1

بر اساس پروژه گذار قرار بود تمامی رده‌های مختلف از نیروهای مؤثر روشن‌فکری، سلبریتی‌های هنری، چهره‌های ورزشی (هولیگانیسم) و عناصر سیاسی با یکدیگر ائتلاف کنند.

سرویس سیاست مشرق- اعلام نشست ضدانقلاب در دانشگاه استنفورد با حضور چهره‌هایی چون رضا پهلوی، نازنین بنیادی، مسیح علی نژاد، حامد اسماعیلیون، عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک تروریستی کومله، هیفا اسدی عضو گروهک تروریستی اهوازیه منجر به انتقادات فراگیر حتی در میان خود اپوزیسیون شده است. این انتقادات به حدی بالا گرفت که یاسمین پهلوی مجبور شد در یک استوری اعلام کند رضا ربع پهلوی برنامه حضور در این نشست را تغییر داده است.

برگزاری نشست براندازی در دانشگاه استنفورد، سومین تلاش ناکام ضدانقلاب برای ایجاد وحدت اضداد در ماه‌های اخیر است، پیش‌ازاین سازمان سیا با برگزاری نشست دانشگاه جورج تاون و نیز انتشار جزوه تجزیه ایران (منشور مهسا) سعی کرده بود عناصر گروهکی را پای یک میز نشانده و با یکدیگر متحد کند، اما هر بار پس از برگزاری یک افتضاح بزرگ سیاسی روی‌داده است.

رضا پهلوی که انتظار داشت با کمپین من وکالت می‌دهم سردمداری ضدانقلاب را به دست بگیرد، در نشست‌های گذشته با بی‌اعتنایی و بدرفتارهایی از سوی علی‌نژاد و اسماعیلیون روبرو شد این اختلافات تا جایی پیش رفت که در میتینگ‌های چند ده نفره گروهک‌ها در کشورهای اروپایی سلطنت‌طلب‌ها و منافقین با سلاح سرد و گرم به جان یکدیگر بیافتند! این وضعیت آشفته باعث شد تا سازمان سیا به دنبال راه‌حل‌های جدیدی برای سازمان‌دهی اغتشاشات برود.

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

شبکه‌سازی سازمان سیا براندازی نرم به‌جای آشوب‌های سخت!

نشست دانشگاه استنفورد ازلحاظ شکلی هم‌ردیف با سایر تحرکات سازمان سیا برای سازمان‌دهی اپوزسیون باید ارزیابی کرد، اما ازلحاظ محتوایی این بار آمریکایی‌ها سعی کرده‌اند شبکه شتاب‌دهنده اغتشاشات را نیز به صحنه آورده تا تحرک ضدانقلاب را افزایش دهند. نشست استنفورد با عنوان «شبکه گذار» مجموعه‌ای درهم‌تنیده از نیروهای مختلف برانداز است که در طول ۱۰۰ روز آشوب‌های پاییز محتوای عملیاتی شبکه مادر را لجستیک کرده است؛ اما شبکه گذار و عناصر گروهکی حاضر در نشست دانشگاه استنفورد را تنها لایه بیرونی شبکه جدید سازمان سیا را تشکیل می‌دهد!

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که سازمان سیا پس از ۳ بار آزمون‌وخطای گروهک‌های مختلف ضدانقلاب این‌بار خود به صورت مستقیم به صحنه آمده تا شانسش برای ایجاد یک راهبرد مؤثر غیرخطی را امتحان کند. این خط عملیاتی تکیه‌بر یک موسسه معروف در براندازی نرم دارد.

حتی انتخاب مجری برگزاری این نشست نیز جالب‌توجه است؛ عباس میلانی خود را در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان استاد دانشگاه استنفورد معرفی می‌کند، قرار است میزبانی پلنوم سازمان سیا را بر عهده داشته باشد. عباس میلانی است. عباس میلانی در سال‌های دهه ۱۳۵۰ شمسی به جرم فعالیت‌های مارکسیستی به زندان افتاد. او فارغ‌التحصیل علوم سیاسی از یکی از دانشگاه‌های آمریکا بود. میلانی پس از آزادی از زندان رژیم شاه تا مدتی باورهای مارکسیستی خود را حفظ کرد و در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ به ترجمه و انتشار آثاری از «آنتونیو گرامشی» (نئومارکسیست ایتالیایی) پرداخت. سیطره عبدالکریم سروش و دنباله‌های نئولیبرالیست پنهان‌کار او بر روند «انقلاب فرهنگی» (و در واقع خفه و عقیم کردن انقلاب فرهنگی از درون توسط آن‌ها) و ساختار وزارت علوم در سال‌های دهه ۱۳۶۰ موجب شد که فضایی برای تدریس و ترویج آراء سکولاریستی برای عباس میلانی و «حسین بشیریه» و «چنگیز پهلوان» و چند چهره ضدانقلاب دیگر فراهم آید. این‌گونه بود که میلانی تا سال ۱۳۶۶ به تدریس در رشته علوم سیاسی در دانشگاه‌های ایران پرداخت و پس‌ازآن ایران را ترک کرد.

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

اما میلانی پیش از آنکه مدیر برنامه در مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد باشد، از پژوهشگران معروف در موسسه هوور (Hoover Institution) محسوب می‌شود، باز شدن پای موسسه هوور به صحنه نشان از آن دارد که ارزیابی سازمان سیا نسبت به توانایی ضدانقلاب تغییر کرده و شبکه مادر برای سازمان‌دهی اغتشاشات خود به صحنه آمده است!

مؤسسه هوور بخشی از پروژه آمریکایی‌ها در راه‌اندازی انقلاب‌های رنگی محسوب می‌شود، ارجاع ضدانقلاب به این موسسه براندازی نرم به‌خوبی نشان می‌دهد که سازمان سیا از رویکردهای گروهکی در ۱۰۰ روز اغتشاشات پاییزی ناامید شده است. بنیاد هوور عنوان بخشی از مؤسسه جنگ، انقلاب و صلح هوور (Hoover Institution on War, Revolution, and Peace) است.

این مؤسسه تأثیرگذاری زیادی در جنبش‌های محافظه‌کاری و لیبرالی آمریکا دارد و یکی ازجمله اماکن تجمع محافظه‌کارانی است که در سطوح مختلف دولتی حضورداشته‌اند. ازجمله این افراد می‌توان به ادوین مسی (Edwin Meese), کاندولیزا رایس (Condoleezza Rice)، جرج شولتز (George Shultz)، توماس سول (Thomas Sowell)، شلبی استیل (Shelby Steele) و امی زگارت (Amy Zegart) اشاره نمود که در سال‌های مختلف عضو این بنیاد براندازی بوده‌اند. [۱]

هوور در سال ۱۹۱۹ توسط هربرت هوور (Herbert Hoover) تأسیس گردید. وی یکی از اولین فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد بود که بعدهای سی و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا گشت. هدف اعلام شده این مؤسسه جمع‌آوری و ثبت وقایع تاریخی آنگونه که اتفاق می‌افتند، بود. افراد وابسته به این مؤسسه با به خطر انداختن جان خود سعی می‌کردند اسناد بسیار نادر و کمیاب را در کشورهای تحت حکمرانی کمونیست‌ها و نازی‌های جمع‌آوری نموده و به این مؤسسه ارسال دارند.

در حقیقت اسناد جمع‌آوری‌شده شامل طیف متنوعی از مدارک و نوشته‌هایی بود که برای شناسایی زوایای پنهان جوامع و حکومت‌های کمونیستی و ناسیونال سوسیالیستی که دو ایدئولوژی معارض با سرمایه‌داری غربی بودند به کار می‌رفتند. ازجمله اسنادی که توسط جاسوسان این مؤسسه ربوده و به آمریکا منتقل شد می‌توان به نوشته‌های شخصی رزا لوکزامبورگ، خاطرات گوبلز و اسناد پلیس مخفی روسیه در پاریس اشاره نمود. [۲]

نکته جالب‌توجه آنکه در سال ۲۰۰۶ و در سند امنیت ملی آمریکا، موسسه هوور سند بازبینی و نوسازی شده راهبرد امنیت ملی آمریکا را به کاخ سفید ارائه کرد که در آن ۹ هدف برای امنیت ملی آمریکا در دوره ریاست جمهوری بوش ترسیم‌شده بود که نخستین هدف آن توسعه قدرت جهانی آمریکا و ترویج و بسط «دموکراسی مؤثر» ارائه‌شده بود. همچنین این موسسه طراح اصلی انقلاب‌های رنگین در دنیا است که نمونه‌های بارز آن در گرجستان، اوکراین، قرقیزستان و… مشهود است. [۳]

مؤسسه هوور شامل ترکیبی از واقع‌گرایان سنتی و نئومحافظه‌کارها است اما کارشناسان آن تمایل دارند تا حول محور یک سیاست خارجی تهاجمی جمع شده و جزو نیروهای اصلی اقدامات نظامی آمریکا در آمریکای لاتین و خاورمیانه بوده‌اند. در زمان هجوم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، هشت نفر از اعضای مؤسسه هوور (شامل بکر، گینگریچ، آلن، پت ویلسون و مارتین اندرسون) در «شورای سیاست‌گذاری دفاعی» حضور داشتند.

این شورا به‌عنوان اتاق فکر وزارت دفاع فعالیت نموده و ریاست آن بر عهده ریچارد پرل قرار داشت. مؤسسه هوور علاوه بر سیاست‌گذارانی چون شولتز و رایس دارای محققینی است که ایدئولوژی‌های افراطی را بسط و ترویج می‌کنند، رابرت کانکوست (Robert Conquest)، ازجمله افرادی بود که سال‌ها روی چارت فکری هوور اثر گذاشته است.

هدف اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های مؤسسه هوور حفظ و استمرار الگوی لیبرال دموکراسی و همچنین حراست از سیستم آمریکا در عرصه بین‌المللی هست، ازاین‌رو در طیف گسترده‌ای از موضوعاتی که به‌انحاءمختلف ممکن است با تغییر وضع موجود در عرصه بین‌المللی مرتبط باشد، فعالیت دارد. مؤسسه ارتباط نزدیکی با مراکز قدرت یهودیان نیز دارد و در گزارش‌هایی که منتشر نموده به صورت مداوم سرسپردگی خود را به رژیم صهیونیستی اثبات نموده است.

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

گروه‌ها و برنامه‌های تخصصی مؤسسه هوور

این موسسه همچنین دارای گروه‌های مستقل تخصصی مطالعاتی است که در راستای راهبردهای کلان کاخ سفید پروژه‌های مطالعاتی بلندمدتی را در دستور کار دارن که عبارتنداز:

۱- پروژه ابتکار اقتصادی؛ که در مسائلی چون چگونگی گسترش سیستم اقتصاد آزاد، تنظیم قوانین بین‌المللی تجارت، بانکداری، توسعه اقتصادی، مالکیت فکری و… تمرکز مطالعاتی دارد.

۲- پروژه CREDO؛ که از سال ۱۹۹۹ شروع‌شده و در خصوص اصلاحات آموزشی، ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان سطوح ابتدایی و راهنمایی آمریکا و همچنین تنظیم سیستم‌های آموزشی بین‌المللی کشور فعالیت دارد.

۳- پروژه اقتصاد روسیه، این پروژه به تحلیل و بررسی آکادمیک اقتصاد روسیه در یک نگاه جهانی تمرکز مطالعاتی دارد.

۴- پروژه دموکراسی در ایران؛ که به دنبال فهم فرایندها و رویکرد دموکراسی در ایران و خاورمیانه است و همچنین درخصوص پیچیدگی‌های جهان اسلام و راهکارهای گذار به دموکراسی در کشورهای اسلامی تمرکز پژوهشی دارد.

این موسسه تمرکز مطالعاتی عمیق و گسترده‌ای بر روی مسائل ایران داشته به‌طوری‌که چندین پروژه مهم را در قبال ایران به اجرا درآورده است. پروژه «دموکراسی در ایران» از پروژه‌های اصلی در دستور کار موسسه هوور است. این موسسه یک سال قبل از فتنه ۸۸ کنفرانسی با عنوان «در جست‌وجوی دموکراسی در ایران» را باهدف نوسازی سیاسی و اجتماعی در ایران برگزار نمود و افراد ایرانی غرب‌گرا مانند شهرام چوبین و علی نیری در آن شرکت داشتند، عباس میلانی در آن زمان در گفتگو با رادیو فردا ارگان خبری سازمان سیا گفته بود که این نشست با عنوان همایش اندیشمندان جوان ایران در آمریکای شمالی برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد که نشست گذار با حضور عناصر منافقین، گروهک‌های کردی ضدانقلاب، تجزیه‌طلبان، گروه‌های چپ مارکسیستی و نیز گروهک‌های لیبرال وابسته به کنگره آمریکا (جمهوری خواهان ایرانی) مجموعه‌ای از اضداد است که همان طرح قدیمی موسسه هورر را دوباره روی میز قرار داده است و خطی سیاسی چون برآیند گیری از فتنه ۸۸ را پیش می‌برد!

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

به‌صف شدن شتاب‌دهنده‌های اغتشاشات در استنفورد

اگرچه دانشگاه استنفورد سالیانه یک‌میلیون دلار به این مؤسسه کمک مالی ارائه می‌کند اما بخش اعظمی از بودجه آن توسط بنیادها، افراد و شرکت‌های خصوصی تأمین می‌گردد. سازمان‌های طرفدار محافظه‌کاری کمک‌های مالی شایانی را طی دهه‌های اخیر در اختیار مؤسسه هوور گذارده‌اند در میان سازمان‌هایی که بیش از یک‌میلیون دلار به مؤسسه کمک کرده‌اند می‌توان به مؤسسات دست راستی چون بنیاد سارا اسکایف (Sarah Scaife Foundation)، بنیاد لین و هری برادلی، بنیاد جان اولین (John M. Olin) بنیاد اسمیت ریچاردسون (Smith Richardson Foundation) و بنیاد خانواده والتون (Walton Family Foundation) اشاره نمود.

در نشست گذار علاوه بر اسپانسری برخی محافل ضد ایرانی سنتی، حضور برخی افراد نیز قابل‌توجه است، ازجمله آن‌ها می‌توان از حمید مقدم نام برد که سال‌ها پشت نام عباس میلانی پنهان‌شده است، حمید مقدم یک سوپر میلیارد ایرانی است که در طول اغتشاشات اخیر کمک‌های مالی فراوانی به شبکه آشوب کرده است.حمید مقدم عضو هیات امنای دانشگاه استنفورد است. مقدم با مشارکت AMB شرکت توسعه املاک پرولاجیس را توسعه داد که بزرگترین شرکت لجستیک املاک و مستغلات در ایالات متحده محسوب می‌شود. این کمپانی در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۴۶ میلیارد دلار دارایی داشت. مقدم ۱۱۰ میلیون دلار از ارزش این شرکت را در مالکیت خود دارد. تنها اکت سیاسی مقدم مرتبط به نوشتن نامه‌ای مشترک با عباس میلانی و شیرین عبادی بوده است که در آن خواهان تحریم کامل ورزش ایران شده بودند.

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

همچنین مقدم روابط خوبی با محمدرضا شجریان داشته و با استفاده از این ترفند در میان محافل هنری و سیاسی برای خود جابازکرده است، جالب‌توجه آنکه مدتی قبل عباس میلانی مدعی شد که محمدرضا شجریان یک قانون اساسی برای گذار از جمهوری اسلامی ایران تهیه‌کرده بود! این ادعا از سوی خانواده مرحوم شجریان رد شد اما به نظر می‌رسد نام آن پروژه همچنان مورد سوءاستفاده سازمان سیا قرارگرفته است.

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

در نشست استنفورد علاوه بر این شبکه پیچیده مالی و سیاسی برخی دیگر از عناصر پنهانی که نقش شتاب‌دهنده اغتشاشات را نیز داشتند از خود رونمایی کرده‌اند، ازجمله این افراد می‌توان به فرج علایی، بهنام ‌تبریزی و مجید زمانی را نام برد که در طول سال‌های گذشته چند پروژه پیمانکاری اقتصادی را با برخی اصلاح‌طلبان اجرا کرده‌اند.

مجید زمانی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ مدیر مؤسس و اولین مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه کاردان بوده است. در سال ۱۳۹۵ وی شرکت مدیریت سرمایه کیان را تأسیس کرد که هم‌اکنون به یک هلدینگ مالی به نام گروه مالی کیان، با ۲۵ شرکت و صندوق زیرمجموعه و ۳۶۰ همکار و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت تبدیل شده است. وی همچنین نقش مؤثری در تأسیس و شکل‌گیری هلدینگ سرآوا، و همچنین اولین سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استارت‌آپی آن از جمله در دیجی کالا و کافه بازار داشته است.

او همچنین هم‌بنیانگذار شرکت هماپی بود که در سال ۱۳۹۷ به دیجی کالا فروخته شد. مجید زمانی به مدت سه سال مشاور بانک جهانی بوده است و سابقه کارآموزی در شرکت مالی نفت و گروه سرمایه‌گذاری AIG در شهرهای واشنگتن و نیویورک را داشته است. عضویت در هیأت امنا و هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه شریف جزء سوابق خدمات عمومی وی است.این افراد با برند کارآفرینان به شبکه براندازی متصل شده‌اند! گفته‌ شده‌ است که هژیر رحمان‌داد عضو ارشد نایاک مسئول دعوت این افراد به این نشست بوده است، مدتی قبل نایاک با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که یک گروهک برانداز ضد ایرانی خواهد بود.

نشست استفورد یک میهمان ویژه نیز دارد، کاوه مدنی افسر جنگ آب سازمان موساد نیز از مجریان این نشست محسوب می‌شود. کاوه مدنی عضو برنامه «هنری هارت رایس» در زیرمجموعه برنامه مطالعات ایران در مرکز مک‌میلان دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ییل است. هنری هارت رایس، یک یهودی صهیونیست، غول حوزه املاک و مسکن در نیویورک و از حامیان مالی بزرگ اسرائیل، غول حوزه املاک بود که با سرمایه خود، این برنامه را در مرکز مطالعات ایران دانشگاه ییل راه‌اندازی کرد. او در راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز «خیریه» یهودیان آمریکا را با عنوان «UJA-Federation» نقش عمده داشت. جالب آنکه رابط حمید مقدم با کاوه مدنی جاسوس معروف مراد طاهباز بوده است!

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

مرکز مک‌میلان را چند تن از یهودیان صهیونیست از قبیل «دیوید بریون دیویس»، «ریچارد گیلدر» و «لوئیس لرمن» راه‌اندازی کردند که هر سه از متنفذین جریان جمهوری‌خواهان صهیونیست آمریکا هستند و بخش عمده بورس‌ها و گرنت‌های این مرکز هم به اتباع رژیم صهیونیستی تعلق می‌گیرد. ازاین‌رو، مسئولان و متصدیان و هیئت‌علمی این مرکز را عمدتاً یهودیان تشکیل می‌دهند و این در صفحه معرفی «افراد» این مرکز قابل‌مشاهده است. در برنامه «مطالعات ایران» مرکز مک‌میلان، یکی از چهره‌های محوری، عباس امانت، استاد بهایی دانشگاه یِیل است.

کاوه مدنی همچنین در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، با «برنامه حمید و کریستینا مقدم برای مطالعات ایران» در دانشگاه استنفورد همکاری داشت. این برنامه، ذیل بخش مطالعات ایران استنفورد، تحت مدیریت «عباس میلانی»، از چهره‌های ضدانقلاب و از کارشناسان ثابت بی‌بی‌سی فارسی و تلویزیون صدای آمریکا اداره می‌شود که رادیکال‌ترین مواضع را علیه جمهوری اسلامی ایران می‌گیرد.

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

 چرا سازمان سیا از شبکه مادر پرده‌برداری کرده است؟/ رونمایی از شتاب‌دهنده آشوب‌ها در دانشگاه استنفورد! + تصاویر

این پروژه، یک برنامه تحقیقاتی برای ارزیابی منابع استراتژیک ایران در حوزه‌های مختلف از قبیل کشاورزی، آب و انرژی است و قطعاً سفارش‌دهنده این تحقیقات نمی‌تواند یک فرد عادی باشد، بلکه قطعاً پای نهادهای حکومتی آمریکا و به‌طور خاص نهادهای اطلاعاتی این کشور در میان است. مدیر «پروژه ایران ۲۰۴۰»، «پویا آزادی» است که تخصص او حوزه «آب» است. آزادی به همراه حسن دهقان‌پور، مهران سهرابی و «کاوه مدنی»، پژوهشی را برای پروژه ایران ۲۰۴۰ در حوزه «نفت» و ذخایر نفتی ایران انجام داده‌اند! نکته جالب‌توجه اینکه برخی از اعضای کابینه دولت روحانی که مجرای ورود و فرار مدنی به ایران را فراهم کردند، همچنان او را جاسوس خطاب نمی‌کنند!

بر اساس پروژه گذار قرار بود تمامی رده‌های مختلف از نیروهای مؤثر روشن‌فکری، سلبریتی‌های هنری، چهره‌های ورزشی (هولیگانیسم) و عناصر سیاسی با یکدیگر ائتلاف کنند. فصلی از این تعامل در اغتشاشات پاییز به‌وضوح قابل‌مشاهده بوده است.

بازگشت مجدد به طرح گذار نشان از آن دارد که این بار سازمان سیا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های سنتی سیاسی خود در عناصر گروهکی ضدانقلاب، جریان روشن‌فکری انحرافی و لیبرالی و نیز به‌کارگیری شبکه‌ای از برخی عوامل فرهنگی، هنری و ورزشی خودفروخته مجموعه این اضداد را به اجاره مراکز امنیتی آمریکایی چون بنیاد هوور درآورده است.


[۱] http://en.wikipedia.org/wiki/Hoover_Institution#History

[۲] Peter Duignan, "The Library of the Hoover Institution on War, Revolution and Peace. Part ۱: Origin and Growth, Library History ۲۰۰۱ ۱۷(۱): ۳-۱۹

[۳] http://www.psyop.ir/?p=۲۵۱۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    17 24
    نایاک که لابیست خودتون هست .
    • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      33 8
      لطفا این اپوزسیون کله پوک ها رو بازداشت کنید . #مصی_کله_نیمرو_به_سر #علی_کریمی_میمون #حامد_اسرائیلیون #رضا_پهلوی_دماغو
    • ارشک IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      23 7
      بایدن هم از خودمونه. حالا خفه شو. ههههه
    • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      17 3
      جالبه اپوزسیون دم از ایران میزنه از تجزیه ایران حمایت میکنه . طرفداران اینها انقدر بی شرف هستن که از کومله که این همه آدم رو تو کردستان کشت دفاع می کنند . طرفداران اینا گول خورده نیستن مثل خودشون وحشی هستن که ۷۰ نفری یه طلبه رو اینطوری شکنجه می کنند #آرمان_علی_وردی . آمریکا از پرواز ۷۵۵ دفاع می کنند در حالی که خودش پرواز ۶۵۵ رو تو آسمون زد . اسماعیلیون دلش برای زن بچه اش نمی سوزه فقط فکر پول خودشه . از آزادی بیان دم میزنن در حالی #حاج_قاسم و # آرشام_سرایداران رو سانسور میکنن حتی از چند تا پست هم می ترسند نابودی آمریکا و اسرائیل نزدیک است ✌
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      9 4
      نایاک که چیزی نیست ! آمریکا و اسرائیل و انگلیس هم کار خودمان است. ببخشید فرانسه یادم رفت. اونم کار خودمان است.
    • شاکی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      8 4
      این قدری دور نیست که این جماعت رو یکی یکی چشم بند زده از صندلی عقب پژو ۴۰۵ پیاده کنن . چون مورد زیاد داشتیم
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      بررسی بحران محیط زیست - بحران خودساخته = کنترل کیفیت جواسیس
  • کدخدا IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    19 2
    اگر دولتمردان ایرانی بتوانند مشکلات داخل کشور را به حد اقل برسانند طوری که اکثریت را راضی نگاه دارند این اراذل و اوباش با هر طرح و نقشه ای هرگز نمی‌توانند به اهداف خودشان در ایران برسند
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    10 1
    ابراهیم نبوی صریحا ابراز ندامت کرد و از پادشاهی دفاع کرد. اکبر گنجی هم گویا فریز شده ! جایشان در نشست خالی بود. هادی خرسندی هم به جمع شان اضافه شود بهترین تئاتر طنزیست که باعث انبساط خاطر میشود.
  • CA ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    20 7
    خدا شاهده یک انسان سالم بین دشمنان نظام پیدا نمیکنی. همه خائن و منافق و خودفروخته ،همه حامی تروریسم،و همه مفسد. «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا؛و خداوند هیچ گاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلّط باز نخواهد نمود». هر غطی دشمنان متوهم انقلاب کردن خدا بهشون اردنگی زده چون خداوند قول داده، قول الی‌الابد که دشمنان نظام هرگز بر ایران مسلط نخواهند شد.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      2 11
      چرند نگو
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 1
      ناشناس دومی
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    18 5
    یاسمین ، مواظب فرچه توالت ( معصی ) باش. دیر بجنبی شوهر تو تور کرده و به سلطنت رسیدن نور را در خواب میبینی. فرچه بوگندو نقشه کشیده بعد شوهرش ( شازده ) چیز خورش کنه و خودش بشه ملکه ایران ! فقط میمونه تاج گذاری که با اون موهای وز کرده اش هر کی ببینه از شدت خنده و تهوع بیهوش میشه !
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 4
    میز عریض تداعی شام آخر مسیح میکند. حالا یهودای اسخر یوطی کیه ؟ همشون !
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      6 2
      استغفرا.... ، یه مشت بی شرافت، فاجعهٔ، وطن فروش ، دزد و...... رو با حواریون حضرت عيسی مسیح (البته بجز همون یهودا که فرمودید) مقایسه نفرمایید لطفا!!!!
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    15 6
    مهتدی خودشو یه وری خم کرده تا بوی گند معصی خفه اش نکنه !
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    10 3
    بین معصی و شازده جای هوتن خالی !
  • پویا نوری IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    17 1
    مَکَرو وَ مَکَرَالله وَاللهُ خَیرُالماکِرین
  • IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    9 1
    یه مشت بیسواد پرادعا و طبل توخالی بیش نیستن. این ها خیلی نسنجیده میرن جلو درصورتیکه جهموری اسلامی بیشتر بر پایه منطق و عقل انها را کیش و مات میکند. ان شالله بزودی به تاریخ زباله دانی خواهند پیوست.
  • SE ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    12 4
    این سگهای فاجعه روی صندلی دشمنان در برابر ملت غیور ایران پر کاهی بیش نیستند
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    5 0
    خدایا با زبان روزه التماست میکنم به مردم ایران رحم کنی
  • محمود IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 1
    جالب توجه هست شیطان بزرگ همه یاران و شیطونکها ی خود را به خط کرده بلکه در ایران تغییری حتی در حد محدود ایجاد کند بیخود نیست که آمریکا و اروپا از مذاکرات برجامی فرار می کنند ظاهرا نقش‌ها دارند همه ایرانیان وطن دوست باید باهم متحد باشند دشمنان همچنان در حال طراحی برنامه و نقشه های شوم هستند.
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    5 1
    هر دم از این باغ بری میرسد، گندتر از کثافت هرزه ای میرسد، جاااانم چی گفتم برا خودفروش های بی همه چیز
  • دلیر IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 1
    بیشترشان رو خودتون آزاد کردید
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 0
    خوب مینویسی
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 9
    واقعا باید حرکتی زده میشد گرانی،بی عدالتی،فقر،فساد سیستماتیک،بی ارزش بودن پول ملی،عدم ثبات اقتصادی،
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 14
    دکتر عباس میلانی شخصیت فرهیخته ایه و چندان قابل قیاس با مابقی افراد نیست
    • ارسلان IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      7 1
      همین که تو هوور برای سیا خودش را می درد معلوم است که چقدر فرهیخته هست. بیچاره خیلی دوست دارد ادای کورباچف را در بیاورد. چپی که کله اش تا افساربند تو آخور امپریالیسم هست.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 2
    همین الان هم در بین مسئولان نفوذی های رده بالا زیاد داریم. از تصمیماتی که میگیرن برای ناراضی کردن مردم میشه تشخیصشون داد
  • سید IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    8 2
    اگر همچنان پشتیبان ولایت فقیه باشیم دست شیاطین انس و جن از کوجک تا بزرگ شان از آسیب رساندن به این مملکت کوتاه خواهد ماند! پس مرگ بر مخالف ولایت فقیه چه اصلاح طلب و چه برانداز !!!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      2 3
      دقیقا
  • شاکی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 0
    تمام این پیش بینی ها و چیدمان هایی که انجام شده بود و باعث شد که عده ای هم فرصت طلب و طمع کار از گروه هایی که اسم برده شد دنباله رو این ناکثین بشن و ذات و خصلت حقیقی خودشون رو نشون بدن . اخرش هم این افراد از اینجا رانده و از اونجا هم مانده بشن و توی گل گیر بکن
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 2
    جماعت کشورجعلی باکوخودشان توکپروخونه های گلی زندگی میکنند.خیلی از جاهای استان باکو لوله کشی آب وگازنداره و بخاری هیزمی روشن میکنند. با این که استان باکو نفت و گاز داره و جمعیت و مساحت کمی داره و تحریم هم نیست ولی مردم فقیری داره
  • جواد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 1
    عاقبت همشون رفتن در گونی است مثل روح الله زم وحبیب اسیودو شارمهد
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 1
    تاسف باره
  • فدراسيون فرهنگها IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    5 1
    پروژه بافرهنگ کردن غرب وحشی را آغاز کنیم. اقوام و فرهنگهای زمين که در همبستگی به همدیگر بپیوندیم، خواه ناخواه تاثیرگزار خواهد بود بر معادلات جهانی و دگردیسی ماهوی مینوی آغاز می‌شود. اینکه فقط چسبیدین به شيعه خوبه اما راه حل جهانی نیست، درین مرحله ایجاد فدراسیون چین، فدراسیون عربی، فدراسیون آفریقا، فدراسیون پرشیا، فدراسیون هند و جزایر، استراتژی راهبردیست برای گذار. پس از آن جوامع از مادیات به معنویات گرایش خواهند داشت، نوع ساختارها متحول خواهند شد، همه بازمی‌گردند به صراط مستقیم. انسان بودن و شدن و ماندن ممکن خواهد شد. همه اینها با خودگردانی نسبی و محلی فرهنگها ممکن است ولاغیر.
  • ایرانی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    30 1
    یک مشت وطن فروش دلقک متوهم برای دشمنان قسم خورده این آب و خاک چند دهه است که مزدوری میکنند و زور میزنند اما یکی از یکی بدبختر و رسواتر در پیشگاه الهی و مردم صبور و فهیم ایران هستند!
    • دلخور IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      2 1
      تمام سعی و تلاش و نقشه هاشون به بادی بند بود .
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 0
    نر بز خاتمی که در دانشگاه جرج تاون و استنفورد یکه تازی میکنه حتی به گوهر عشقی هم رحم نکرد! خاتمی دست پرورده های تو عقده الکترا و ادیپ همزمان دارند،ترکیدگی شخصیتشان واضحه(قمی کلا،مرجان ال آقا و...) .
  • سید IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    24 5
    اگر همچنان پشتیبان ولایت فقیه باشیم دست شیاطین انس و جن از کوچک تا بزرگ شان از آسیب رساندن به این مملکت کوتاه خواهد ماند! پس مرگ بر مخالف ولایت فقیه چه اصلاح طلب و چه برانداز !!!
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      1 4
      تا جایی که من متوجه شدم دولت خودش سفارش اغتشاش ونا امنی میده
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      2 1
      ان شاالله لایق باشیم
  • علی افصحی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    9 1
    امام خامنه‌ای فرمود »محاسبه دشمن در قرار دادن مردم مقابل نظام غلط است» با این که ترکیب ظاهری دشمنان انقلاب اسلامی برای دنیای مادی بی ولایت الهی ولایت فقیه مخوف به نظر می رسد اما برای دنیای با ولایت فقیه جنبش این دشمنان همانند دست و پا زدن بی نتیجه قربانیان نفس اند که هلاکت خود را پیش می اندازند با مشاهده طیف هزار تیکه دشمن غدار بیشتر به عظمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و راهبرد ولی فقیه امام خامنه ای پی می بریم .فرمایش امام خامنه ای درمحاسبه غلط دشمن برای دوستان ودشمنان باید آورده بزرگی داشته باشد برای دوستان انقلاب اسلامی قوت قلب و عامل پایداری بوده اما برای طیف هزار تیکه دشمنان انقلاب اسلامی باید تغییر در رویکرد ایجاد کنداما هر بار پس از خباثت و هجوم همه جانبه دشمن علیه انقلاب اسلامی عملا «درب و داغون »شده و مجدداً با نشست هایی و نیرنگ هایی علیه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فتنه به پا می کنند دو خط موازی ایجاد فتنه از جانب دشمنان و سرکوب همه جانبه فتنه از جانب انقلابیون ولایی همواره از اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی بوده و تا زمان ظهور حضرت حجت ادامه خواهد یافت چرا؟برای این که دشمن در پی آن است که با فتنه گری پی در پی انقلابیون ولایی را از خط انقلاب منصرف سازد این را قرآن به ما خبر داده است قرآن در سوره بقره آیه دویست و هفده هم زمان درگیری و هم هدف درگیری دشمنان انقلاب اسلامی را بر ملا کرده «..ولایزالون یقاتلونکم حتی یردوکم عن دینکم دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته با شما درگیری داشته و خواهند داشت با چه هدفی؟برای دست کشیدن شما از اهداف انقلاب اسلامی !اما آیه نکته ریزی در انتها دارد «ان استطاعوا می فرماید اگر بتوانند»یعنی با این که همیشه با شما درگیرند تا عقبگرد کنید، ما هرگز یارای بازگرداندن شما از اهداف انقلاب اسلامی نیستند. چرا ؟چون جمع ضدانقلاب از عقلانیت تهی بوده و براساس کینه و بدخواهی مفرط دست به عمل می زند. قرآن در سوره حشر آیه سیزده می فرماید:لانتم اشد رهبة فی صدورهم من الله ذلک بانهم قوم لا یفقهون از آن جایی که دشمنان ضد خدایند از شما بیش از خدا هراسناکند!چرا که جمعی بی خردند»و بعد می فرماید:کمثل الذین من قبلهم قریبا نتیجه نشست و نیرنگ برای فتنه دیگرشان علیه انقلاب اسلامی چیزی جز همان نتیجه چند ماه قبل درآشوب زن زندگی ازادی فحشا نخواهد بود‌.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    12 2
    چک و جانورانی که سر در آخور آمریکا دارند و یک زنجیری آمریکا هستند.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 1
    این همه مزدور تربیت می کنن اخرشم هیچ غلطی نمی تونن بکنن خخخخخ
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 1
    تمدن ایرانی اسلامی بابیش از20 کشورواسلام ومقاومت وحمایت ازمستضعفین ومقاومت الان دنیاگیرشده است
  • مهدی ظ IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 1
    عامو یکی نیست به این اسماعیلیون بگه برا تو که بد نشد، چند میلیارد دیه هم از ایران هم از کانادا گرفتی بهره برداری سیاسی هم از انجمن کردی تا تونستی دوشیدی دیگه چیت کمه؟ واله ما با دیدن ترکیب شماها به اصطلاح ضد انقلاب اتفاقا برا حفظ ایران مصمم تر میشیم. جمهوری اسلامی ایران از اپوزیسیون هم شاتس نیاورده بخدا
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    2 6
    حالا اگر اینها اینقدر ضعیف هستند چرا اینقدر آسمان و ریسمان را به هم بافتی که بگی ضعیف هستند. گفتن ندارد مگر آنکه ...
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 7
    تا وقت ی امیدی به اینده نباشه جوانان با شما نیستن
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    5 1
    اینا ثروتمندانی هستند که در سایه برخی دولتهای ایران در خود ایران بزرگ شدند. جالبه. و احتمالا دوباره از این ثروت ضد ایران استفاده خواهند کرد...
  • ح IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 1
    بعد که بهشون میگیم تجزیه طلب ناراحت میشن!! خب تجزیه طلب هستید دیگه!! وطن فروش هستید دیگه!! آیینه چون نقش تو بنمود راست خودشکن آیینه شکستن خطاست!!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 1
    این بدبخت ها بیعرضه تر از اونی هستند که غلطی بکنند
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 1
    شیاطین وجنایتکاران ۴۴سال در پی ضربه به ایران جولان میدهند
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    8 1
    در ایران و میان مردم کسی برای اینها پشیزی ارزش قائل نیست! یک مشت متوهم و شارلاتان که اون ور آب دور همی راه انداخته اند و مشغول کثافت کاری هستند. انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بسیار بزرگتر و ریشه دارتر از آن است که چند تا اوباش بتوانند به آن ضربه بزنند. ارشد این اوباش که سیا و موساد و... هستند در این 45 سال هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند اینها که دیگر هیچ...
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    10 1
    خیلی از اپوزسیون خوشم میاد خیلی دلقک هستن آدم میخنده 😂😂😂😂😂
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    9 1
    علی کریمی 🐵
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    12 2
    امسال ساله خونه اسرائیل سرنگونه مرگ بر مزدوران اسرائیلی
  • زارا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    2 1
    واقعا واقعا بعد از حمایت قاطع و صریح اسماعیلیون از مجاهدین، من بعد هرکی طرف اینا باشه احمق نیست خود خود جنایتکار منافقه و موافق مجاهدین...لعنت خدا بر دل سیاهشان
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 7
    نتیجه را کف خیابانها با بی حجابی گرفتند وبقیه این حرکت‌ها فیلمه
  • فدراسیون فرهنگی پرشیا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 1
    خب ما هم از کریدور جدید پرده برداری میکنیم: . کریدور اصلی بین ایران و روسیه است. . یعنی از ایران وصل میشویم به جورجیا/گرجستان اگر قرار باشد کریدور بردارن ما هم همین را برمی‌داریم. . اگر نه که بپیوندیم همگی به همدیگر در یک فدراسیون.
  • محمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 8
    غرب بیشتر از شرق نگران اسیب خوردن جمهوری لسلامی است
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      4 3
      تو ماه رمضون مصرفت یکم کم کن
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      3 4
      خودت کمتر مصرف کن. جمهوری خواهان با جمهوری اسلامی رفاقت دیرینه دارند.نشانه اش هم نایاک.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 4
    خوب با همچین گروهی چه می کنید ؟؟؟؟؟؟
  • شهروند IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 1
    این گروه به اصطلاح برانداز هیج شناختی به ساختار جمعیتی کشور ما ندارند و فکر می کنند با برگزاری اینگونه جلسات می توانند در تفکر مردم داخل کشور انحراف ایجاد بکنند انقلاب به معنای واقعی که با اراده مردم منجر به تفییر نظام شود یک حرکت درون زا و فراگیر میباشد و باخواست یک عده خاص از طبقه مرفه و ...که از جنس اکثریت جامعه ما نیستند آن هم در متینگ های خارج از کشور یک عمل عبث و بیهوده است و با دریوزگی از سازمان ها و پارلمان های راه به جائی نخواهند برد و کشور ما با گذر از بحران های اقتصادی و تعامل های منطقی با کشور های همسایه و غیر متخاصم می تواند از این مرحله هم عبور کند .
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 1
    احمق تر از سیا خودشه که روی هرچه هرزه داره سرمایه گذاری میکنه نمیداند که هرزه ها در میان مردم ایران جایی ندارند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 1
    عجب نمی دونم چطور جلوی اینهمه دوام خواهیم آورد
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    خوبه تمام ستمکاران دور هم جمع می شوند بازی تاج و تخت. لمپن های بدبخت که سالهاست در آرزوی براندازی عمرشان به لجن می گذرد....
  • وطن پرست DE ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 3
    اگر اینها اینقدر بد هستند٬ چرا دیپلمات هایی که از این افراد حمایت می کردند همچنان در پوشش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مشغول فعالیت هستند؟ یا خاین هستن و باید باهاشون برخورد بشه یا نیستن و شماها دارید الکی دست و پا می زنید. این سوال اساسی همه ملت هست.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 1
    مردم ایران سرنوشت کشور رو به دست این لمپن های بی مغز هرزه نمی سپارند بعدش هم فکر نکنم حتی یک اصلاح طلب در داخل حاضر به واگذاری قدرت به رجوی ها و سلطنت طلب ها و امثال آنها باشد....همکاری ظاهری اصلاح طلب های غربگدا همسو با براندازان برای این است که برای رقابت بعدی در انتخابات دست برتر رو داشته باشند چون به اشتباه فکر می کنند تعدادی قابل توجه از مردم طالب برانداز ها هستند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    هژیر رحمانداد مدال طلای المپیاد شیمی یا فیزیک دانش آموزی بود. چقدر اون سالها ،برای ما که دانش آموز به ویژه مدارس تیزهوشان بودیم، اینها رو جلوه می دادن. چپ و راست المپیادی ها. علم، ساینس... هعیییی روزگار.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 1
    هژیر رحمانداد مدال طلای المپیاد شیمی یا فیزیک دانش آموزی بود. چقدر اون سالها ،برای ما که دانش آموز به ویژه مدارس تیزهوشان بودیم، اینها رو جلوه می دادن. چپ و راست المپیادی ها. علم، ساینس... هعیییی روزگار.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    چرا زنهای کشف حجاب کرده رو شطرنجی میکنی؟ الان داری حفظ شان میکنی مثلا اینها که معروفه و معلوم الحال هستند برا چی اینکارو میکنی دوست دارم تفکر پشت کارتو بدونم ان شاء الله که منظورت این نیست این استخوان پاره های خاتون کچل زشت 🤢🤧
  • فاطمه15 IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 2
    بداستایل هم هستند اونو یادم رفت بگم
  • سید فروژان CH ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 1
    در تظاهرات رژیم اشغالکر مه آشکارا فارسی صحبت میشود ، در فرانسه هم کفتهاند عوامل خارجی آمده‌اند برای اغتشاشات ، انکلیس که خیار را نصفه در بسته بندی میفروشند ، انشالله در همین دانشگاه هم یک حسینیه میزنیم تا بفهمند با شیر ایران بازی نکنند ، کثافتهای تحزیه طلب و منافق و فواحش و لابیهای صهیونیستی
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 1
    با سلام مقاله تخصصی، علمی و بسیار دقیق است. مقاله بخوبی جریان سازی های سرویس های اطلاعاتی از جمله سیا را با پردازش های دقیق خود در معرض دید و داوری مخاطب قرار می دهد و بدین ترتیب م دم و جامعه را در مقابل کارکردهای پیچیده اطلاعاتی مصون می سازد.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 1
    سازمان آدمکشی سیا فقط پولش را حیف و میل میکند. ایران سرزمین انقلاب های رنگی نیست.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 3
    چقدر داستان سرایی کردی مشرق
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 5
    فقط شاخزاده رضا پالان و دیگر هیچ
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 2
    نایاک که از خودتونه🤗🤣🤣
  • م IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    2 1
    به اميد ازادي اسكاتلند و ولز و تجزيه ايالات متفرقه و ايجاد كشور و امت اسلامي متحد زير پرچم لا اله الا الله
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    2 0
    اون عکس اول بالای صفحه را ببینید ، رب پهلوی داره سخنرانی می کنه ، مصی درست کنار دستش نشسته و علنا داره با موبایلش ور میره !! اینا واسه همدیگه هم دو زار ادب و احترام قائل نمیشن ، چه گلی می خوان به سر ملت ایران بزنن
  • یزدان IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 5
    فقط مشرق خوبه و یه هزارنفری دیگه
  • ناشناس IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    5 1
    پس دلقکشون هادی خرسندی کجاست ؟
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    رئیس جمهور و وزرا در کدام شبکه اجتماعی داخلی حضور دارند و می توان برایشان کامنت با قابلیت مشاهده عمومی گذاشت ؟! اطلاع رسانی گسترده بکنید بدانیم ؟!
  • حامد US ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 1
    جالب است اسم جلسه بوده «شبکه گذار». پس درست است که این اتفاقات اخیر از قبل برنامه ریزی شده. یادتان هست عباس میلانی اسم «قانون اساسی» که ادعا کرد مرحوم شجریان به او سپرده را گفت «قانون اساسی دوران گذار».
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    3 0
    راستی ما هم یه شتاب دهنده ساختیم 🪂رونمایی شده
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 1
    خیلی خودشون رو جدی گرفتن. از هر کدوم دعوت کنیم برا انتخابات با جان و دل قبول میکنن. خاک اندازها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس