آیت الله مهدی شب‌زنده‌دار

برخی از سران 3 قوه در جلسات خصوصی مطالبه‌ای را مطرح کرده‌اند که آیت‌الله شب‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان به تازگی طی سخنانی به آن اشاره کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فهرست مطالبات اغتشاشگرانِ 70 روزه

فهرست مطالبات اغتشاشگرانِ 70 روزه/ مسئولانی که باید صورتشان را مقابل آتش تنور بگیرند!

حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ‌ به تازگی در گفت‌وگو با ایلنا و در پاسخ به این سوال که امروز معترضان حرف‌هایی دارند اما از کجا باید بفهمند که صدایشان شنیده می‌شود و چقدر ضرورت دارد تا رئیس‌جمهور و دولت درباره اصلاحات مدنظر مانند تغییر در ترکیب کابینه یا تغییر در سیاست‌گذاری‌ها به مردم گزارش دقیق و شفاف دهند، گفت: یکی از موثرترین و کم‌هزینه‌ترین راهکارهای کاهش نارضایتی‌ها، تنش‌ها و اعتراضات جاری، تن دادن مجموعه نظام کشور به گفت‌وگو و شنیدن صدای معترضان است. به هر میزانی که کلون ارتباطی شهروندان ناراضی با متولیان امر حکومت دچار انسداد یا اختلال باشد، به همان میزان برعمق و گسترش بحران‌ها افزوده خواهد شد.

او در ادامه می‌افزاید: به طور طبیعی، می‌شود مطالبات معترضان را از شعارهایشان جستجو کرد و علاوه بر صورت ظاهری شعارها توسل به شاخص‌های تصویرکننده وضعیت جامعه در حوزه اقتصاد، تورم ۴، ۵ ساله بالای ۳۵ درصد، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، در عرصه‌های فرهنگی، تحلیل سبک زندگی رسمی بر شهروندان و مداخله بیشتر از حد در شئونات زندگی و حریم خصوصی افراد، انسداد سیاسی، یکدست بودن قدرت و نبود نمایندگانی از طرف طبقات مختلف جامعه در مجلس و سایر ارکان تصمیم‌گیری، بلاتکلیف ماندن بحث برجام و تحریم‌ها خود گویاست. مجموعه این مقولات به صورت واقعی و ظاهری می‌تواند در فهرست خواسته‌ها و مطالبات مردم باشد! [1]

*شاید اگر کسی از غول افسانه‌ای چراغ جادو هم می‌خواست که امر برساخته‌ای به نام "مطالبات اغتشاشگران حوادث لکه‌ای اخیر" را فهرست کند؛ او نیز با تمام قدرت افسانه‌ای‌اش توانایی برشمردن این همه نکته‌ای که آقای رسولی بعنوان مطالبه آشوبگران فهرست کرده‌اند را نداشت!

مشخص نیست آقای رسولی کدامیک از این مطالبات را از جماعتی شنیده‌اند که طی حدود 70 روز در کف خیابان‌ها تابلوی زن، زندگی، آزادی را در دست می‌گرفتند اما یا می‌کشتند یا فحاشی می‌کردند و یا سنگ می‌زدند. رهبر و مانیفست نداشتند و بدترین آرزوها را برای ایران و ایرانی ابراز می‌کردند.

مطالبات اقتصادی و عقلانی اکثریت نجیب ایرانی به‌حق است. لکن رسولی واقعا چطور توانسته مطالبه اقتصادی را به کسانی بچسباند که به اذعان واقعیت‌های میدانی و اسناد امنیتی؛ عموما مشکل اقتصادی نداشتند و صرفا با خون ریختن آرام می‌گرفتند؟

جالب‌تر از همه اینکه آقای رسولی تقلا کرده حتی مطالبه برجامی را هم به ترکیب اغتشاشگران و فریب‌خوردگان محدود خیابانی وصّالی کند که ما قضاوت درباره این تقلا را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

تقلای اصلاح‌طلبان برای مصادره به مطلوب کردن یک حرکت کور خیابانی؛ در افق سیاست و امنیت به معنی "سربازگیری برای فتنه آینده" و موج‌سواری است.

***

آیت‌الله شب‌زنده‌دار مطرح کرد:

درخواست‌های برخی سران قوا در جلسات خصوصی

فهرست مطالبات اغتشاشگرانِ 70 روزه/ مسئولانی که باید صورتشان را مقابل آتش تنور بگیرند!

آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان و استاد درس خارج حوزه علمیه اخیراً طی سخنانی در مقدمه یکی از دروس خود با تأکید بر ضرورت مطالبه حجاب از سوی قاطبه مردم، به طلّاب گفته است: اگر خواسته و مطالبه‌ای، خواست و مطالبه‌ی عمومی شد مسئولان پشتوانه پیدا می‌کنند و می‌توانند محکمتر و استوارتر و با عزمی راسختر در میدان وارد بشوند و بگویند اینها، خواست ملت است که ما انجامش دادیم. اما اگر این خواست، ظهور و بروز نیابد و در دلها بماند مسئولان نمی‌توانند تصمیمی بگیرند و کاری کنند.

به گزارش رسا، او تصریح می‌کند:

"بعضی از مسئولان قوای ثلاثه به برخی از عزیزانی که با آنها ملاقات داشتند، گفتند: پشت ما را گرم کنید تا ما بتوانیم کاری انجام بدهیم. اگر مسئولین پشت‌گرم نشوند و اگر یک مطالبه عمومی در کشور نباشد آنها محذوراتی برای تصمیم‌گیری و انجام آن خواهند داشت."[2]

*ما اگرچه قضاوت درباره صحبت‌های صحیح عضو فقهای شورای نگهبان را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم لکن بیان این نکته ضروریست که اقامه حدود الهی در حکومت اسلامی و در 3 ساحت مردم، خواص و مسئولان؛ یک مقوله مستقل است نه وابسته. یعنی هرکس باید وظیفه اسلامی خودش برای اقامه حدود الهی را مثنی یا فرادی انجام دهد.

لکن اثر این رفتارها می‌تواند یک متغیر وابسته باشد. یعنی ممکن است مردم و مسئولان به وظیفه‌ای درست عمل کنند اما رفتار بد خواص موجب کژ کارکردی شود.

***

تظلّم‌خواهی یک ماموستای کُرد

مسئولانی که باید صورتشان را مقابل آتش تنور بگیرند!

فهرست مطالبات اغتشاشگرانِ 70 روزه/ مسئولانی که باید صورتشان را مقابل آتش تنور بگیرند!

اخیراً تعدادی از بازاریان سنندجی خواستار حمایت نیروهای امنیتی و برخورد قاطع دستگاه قضائی با عوامل تهدید و ارعابشان شده‌اند.

به گزارش مشرق، یکی از بازاریان سنندجی در همین رابطه گفته است: متأسفانه هر روز تعدادی موتورسوار به درب‌های ورودی بازار سنندج مراجعه کرده و با تهدید آسیب مالی و جانی همه مغازه داران و بازاریان را مجبور به بستن مغازه‌هایشان می‌کنند.

این بازاری سنندجی از دستگاه‌های امنیتی و مدیران استانی و شهرستانی خواست که برای این معضل چاره‌ای فوری بیاندیشند چرا که بسیاری از کسبه بازار سنندج مستأجر بوده و اکنون سخت‌ترین وضعیت معیشتی را سپری می‌کنند.

در همین راستا، ‌ ماموستا فائق رستمی، امام جمعه اهل سنت سنندج نیز در سخنانی گفته است: در خصوص ارعاب و تهدید بازاریان برای بستن مغازه‌هایشان توسط برخی افراد باید گفت که این عمل یک امر غیرقانونی و موجب ناامنی در جامعه است.

وی تصریح می‌کند: در جامعه اسلامی باید جان و مال همه مسلمانان در امنیت باشد و هیچ کسی حق ندارد با تهدید و ارعاب کسی دیگر را مجبور به انجام کاری کند که امنیت اقتصادی و معیشتی جامعه را به خطر می‌اندازد...انتظار می‌رود مسئولان استانی و شهرستانی به سرعت وارد عمل شده و ارعاب کنندگان را دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کنند.

ماموستا رستمی می‌افزاید: شایسته نیست که بازار مرکز کردستان و مغازه‌های این شهر با تهدید افراد مزدور و فریب خورده بسته شود و مردم برای تأمین مایحتاج زندگی به سختی بیافتند...دشمنان می‌خواهند با از بین بردن آرامش فکری جامعه به اهداف شوم خود دست پیدا کنند لذا ضروری است که مردم هوشیاری خود را حفظ کنند و در این راستا نیز دستگاه‌های نظارتی و مدیران استانی وظایف خود را به درستی انجام دهند.[3]

*فریاد تظلّم‌خواهی ماموستا رستمی باید اسباب شرمندگی مسئولانی باشد که وظیفه تأمین امنیت سنندج را بر عهده دارند.

چه اینکه مرد مسلمان از این غصه اگر بمیرد رواست... که شهروندان عمدتا سنّی یک شهر در حکومت شیعه اما برای امنیت فریاد تظلّم برآورند.

شرمندگی بزرگتر نیز از بابت اکثریت شیعه، خانواده شهدا و قاطبه متدین ایرانی است که طی 70 روز و بعد از آن شاهد ناامنی و تعطیلی مسئله حجاب شدند...

نیک در تاریخ حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) خوانده‌ایم که حضرتش چطور از بابت کاهلی کارگزاران حکومت در رسیدگی به عائله حکومت یعنی "مردم" برمی‌آشفت. چگونه پس از شنیدن کشیده شدن خلخال از پای زن یهودی گفت: مردم مسلمان از غصه بمیرد رواست... و چطور پس از شنیدن محتاج ماندن یک همسر شهید؛ ‌ صورتش را مقابل تنور خانه‌ی آن زن گرفت گفت: علی(ع) حرارت آتش را بچش...

(دقت شود که این گفته‌ها و رفتارها همه از عدالت علی(ع) بود نه از مقصّر بودنش. چه اینکه آن امام همام در 4 حیطه دستور، اجرا، پیگیری و عدالت‌ورزی؛ به گواه تاریخ و عقلانیت تمام تلاش خود را کرد و مردم در حکومت حضرتش به آسایش اقتصادی و عدالت دست یافتند. اما برخی کارگزاران حکومت مرتکب کم‌کاری‌هایی می‌شدند - و همچنان نیز می‌شوند- که در نتیجه آنها خلخال از پای یک زن یهودی کشیده شد و یا یک همسر شهید در فشار اقتصادی قرار گرفت. همانطور که برخی از همان مسئولان مرتکب فساد نیز شدند.

لذاست که منش علی(ع) آن تجلی خدا در تاریخ؛ در احساس مسئولیت و البته در 4 حیطه اشاره شده بایستی نصب‌العین تمام مسئولان صف و ستاد حکومت اسلامی باشد.)

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1302542

2_ rasanews.ir/0032eS

3_ mshrgh.ir/1443177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • US ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    23 27
    بهاییان مغازه های خود را بسته اند
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      14 9
      چون مغازشون بسته است از دین اسلام خارجشون کردی؟؟؟؟ تازه یه دین جدید هم براشون انتخاب کردی، کاش وقتی حرف میزنیم یه کم فکر کنیم چی داریم میگیم
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      15 5
      پول بهاییان نجس یکی از موتورهای محرکه این فتنه دواعش وحشی بی حیا است
    • عبدالله مومن IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      19 23
      خبیثانی که با اغتشاشگران سفارشی و مزدور شیطان بزرگ و اسقاطیل و آل وحوش ملعون ، همراهی در اعتصاب زورکی و سفارشی می کنند بخصوص حیوانات بهائی یهود ساخته ! باید ضمن دریافت جریمه میلیاردی ، محل کارشان را تخریب و تبدیل به زباله دانی یا دستشویی کرد تا بعد ازین با دشمنان کشور ، همراهی نکنند !!!
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      9 3
      یک عده معدود اغتشاش گر مردم نیستن مردم جمعیت 25 میلیونی هستن که در مراسم تشییع سردار دلها غوغا کردند.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      12 10
      افساد طلبان اعتراضات مردمی سالهای 96 و 98 را به شدت سرکوب کردند حالا میگن باید صدای معترضان و مطالبات آنها شنیده بشود !
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      5 2
      ۱۰:۰۸ چون مغازه‌شون رو بستن از دین خارج نشدن‌ بلکه چون از دین خارج شدن که با برهنگی و شعار آزادی بی‌حد و حصر زنان اینو ثابت کردن، مغازه‌شون رو بستن. بعدم مگه کسی مغازه‌شو بست؟! همه دارن دو برابر و سه برابر خرید و فروش میکنن. مرگ فتنه مبارک
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      4 0
      فرصت طلبی و باج خواهی اصلاح طلبان در هنگامه فتنه ها و بلواها که همیشه هم همین آشوب طلبان یقه سفید ـــ که اغلب کرسی های دانشگاه را با رابطه غصب کرده اند ـــ بانی و مروج آن ها بوده اند، بسیار شرم آور و مشمئز کننده است!
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      3 0
      فرصت طلبی و باج خواهی اصلاح طلبان تـ..وع آور در هنگامه فتنه ها و بلواها که همیشه هم همین آشوب طلبان یقه سفید ـــ که اغلب کرسی های دانشگاه را با رابطه غصب کرده اند ـــ بانی و مروج آن ها بوده اند، بسیار شرم آور و مشمئز کننده است!
  • AU ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    12 17
    قابل توجه اصلاح طلبان ، شعار مهم این بود که اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا. اگر مردم شما رو داخل آدم میدونستن که به همتی دزد رای میدادن دیگه.حالا هی اینا رو به معترضان نچسبونین.
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      6 12
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و پوشاک و غیره را بیش از 10 برابر افزایش دادند اغتشاشات نتیجه فساد و سوء مدیریت اصلاح طلبان در 8 سال گذشته است.
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      5 1
      اصلاح طلبان آدمهای بدبخت وعقده ای هستند حالا که چندتا ...زه و لات سطل آشغال آتش زده اند این طیف نجس یابو بر داشته که میتواند از این آب گل آلود ماهی بگیرد
  • SE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    6 9
    کسانی که محکمه شان از اختشاشگران واجبتر است امثال حسن رسولی اصلاح‌طلب فعال در حمایت از جانیان وطن فروش است.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      2 5
      مطالبات مردم رفاه اقتصادی واجتماعی است(مثل تو وامثالت دنبال ....رزگی وفاجعه گری نیستند
  • ح IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    8 10
    مطالبه اغتشاشگران!! همجنسبازی، روسپی خانه، کاباره، مشروب فروشی، رابطه بدون تعهد و امثالهم!
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      4 1
      متاسفانه
  • US ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 6
    بهتر آن است كه هر مغازه و محل كسبى كه بتبعيت از اغتشاشگران محل كسب خودرا مىبندند مهر و موم شود و بنفع مستظعفين و كوخ نشينان مصادره شود. خواهيد ديد كه هيچ كاسبى مرعوب اغتشاشگران نخواهد شد. البته دستگاه انتظامى نيز از حمايت كاسبان و مشاغل كوتاهى نبايد بكنند. اين بهائيان ملعون از همان زمان پيدايش نا مشروعش دشمن مردم ايران بودند و هستند.خداوند شر اين گروه نجس را از سر مردم ايران بردارد انشاالله.
  • US ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 5
    بهتر آن است كه هر مغازه و محل كسبى كه بتبعيت از اغتشاشگران محل كسب خودرا مىبندند مهر و موم شود و بنفع مستظعفين و كوخ نشينان مصادره شود. خواهيد ديد كه هيچ كاسبى مرعوب اغتشاشگران نخواهد شد. البته دستگاه انتظامى نيز از حمايت كاسبان و مشاغل كوتاهى نبايد بكنند. اين بهائيان ملعون از همان زمان پيدايش نا مشروعش دشمن مردم ايران بودند و هستند.خداوند شر اين گروه نجس را از سر مردم ايران بردارد انشاالله.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    14 34
    این هایی که کف خیابان ها هستند اصلا مطالبه اقتصادی و معیشتی ندارند کسانی که چنین حرفی می زنند صرفا به شعور خود توهین کردند شما در این 70 روز دیدین که یک پلاکارد یا شعار اقتصادی معیشتی بین جمعیت باشه و داده بشه ؟ اگر بحث معیشت و اقتصاده چرا در خیلی از مناطق جنوب تهران , پرنده پر نمی زنه اما مناطق متوسط نشین تا ثروتمندنشین تهران شلوغ می شه ؟ کسی که مشکل معیشت داره آن ساعت ها سر کاره یا کف خیابان ؟ کسی که چک داره سر ماه اجاره مغازه داره مالیات می ده جنس فاسدشدنی تو مغازش داره و ... دنبال درآوردن یک لقمه نونه یا دنبال بستن مغازش ؟ کسی که ماشین سنگین داره و کلی هزینه استهلاک و قطعه و ... می ده خیلی از وقت ها هم خودمالکی نیست دنبال درآوردن یک لقمه نون و دنده عوض کردن تو بیابونه یا خوابوندن ماشینش ؟ ندیدین دکتری با حداقل درآمد ماهی 100 میلیون تومان به شهید عجمیان لگد می زد ؟ ندیدین دختری که از BMW پیاده شد و روسریشو برداشت ؟ این ها مطالبه ضدفساد هم ندارند این ها اصلا مطالبه و اعتراض ندارند اصلا هدف مشخص ندارند که بگن ما به این مورد اعتراض داریم اصلاحش کنید حتی این روزها می بینید که بعضی دختران و زنان به چه شکلی می گردن و کسی کارشون نداره باز چی می خوان ؟ این ها یک مشت هرج و مرج طلب آنارشیست هستند یک مشت ماجراجوی بی فکر که پاشنه امنیت کشور دربره اکثرشان هم توانایی رفتن از این کشور را دارند این کشور ناامن شده می ماند و مردمانی که عاقل و منطقی بودند و به کف خیابان ها هم نرفتند اما حالا باید این ها پای نادانی یکسری بسوزن و آن نادان ها آن موقع استرالیا , کانادا , اروپا و آمریکا هستند خدا شر نادان ها را از سر این مملکت و این مردم باز کنه .
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      11 3
      دیگه حتی کف خیابان هم دارند تمام میشوند
  • فرشاد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    7 4
    آفرین از تحلیل و سخنوری نویسنده لذت بردم
  • رهگذر US ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    72 14
    شماهایی که مطالبات مردم رو مسخره می کنید، آیا این مواردی که عنوان شد، اشتباه بود؟ زیاده خواهی بود؟ هیچ خبر دارید که وضعیت زندگی ملت چی شده که الان هر کدوم یه بوق دست گرفتین و مدام دشمن ، دشمن می کنید.
    • ح IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      9 12
      مطالبه برای ولنگاری همجنسبازی و در کل ولنگاری های جنسی مردود است!!
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      3 6
      مسئله اینه که اغتشاش باعث میشه مطالبات اصلی مردم با مشکل بیشتری مواجه بشه. باید مشکل رو از راهش حل کرد.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      4 10
      وجود دشمن توهم نیست کاملا آشکاره خود امریکایی ها در اسناد امنیت ملی و گفتارهای مقاماتشون بارها دشمنان خود رو نام می برن عجیبه بعضی افراد ظاهرا روشنفکر وجود دشمن رو انکار میکنن مطالبات این سه ماه غیر اقتصادی بود به نظرم عده ای برای توجیه خشونت مفرط و بی مبنای خود با به میان کشیدن مطالبات اقتصادی رد گم کنی رو در پیش گرفتن
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      1 2
      اتفاقا خوب از حال و روز مردم با خبرند
    • حجت IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      4 2
      اونی که مطالبات می گی تو جامعه وحوش و جنگلم قفله. پس گل بگیر
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    7 5
    سال 78 اغتشاشگران مطالبه آزادی مطبوعات داشتند سال 88 مطالبه ابطال انتخابات سال 96 بهانه گرانی اجناس و دلار سال 98 گرانی بنزین که دولت در هر صورت انعطاف نشان داد اما این اغتشاش جنبش فواحش است مطالبه بی بند و باری است و صراحتا با بی حیایی تمام اعلام می کنند چگونه دولت با این فاحشه ها گفتگو کند و صدای آنهارا بشنود این فواحش پاچه پاره با شوهران بی غیرتشان ( یا با دوست پسر) بی حجاب در خیابان رژه می روند و کسی جرات حرف زدن ندارد اصلاح طلبان اگر ناموس دارند نباید از این فاحشه ها طزفداری کنند
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    7 1
    خدا خودش یاور مردم ایران در گذر از این فتنه هست و خواهد بود
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    6 1
    خدا خودش یاور مردم ایران در گذر از این فتنه هست و خواهد بود
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    4 2
    عامل همه مشکلات در کشور باصطلاح اسلامی ما غربی ها و مسئولان غربگرا هستند که باعث افزایش مشکلات در همه زمینه ها بخصوص حوزه های سلامت ،اقتصاد،فرهنگی و اجتماعی وجمعیتی ایران شده اند اگر قراراست انقلاب شود مردم باید برعلیه غربگرایی مسئولان و حتی غربگرایی خودشان انقلاب کنند
  • رضا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    9 6
    من به این چیزا کاری ندارم. فقط اینو خوب متوجه میشم که به عنوان یک کارمند خود این دولت طی دو سال اخیر مجبور شدم برای اینکه یک سقف بالا سر زن و بچه ام باشه هر سال وام بگیرم برای رهن خونه. و دولت محترم هم زحمت کشیدن ارزش پول رهن مارو هر سال نصف کردن. تاجایی که الان کل حقوقم برای اقساط اون وامها میره و فقط تهش 3 تومن میمونه! همین چند روز پیش رفتم چشم پزشکی گفت حتما باید عینک تدریجی بزنی و... خلاصه 3.750 کارت کشیدم اومدم بیرون! یعنی حقوق بنده به اندازه خرید یک عینک نیست. اینو دیگه لازم نیست کسی برام تحلیل کنه چون خودم خوب متوجه میشم. اینکه چرا خالص حقوقم الان 3 تومن هست رو هم متوجه میشم.
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      1 1
      وقتی به این چیزا کار نداری یعنی تحلیلت ناقصه. بنابراین باید ببندی. ضمنا هیچ جای دنیا پول قسط‌شون رو از حقوق کم‌ نمیکنن که خالص حقوق‌شون رو پایین اعلام کنن. خالص حقوق همون حقوق اول پس از کسر بیمه و مالیاته که الان حداقل ۷ تومن برای کارمندانه و شاید هم بیش‌تر. موجودات شکم‌پرست و به قول خودتون نادانی به هیچ چی کار نداری مثل شما، مصیبت اصلی کشوره
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      اون ا... که اومده نوشته حقوق 7 تومنه، نابغه خط فقر 20 تومنه، شما ببند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    9 93
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • بی نام‌ IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 2
    الان همه چی گل وبلبل هست خودرو ارزان میکن ارزان‌ مایحتاج اصلی ارزان مشکل آب نداریم زیر ساخت ها همه درسته فقط مشکل بی بند باری داریم که یک عده اومدن بیرون همین
  • محمدایوب IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    4 0
    اصلاح طلبان هرگاه حرف بزنند تا در گعده هایشان در پنت هاوس شان یا در استخر سونا است حتی حاضر به حضور چند دقیقه در خیابان ومیان مردم نیستند ویا فرزندانشان در خارج هستند ویا نمی گذارند بیایند میان مردم رسولی از درخواست‌های اغتشاشوها گفته ویکی برجام واقتصادی یکی بگه نفهم بفهم در طول این مدت در داخل و خارج فریاد می‌زدند زن زندگی آزادی البته به آنچه می خواستند واصلاح طلبان هم می خواستند رسیدند وان بی حجابی وبرداشتن روسری و .... بود در تمام این مدت اسمی از برجام نبود اصلا آنها وشما نمی فهمید برجام چی هست البته برجام اسارت دیپلماتیک است اما خواسته آنها اسارت با شورش واغتشاش بود
    • رضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      هنوز متوجه نشدم اصلاح طلب و اصولگرا چه فرقی باهم دارند؟ درزمان حکومت هیچکدام ماکه تغیری در زندگیمان احساس نکردیم. الان یعنی بچه های اصولگراها خارج از کشور نیستند؟! یعنی همه اون چند هزار نفر خارج نشین بچه های اصلاح طلبان هستند؟ خوب تایید صلاحیت نکنید تا جزئ مسئولین نباشند. شورای نگهبان که هست؟ نیست؟ اینا همش سرگرم کردن مردم هست و هیچ چیز دیگه ای ازتوشون در نمیاد.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 0
    جنابان دوستان اصلاح طلب چرا واضح نمیفرمایند کدام وزارت و منصب در کابینه و دولت را مد نظر دارند تا بعنوان شریک در دولت مشغول شوند و در همین حین سران قوا شاید انتظار دارند مردم دوام دار در نظرات خود اصرار بر رفع و برخورد و محاکمه فساد و مفسدان که همچنان با امکانات داخلی و خارجی خاک به چشم مردم پاشیده و برای تغییر نظرات که آنها را باعث مشکلات عدیده خاصه اقتصادی میدانند آدرس را به سمت دولت که فرصت را از آنها برای ادامه اعمال خویش گرفته و باید به حساب شان تر چه زودتر رسیدگی شود تغییر میدهند همانانی که موجب اعتراضات بحق مردم هستند چنانچه محاکمه شوند و مردم بدانند چگونه و بدست کدامین اینگونه شده بهترین خدمت به نظام و مردم ایران است لذا باز مجدانه خواستاریم هر چه زودتر بدون اغماض همه اشخاص که مبتلا به فساد اقتصادی و سیاسی و غیره میباشند از هر دسته و گروه که باشند در دادگاه های ویژه بسرعت که حتما پرونده ها در اختیار قوه قضائیه و احتمالا نزد دولت و مجلس هم وجود داشته باشد که طبعا میتواند همه شامل مجموعه های پیوسته باشند که در زمان رسیدگی برگ های تازه ائی ممکن است اضافه تا بقولی مو را از ماست با دقت و تقوای مورد انتظار کشیده شود اطمینان داریم تمام بهانه های اطراف بابت خرابکاری و سلب آسایش مردم ساقط میشوند تقاضا داریم سر فصل مطالبه مردم رسیدگی و محاکمه مفسدین تبدیل شود هر که امکانی در نشر این تقاضای بحق مردم را دارد لطفا کوشا باشند
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 3
    اگر از جونتون سیر شدید به اغتشاشات خیابانی بپیوندید .مخصوصا اگر چهره زیبایی دارید
    • ح IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      یعنی اصلا نفهمیدی منظور استاد چی بود؟؟ یا فهمیدی دوست داری خودتو بزنی به خریت؟؟ خیلی ساده گفت اینا نیاز به کشته سازی دارن و معمولا آدم های زیبا رو هم انتخاب میکنن پس نیا تظاهرات چون میکشنت تا بگن کار حکومته مثل شاهچراغ و ایذه و چندتا جای دیگه که فیلمهاش موجوده!!
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 1
    ۱ مبارزه با فساد ۲ محاکمه مفسدان اقتصادی و اعدام ۳ مبارزه و اعدام رانت خوارها ۴ عدالت اجتماعی و آزادی ۵ رفاه عمومی ۵ کار ۶ مسکن
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      2 0
      مواد امتحانیه داری حفظ می‌کنی؟! همه این‌ها در جمهوری اسلامی پیگیری میشه و کم و کیفش وابسته به انتخاب مردمه. اغتشاش هم جمع شد. ضدانقلاب هم داخل آدم نیستن که برای جمهوری اسلامی بشمرن. ما میشماریم: نابودی فتنه‌گران و حامیان داخلی و خارجی آن‌ها در اولویت قرار گرفت و تمام
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 1
    میفرمایید مطالبات معقول اقتصادی به حق است اما در شرایط حساس کنونی وقت مطرح کردن آن نیست .عرض میکنم این شرایط حساس کنونی چه زمان رفع میشود میفرمایند خدا میداند اما به نظر من شما که شیر وفلکه دستتان است عرضه کار کردن ندارید وفرافکنی میکنید
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    میفرمایید مطالبات معقول اقتصادی به حق است اما در شرایط حساس کنونی وقت مطرح کردن آن نیست .عرض میکنم این شرایط حساس کنونی چه زمان رفع میشود میفرمایند خدا میداند اما به نظر من شما که شیر وفلکه دستتان است عرضه کار کردن ندارید وفرافکنی میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس