کد خبر 1616029
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
بادامچیان

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در جمع اعضای کارگروه ورزش بر لزوم توجه بیش از پیش رییس جمهور آینده به امر ورزش تاکید کرد.

به گزارش مشرق، در ابتدای این نشست محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی ضمن تشریح روند انتخاب دو وزیر ورزش در دولت شهید رئیسی و مواضع اعضای کارگروه نسبت به انتخاب آنها، خاطرنشان کرد: کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی مواضع و نقطه‌ نظرات خود در خصوص انتخاب هر دو وزیر ورزش را به رئیس جمهور منتقل کرد. اکنون نیز باید ببینیم چه کسی از شش نفر کاندیدا به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد شد تا در صورت لزوم نقطه‌نظرات خود را جهت معرفی وزیر ورزش به ایشان انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: فساد ستیزی، تعهد، تخصص، مقبولیت، تجربه و توان بالا از جمله معیارهایی است که می‌تواند در معرفی وزیر ورزش آینده نقش بسزایی ایفا کند.در همین راستا هر کدام از اعضای کارگروه ورزش نیز با اشاره به اتفاقات اخیر عرصه ورزش، بر لزوم مبارزه گسترده با فساد در تمام ابعاد، تقویت زیرساخت‌ها، گسترش ورزش همگانی در کنار توجه به بخش قهرمانی، تحکیم اساس رشته‌های ملی و بومی و نظارت بیش‌ازپیش بر عملکرد فدراسیون‌ها تأکید کردند.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی که از ابتدای جلسه شنونده نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های رئیس و اعضای کارگروه ورزش بود طی سخنانی ابتدا به تحولات اخیر کشور پس از شهادت شهدای خدمت از جمله انتخابات رئیس و هیئت رئیسه مجلس خبرگان، گشایش مجلس شورای اسلامی و متعاقب آن روند ثبت‌نام، اعلام نهایی اسامی نامزدها و انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و افزود: این تحولات مهم در یک برهه زمانی کوتاه نشان‌دهنده اقتدار و توانمندی نظام اسلامی و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامیست.

وی در ارتباط با اتفاقات اخیر ورزش اظهار داشت: به‌خاطرر اتفاقات اخیر ورزش متأسفیمم و اعتقاد داریم برای مبارزه با فساد باید ابتدا با منبع و ریشه فساد مبارزه شود. باید بررسی شود چه کسانی و چگونه امکان بروز فساد را فراهم کرده‌اند. بدیهی است هرگاه جایی پول زیاد بود و نظارتی هم در آنجا وجود نداشت فساد تولیدمی‌شود. انضباط مالی و ساماندهی بودجهمی‌تواندد مانع بروز فساد در بخش‌هایی مختلف اداری و اجرایی شود.‌ درهرحال قوه قضاییه متولی برخورد با این موارد است و قطعاً در خصوص اتفاقات اخیر به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: من نیز چون شما اعضای کارگروه ورزش معتقدم رییس جمهور آینده باید نگاه ویژه‌ایی نسبت به ورزش داشته باشد. وقتی قهرمانان ما با برافراشتن پرچم مقدس کشورمان در میادین مختلف بالاترین تبلیغ را برای نظام انجام می‌دهند باید این روند تقویت شود. تقویت این امر نیز در سایه توجه ویژه مقام اول اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور و شخص وزیر ورزش میسر می‌شود. مجلس محترم هم می تواند با نظارت و همراهی خود روند گسترش و تقویت ورزش را تسریع کند.

وی ادامه داد: ما از سال‌ها پیش با درک اهمیت و جایگاه ورزش و ارتباط قاطبه مردم با این پدیده، ضرورت تشکیل گروه ورزش حزب را در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر، حزب مؤتلفه اسلامی به‌عنوانن تشکیلاتی ریشه‌دار، قوی‌ترین کارگروه ورزش را دارد. مسئولین محترم می‌توانند از این ظرفیت در جهت کسب مشورت بهره بگیرند. روشن است که منظور ما از این سخنان، دخالت در ورزش نیست بلکه هدف، ارائه مشورت حمایت و همراهی است تا تصمیمات درستی گرفته شود و اتفاقات ناخوشایندی که اخیرا در ورزش بروز کرده رخ ندهد.

بادامچیان در پایان تأکید کرد: در جامعه نوین اسلامی ورزش و سلامتی جامعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین دلیل ضرورت حکم می‌کند رئیس جمهور و وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ریزی و راهبُردی اصولی و هدف‌دار را برای بهبود اوضاع ورزش اتخاذ کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس