کد خبر 1616281
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳

سفری به قلب تاریخ و طبیعت آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی، استانی در شمال غرب ایران، با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بی‌نظیر، مقصدی ایده‌آل برای سفری پرماجراست. در این مقاله، شما را به سفری چند روزه به تبریز، کندوان و جلفا می‌بریم تا با گوشه‌ای از زیبایی‌های این استان آشنا شوید.

بهتر است از قبل مشخص کنید سفر شما با تور تبریز خواهد بود یا سفر شخصی. اگر سفر انفرادی را انتخاب کردید، هتلهای تبریز را بررسی کنید و رزرو هتل تبریز را انجام بدهید. همچنین میتوانید جاذبه‌های تبریز را بررسی کنید و برنامه سفر مناسبی برای خود بنویسید تا دیدنیهای جذاب این سفر را ازدست ندهید.

روز اول: تبریز، شهر اولین‌ها

روز اول:

صبح: سفر خود را با بازدید از میدان نقش جهان، قلب تپنده تبریز، آغاز کنید. میدان نقش جهان تبریز، با معماری باشکوه عمارت شهرداری، مسجد جامع و بازار بزرگ، قلب تپنده این شهر تاریخی و نگین آذربایجان است. قدم زدن در این میدان، تماشای بناهای تاریخی و حس و حال زندگی در آن، تجربه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

راهنمای سفری پرماجرا به تبریز، کندوان و جلفا

ظهر: وقت ناهار است. در یکی از رستوران‌های سنتی اطراف میدان نقش جهان، آش تبریزی یا کوفته تبریزی، از غذاهای لذیذ و سنتی تبریز را امتحان کنید.

بعد از ظهر: به بازار تبریز، بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، بروید و در میان دالان‌های پرپیچ و خم آن، به دنبال سوغات و صنایع دستی تبریز بگردید. بازار تبریز، بزرگترین بازار سرپوشیده جهان با طاق‌های بلند، دالان‌های پرپیچ و خم و هزاران مغازه، گویی شهری در دل شهر است. در این بازار می‌توانید با معماری سنتی ایران آشنا شوید، با مردم محلی تعامل داشته باشید، از دیدن مغازه‌های رنگارنگ و بوی ادویه جات لذت ببرید و هر آنچه از صنایع دستی و سوغات تبریز تا فرش و ادویه جات را بخواهید پیدا کنید.

عصر: از مسجد جامع تبریز دیدن کنید. مسجد جامع تبریز، با کاشی‌کاری‌های نفیس، مناره‌های بلند و محراب‌های منحصر به فرد، شاهکاری از معماری دوره سلجوقیان است که در قلب میدان نقش جهان تبریز خودنمایی می‌کند. قدم به قدم این مسجد تاریخی، گویی در دل تاریخ و هنر ایران غوطه‌ور می‌شوید.

شب: برای شام، به یکی از رستوران‌های باکیفیت تبریز بروید و از طعم‌های اصیل و لذیذ غذاهای ایرانی لذت ببرید.

روز دوم:

صبح: به ارگ تبریز بروید. ارگ تبریز قلعه‌ای تاریخی که در بلندای تپه مشرف به شهر واقع شده، چشم‌اندازی پانورامیک از تبریز را به شما هدیه می‌دهد. گشت و گذار در این ارگ و تماشای عظمت و شکوه آن، حس قدرت و غرور را در شما زنده خواهد کرد.

بعد از ظهر: از خانه مشروطه، محل برگزاری اولین مجلس شورای ملی ایران، دیدن کنید و با تاریخ پر فراز و نشیب مشروطه خواهی ایرانیان آشنا شوید.

عصر: به مقبره الشعرا بروید که آرامگاه مشاهیر شعر و ادب فارسی از جمله شهریار، خاقانی و ستارخان، مکانی آرام و دلنشین برای ادب دوستان است. در این مکان می‌توانید با فاتحه خواندن برای شاعران نامی ایران، یاد و خاطره آنها را گرامی بدارید.

شب: گشتی در ائل گلی پارک تبریز بزنید. پارکی زیبا و سرسبز با دریاچه‌ای مصنوعی، قایق‌رانی، رستوران‌ها و کافه‌ها، تفرجگاهی عالی برای ریلکس کردن و تفریح در قلب تبریز است. در این پارک می‌توانید از طبیعت زیبا لذت ببرید، در کنار دریاچه قدم بزنید و یا قایق‌سواری کنید.

در پایان روز آماده عزیمت به شهر بعدی بشوید تا صبح روز بعد به سمت کندوان رهسپار شوید.

روز سوم : کندوان، روستای صخره‌ای شگفت‌انگیز

صبح: سفر به روستای کندوان، تنها روستای صخره‌ای مسکونی در جهان، و تماشای خانه‌های مخروطی شکل که در دل صخره‌ها تراشیده شده‌اند.

راهنمای سفری پرماجرا به تبریز، کندوان و جلفا

ساعت 8 صبح از تبریز به سمت کندوان حرکت کنید. مسیر حدود 2 ساعت طول می‌کشد و از میان کوه‌های سرسبز و مناظر عبور می‌کند.

در طول مسیر می‌توانید از تماشای طبیعت بکر و لذت بردن از هوای پاک کوهستان لذت ببرید.

حدود ساعت 10 صبح به روستای کندوان می‌رسید.

در کندوان:

از خانه‌های صخره‌ای که به کندوی زنبور عسل شباهت دارند دیدن کنید. این خانه‌ها که در دل صخره‌ها تراشیده شده‌اند، قدمتی 800 ساله دارند و به عنوان تنها روستای صخره‌ای مسکونی در جهان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌اند.

به داخل یکی از خانه‌های صخره‌ای بروید و از نحوه زندگی مردم محلی در این خانه‌ها آشنا شوید.

از موزه کندوان دیدن کنید و با تاریخ و فرهنگ کندوان آشنا شوید.

از صنایع دستی اهالی روستا مانند جاجیم، روسری‌های کلاقه‌ای و گلیم خرید کنید.

در رستوران‌های سنتی کندوان، طعم آش دوغ، غذای محلی معروف این منطقه را بچشید.

بعد از ظهر در میان کوچه‌های باریک و پر پیچ و خم کندوان پیاده‌روی کنید و از گشت و گذار در روستا لذت ببرید.

با اهالی خونگرم کندوان صحبت کنید و از داستان‌ها و افسانه‌های این روستا بشنوید. از طبیعت بکر اطراف کندوان لذت ببرید و در صورت تمایل، به پیاده‌روی یا کوهنوردی بروید. اگر به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز هستید، می‌توانید از صخره نوردی در کندوان لذت ببرید.

روز چهارم: جلفا، دروازه اروپا

شما میتوانید شب را درهتل کندوان اقامت کنید یا عصر حدود ساعت 5 به سمت جلفا حرکن کنید. پیشنهاد میشود اقامتی به‌یاد ماندنی در هتل صخره ای لاله کندوان را از دست ندهید.

راهنمای سفری پرماجرا به تبریز، کندوان و جلفا

صبح روز چهارم:

ساعت 8 صبح از کندوان به سمت جلفا حرکت کنید. مسیر حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد و از میان دشت‌های سرسبز و مناظر عبور می‌کند.

در طول مسیر می‌توانید از تماشای طبیعت بکر و لذت بردن از هوای پاک منطقه لذت ببرید.

حدود ساعت 9:30 صبح به جلفا می‌رسید.

در جلفا:

از کلیسای سنت استپانوس، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ایران، دیدن کنید. این کلیسا که در قرن 17 میلادی ساخته شده است، به عنوان یکی از آثار مهم معماری مسیحی در ایران شناخته می‌شود.

از موزه کلیسا دیدن کنید و با تاریخ و فرهنگ مسیحیان ایران آشنا شوید.

از حمام تاریخی جلفا که به حمام دو شعله نیز معروف است دیدن کنید. این حمام که در دوره صفویه ساخته شده است، از جمله بناهای تاریخی و فرهنگی جلفا به شمار می‌رود.

در بازار جلفا گشت و گذار کنید و از خرید سوغاتی‌های منحصر به فرد مانند صنایع دستی، فرش و ادویه لذت ببرید.

از پل مرزی ارس که ایران را به جمهوری آذربایجان وصل می‌کند دیدن کنید

در کنار رودخانه ارس قدم بزنید و از غروب آفتاب بر فراز مرز دو کشور لذت ببرید.

بعد از ظهر از کلیسای چوپان که در دامنه کوه قرار دارد دیدن کنید. این کلیسا که در قرن 19 میلادی ساخته شده است، به دلیل معماری منحصر به فردش مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

از دژ مرزی جلفا که در زمان قاجار ساخته شده است و باغ انگور جلفا نیز دیدن کنید و از طعم انگورهای فوق‌العاده این منطقه لذت ببرید.

در رستوران‌های سنتی جلفا، طعم غذاهای محلی مانند قورمه سبزی، کباب کوبیده و آش رشته را بچشید.

عصر حدود ساعت 5 عصر از جلفا به سمت تبریز یا مقصد بعدی خود حرکت کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس