رابطه سوره قدر و امامت از زبان آیت‌الله جوادی آملی

علامه جوادی‌آملی اخیراً در سخنانی تأکید کرد: کسانی که در روز خطر، حافظان دین هستند و گروه اولی که صف قتال را -در مقابل دشمن- تشکیل دادند؛ علما و حوزه‌های علمیه بودند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

44 سال پیشرفت ایران بدون حمایت اکثریت مردم!

44 سال پیشرفت ایران بدون حمایت اکثریت مردم! / اعتراف تلخ یک نماینده مجلسحمیدرضا جلایی‌پور، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در یادداشتی که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرده است، پیرامون وضعیت سیاسی کشور نوشت: فعلا نشانه‌ای برای تغییر وضعیت نیست و چشم‌انداز آینده نگران‌کننده است، زیرا ممکن است اوضاع بد معیشتی فعلی بحرانی‌تر شود، خیزش‌های اعتراضی مدنی به «شورشی» تبدیل شود، غرب به بهانه هسته‌ای و اوکراین بر تحریم‌های ایران بیفزاید. در چنین وضعیت بدی یک عامل مثبت داریم که برای عبور ایران از وضعیت بحرانی کشور باید قدر آن را بدانیم و آن‌هم وسیع شدن بخش میانی، عاقل و میانه‌رو جامعه است.

او سپس درباره این "بخش میانی" می‌افزاید: یک طرف بلوک قدرت با پانزده درصد هوادار است- نه چهارتا درباری پا به فرار. در نقطه مقابل سرنگونی‌طلبان فاقد سرمایه اخلاقی و اجتماعی هستند. (در واقع سرنگونی‌طلبان از دو نیروی سلطنت‌طلبان پرخاشگر و مجاهدین- کومله مسلح و مخوف تشکیل شده‌اند که به محمدرضا عالی‌پیام تحول‌طلب -یا هالوی طنزپرداز- هم رحم نمی‌کنند و حتی به او مکررا به صورت نمادین تجاوز می‌کنند). در مقابل اینکه بخش میانه جامعه فراگیر شده است، این نیروی عاقل و محتاط در درون حکومت، در درون سپاهیان، اصولگرایان، اعتدالیون، اصلاح‌طلبان، تحول‌طلبان، مستقلین و جمهوری‌خواهان وجود دارد.

جلایی‌پور در خاتمه نیز می‌نویسد: این نیروی میانه اجازه هر تندروی را به تندروهای حکومتی و به سرنگونی‌طلبان آشوب‌طلب نمی‌دهد و از آنجا که حکومت برای بقایش نیازمند تامین خدمات زیربنایی برای مردم است، وضع موجود را نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه دهد و دیر یا زود داروی تلخ درمان میانه‌روها را در تغییر سیاست‌ها باید بچشد. «محاصره مدنی نانوشته» میانه‌ها در برابر سیاست‌های تندروها ادامه خواهد داشت و احتمال نتیجه دادن آن بیش از احتمال وقوع انقلاب در جامعه متکثر ایران است. مهم این است که تا تغییر سیاست‌های غلط راهبردی حکومت، نیروی‌های میانه جامعه دنبال کنشگری انتحاری نباشند. منظور از کنشگری انتحاری اتخاذ مواضع انقلابی و به استقبال وضعیت بی‌دولتی رفتن است. ضمنا توصیه به عدم کنشگری انتحاری به خاطر جبونی و ترس کنشگران نیست، بلکه در نتیجه توجه به موقعیت جامعه سیاسی ایران است. گفته شد قانون اساسی مطلوب هم در شرایط بی‌ثباتی و انقلابی به دست نمی‌آید. جان کلام اینکه در این شرایط بحران‌زده، نیروی وسیع میانه در ایران نقطه امید تغییرات ایران‌ساز است. [1]

*بایستی نظرات مختلف سیاسی را شنید و از باب اقتراح، پیرامون آنها به بحث نشست تا ذهن جامعه روشن شود.

به زعم ما نظر آقای جلایی‌پور که پیش از این و در اظهار نظری منتسب به مرحوم هاشمی نیز آنرا شنیده‌ایم، صحیح نیست. صحیح نیست از این رو که یک حکومت هرگز نمی‌تواند صرفا با پشتیبانی یک اقلیت 15 درصدی هوادار بر جای بماند و لو فُرض که بر جای هم بماند اما هرگز توانایی پیشرفت، هماوردی با دشمنان بزرگ و قوی شدن را ندارد.

پس اگر نظام جمهوری اسلامی در مقابل انواع جنگ‌های مستقیم و نیابتی بر جای مانده، در مقابل تحریم‌ها فلج نشده، بصورت میانگین هر سال یک انتخابات برگزار کرده، از فتنه‌ها سر به سلامت گذشته و به اذعان دوست و دشمن قوی‌تر شده و منافع خود را در تمام نقاط جهان تضمین می‌کند؛ این امر به دلیل حمایت اکثریت مردم ایران از نظام اسلامی است نه به دلیل حمایت یک اقلیت 15 درصدی!

اظهار جلایی‌پور مبنی بر اینکه حاکمیت برای بقا مجبور است خدمات زیربنایی به مردم بدهد نیز کلمه حقی است که از آن اراده باطل شده است.

اساسا یکی از مفاد فلسفی تشکیل حکومت همین ارائه خدمات به مردم است. لکن در تعریف فلسفی جمهور و قرارداد اجتماعی، مردم هم باید در قبال دریافت این خدمات حامی حکومت باشند تا کشور پیشرفت کند. نه اینکه در فضای فرض شده از سوی جلایی‌پور؛ کسانی به اسم مردم باشند که خدمات بگیرند اما مدعی حکومت شوند و بگویند حکومت باید خرقه‌ی خواسته‌های ولو غیر منطقی ما را به تن کند!

***

روایت علامه جوادی‌آملی از اولین گروهی که در مقابل دشمن صف تشکیل داد

44 سال پیشرفت ایران بدون حمایت اکثریت مردم! / اعتراف تلخ یک نماینده مجلس

علامه جوادی‌آملی، از مراجع عظام تقلید و مفسّر برجسته قرآن کریم اخیراً طی سخنانی در جمع شماری از اساتید عالی حوزه علمیه، فتح خرمشهر را محصول فعالیت طلاب و فضلای حوزه علمیه عنوان کرد و کشور و انقلاب را مدیون حوزه علمیه دانست.

به گزارش رسا، وی همچنین تصریح کرد: خیلی از طلبه‌ها رفتند و شهید شدند؛ آنها یا پای منبر عالمی بودند یا در نماز جماعت عالمی شرکت می‌کردند؛ بالاخره مسجد و حوزه علمیه و طرح کرامت و مدرس بود که این جنگ 8 ساله را خوب اداره کرد.

آیت‌ا... جوادی‌آملی ادامه داد: بیگانه بداند وآشنا هم آشناتر بشود که این نظام در کنار سفره حوزه تربیت شد. این نظام در کنار سفره پر برکت اهل بیت علیهم السلام ماند که امیدواریم حق شناس باشند و حق شناسی کنند؛ احدی به خود اجازه ندهد که به حرم امن عمامه کسی، لباس روحانی کسی اهانت کند. این ها کسانی هستند که جانشینان ائمه علیهم السلام و پاسداران دین هستند. کسانی هستند که در روز خطر، حافظان دین هستند. گروه اولی که صف قتال را تشکیل داد، همین علما و همین حوزه ها بودند.

این مفسّر برجسته قرآن کریم همچنین گفت: وقتی بررسی می کنید، آمار شهدای روحانیت را نسبت به رقم و عدد صنفشان، از همه بیشترند و از همه فروغشان بیشتر، بنابراین نظام و ایران و کشور، مدیون حوزه است؛ منتهی آنها –برای خدا- کار کردند و اجرشان را هم از ذات اقدس الهی می‌گیرند.[2]

*به نظر می‌رسد که در حیطه ایثارگری‌های روحانیت برای ایران و تبیین نقش روحانیت در حفظ امنیت و استقلال مردم ایران به کار تبیینی بیشتری نیاز است.

زیرا در نگاه تمدن‌سازانه ضروریست که همه نسل‌های امروز و فردای کشور با این مجاهدت‌ها آشنا شوند و سرچشمه فیضان انقلاب اسلامی و عقلانیت در ایران را بیشتر بشناسند.

بدیهیست که در پرتو همین تبیین نیز شاهد ترویج تفکرات و رفتارهای جاهلانه نخواهیم بود.

***

اعتراف تلخ یک نماینده مجلس

44 سال پیشرفت ایران بدون حمایت اکثریت مردم! / اعتراف تلخ یک نماینده مجلس

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، ‌ نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس طی تذکری در جلسه علنی روز سه‌شنبه گذشته مجلس گفته است: مجلس قانون جهش تولید مسکن را مصوب کرد و براساس ماده ۱۰ این قانون، اماکن مازاد دستگاه‌های اداری و ارگان‌های نظامی و دانشگاهی باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن قرار گیرد اما این‌که یک قانون مصوب می‌شود اما رده‌های اجرایی آن را بر زمین می‌گذارند قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا، او همچنین تصریح می‌کند:

"قانونی که اکنون برای اجاره‌بها در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، می‌تواند مانند قانون جهش تولید مسکن در بازار تاثیرگذار باشد اما به شرطی که اجرایی شود."[3]

*اعتراف تلخ این نماینده مجلس آنجاست که بر نبود کار اجرایی و نیز الزام شرط اجرا برای لمس مصوبات خوب مجلس تأکید می‌کند.

پر واضح آنکه حتی اگر یک مجلس انقلابی هم به میدان بیاید و سخت‌ترین و بهترین قوانین را تصویب کند اما این دولت است که بعنوان حاکم اصلی امورات کشور باید قوانین را اجرا کند زیرا مجلس قانونا هیچ نقشی در اجرائیات کشور ندارد.

و ضریب کارآمدی یا ناکارآمدی همان دولت است که موجب می‌شود مردم احساس کنند در بستر قوانین، تماشاگر کارآمدی هستند یا نمایش کارآمدی!؟

اعتراف حجت‌الاسلام نقدعلی مبنی بر "به شرط اجرایی شدن"! همان حلقه مفقوده‌ای است که در قبال وجود مصوبات و نبود اجرائیات بایستی بیشتر درباره آن با مردم صحبت کرد.

مجلس یازدهم طی 3 سال گذشته قوانین مطلوب و تأثیرگذاری را تصویب کرده است که بسیاری از آنها در مقابل دیوار بلند "نبود اجرائیات" معطل مانده یا ضعیف اجرا شده‌اند.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-615162

2_ rasanews.ir/0035DL

3_ isna.ir/xdNXyM

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    41 0
    محضر استاد سلام و درود فرمایشات حضرتعالی بسیار متین ودرست می فرمایید اما لطف کنند حوزویان محترم .سربازان امام زمان عج همانطور که در دفاع مقدس با سربازان ولشگریان دشمن بعثی جنگیدند اکنون با دزدان لباس پیامبرسربازان شیطان مانند شیخ انگلیسی واخوندهای اصلاح طلب نیز بجنگند وخلع لباس کنند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    6 0
    آقای حمید رضا جلایی پور هدایت کننده اصلاح طلبان - چرا حقیقت حمایتت از گروههای تروریستی در ابتدای انقلاب را کتمان می کنی. بیش از 5300 نفر از هموطنان کرد کشورمان از کودک و بزرگ گرفته تا مرد و زن بدست کومله و دموکرات (گروههای تروریستی ضد انقلاب ) شهید شدند. طبق کتاب خاطرات حجت الاسلام حسنی نماینده امام و امام جمعه ارومیه که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده در صفحه 172 و 173 بخش "غارت پادگان مهاباد" درج شده که جنابعالی در زمان تصدی فرماندار مهاباد در زمان دولت موقت تعداد 36000 قبضه ژ-3 و انبوهی از مهمات پادگان مهاباد را به گروههای تروریستی ضد انقلاب تحویل داده ای و رسید از آنها گرفته ای که بعدها همین اسلحه و مهمات برای بشهادت رساندن مردم کرد عزیزمان استفاده شده. شما بخاطر دادن سلاح و مهمات به گروههای ضد انقلاب مورد حمایتتان که مرتکب جنایت چند هزار نفری شده اند، خودت هم شریک جنایات کومله و دموکرات (گروههای تروریستی ضد انقلاب) هستی و باید محاکمه و مجازات بشوی.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    در حقیقت این دولت نیست که اجرا باید بکند بلکه بدنه مدیران میانی اجراست که حتی به آیین نامه دولت هم تن نمی دهد مثال اش در حکم دیوان عدالت در عدم انتقال خوردوهای تملیکی را ببینید در حقیقت در چهل سال انقللب کشور را تبدیل به حکومت هزار فامیل کرده ایم که اژدهای هزار سر فساد اش برای احرا و تسری انقلاب از هرکجا دلش بخواهد سر بیرون می آورد. و در جاهاییکه هم پیشرفت شده علاوه بر مبارزه با دشمن با این منافقان اجرایی هم جنگیدندو این جنگ هر روز شدیدتر میشود
  • محمدایوب IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    7 0
    این احمق‌ها که ادعای سیاست دارد آنقدر احمق وخودخواه هستند وحمار آخر یکی به این نادانها بگوید حمار آنچه شما برسر این کشور آوردید مانند فتنه 76که دولت ومجلس وپول وقدرت دست شما بود تازه شیطان اکبر لیدر وراهنما شما بود وزارت کشور که متولی امنیت کشور است خود رهبری شورشیان را داشت چه غلطی کردید فتنه 88که تمام شما به رهبری مغروق 8ماه کشور را منطقه جنگی کردید چه خوردید
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    12 2
    به به آقای جلایی پور فرماندار مهاباد در دولت موقت - یادت نرفته که چند هزار اسلحه های پادگان مهاباد رو به گروههای ضد انقلاب هدیه دادی - بابت دادن اسلحه و مهمات به ضد انقلاب نمیخواهی عذر خواهی کنی؟
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      16 1
      ضد انقلاب تر از جلابی پور نداریم حتی رضا ربع پهلوی هم ااز او بهتر است
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 0
    مسله این هست تازه نهزت انقلاب اسلامی شروع شده است
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    4 3
    حاج اقا چرا صف کشی میکنید مردم ایران همیشه همه هر جا لازم بوده بودند
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    7 5
    آقای آملی اگه طلاب در جنگ شهید شدند
    • FR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      3 0
      عجب منطقی >! یعنی قرار بوده همه ......؟
    • عبدالله IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      4 1
      آقای چیز فهم ! مگه قراره همه علما شهید بشن؟ خوب آیت الله جوادی آملی فرمودند علما در صف اول جهاد بوده اند . که کاملا هم صحیح است. حالا از کجای فرموده ایشون استنباط کردی بنابراین همه باید شهید بشن؟
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 0
      علامه جوادی سابقه حضور در جبهه دارند و به کوری چشم امثال تو به خواست الهی زنده هستند
  • FR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    9 4
    این نظر جلایی پور با تمام صغیر کبری چیدن آن اعتراف به اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی و شکست تمام فتنه های قبلی و احتمالی قبلی ست !
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    4 3
    بحرین و سوریه پونزده درصدی هستن بلکم کمتر
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 4
      ‌پوتین( رئیس جمهور روسیه) تبدیل ب نعلین میشه دست آخرتبدیل ب کرکاب می‌شود جهت اطلاع کرکاب نوعی دمپایی چوبی است ک یه کفی چوبیست ک روی سینه آن یک بندبافتنی کلافی است ک روی سینه پاقرارمیگرد.ههههه
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    3 0
    این اصلاحطلب ها هم مملکت داری بلد نیستند. فهمشون از مملکت داری باج دادن به غربی هاست و چیزی غیر از این واسه ارائه ندارند.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      رابطه با دنیا اسمش باج نیست.چرا فکر دور کشور دیوار بکشین اسمش عزته؟
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    3 0
    اگه معلم دنبال جذب حمایت شاگرداش باشه کافیه بهشون مشق نگه و تکلیف نخواد و بگذاره توی کلاس هر کاری دوست داشتند بکنند ولی تهش همشون بی سواد می مونند. خود این مساله ثابت می کنه حمایت حداکثری لزوما به چیز خوبی ختم نمیشه. به جای اینکه دنبال حمایت حداکثری باشید به فکر افزایش کارایی و بهره وری باشید. نمونه اش انخابات هایی که در اون روحانی انتخاب شد پر شور و مشارکت بالا بود ولی نتیجه چه شد؟
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    اگه معلم دنبال جذب حمایت شاگرداش باشه کافیه بهشون مشق نگه و تکلیف نخواد و بگذاره توی کلاس هر کاری دوست داشتند بکنند ولی تهش همشون بی سواد می مونند. خود این مساله ثابت می کنه حمایت حداکثری لزوما به چیز خوبی ختم نمیشه. به جای اینکه دنبال حمایت حداکثری باشید به فکر افزایش کارایی و بهره وری باشید. نمونه اش انخابات هایی که در اون روحانی انتخاب شد پر شور و مشارکت بالا بود ولی نتیجه چه شد؟
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 9
    واقعیت گفته، شما تشریف ببر تو خیابان های مختلف و شهر های مختلف و تصادفی افرادی رو انتخاب کن از هر نمونه پوشش و هر سن و سالی بپرس که آیا از جمهوری اسلامی راضی هستن یا نه، مشت نمونه خروار است
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    مشکلات در همه کشورها وجود داره.ولی این طور پمپاژ نا امیدی،سیاهی،بدبختی واقعا نوبره.روحانی بود همه چیز گل بلبل بود آقایان اصلاحطلب؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    5 0
    جلایی پور جان اگه شما مردم رو تحریک به بریزید تو خیابانها نکنید،هیچوقت شورشی نمیشود.خودتون شورش میسازید اونوقت میگید ما گوشزد کرده بودیم.خودتونید اخوی
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    4 0
    از اراجیف اصلاحطلبان نترسید.تاریخ ثابت کرده هر موقع رای بیارند وضع مملکت اونموقع درست میشه با همون حاکمیت.
  • عبدالله IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    3 0
    این احمق ها (طایفه موسوم به اصلاح طلب ) همیشه جای مردم نظر میدن . و جالبه چون با توجه به سابقه ننگینی که دارند همیشه هم دعوت به شورش می کنند. و جالب تر از اون آماری است بی پایه که بدون هیچ پایه علمی و تحقیقی ارائه میدن. آقای جلایی پور این آمار ۱۵ درصدی طرف داران نظام رو با کدوم منطق و نظر سنجی علمی ارائه دادن؟!
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    3 0
    حاکمیت برای بقا مجبور است خدمات زیربنایی به مردم بدهد.شما اصلاح طالبان چی؟شعار و ترساندن مردم از حاکمیت،
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      1 0
      خدمات به مردم یا خودش؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    4 0
    جلایی پور، خدا می دونه چقدر مزخرفی، حرفات مزخرف تر، این نظام الهی را امام خمینی بنیان گذاشته و با رهبری داهیانه حضرت آقا استمرار و قوام یافته، چرا جرات نداری یک بار اسم ایم مرد خدایی بیاری می دونی چرا چون لیاقتش نداری، به مسایل فقط با نگاه کج و کوله مادی خودت نگاه می کنی مثل دیگر همپالکیهات نظام و مردم الهی اند عاجزی از درک این بدیهی ترین و واضح تر ین اصل این کشور و مزدم، حرفات و تعوریهات مفت نمی ارزه دهه هاست فقط زر می زنی و از عقده هات عقده گشایی می کتی حتی اسم منافقین هم که تو مطلبت آوردی به پلیدی هاشون اشاره نکردی چون یه بزدل ترسو بیش نیست. بهت بگم مردم از ریخت تو امثال تو متنفرند مهره سوخته ای بیش نیستی که اصلا هیچ وقت مهره ای نبودی آقای کبریت سوخته. لطفا خفه.
  • دهقان IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    3 1
    جناب علامه آقای جوادی عاملی ملت ایران از پدران تا ما فرزندان 44سال از انقلاب پدران حمایت کردیم میکنیم تنها مشکل ما ها تورم و گرانی درکالا و خدمات و معیشت هست دیگه تاب تحمل نداریم مردم مثل روانی ها به جان هم انداختید کلاهبرداری شده مد روز جامعه که برادر به برادر فرزند به پدر و مادر رحم ندارها با این وضعیت چه بخواهیم چه نخواهیم شیرازه مملکت از هم پاشیده خواهد شد مسبب آنهم خود مسئولین راس کشور هستند که کارشون شده دست کردن در جیب مردم به هر بهانه ای اختلاص دزدی رشوه خواری پارتی بازی حق و ناحق در هر سه قوه انجام میشود این استقلال نیست ظلم هست ستم هست حق ما این نیست در زجر فقر آنهم در کشور ی با این همه منابع و درآمد ملی زندگی کنیم توان حتی پوشش خود و خانواده را نداشته باشیم در حالی که 30%جامعه در تجملات رفاه کامل زندگی میکنند این شیوه نظام سرمایه داری و کمونیسم هست نه اسلام محمدی فقط خدا مسببش لعنت کنه ایمان و اعتقادم از ما گرفتند فکر میکنیم جز فراموش شدگان هستیم
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    5 0
    اقای جلایی پور کجا بودند این چند سال روحانی چه به سر مسکن در اورد که مردم امروز دارند تاوانش را میپردازند شما حالا مدعی هستید افای نقدعلی نماینده بودن این نیست بیرون گود وپشت میز نشستی ووب ایراد بگیری شما خودتون توان گذراندن یک روز این کشور با این مشکلات انباشته را نداری
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    متاسفانه قوانین مصوب مجلس قدرت اجرایی ندارد چرا؟ چون برای متخلفین از قانون مجازات تصویب نمی کنند. هیچ قانونی بدون چوب امکان اجرا ندارد وقتی مجری قانون خود را از مجازات معاف می دارد باید هم به قانون دهن کجی کند و برای منافع شخصی و حتی حزبی خودش که دولت را به شکست بکشاند خلاف قانون رفتار می کند اگر برای مدیران مجازات اخراج از مناصب دولتی، تصرف اموال به ناحقی که از مال نامشروع جمع آوری کرده چه در حساب خودش باشد چه در حساب خانواده اش، و مجازات سنگین حداقل بیست سال حبس را پیش روی خود ببیند هر گز جرات دهن کجی به قانون را نخواهد داشت. در قانون بودجه باید یک بند به آن اضافه شود و همین بند مجازات است وگر نه نمی توانید قانون را اجرا کنید
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    با ی دونه از این تهمتهایی که شما به جلالی نسبت دادید ی فرد معمولی ۴۰ بار اعدام میشه. لطفا اینقدر به جلالی فحش ندید. اگر اینقدر که گفتید آدم پلید و نابکاری هست پس چرا تا حالا تحت تعقیب قرار نگرفته؟ چرا خودتان را مدیون و بده کار می کنید؟ اگر هم آدم پلید و نابکاری هست مسئولین نظارتی و امنیتی مقصرند و روز قیامت پاسخگو هستند چرا من و شما خودمان را بده کار کنیم؟
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    سلام. يه تذكر دوستانه: اين مدل تيتر زدن، اشكال داره! يه طوري نوشتيد كه انگار اين بحث كه حمايت مردم از نظام كمه، اعتراف تلخ يه نماينده است!!!!!!! و مي دونيد مفهوم اعتراف تلخ: يعني اعتراف به واقعيتي كه هست و تلخ است! كه در مورد حرف آقاي نقد علي درست ولي كنار هم چيدن آن با حرف آقاي جلائي پور، يك اشتباه در سوگيري است...
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 1
    اگر شما غرب زده ها زیپ دهانتان به مدت هشت سال ببندید و هیچ نگویید فکر کنم خیلی از مشکلات حل شود ما را به خیر شما حاجتی نیست شر مرسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس