دومین مناظره انتخاباتی کاندیداها

مسعود پزشکیان در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیال می‌کنیم ما بهتر هستیم برای همین با هم دعوا می‌کنیم. هر کی بیاد ستاد من می‌پذیرم چون می‌خواهم رای بگیرم.

به گزارش مشرق، دومین مناظره از ۵ مناظره درنظر گرفته شده برای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی با محور عدالت برگزار شد.

«خدمتِ عدالت محور دولت» عنوان کلی مناظره دوم انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود و در این مناظره به مسائلی از جمله سیاستگذاری در یارانه‌ها، محرومیت‌زدایی و رفع فقر، ارتقای نظام سلامت و ارتقای نظام آموزشی پرداخته شد.

در همین رابطه بخوانید:

مسعود پزشکیان طبق قرعه کشی انجام شده، روی صندلی شماره ۵ مستقر شد.

در این مناظره در بخش اول سوالات مردمی و کارشناسان پخش شد تا نامزدها به ترتیب در ۴ دقیقه به این سوالات پاسخ دهند.

** سوالات مرحله اول که توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر بود:

سوال مردمی: برنامۀ شما برای منصفانه‌سازی یارانۀ سوخت چیست؟

مهدی امیدوار: ارز ترجیحی باید در ابتدای زنجیرۀ تولید پرداخت شود یا دولت کالابرگ یا یارانۀ نقدی به مصرف‌کننده بدهد؟

سوال مردمی: برنامۀ دولت شما برای عادلانه‌کردن پرداخت یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری: برنامۀ شما در جهت توانمندسازی نیازمندان چیست؟

جلیل بشارتی: برای روستاها چه برنامه‌ای دارید؟ 

پزشکیان در بخش اول پاسخ های خود این محورها را مطرح کرد:

* آنچه آمارها نشان می دهد مصرف دهک های پایین و بالا اختلاف بسیار زیادی دارد؛ به کسانی که توانمند هستند بیشتر امکانات می دهیم دهیم، به افراد کمتر برخوردار کمتر.

* وضعیت مناطق حاشیه و مرزها به شدت خراب است.

* داشتن زبان و هدف مشترک راه حل مشکلات است.

* به سادگی نمی توان برای حل مشکلات نسخه داد.

* منابع باید به صورت هدفمند توزیع شود.

* بانک ها ۵۵ درصد وام ها را به تهران می دهند؛ این یعنی توسعه تهران و اطرافش

* نسخه ای که باید ارائه شود به این سادگی نیست.

مشروح صحبت های پزشکیان را در ادامه بخوانید:

پزشکیان: مصرف دهک‌های پایین و بالا اختلاف زیادی دارد

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی در رسانه ملی با محوریت «سیاست گذاری در مورد یارانه‌ها و رفع فقر مطلق» اظهار داشت: آنچه که مشخص است این است که در قدم اول باید ببینیم کجا هستیم. طبق آمارها مصرف دهک‌های پایین و بالا در یارانه‌های انرژی، بنزین، اختلاف بسیار زیادی دارد. یعنی به توانمندان بیشتر امکانات می‌دهیم و به آنها که پول ندارند کمتر. وضعیت خط فقر ما بهتر نشده که بدتر شده است.

وی عنوان کرد: ما باید بدانیم چه کاری انجام می‌دهیم. وضعیت مناطق مرزی ما بسیار خراب است. تئوری بسیار ساده است اما در اجرا واقعیت چیز دیگری است. آمار و ارقام گویای موقعیت ما است و در قدم اول نحوه حل مشکلات به داشتن زبان و نگاه مشترک بر می‌گردد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: منابعی که دولت تقسیم می‌کند باید به صورت هدفمند ارایه شود. باید زیرساخت‌ها و حمل و نقل عمومی را درست کند. بانک‌ها بیشتر وام‌ها را به تهران می‌دهند و بقیه را به استان‌های دیگر.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر با خود مرذم‌صخبت نشود بسیاری از نسخه‌ها بدون کارشناسی ارایه می‌شود. نسخه دادن راحت نیست. یارانه‌ها باید هدفمند شوند تا دهک‌های پایین بهره بیشتری ببرند. لازمه این کار کنترل تورم و رشد اقتصادی و عمل به برنامه‌ای است که عرض کردم.

وی افزود: تورم بحث‌های خود را دارد. رشد باید اصلاح شود. با کاری که انجام می‌دهیم فقط را بین سیستم‌ها تقسیم خواهیم کرد. کنترل سوخت و آموزش مردم هم نسخه‌ای نیست که در چهار دقیقه قابل ارایه باشد.

پاسخ پزشکیان به سوالات در ۴ دقیقه اول

پزشکیان در بخش دوم درباره دیدگاه سایر نامزدها این محورها را بیان کرد:

* با این تئوری هایی که گفته می شود مشکلات حل نمی شود این وضعیت سفره مردم است که در دوران آقای رئیسی هم روز به روز بدتر شده است.

* هر کس بیاید ستاد بنده می پذیرم چون می خواهم رای بیاورم. هر کسی به ستاد من بیاید می پذیرم چون میخواهم رای بگیرم. اما آنچه عمل میکنم سیاستهای مقام معظم رهبری است و به آن عمل میکنم. خط قرمز من است.

* این وضعیت سفره مردم است در دولت آقای رئیسی روز به روز بدتر شده (نمایش یک نمودار)

* در دولت شهید رئیسی وزیر کشاورزی را چرا گرفتند؟ چای دبش چرا شروع شد؟

مشروح صحبت های پزشکیان در بخش دوم را در ادامه بخوانید:

پزشکیان: خط قرمز من سیاست‌های مقام معظم رهبری است

پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من فقط می‌خواهم بگویم ما اینجا هستیم چون با هم دعوا می‌کنیم. با این موضوع مشکلات حل نمی‌شود و ما روز به روز همه چیز را بدتر می‌کنید.

پزشکیان با نشان دادن نموداری بیان کرد: این نمودار وضعیت سفره مردم است. من وزیر دوران آقای خاتمی بودم. آنجا بیشتر ثبات بود یا اینجا. خیال می‌کنیم ما بهتر هستیم برای همین با هم دعوا می‌کنیم. هر کی بیاد ستاد من می‌پذیرم چون می‌خواهم رای بگیرم.

وی افزود: خط قرمز من سیاست‌های مقام معظم رهبری است. وضعیت مردم مشخص است. وقتی پول‌ها و منابع را خرج می‌کنیم. چابهار، سیستان، خوزستان و.. را نمی‌بینیم؟ برای همه اینها راه ل وجود دارد. می‌شود نفری ۱۰ میلیون داد اما همه اینها انسجام داخلی را می‌طلبد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم محروم را ببینیم. تمام اطراف مملکت وضع خرابی دارند. خوزستان که نفت تامین می‌کند زیرساخت‌های اساسی را ندارد. اگر شغل را درست نکنیم و اختلافات خود را با دنیا برطرف نکنیم بودجه مملکت ما هدر می‌رود. نفت و گاز ما را چطور می‌فروشند.

پزشکیان اذعان داشت: ما ثروتمند هستیم اما چرا اینچنین زندگی می‌کنیم. مجلس بگوید چرا طبق قانون عمل نکردیم. چرا طبق تورم حقوق اضافه نکردیم؟ همین قانون را اجرا کنیم. اینها واقعیت‌هایی است که وجود دارد.

وی تاکید کرد: شعار دادن کار سختی نیست. مدام به مردم گفتیم فلان می‌کنیم. شهید رییسی و روحانی ندارد. چرا نشد؟ در دولت شهید رییس وزیر جهاد را چرا گرفتند؟ چای دبش چرا درست شد؟ ما را وارد صحبت‌هایی می‌کنند که نباید.

صحبت های پزشکیان در ۴ دقیقه دوم

** سوالات مرحله دوم که توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر بود:

پرسش مردمی: اگر دیدید جلوی بیمارستان ها مردم از شهرستان ها می آیند و خیمه می زنند و چند ماه در نوبت هستند؛ برنامه شما برای این معضل بزرگ چیست؟

علیرضا مرندی: چقدر برای سلامت این جامعه که مدیونش هستید ارزش قائلید؛ سلامتشان و نه درمانشان.

کامران باقری لنکرانی: بحران فرسودگی شغلی و بحران مهاجرت نیروی انسانی و بحران نگهداشت نیروی انسانی بخصوص در مناطق محروم، نظام سلامت را تهدید میکند. برای حل این بحرانها چه برنامه ای دارید؟

سعید نمکی: نگاه شما به بحث عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه مردم در نقاط محروم به زیرساختهای سلامت و نگاه شما به نظام شبکه و راهکارهای تقویت پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم چیست؟

ایرج حریرچی: نظام هوشمند اطلاعات سلامت باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد؛تعهد دولت برای یکپارچه سازی اطلاعات برای دو سال و تعهد دولت برای اجرای پزشک خانواده در طی یکسال آیا در توان دولت شما هست؟

پزشکیان در بخش سوم در پاسخ به سوالات حوزه سلامت و بهداشت این محورها را بیان کرد:

* عملا در مناطق محروم کارگری کردم

* انسان کالا نیست و نباید با او به صورت کالا برخورد کرد. قبل از ما در برنامه سوم توسعه قرار بود همه  چیز را به بخش خصوصی واگذار کنند ولی ما این را تغییر دادیم. بیمه های روستایی در دولت آقای خاتمی درست کردیم. افراد را در بیمارستان بیمه کردیم.

* در مجلس منابع لازم را برای این کار در قانون دیدیم!

* این بحث ها که آقای زاکانی میگوید را ما منابعش را هم دیدیم قانونش هم هست. چرا عمل نمیشود؟ چون خلاف می شود و پولش را نمیدهند.

* اصلاً الان قانونش هست و فقط باید اجرایی شود. ولی الان اجرایی نمی شود.

* در مجلس همیشه دعوای ما این است که چرا قانون را اجرا نمی کنند! مشکل این است که ما دولتیها و مجلسیها و قوه قضاییه می رویم بخش خصوصی و به مردم که می رسد دولتها پول نمیدهند و مجلس هم فشار لازم را نمی آورد!

* ما باید سر سفره ای بنشینیم که برای مردم پهن  کرده ایم نه اینکه خودمان با خودمان ویژه عمل کنیم!

* در همین مجلس گذشته درامد پزشکان را کاهش دادند و سقف گذاشتند ولی خودشان بیرون قرارداد داشتند و پول بیشتری میگرفتند!  پزشک خصوصی که دولت یا مجلس با او قرارداد داشت در یک عملش به اندازه یک ماه پزشک بیرون پول میگرفت.

* هرچقدر پزشک تربیت کنید با ۱۰-۲۰ میلیون پزشک به روستا می رود باید ساختار را عوض کنیم. اینکه تئوری بدهیم ولی سفره مان را با مردم جدا کنیم، مشکل را حل نمی کند.

مشروح صحبت های پزشکیان در بخش سوم را در ادامه بخوانید:

پزشکیان: مجلس گذشته درآمد پزشکان را کاهش دادند

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش سوم صحبت‌های خود اظهار داشت: در رابطه با اینکه در حوزه بهداشت چه کردیم خانه‌های بهداشت ساختیم. جراح قلب بودم و برای اینکه در مناطق محروم کار کنیم عملاً ایثارگری کردیم.

پزشکیان افزود: بیمه‌های روستایی را در دولت آقای خاتمی درست کردیم. آمبولانس‌ها و زیرساخت‌ها را اصلاح کردیم و همه اینها بعداً در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری دیده شد. بحث‌هایی که دکتر زاکانی گفتند ما هم پولش را دیدیم هم قانونش را داریم. چرا عمل نمی‌شود چون مجلس، دولت و قوه قضاییه تخلف می‌کنند.

وی عنوان کرد: یک درصد مناطق محروم با دستور آقای قالیباف قرار شد پرداخت شود. اگر دولت اجرا کند روند درمان را کاملاً به نفع مردم می‌دانیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دعوای ما در مجلس این است که چرا به قانون عمل نمی‌کنند. مشکل ما این است که سراغ خصوصی می‌رویم و به دولتی پول نمی‌دهیم. ما برای خودمان ویژه خدمت می‌گیریم.

پزشکیان اضافه کرد: مجلس گذشته درآمد پزشکان را کاهش دادند و گفتند همسان سازی می‌کنیم. بیرون قرارداد می‌بستند. پزشک خصوصی به کار گرفتند. هر قدر پزشک تربیت کنند با این مبلغ پزشکان روستا برو نیستند. اینکه تئوری بگوییم و برای خودمان سفره پهن کنیم و به مردم رسید بگوییم نمی‌شود مشکل حل نمی‌شود.

صحبت های پزشکیان در ۴ دقیقه سوم

پزشکیان در بخش چهارم درباره دیگاه سایر نامزدها این محورها را بیان کرد:

* تا زمانی که من سر سفره‌ای ننشینم که برای مردم پهن کردم، درد مردم را نمی‌فهمیم

* قانون اجرا شود مشکلات مردم حل می شود. درد و رنج مردم را داشتن و سر سفره مردم نشستن مشکلات را حل می‌کند.

* صدای مردم وقتی در میاد که برای خودمان سفره دیگری پهن کنیم. می‌خوام صدای کسانی باشم که کسی صدایشان را نمی شنود. اصلا خبر ندارند که در فلان روستا خدمات بهداشتی و پزشکی وجود ندارد.

مشروح صحبت های پزشکیان در بخش چهارم را در ادامه بخوانید:

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش چهارم صحبت‌های خود بیان کرد: مردم عزیز زمانی که ثبت نام کردم گفتند برنامه بدهید گفتم سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری. ما برنامه نوشتیم و قانون شده است. اجزا نمی‌کنند. چون دولت و مجلس و قوه قضاییه سفره دیگری دارند و درد مردم را نمی‌فهمند.

پزشکیان افزود: تا زمانی که سر سفره‌ای که برای مردم پهن کردم ننشینم متوجه مشکل نمی‌شود. قرار بود بیماران صعب العلاج از ۶۰ هزار میلیاردی که کنار گذاشته بودند بدهند اما در اصل یارانه ندادند. پرستار کشیک می‌دهد برای هر ۸ ساعت ۶۰ هزار تومان. می‌گوید اسنپ کار کنم درآمدم بیشتر است.

وی گفت: نمی‌شود قوانین موجود را اجرا نکرد و بگویی برنامه داریم. سر سفره نشستن و درد و رنج مردم را دیدن مشکل را حل می‌کند. ببینند من در همان صفی که خودشان ایستادند ایستادم صدایشان در نمی‌آید. دغدغه من و ما چه رییس جمهور شوم چه نماینده مجلس باشم یا هر چیز دیگر از ابتدا که خودم را شناختم این است که به داد محرومان و کاسنی که صدایشان را نمی‌شنوند بشویم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در تهران یک دستگاه ام ار ای خراب شود دوربین پیگیری می‌کند اما از مناطق محروم خبری نیست. چرا چهار دوره قانون اجرا نشده است؟

پزشکیان تاکید کرد: قانون با سیاست‌های کلی مو به مو مطابقت دارد اما اجرا نمی‌شود. وقتی بیرون مطب زدم کاری می‌کنم مطب به نفع خودم بچرخد. قانون هست مهم اجرای آن است.

صحبت های پزشکیان در ۴ دقیقه چهارم


** سوالات مرحله سوم که درباره آموزش و پرورش بود و توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر است:

* دولت شما برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و متناسب‌سازیِ نظام آموزش با نیازهای نسل جدید چه برنامه‌ای دارد؟
* دولت شما برای کاهش تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها و ایجاد عدالت چه برنامه‌ای دارد؟
* دولت شما برای ارتقای رابطهٔ دانشگاه و صنعت و جلوگیری از مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چه برنامه‌ای دارد؟

پزشکیان در ۴ دقیقه اول بخش سوم پاسخ های خود این محورها را مطرح کرد:

* عضو هیچ حزبی نبودم اما دولت آقای خاتمی به خاطر کار کردم من را وزیر بهداشت کردند

* باید فکر کنیم که بچه های روستا و بچه های ما در  زمینه آموزش و پرورش از امکانات واحدی برخوردار هستند؟

* در زاهدان و مناطق محروم مدارسی داریم که امکانات اولیه را ندارند و این طرف مدارسی داریم که برای کلاس اول ۱۰۰ میلیون می دهند.

* وقتی به معلمان رسیدگی نکینم چند شغله می شوند، حرف آقای قالیباف درست است نمی توان در بی ثباتنی مدیریتی کار ها را جلو برد.

مشروح صحبت های پزشکیان در بخش پنجم را در ادامه بخوانید:

وزیر آموزش پرورش باید قوی‌ترین و دلسوز ترین باشد

وی در بخش پنجم صحبت‌های خود با محوریت ارتقای نظام آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تعریضی به آقای قاضی زاده داشته باشم در مورد تئوری گفتن، من رییس دانشگاه بودم با اقداماتم معاون سلامت شدم و علی رغم اینکه عضو حزبی نبودم بخاطر همان کارها بعد وزیر آقای خاتمی شدم. آنچه به نظر من اهمیت دارد باید دید بچه‌ای که در مناطق محروم است با بچه خود سرویس یکسان می‌گیرد یا نه؟ اگر توانستی خودت را در این جایگاه ببینی می‌توان مشکل را درک و خل کرد. آنها مشکل پیدا می‌کنند چون در واقعیت آنها را نمی‌بینیم. در عمل مشکل داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در مناطق محروم مدرسه داریم که فضا و امکانات و تجهیزات معمولی را هم ندارند. ما اگر اسلامی هستیم باید مدارسی که دولت مسیولیت دارد همان خدمات را ارایه دهد که به مدارس فرزند خود می‌دهد. باید میان مدارس غیرانتفاعی و مدارس دولتی تناسب برقرار کرد.

پزشکیان تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان مدارس نمی‌توانند به کنکور راه پیدا کنند چون ما به آنها درست سرویس نمی‌دهیم. مشکل معلمین باید حل شود. معلم چند شغله نمی‌تواند درست به بچه مردم رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: وزیر آموزش پرورش باید قوی‌ترین و دلسوز ترین باشد و وقتی به دنبال اجرای بسته آموزشی هستیم این موضوع باید ادامه پیدا کند. دانش آموز باید کار تیمی و مدیریتی را یاد بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مدارس سمپاد مخصوص نخبگان تک بعدی رشد می‌کنند که نمی‌توانند مشکل را حل کنند و تا چیزی می‌شود قهر می‌کنند در حالی که باید یاد بگیرد چطور برخورد کند.

صحبت های پزشکیان در ۴ دقیقه پنجم

پزشکیان در ۴ دقیقه دوم بخش سوم پاسخ های خود این محورها را مطرح کرد:

* باید برخورد های جناحی و دسته ای با نخبگان کنار برود

* امروز در دانشگاه ها فقط تئوری و تحقیق را به دانشجویان منتقل می کنیم.

* باید دانشگاه ها باید از نسل دو به نسل سه و چهار بیاید باید علم مشکلات جامعه را حل کند. باید آموزش بر اساس شناخت جامعه باشد.

* باید برخورد های جناحی و دسته ای با نخبگان کنار برود.این ها از ایران خارج می شوند بعد افتخار می کنیم که فلان دانشمند در خارج از کشور ایرانی است.

* الان با این حقوق ها هیات علمی به راحتی نمی تواند زندگی کند کشور های خراجی این ها را می قاپند.

مشروح صحبت های پزشکیان در بخش ششم را در ادامه بخوانید:

تحقیقات دانشگاهی منطبق با واقعیات جامعه نیست

پزشکیان در بخش ششم صحبت‌های خود عنوان کرد: آنچه که شما گفتید اجماع کنید باید روی قانون اساسی و سیاست‌های کلی است. آنچه شما به آن اسلام و انقلاب می‌گویید این است که به هر طرف رفت دیگر سلایق مختلف شکل نگیرد. با آدم توانمند قرارداد ببندیم نه گروه و جناح و حزب خود.

وی اذعان داشت: آموزش در نسل یک و دو شامل تئوری و تحقیق و آموزش و عمل است. تئوری مبتنی بر نیاز ما نیست. دانشگاه ما باید به نسل سه و چهار منتقل شود. داریم از دنیا عقب می‌افتیم. کلی نیرو در دانشگاه تربیت می‌کنیم که بیرون بیکار هستند و حتی مهارت هم ندارند. برای جلوگیری از تلف شدن عمر باید کاری کنیم عمرشان تلف نشود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم. برای تحقق اینها باید هیات علمی و اساتید دانشگاه و دانشمند احترام ببیند. باید آنها را نگه داریم. باید بتوانند زندگی کنند. علت خروج نخبگان ما این است که توان زندگی ندارند و بیرون اینها را می‌قاپند. باید میان نیرو و شایستگی تناسب وجود داشته باشد.

پزشکیان بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشجویی بیشترین بیکاران ما هستند. بخاطر عدم سیاست گذاری دقیق ما بر اساس نیاز جامعه است. به هیات علمی احترام نمی‌گذاریم مدیریت‌ها را سیاسی می‌گذاریم و در نهایت موجب نارضایی و خروج مغزها از ایران می‌شود.

وی ادامه داد: اگر اینها حل شود و اختلافات خل شود و اولویت هاذشاخص بندی شود مشکل این موضوع برطرف خواهد شد

صحبت های پزشکیان در ۴ دقیقه ششم

پزشکیان در بخش پایانی و جمع بندی این محورها را مطرح کرد:

* ۹۰ درصد مشکل مدیریت ارشد است. مردم ما هم مردم خوبی هستند.

* مردم الان پشت سر ما قضاوت درستی ندارند. ولی ما هی می‌خواهیم دیگران را محکوم کنیم.

* هر کس با مردم صادق باشد و به آنچه می‌گوید معتقد باشد قطعاً بقیه پشت سرش خواهند آمد.

* برای فقرزدایی باید به مردم باور داشته باشیم و آنها را مشارکت بدهیم.

* با مردم باید رابطه صمیمی و دوستانه پیدا کنیم.

* خیلی از آدمها وقتی به مسئولیت می رسند دور و بری های خودشان را روی کار می‌آورند.

* مردم از ما ناراضی هستند چون پرونده درست می‌کنیم و به آنها انگ می چسبانیم. گروه Z درست می شود F درست می‌شود!

* من در دولت خاتمی بودم. در آن دولت خبری از فرار مغزها نبود،  بلکه از مغزها به داخل می آمدند

مشروح صحبت های پزشکیان در بخش جمع بندی و پایانی را در ادامه بخوانید:

باید با مردم صمیمی باشیم

پزشکیان در بخش جمع بندی صحبت‌های خود عنوان کرد: من در دولت آقای خاتمی بودم و آن زمان هم نه فرار مغز بود بلکه به داخل می‌آمدند. وضع مردم هم خودشان بگویند خوب بود یا بد؟ بد بود رأی ندهند. در دوره‌های فعالیت با همان آدم‌هایی که در سیستم کار نمی‌کردند برخورد می‌شد.

وی اذعان داشت: مردم پشت سر ما قضاوت درستی ندارند. مشکل مدیر ارشد است. اگر به هر چه می‌گوید معتقد باشد پشت سرش خواهند گفت. بسیجی‌ها با ما خانه بهداشت نساختند همان‌ها که موهای بلند و … داشتند با ما همراه شدند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر به دنبال فقر زدایی هستیم باید مردم را مشارکت دهیم. باید با مردم صمیمی باشیم تا باور کنند می‌خواهیم برای آنها کار کنیم.

پزشکیان بیان کرد: شاخص اصلی عدالت است. اگر دست به دست هم دهیم و بعد بخواهیم به مشکل مردم فکر کنیم موانع برطرف می‌شود. مشکل باور مردم نیست. خیلی از آدم‌ها به قدرت می رسند اطرافیان خود را مسیول می‌کنند.

وی ادامه داد: هر چه برای خود و اطرافیانتان خواستید برای مردم هم همان را بخواهید که اگر نخواستید ظلم کردید. علت نارضایی مردم پرونده درست کردن ما برای آنها است. گروه زد و اف درست می‌شود. ما درد و صدای محرومین را اگر ببینیم و مدیریت کنیم آنها قطعاً در میدان خواهند بود.

پزشکیان در پایان تاکید کرد: سنی و کرد و بلوچ همه کردم ما هستند. به عنوان مسلمان معتقد هستم هر انسانی توان داشته باشد بر اساس شایستگی از آن کمک خواهیم گرفت. برای پیاده کردن حق و عدالت باید اصلاحات صورت گیرد. کیفیت یعنی رضایت مشتری. حق با مردم است و مردم همه اینها هستند. امکان ندارد با یک گروه، جناح و دسته مملکت را درست کنیم. نسبت به مناطق سنی نشین مسیولیت داریم. به آنها خدمت کافی نکرده ایم.

صحبت های پزشکیان در بخش پایانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    7 1
    خجالت بکش تا کی میخاید مردم فریب بدید
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      1 0
      باند عشق آمرکا بدون سواد و پشتوانه عملکردی فقط از مناظره فرارکرده و از اگاهی بخشی دیگر کاندیداها می ترسند و فقط دنبال لغاتی مثل گاز انبری و پوششی در تبلیغات هستند تا بد اخلاقی ها را نشان دهند. اقای پزشکیان که به پشتوانه دموکرات ها امدی انتخابات و از ترامپ می ترسی کمی شجاعت داشته باش زیادم چین چین کردن فایده ندارد
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    19 5
    معرفی میکنم جناب باری به هر جهت پزشکیان درب در رای 😁😂
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      7 3
      عالی،زدی توخال
    • طاهری IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      1 1
      یوخ بابا !!! دوز دی سن ؟ «طویوخ قرارگاه لر » نه خبر قارداش ؟!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    11 2
    بله ریاست جمهوری حلاوت ها داره
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      1 0
      نكنه منتظر شعبون بى مخا و پرى بلندا دل خوش كردى ⁉️‼️
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    1 1
    تا وسط مناظره هنوز کسی مثلا نگفته اموزش و پرورش پادگان نیست ، لعنت به فریدون 😂
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 0
    رسانه و سایتی که همش شده پزشکیان و جلیلی یعنی باند نیویورکی حزب نخبه های .... داره خوب کار می کنه 😂
  • اکبر IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 1
    مطمئن هستید ایشان اهل .....نیست
  • DE ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 1
    با این خط قرمز ، فاتحه ترا برای همیشه باید خواند ، نه فقط در مقام رئیس جمهور ، درمقام یک انسان ..
    • DE ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 0
      البته تمام کامپیوترهای کمپ بیشرف 3 منافقین در آلبانی جمع نشده ۰۱:۰۵ هنوز دارند کامنت مینویسند .
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 6
    رای اذربایجان پزشکیان
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 0
      چه ربطی داره،دیگه دوره این مدل تبلیغات سر اومده، خیلی خز شده،رای من پزشکیان نیست و ترک هم هستم
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    7 3
    گاهی اوقات بعضی صحبت هاشون بدجور آدمو یاد روحانی میندازه
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 0
      دولت روحانی هر چی که بود
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    کاندیداهای ریاست جمهوری باید بگویند(وزبر دفاعش چگونه اسرائیل را شکست وقدرت بازدارنگی اتمی ....میرسد-وزبر اقتصاذش چگونه تحریمها....را رفع میکند-وزیر دادگستریش چگونه انواع اسیبهای اجتماعی وتبعات انها را به حداقل....میرساند-وزبر بهداشت ودرمان چگونه درمان و...را حل میکند-وزیر راه ومسکن ....وزیر.....-وچگونه به استقلال وازادی پاستفاده ازتمام پتانسیلهای مردم وکشور ودنیا ....استفاده میکند.....-چگونه مشکل اشتغال صنوف مسکن تولید رفع قاچاق سوخت دارو درمان عدالت ....میرسد
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 5
    زنده باد مسعود پزشکیان
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    2 6
    به دستور حجت السلام سید محمد خاتمی این مرد فرزانه رای میدم پزشکیان
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      3 1
      فرزانه،پروانه رای نمیاره
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 1
      دلقک
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 1
      به دستور خاتمی در فتنه جدید حضور فعال داشته باش
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      0 0
      چه فتنه ای؟؟؟؟؟چرا توهین میکنید
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    این جمله که هر کسی بیاد در ستاد من او را می پذیرم فقط به خاطر رای آوری یک نوع نفاق است که مردم فریبی کنید تا رای بیاورید اما این حرف دروغ است اگر رای بیاوری کاملا برده اصلاح طلبان خواهی بود و هیچ اختیاری از خودت نداری نه در انتخاب وزیر نه در تصمیم گیریها
  • DE ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    هر کس به ستاد من بیاید را می پذیرم چون می خواهم رای بیاورم آسیاب من همه چیز را خورد میکند خودم هم دوگانه سوز هستم / خط قرمز من سیاست‌های مقام معظم رهبری است..مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری......چقدر شما خوبی همه مردم مستضعف به شما رای میدهند چون شما 6 دانگ که نه 100 دانگه مطیع رهبری !!!....آقای پزشکیان به شعور ما ملت توهین نکن شما دولت سوم روحانی و بدتر از اون هستی چرا اینقدر با تکرار مقام معظم رهبری سعی داری از حالا بگی کی بید کی بید م نبیدم مقام معظم رهبری بید و هرچه خرابکاری هست را بندازی گردن حکومت. مردم نگاه به اطرافیانت میکنند و رای میدهند خود ظریف رای تمام طرفداران رهبری را ریخت .کسی که رهبرش شهیدرییسی را دوست دارد به دکتر جلیلی رای میدهد. او نه رانتخوار است نه اشرافی نه قومیتی نه غربگدا نه اصلاحطلب.....
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    واویلا
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    باند عشق آمرکا بدون سواد و پشتوانه عملکردی فقط از مناظره فرارکرده و از اگاهی بخشی دیگر کاندیداها می ترسند و فقط دنبال لغاتی مثل گاز انبری و پوششی در تبلیغات هستند تا بد اخلاقی ها را نشان دهند. اقای پزشکیان که به پشتوانه دموکرات ها امدی انتخابات و از ترامپ می ترسی کمی شجاعت داشته باش زیادم چین چین کردن فایده ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس