کد خبر 1617138
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا بمناسبت فرا رسیدن غدیر مطلبی با عنوان محتاج مدد تو هستیم ای علی (ع) منتشر کرد:

تو را اول مظلوم اسلام و امام مظلومان عالم می‌خوانند. تاریخِ شرمسار و شرمنده‌ی چند هزارساله، خود شاهد و گواهی روشن است که چه بر سر شیعیانت آمد، اما این آرمان‌ها، و تعالیم و ذکر وجودت بود که چون اکسیر اعظم عمل کرد و از تهِ چاه سختی و دشواری‌ها، این ستم‌کشان عالم و مغلوبان مظلوم را بر قله‌های فتح نشاند و آنان را نام‌آوران تاریخ کرد.

پیروانت، در پهنای پرتب و تاب تاریخ، به جرم محبت، ارادت و تأسی به خودت، منش‌ات و سیره‌ات از تیغ برّانِ حجاج‌بن یوسف در کوفه تا زندان‌های هارون‌الرشید در بغداد را تحمل کردند، از تکه‌تکه شدن شهید اول و ثانی تا حمله وهابیان به کربلا را دیدند، از خفقان مدعیان مدرنیسم در ایران تا بریدن سرها در سوریه و عراق را تجربه کردند و سرآخر؛ از این کشاکش تاریخ، پیروز بیرون آمدند و نام تو را فریاد زدند.

ای علی!
ای یاری رساننده به مضطر و ابن‌السبیل
ای داعی فمن یمت یرنی
ای امیر عدالتی که برایت پیرمرد کورِ نصرانی با حسن(ع)، آن میوه دل تو و فاطمه فرقی نداشت و تو از او نیز دستگیری کردی
ای مظلوم و امام مظلومان و ای یاور ستم‌کشان

این‌بار به نسل من بنگر و دست یاری‌ات را، آن دستان پرتوان که نیروی ایمان موجب شد در خیبر را از جا بکنند، به سمت جوانان ِ شهر و دیار من دراز کرده و آنان را از جا بلند کن که محتاج مدد تو هستند.

آنان را در ظاهر وفاداران پر جوش و خروش نمی‌یابی؛ اما نه... آنان سالیانی است که با نام تو خو گرفته‌اند؛ این مسیر تلخ آخرالزمانی آنان را ناخواسته از تو دور کرده است.

با آنان سخن بگو و همنشینشان باش
نسل سرگردان من؛ نسل بی‌کس و تنهای من؛ در وحشت‌خانه‌ی تاریک دنیا، در این ارض خیانت به ارزش‌ها که بستری برای ظلم به تو و فرزندانت شد؛ متحیر و جاهلانه به دور خود می‌گردند تا بلکه مخدری پیدا کنند و چندصباحی آرام شوند؛ اما پس از آن باز کابوس حیرت به سراغشان می‌آید و آنان را آواره می‌کند.

ای علی!
ای علیِ بی‌کسان و تنهایان.. نسل من نیز تنها و غریب است.
مگر تو خود نفرمودی که «به خدا سوگند! داد مظلوم را از ظالم می گیرم و افسار ظالم را می کشم » این نسل، این نسل مطرود و بی‌کس، این نسل که ناخواسته لبیک گفته است به دوری از حقیقت الهی، مظلوم به دو ظلم است: مظلوم به ظلم ریاسالاریِ داعیان دروغین آن تحول عظیم بشری و از آن سو مظلوم به ظلم دعوت‌های ضدفطری و شیطانی. مگر نه اینکه تو، تو که شهید هستی و به حکم قرآن زنده و دست‌باز؛ می‌توانی آنان را توانایی بخشی و یاری‌شان کنی؟

ای علی!
ای که نام تو شعار مردان میدان است و ذکر تسکین‌آور مسکینان در شداید... آن شاعر خوش ذوق به خوبی درباره تو نوشت:
سَل سبیلاً لسلسبیل علی
فعلی الابن السبیل قصدالسبیل(از سلسبیل علی راهی بجو، چرا که شخص گرفتار راه باید چاره‌ای بجوید)
ای طریق هدایت؛ ما نسل بی‌کس و تنها را از حیرت به درآ و این ابناالسبیل را با دست امامت خود به امت رستگارانِ مفلِح رهنمون ساز.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس