میکروفون صهیونیسم و آلسعود. واقعا عجب پیشرفتی . منافق سرش به یکجا وصله صهیونیسم و غرب.
  • خلیل IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 6
    وقتی آمریکا میگه اصلاح طلبان پیاده نظام ما در ایران هستند بیخود که نمیگه،امام خمینی ره می‌گفت خدا در آسمان فرشته‌ها را دارد و در زمین بسیجی ها را .الان باید گفت آمریکا در خارج سلطنت طلبان ،منافقین و غیره را دارد و در داخل اصلاح طلبان را
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 7
    14ماهه واحدکناری ،برخلاف قانون آپارتمان 40 واحدی ما،که خودشم امضا کرده ،سگ آورده.ادعاشم میشه وتوی خونه اش شعار آشوبگران رو میگه.زندگی و آرامش مارو نابود کرده.لعنت خداوند بر کسانی که سگ رو آوردن توی زندگی مردم.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    :/
  • علی ارشد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    13 4
    بیسوادی به نام ارمکی. متخصص فهم سخیف و عوام زده از جامعه. طوطی سخنگوی اراجیف منسوخ شده و کهن دهه های فراموش شده ی غرب
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 4
    احتمالا عزیزان اقای ارمکی هم را باید در کجا پیدا کرد.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 0
    بازجو باید خیلی نامعقول باشد که از متهمین بپرسد چرا دست به تحریم انتخابات زدی تا نماینده نداشته باشی
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 4
      نوشتن واسه جواب اینو میگه.
  • FR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 1
    امثال آزاد ارمکی اصولا قیاس به نفس میکنند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 5
    در جواب این جماعت اوباش به اصطلاح روشنفکر باید گفت مغز اینها هم مثل دود پیپ شان سیاه است
  • امید IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 0
    با احترام به شعر اصلی که بنی آدم اعضای یک پیکرند من کماکان معتقدم اصلاح طلبان طحال این پیکرند منی که باد تو گلو مینداختم برا خاتمی و روحانی بصیرتم که بالا رفت فهمیدم از خوارج و منافقین بدترن.هم میخوان تو نظام باشن هم به وقتش رگبار میبندن به همون نظام
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 3
    احسنت به مشرق
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 3
    امروز کسانی هستند بدونه در نظر گرفتن وضعیت دنیا وجامعه امروز ایران فقط حرف خودشان قبول دارند و اسرار دارند خودشان دایه عزیز تر از مادر برای این کشور هستند ولی در گذر زمان متوجه خواهند شد این قدر ها هم سخت نیست که کمی منطقی تر باشیم و خود را جای مخالف خود قرار دهیم تا بفهیمم خواسته آنها چیست
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 5
    راه واضحه فقط کافیه غربگدا و خائن نباشیم
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 1
    موافق مشرقم
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 4
    این حضرات هرجاکم میارن،قانون اساسی رومی خوان دستکاری کنن!یادتون هست افسادطلبان وقتی دوره ی دوم هاشمی روبه پایان بوداحساس خطرکردند که دیگه وزراومسئولین ازاین طیف نباشند،وباسازندگی هاپیشنهادوالبته تلاش کردندقانون اساسی روتغییربدن تاهاشمی مادام العمر!!!!رئیس جمهورباشد!!گویی وی راواکسینه کرده بودندتامثل طلحه وزبیروو....درخط اسلام راستین وخط امام بماند!غافل ازابنکه همه والبته خودشان خوب می دانستنددوردوم ریاست جمهوری هاشمی‌ باریزش شدید آرای مردم به دلیل شعارتوسعه ی وی که عده ای زیرچرخ این تزاقتصادی خردشدند!وهاشمی نابودشدن عده ای زیرچرخ این گونه توسعه اقتصادی ومانورتجمل راطبیعی ‌واجتناب ناپذیردانسته بود!اطرافیان وخاندان اوفهمیدندکه دیگرحنایشان رنگی نداردوعنقریب ازحاکمیت توسط رای ملت طردخواهندشد!لذاخواستندقانونی وضع شودکه مردم ناچارآنها راتحمل کنندودرصورت مخالفت انگ مخالفت بانظام برپیشانی آنهابخورد!رهبرانقلاب نظام راازاین مهلکه نجات دادند واکبرهاشمی برای انتقام درفتنه ی ۸۸ینگ تمام گذاشت تاازلیدرها،موسوی وفتنه گران حمایت کندوجلوی رهبرانقلاب بایستد!
  • کیوان IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 2
    ننگ بر اصلاحطلب غربگدای خودتحقیر
  • رامین IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 5
    ممنون مشرق
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 4
    دوتا کار داره صورت میگیره که در کل تاریخ و درهیچ کشوری سابقه نداشته یکی عدم خواندن سرود ملی توسط کسانی که درواقع به نوعی سرباز وطن محسوب میشن و دیگری هتک حرمت روحانیون که در هیچ مذهب و آیینی حتی نسبت به فرقه های ضاله اینکار انجام نمیشده و بدعت زشتی هست که اگه جلوش گرفته نشه عواقب بسیار بدی خواهد داشت
  • مهدی قاسمی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 3
    آقای ازاد ارمکی، قدیما زمان شاه بعضی از مردم برای حفظ جوون بچه ها شون، برای اینکه اونا را بترسونن می گفتند زنگ می زنیم لو می دیمت تا بچه بترسه، چون واقعاً پلیس و دژخیمان شاهنشاهی و اسراییلی مردم رو می کشتند اما الان این مامان پلیسا هستند که به افسرای مافوق بچه هاشون میگن بچه ما رو نفرست توی خیابون برای ایجاد امنیت چون این اغتشاش گرا وحشی، خود فروخته، وطن فروش، بی حیا و غیرت و بی اصول و بی اخلاق و بی سروپا هستند و ممکنه بچه های ما رو بکشن.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 3
    افساد طلبان مزدور تهوع آورند
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 4
    واقعا این حد از وقاحت از سلب حق رای مردم و عذرهای بدتر از گناهتان قابل هضم نیست . واقعا شما شانیتی بیش از اینکه به زور بزنن تو سرتون و حکومت رو بگیرن ندارد . مشتی دزد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 2
    این که مردک میگه مردم از دین ودین داری عبور کردن دو مورد برای خودم پیش امده که نشون میده بازم اگه پای اعتماد باشه مردم به یه مذهبی بیشتر اعتماد می کنن تو صف عابر چند نفر ایستاده بودن،جلوی صف یه خانم مسن منتظر بود نوبت به من که رسید گفت دخترم میشه برام ۲۰۰ تومن برداری ورمز اهسته تو گوشم گفت ..به خودم افتخار کردم که علی رقم تلاش برای اینکه مردم رو به جون چادریا بندازن اون به چادر من اعتماد کرد تجربه دوم رفتم یه فلاکس خریدم امدم کارت بکشم گفت کارت خوانم وصل نیس با موبایلتون واریز کنین گفتم گوشی همراهم نیس ،پس باشه جنس پیشتون فردا میام میبرم فروشنده به زور واصرار گفت ببر و برام کارت به کارت کن وگفت ببرین ما دیگه ادما رو می شناسیم
  • وطن پرست DE ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 3
    وقتی شکست خوردید که اغتشاش رو با کلمه اعتراض در هم پیچیدید و یکی کردید. ایا منم می تونم برای اعتراض به سودبانک ها خیابان ها رو بدون داشتن مجوز ببندم؟ بابا همین اربعین پارسال یک تصادف شد و گفتید چون هیات جواز نداشته پس اون مقصره. چطور اینها رحمت اسلامی شامل حالشون می شه ولی بقیه عدالت علوی؟
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 1
    این اغتشا شات در حقیقت یک اردو کشی خیابانی از سوی اصلاح طلبان بود برای انتقام و تا بتونند از لاک خودشون دربیان برای خیانتهای بعدی اماده میشن
    • رضا IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      خدا شفا بده
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    روزنامه اعتماد را هنوز روزنامه می دانید به نظر شما اگر امریکا می خواست یک پایگاه در ایراان بسازد چکار می کرد اکنون پیاده لشکر امریکا در ایران پایگاه دارد واز حقوق قاونی برخوردار است وعده ای از مسئولین نمی فهمند!
  • جلیل IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 1
    خداوندا به تو پناه می بریم از این شیاطین جن وانس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس