پنجمین مناظره انتخاباتی به روایت تصویر

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آخرین مناظره گفت: دریافتی حقوق بگیران نباید از تورم جا بماند، نمی‌شود افزایش حقوق ۲۵ درصدی باشد اما تورم ۴۰ درصد باشد.

به گزارش مشرق، پنجمین و آخرین مناظره از ۵ مناظره درنظر گرفته شده برای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه شنبه ۵ تیرماه مصادف با روز عید غدیر با موضوع «کارآمدسازی دولت» برگزار شد.

آخرین مناظره به دلیل برگزاری جشن غدیر با تغییراتی در زمان پخش روبرو شد و پخش آن از ساعت ۲۰ به ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز تغییر کرد.

تاکنون چهار مناظره با موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روی آنتن تلویزیون رفته است.

امیرحسین قاضی زاده طبق قرعه کشی انجام شده، روی صندلی شماره ۱ مستقر شد.

** شیوه برگزاری مناظره

مناظره در ۳ مرحله اصلی برگزار شد که طی آن، در هر مرحله، هر نامزد در ۴ دقیقه اول به سوالات کارشناسان پاسخ داد و در ۴ دقیقه دوم، به نقد اظهارات دیگر نامزدها پرداخت.

در مرحله نهایی مناظره نیز هر نامزد می‌تواند طی ۶ دقیقه صحبت های خود را جمع‌بندی کند.

تک سوال دور نخست مناظره آخر

سوال: اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟


قاضی زاده در اولین بخش از صحبت های خود این محورها را بیان کرد:

* در مواجهه با هر بیماری کار ما این است که شرایط عمومی بیمار را تسکین دهیم و بعد به سراغ درمان ریشه‌ای رویم، در حل مشکلات اقتصادی هم همین روند را طی خواهیم کرد.

* اقدامات اجرایی فوری برای تامین حداقل رفاه برای خانواده‌های ایرانی خواهیم داشت.

* ۱۴ اقدام اجرایی را با قدرت اجرای می‌کنم.

* ۱. دریافتی حقوق بگیران نباید از تورم جا بماند، نمی‌شود افزایش حقوق ۲۵ درصدی باشد اما تورم ۴۰ درصد باشد.

* ۲. ۳.تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برا استخدام تمام مستخدمین دولت اجرا خواهم کرد.

* ۳. ازدواج جوانان را با ایجاد اعتبار یک میلیارد تومانی برای اشتغال، مسکن و ازدواج تسهیل خواهیم کرد و راه را برای ازدواج ۱۱ میلیون جوان فراهم می‌کنم.

* ۴. سهم خانواده‌ها از برق، گاز و بنزین بدون درنظر گرفتن دهک به خود آنان اختصاص خواهیم داد.

* ۵. راه شهید رئیسی در اتمام پروژه‌های ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن را ادامه خواهم داد و تا دو سال اول دولتم کلید این واحدها را تحویل مردم خواهم داد؛ اجازه نخواهم داد در این کشور مسکن نساختن یک افتخار باشد.

* ۶. مقابل مافیای خودرو می‌ایستم و با واگذاری سهام به مردم، دولت را از خودروسازی خارج خواهم کرد. واردات خودرو سواری برقی با تعرفه پایین آغاز خواهد شد.

* ۷. دیوار سربازی اجباری را از مقابل جوانان ایرانی برخواهم داشت. تکلیف ۳.۵ میلیون سرباز اجباری را با طرح فروش خدمات سربازی اجرا خواهم کرد.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش نخست را در ادامه بخوانید:

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی»   روز سه‌شنبه پنجم تیر در پنجمین و آخرین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که  اگر شما به ریاست جمهوری برسید؛ اولین اقدام دولت شما چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟ اظهار داشت: در مواجهه با هر بیماری کار ما این است تا اول شرایط عمومی بیمار را تثبیت کنیم و درد بیماری را تسکین دهیم و بعد به دنبال  درمان و حل ریشه ای مشکلات باشیم. ما هم در مواجهه با مشکلات اقتصادی مردم باید همین روند را دنبال کنیم ضمن اینکه برای حل مشکلات اقتصادی افزایش رشد اقتصادی را به صورت جدی پیگیری می کنیم اما اقدامات اجرایی فوری را برای تامین حداقل برای خانواده های ایرانی خواهیم داشت.

اجازه نمی‌دهم دریافتی حقوق بگیران از تورم جا بماند

وی افزود: به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری با مردم عزیز عهد می بندم در صورت کسب آراء، ۱۴ اقدام اجرایی را با قوت و سرعت محقق کنم.  اول اجازه نمی دهم دریافتی حقوق بگیران کارگران، فرهنگیان، پرستاران، بازنشستگان و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و کل خانواده بزرگ دولت از تورم جا بماند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: نمی شود هر سال افزایش حقوق ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشته باشیم در حالی که نرخ تورم آن سال ۴۰ درصد است.

وی تصریح کرد: در روزهای ابتدای دولت لایحه اصلاح ماده ۴۱ قانون کار با هدف افزایش هرساله حقوق کارمندان با نرخ تورم را با جدیت دنبال خواهم کرد و این مساله را برای همیشه حل می کنم.

قاضی زاده هاشمی افزود: دوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برای تمام نیروهای دولت اجرا می شود.

وی  برنامه دیگر خود را تسهیل ازدواج جوانان عنوان کرد و در این باره اظهار داشت: ازدواج جوانان را با ایجاد اعتبار یک میلیارد تومانی برای ازدواج، مسکن و اشتغال تسریع می کنیم و با ایجاد انگیزه های مالی در کوتاه مدت و حل ریشه های مسائل اقتصادی و اجتماعی در بلند مدت راه را برای ازدواج بیش از ۱۱ میلیون جوان ایرانی باز می کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: چهارم سهم خانواده های ایرانی به طور برابر از برق و گاز و بنزین و بدون در نظر گرفتن دهک اقتصادی را به خود آنها واگذار می کنیم. اجازه نخواهیم داد سود انرژی ارزان به جیب مشترکین پرمصرف و قاچاقچیان برود. اجازه نمی دهیم آبان ۹۸ مجدد تکرار شود. این مساله جایی خطرناک تر می شود که این ملت دردکشیده بداند تمام ستادهای انتخاباتی بردار عزیزمان پزشکیان در کنترل دولت روحانی است یعنی همان دولتی که بنزین را متاسفانه با آشوب و از خون جوانان این مملکت از هزار تومان به ۳ هزار تومان رساند.  با رعایت الگوی مصرف تمام این انرژی را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

عمیقا به نهضت تداوم مسکن سازی معتقدم

قاضی زاده هاشمی گفت: پنجم راه شهید رئیسی عزیز را در اتمام پروژه های ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن ادامه می دهیم و عمیقا به نهضت تداوم مسکن سازی معتقدم. من متعهد می شوم تا سال دوم ریاست جمهوری کلید تمام این دو نیم میلیون مسکن را تقدیم مردم ایران کنم. اجازه نمی‌دهم سرنوشت این پروژه ها مثل سرنوشت پروژه‌های مسکن مهر دولت احمدی نژاد شود و در این کشور مسکن نساختن افتخار شود و دچار عقب ماندگی در این حوزه شویم. با افزایش  ۳۳۰ هزار هکتار زمین های شهرها و روستاها و واگذاری ۲ میلیون قطعه زمین به خانواده های ایرانی نهضت ساخت مسکن مردمی شروع شده است و من آن را ادامه می دهم.

مقابل مافیای خودرو می‌ایستم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ششم برای محقق شدن آرزوی استفاده از خودروی باکیفیت مقابل مافیای خودرو می ایستم. دولت با واگذاری سهام به مردم از خودروسازی خارج خواهد شد. واردات خودروهای نو کارکرده اقتصادی را آزاد خواهیم کرد. خودروهای سواری با تعرفه های پایین آزاد می شود. این واردات اهرم خط تولید مشترک خودرهای برقی با خودروسازان دنیا خواهد شد.

دیوار سخت سربازی اجباری برای همیشه از مقابل جوانان ایرانی برمی دارم

وی ادامه داد: برنامه هفتم من این است که دیوار سخت سربازی اجباری برای همیشه از مقابل جوانان ایرانی برمی دارم. ابتدا با مشارکت ستادکل نیروهای مسلح تکلیف سه و نیم میلیون سرباز فراری که چندین سال از زمان خدمت آنها گذشته است و حق زیست شهروندی را گرفتیم با ایجاد طرح خدمات فروش سربازی حل می‌کنم. مدل سربازی حرفه‌ای را جایگزین سربازی اجباری می کنم. امروز افزایش حقوق سربازها در دولت شهید رئیسی صورت گرفت که زمینه خوبی را برای حل مشکل فراهم می کند.

صحبت های قاضی زاده در بخش اول

قاضی زاده در دومین بخش از صحبت های خود این محورها را بیان کرد:

ادامه ۱۴ برنامه اجرایی قاضی‌زاده در حوزه اقتصاد:
* ۸. اجازه نمی‌دهیم شرایط اقتصادی تفریح و گردش را از سبد خانواده ایرانی حذف کند؛ «فرهنگ کارت» در اختیار خانواده ایرانی قرار می‌گیرد تا از تفریحات فرهنگی به انتخاب خود استفاده کند.

* ۹. تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دولت شهید رئیسی از برنامه‌های ماست.

* ۱۰. لایحه جامع رسانه‌ها را به مجلس ارایه خواهیم کرد تا نظارت بر عرصه فرهنگ و رسانه به کاردانان این حوزه سپرده شود.

* ۱۱. توسعه اینترنت و تغییر مبنای فیلترینگ تعهد ماست. دولت روحانی اینترنت جهانی را سلاخی کرد و اکنون اینها در ستاد پزشکیان هستند. قائم‌مقام ستاد پزشکیان عامل اصلی فیلترینگ در آبان ۹۸ است.

* ۱۲. افزایش نقش آفرینی زنان در کشور؛ ریشه‌های تخریب اعتقادات مردم را باید در آن هشت سالی جستجو کرد که دارایی‌های مردم را با خاک یکسان کردند.

* ۱۳. اجرای قانون حمایت از معلولان که در دوره شهید رئیسی آغاز شد را تکمیل خواهم کرد.

* ۱۴. سر اژدهای هفت سر فساد را خواهم زد.

* دختران و زنان ما حتی آنها که حجابشان متفاوت شده دردهای شنیدنی دارند. درد اینان خیانت آنهاست که با وعده های دروغین رایشان را ربودند.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش دوم را در ادامه بخوانید:

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فرصت ۵ دقیقه‌ دوم بخش اول به بیان اولویت‌های دولت آینده خود پرداخت و گفت: هشتمین برنامه دولت من این است که اجازه نخواهیم داد شرایط اقتصادی کشور تفریح و گردش را از سبد مردم حذف کند. کارت خانواده ایرانی یا همان «فرهنگ‌کارت» با اعتبار سالانه مشخص در اختیار تمام خانواده‌های ایرانی قرار خواهد گرفت تا از موضوعات فرهنگی و تفریحی استفاده کنند.

وی درباره نهمین برنامه دولت خود ادامه داد: اقدام دیگر تکمیل پروژه‌های ناتمام در دولت شهید رئیسی است. پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده در دولت سیزدهم جان دوباره گرفت. لایحه نظام جامع رسانه‌های عمومی را به مجلس ارسال خواهیم کرد. این لایحه در چند دولت معطل ماند و آن را تکمیل می‌کنیم. مداخلات بیرونی ناحساب در امور منتقدین جمع آوری خواهد شد.

مبنای فیلترینگ را به عرف جامعه می‌سپاریم

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: یازدهم، توسعه اینترنت با کیفیت، امن و  پر سرعت و با تغییر مبنای فیلترینگ در برنامه ما قرار خواهد گرفت. مردم ایران، امروز با بازار فیلترشکن فروشی چیزی به نام فیلترینگ دیگر وجود ندارد. ظاهرا مسئله بر سر هزاران میلیارد تومان درآمد مافیای فیلترشکن فروشان بود که آن هم حل شد. قائم مقام ستاد آقای پزشکیان فرمانده قرارگاه «شات داون» (بستن) کل اینترنت جهانی و فیلتر کردن تلگرام در آبان ۹۸ بوده است. سلاخی اینترنت آزاد در دوران آقای روحانی اتفاق افتاد. تمام کسانی که در راس ستیز با آزادی‌های شهروندی بوده‌اند در ستاد آقای پزشکیان هستند. آقای پزشکیان را به همین دلیل روحانی سوم می‌دانیم. محدودیت‌های مردم آزار را حذف خواهیم کرد و مبنای فیلترینگ را به عرف جامعه می‌سپاریم. همچنین زیر ساخت‌های اینترنت را ارتقا می‌دهیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دوازدهم، افزایش نقش آفرینی زنان در کشور را دنبال خواهیم کرد. روزی که بحث حجاب در مناظره مطرح شد می‌خواستم بگویم دختری که موی خود را پریشان کرده است همان کسی است که در عزای امام حسین علیه السلام رخت سیاه بر تن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ریشه‌های اعتقادی مردم را در هشت سالی که موجودی مردم با خاک بیابان یکی گشت باید جست و جو کرد. زنان و دختران ما دردهای شنیدنی زیادی دارند چرا که رأی آنان را با فریب گرفتند. آقای پزشکیان مرتب ما را نصیحت می‌کنید اما آیا در جایی که مهم ترین موضوع کشور مسائل اقتصادی است، دعوای با حجابی و بی حجابی یک فریب بزرگ برای پروژه دین ستیزانه نیست؟

بی‌حجاب اصلی کسانی هستند که زندگی مردم را با خاک یکسان کردند

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: پوشیدگی زن وسیله محافظت از اوست. بی حجاب اصلی کسانی هستند که زندگی مردم را با خاک یکسان کردند. سیزدهم، حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را در ادامه اقدامات خوب دولت شهید رئیسی ادامه خواهم داد.

سر اژدهای هفت سر فساد را خواهم زد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره چهاردهمین اولویت برنامه دولت مردم و خانواده اظهار داشت: سر اژدهای هفت سر فساد را خواهم زد. در بنیاد شهید با فساد مبارزه کردم و در دولت مردم و خانواده نیز این کار را انجام خواهم داد.

صحبت های قاضی زاده در بخش دوم

در بخش دوم مناظره امروز، سوال مردم از رئیس دولت چهاردهم مطابق نظرسنجی سازمان صدا و سیما مطرح شد. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده ۵ اولویت به ترتیب مورد پرسش بود که انتظار اصلی مردم از رئیس جمهور آینده است. موضوعاتی نظیر حل مشکلات اقتصادی، افزایش رفاه و آسایش عمومی، رفع معضل بیکاری، مبارزه با فساد و بهبود روابط با کشورها، که مابقی انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده در تصویر و نموداری به نمایش درآمد. مواردی نظیر رفع تحریم‌ها، رفع فیلترینگ، مذاکره با آمریکا، آزادی پوشش، بهبود وضعیت بهداشت و درمان و … از سوی مردم مطرح شده بود.

در این بخش از مناظره به این پرسش نامزدها پاسخ گفتند که برنامه آن‌ها برای انتظارهای بیان شده و اولویت‌های مطرح شده طبق پرسش مردم چیست، و تا چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.

سوالات کارشناسان مناظره چهارم نامزدهای انتخابات

۵ اولویت مردم و انتظاراتشان از رئیس‌جمهور اینهاست:

*حل مشکلات اقتصادی
*افزایش رفاه و آسایش عمومی
*رفع  معضل بیکاری
*مبارزه با فساد
*بهبود روابط با کشورها

برنامه شما برای این اولویت‌های چیست و تا چه زمانی محقق می‌شود؟


قاضی زاده در سومین بخش از صحبت های خود این محورها را بیان کرد:

* دولت خانواده، دولت مردم، ۱۰۰ مساله و ۱۰۰ راه حل را برای ۱.۵ سال به نتیجه خواهد رساند و مابقی برنامه‌ها در چهار سال دولت به نتیجه خواهد رسید.

* مردم رصد کنند اگر نتوانم قول‌هایی که داده‌ام را عمل کنم در دور بعد انتخابات ثبت‌نام نخواهم کرد.

* رشد اقتصادی و بزرگ کردن سفره اقتصاد را در دستور کار داریم با حمایت سیاست خارجی باز که بازکننده راه اقتصاد ایران باشد.

* در حوزه رشد اقتصادی، تعهد ما هشت درصد است که ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه می‌خواهد که از طریق جذب سرمایه‌گذار خارجی و باز کردن دست بخش خصوصی محقق خواهد شد.

* قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به طور کامل اجرا خواهم کرد و از منابع آن بهره‌ خواهیم گرفت.

* فاصله ارز ترجیحی و آزاد رانت قیمتی ایجاد می‌کند که فقط به نفع واردات است.

* سیاست درهای باز برای ورود سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را آغاز خواهم کرد.

* رکورد صادرات ۵۳ میلیارد دلاری در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی ثبت شد.

* در مهارتورم ساختار بودجه و ناترازی آن باید اصلاح شود و مبتنی بر عملکرد باشد. باید هزینه‌های پایدار را به منابع پایدار وصل کنیم.

* ناترازی بانکی را با قدرت و قوت از بین خواهیم برد؛ دولت رفاقتی و رانتی را ازبین می‌بریم.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش سوم را در ادامه بخوانید:

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش نخست دور دوم آخرین مناظره تلویزیونی درباره مدت زمان اجرای برنامه‌های دولت خود گفت: دولت مرم؛ دولت خانواده برای ۱۰۰ مسئله‌ای که براساس داده‌کاوی مسائل روزمره مردم در فضای مجازی یا نظرسنجی‌ها شناسایی شده است۱۰۰ راه حل دارد که برای یک سال و نیم سال انجام می‌دهد که به نتیجه برساند همچنین سایر برنامه‌هایی که ذکر می‌شود در طی ۴ ساله دولت آنها را به نتیجه می‌رساند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تعهد ما این است که مردم و رسانه‌ها نظارت کنند؛ اگر خدای ناکرده این برنامه‌ها انجام نشد حتماً بدانید بنده برای دور بعد ثبت‌نام نخواهم کرد؛ وقتی نتوانم قول‌هایی که دادم عمل کنم.

وی با  بیان اینکه برای موضوعات اقتصاد دو کار اصلی انجام خواهد داد، افزود: این  برنامه ها را به کمک هم بعد از انتخابات پیش خواهیم برد؛ یکی رشد اقتصادی و بزرگ کردن سفره مردم است که با مدیریت قوی و کار و تلاش جمعی همچنین رونق دادن به حوزه‌های مختلف صنعتی، تجاری، کشاورزی، تولیدی و گردشگری با حمایت سیاست خارجی باز و مقتدری که باز کننده راه اقتصاد باشد، انجام خواهیم داد و اقدام دیگر قدرتمند کردن خانوارهای ایرانی از طریق بازتوزیع درست ثروت به خصوص منابع مالی است که در اختیار دولت قرار دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موضوع مهار تورم اشاره کرد و گفت:  این اقدامات در جهت توسعه عدالت اجتماعی و توانمندسازی طبقه محروم جامعه انجام خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه تعهد ما تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی است و آن چیزی که قانون ذکر کرده است، ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌خواهد که این اقدام باید از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی و باز کردن دست بخش خصوصی اتفاق بیفتد. یکی از روش‌هایی که می‌توانیم استفاده کنیم، صرفه‌جویی منابع انرژی و صادرات آن است تا بتوانیم کسب درآمد داشته باشیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها و استفاده از منابع آن به عنوان منابع اهرمی گفت: باید محیط اقتصادی خود قابل پیش بینی کنیم و از بین بردن بی‌ثباتی در قوانین، مسائل سیاسی، تورم بالا و شوک‌های ارزی کارهایی است که باید دولت انجام دهد همچنین باید از اعطای مجوزهای رانتی جلوگیری کند.

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: رانت بزرگی با عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت گذشته درست شد که آقای جهانگیری در آن نقش داشت و امروز هم ارز ۲۸ هزار تومانی باقی مانده است و این فاصله قیمت یک رانت قیمتی درست می‌کند که خود آن ضد تولید و تنها به نفع وارد کنندگان است که مدیریت آن در دولت شهید رئیسی آغاز شد و به تدریج از تعداد کالاهایی که این نوع ارز به آن تعلق می‌گرفت، کاسته شد؛ در حالی قیمت کالاها حفظ شد و در برخی موارد نیز ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: چون در آن دوره (دولت دوازدهم) دولت ارز نداشت، مجبور بود که از بازار آزاد ارز گران بخرد و بعد ارز را به قیمت ۴۲۰۰ تومان به نهاده‌ها بدهد و چون پول نداشت مجبور بود پول چاپ کند یعنی این مقدار تورم ۵۰ درصدی که در آغاز دولت شهید رئیسی شما دیدید بخش عمده‌ای از آن چاپ پولی بود که برای ارز استفاده می‌شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست درهای باز را هم باید برای ورود سرمایه ایرانیان خارج از کشور دنبال کنیم.

۵۳ میلیارد دلار رکورد صادرات غیر نفتی بعد از انقلاب در دولت شهید رئیسی شکسته شد

قاضی زاده هاشمی با اشاره به پیمان‌هایی که در دولت شهید رئیسی منعقد شده است، افزود: ۵۳ میلیارد دلار رکورد صادرات غیر نفتی بعد از انقلاب در دولت شهید رئیسی شکسته شد و همین اخیرا در قراردادی که با اوراسیا منعقد شد؛به بازاری وصل شده‌ایم که بدون تعرفه به صورت آزادانه می‌توانیم همه کالاهای ایرانی که آنها نیاز دارند را صادر کنیم که این موضوع جهش بزرگی را در صادرات ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه مهار تورم نیز اعلام کردم که باید ساختار بودجه همچنین ناترازی بودجه اصلاح شود و مبتنی بر عملکرد باشد؛ این اقدامات در دولت شهید رئیسی شروع شده است و ما نیز در بنیاد شهید آن را انجام داده‌ایم.

قاضی زاده هاشمی ب تصریح کرد: باید هزینه‌های پایدار را به منابع پایدار وصل کنیم نه منابع ناپایداری که با تغییرات ممکن است تغییر یابد و در رابطه با نظام بانکی نیز اعلام کرده‌ام که یک جدیت برای از بین بردن ناترازی بانکی و برخورد با بانک‌ها وجود دارد که با قوت آنها را دنبال خواهیم کرد و به نتیجه خواهیم رساند.

دولت رفاقتی و رانتی را از بین خواهم برد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اما تمامی این‌ها اصلاح نخواهد شد مگر با انقلاب در سازوکارهای اداری و نظام حکمرانی کشور و استفاده از هوش مصنوعی، شفافیت و از بین بردن امضاهای طلایی و از بین بردن دولت رفاقتی و رانتی که متاسفانه مجوزهای طلایی صادر می‌کند و اختیارات ویژه به افراد می‌دهد.

صحبت های قاضی زاده در بخش سوم

قاضی زاده در چهارمین بخش از صحبت های خود این محورها را بیان کرد:

* برنامه بازگشت مردم به روستاها را داریم که لازمه آن عمران و آبادانی روستایی است و شکل گیری زیست بوم روستایی که نمایشگاه طرقی ایرانی در روستاها باشد.

* آقای پزشکیان می‌گویند همه باید جمع شویم و با هم وفاق داشته باشیم، ۱۲ سال در خدمت ایشان بودم و ایشان می‌دانند که من اهل دعوا و تنش نیستم اما باید با برخی چیزها از ناکارآمدی، حرفای عوامانه، با غرور و تبختر باید دعوا کرد.

* ما خادم جمهور هستیم و آمده‌ایم حقوق مردم را استیفا کنیم.

* چه کسانی شهید رئیسی را اذیت می‌کردند که حضرت آقا گفتند دلم برای ایشان سوخت؟

* آقای پزشکیان نگران هستند که من تا آخر می‌مانم یا نه. اما من نگرانم که اگر آقای پزشکیان رای نیاورند حامیان ایشان مردم را به خیابان‌ها دعوت کنند.

* یکی از آقایان حامی پزشکیان از او پرسید چرا به رئیس‌جمهور وقت،‌نهم و دهم، ور می‌روید؟  گفت چون سفره را جمع  کرد؟

* چه کسانی بساط دعوا را در کشور شروع کردند؟ وقتی به قدرت نمی رسید مردم را به کف خیابان دعوت می کرد؟

* نگرانم اگر پزشکیان رای نیاورد حامیانش دوباره ادعای تقلب کند ومردم را به خیابان بخواند!

* وقتی بحث زنان پیش می‌آید، سرپرست وزارت علوم دولت روحانی با وضع فجیع زنش را گشت چرا رفتند و رای دادگاه را برگرداندند.

* اجماع نماد شهید رئیسی عزیز بود که با مخالفان خود هم دیالوگ داشت. برایش کارآمدی مهم بود.

* زمانی که در بورس مال مردم را چاپیدند شما نائب رئیس مجلس بودید، آیا اعتراض کردید که شرکت‌های خصولتی دست خود را در جیب مردم کردند. کسی اعتراض نکرد و نایستاد مساله را حل و فصل کند.

* در گام دوم نمی‌خواهیم به عقب برگردیم و فرصت پا پس کشیدن نداریم.

* آمادگی داریم که در هشت سال آینده ایران را به قله‌های افتخار برسانیم.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش چهارم را در ادامه بخوانید:

قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: اینجا قرار است رئیس‌جمهور ملت ایران باشیم؛ باید با ناکارآمدی، حرف‌های عوامانه، بی‌تعهدی، غرور، تبختر و فساد دعوا کرد. آقای پزشکیان نگران این است که من تا آخر در انتخابات بمانم؛ من هم نگرانم اگر آقای پزشکیان رأی نیارد، هواداران ایشان چه واکنشی خواهند داشت؟

وی افزود: چرا وقتی چند عالِمِ اهل‌سنت به‌خاطر دفاع از انقلاب به شهادت رسیدند، از آن‌ها حمایت نکردید؟

قاضی زاده هاشمی گفت: شهید رئیسی با مخالفانش هم صحبت می‌کرد و نماد اجماع در کشور بود.چرا زمانی که دولت هم‌سو با شما مال مردم را در بورس چاپیدند اعتراض نکردید؟

وی افزود: آقای پزشکیان از وفاق و اجماع صحبت می‌کند؛ ما توفیق داشتیم ۱۲ سال خدمتشان باشیم و ایشان می‌داند من هم روحیه دعوا و تنش ندارم. اما اینجا قرار است رئیس‌جمهور ملت ایران باشیم؛ باید با بعضی چیزها مثل خودباختگی و فساد و ناکارآمدی و حرفهای عوامانه و بی‌تعهدی و تنبلی و غرور و تبختر و حرفهای غیرکارشناسی، برای مردم باید دعوا کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: یکی از آقایان حامی دکتر پزشکیان از او پرسید چرا به رئیس‌جمهور وقت، نهم و دهم، ور می‌روید؟ گفت چون سفره را جمع کرد؟ چه کسانی آقای پزشکیان بساط دعوا را در کشور شروع کرد؟ وقتی به قدرت نمی‌رسید مردم را به کف خیابان دعوت می‌کرد؟ نگرانم اگر پزشکیان رأی نیاورد حامیانش دوباره ادعای تقلب کند ومردم را به خیابان بخواند!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی سرپرست وزارت علوم دولت آقای روحانی با آن وضع فجیع زنش را کشت چرا رفتند رضایت گرفتند و حکم دادگاه را برگرداندند. وقتی از اجماع صحبت می‌کنیم، نماد اجماع، شهید رئیسی بود. او با مخالفینش هم صحبت می‌کرد. برای او مهم، مردم بودند.

صحبت های قاضی زاده در بخش چهارم

قاضی زاده در آخرین بخش از صحبت های خود و در بخش جمع بندی این محورها را بیان کرد:

* در رابطه با حادثه زاهدان بین ۱۴ تا ۱۷ نفر از شهدای زاهدان احراز شدند و تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند.

* آمده ام بگویم بن بست نیست و راهکار هست.

* شهید امیرعبداللهیان به ژنرال‌های دیپلماسی نشان داد که نه زبان دنیا را بلدند و نه دیپلماسی مقتدرانه را.

* مشکلات امروز با همین شعارهای سطحی و همین مدیرانی که در چهار دولت فرصت داشتند مشکلات را حل کنند ولی هیچ یک از وعده هایشان را حل نکردند مزمن شده است.

* برخی با افتخار گفتند مسکن مهر مزخرف است و یارانه دادن به مردم گداپروری است!

* برخی دنبال سهمشان از انقلاب بودند و ژن خودشان را بهتر از دیگران می‌دانستند. با گدایی از غرب سایه جنگ را بر سر کشور آوردند.

* برخی به بهانه کرونا حکومت نظامی راه انداخته بودند تا بعد از ساعت ۹ شب کسی بیرون نرود.

* اینها می‌خواهند مشکل مردم را حل کنند؟

*آفت سهمگین دولت سوم روحانی اینهاست: دولت آبان ۹۸، سه هزار مدیر نجومی خوار، دوست مسکن ستیزی، دولت بورس، دولت صفر کننده صادرات نفت خام، دولتی که خودکفایی را حرف مفت خواند و دولتی که مشاورش همسرش را در حمام با تفنگ سوراخ کرد.

مشروح صحبت های قاضی زاده در بخش جمع بندی را در ادامه بخوانید:

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جمع بندی مناظره گفت: در رابطه با حادثه زاهدان بین ۱۴ تا ۱۷ نفر از شهدای زاهدان احراز شدند و تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند.

وی افزود: آمده‌ام بگویم بن‌بست نیست و راهکار هست. شهید امیر عبداللهیان به ژنرال‌های دیپلماسی نشان داد که نه زبان دنیا را بلدند و نه دیپلماسی مقتدرانه را.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مشکلات امروز با همین شعارهای سطحی و همین مدیرانی که در چهار دولت فرصت داشتند مشکلات را حل کنند ولی هیچ یک از وعده‌هایشان را حل نکردند مزمن شده است. برخی با افتخار گفتند مسکن مهر مزخرف است و یارانه دادن به مردم گداپروری است!

وی افزود: برخی دنبال سهمشان از انقلاب بودند و ژن خودشان را بهتر از دیگران می‌دانستند. با گدایی از غرب سایه جنگ را بر سر کشور آوردند. برخی به بهانه کرونا حکومت‌نظامی راه انداخته بودند تا بعد از ساعت ۹ شب کسی بیرون نرود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آفت سهمگین دولت سوم روحانی اینهاست: دولت آبان ۹۸، سه هزار مدیر نجومی خوار، دوست مسکن ستیزی، دولت بورس، دولت صفر کننده صادرات نفت خام، دولتی که خودکفایی را حرف مفت خواند و دولتی که مشاورش همسرش را در حمام با تفنگ سوراخ کرد.

صحبت های قاضی زاده در بخش جمع بندی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 8
    یعنی بعدازسیصدسال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی،پیشرفت،عدالت،شفافیت،استقلال،ازادی،اقتدار و...است
  • شاهرخ IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    12 9
    مردک تو حتی توان مدیریت واگذاری حواله ماشین به تعدادمحدودی از جانبازان بلای ۵۰ درصد را نداشتی چطور میخواهی مشکلات ۸۵ میلیون نفر رو برطرف کنی
  • DE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    6 9
    ....نگرانم اگر آقای پزشکیان رای نیاورند حامیان ایشان مردم را به خیابان‌ها دعوت کنند!.. نگران نباش عزیز مطمئن باش . آخه اینها هم مانند اراذل و اوباش ژن ژندگی آژادی که ریختند در خیابانها به همه جا اغتشاش کردند و مردم تو دهنشون زدند که تمام سران دهان گشادشون فرار کردند و به انثیین عموسامشون پناه بردند و سالمرگ ژن ژندگی آژادی 25 شهریور کوه یوریست !! قمپوزیسیون موش که نه پشه ترکمون زد , این مدعیان اصلاح طلبی دوستان یتانیابو و جورج سورس صهیونیست مادر بزرگ کودتاهای مخملی رنگی هم باید بیان خیابون تا مردم یکبار برای همیشه اینها را جارو کنند . گردانندگان تمام رسانه های ضد ایرانی در خارج با پول مثلث منحوس غربی عبری عربی و کارگزاری سران فرای اصلاحات علیه ایران شبانه روز شکر خواری و لجن پراکنی میکنند. اینها هنوز به دوستان غربگدای داخلی وصل هستند و جاسوسی و خبرچینی میکنند. حالا خیز گرفته اند بیان باز برای جنگ غنائم
    • ساسان IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      8 3
      چه کنم که یا نفهمی یا منفعتت تو نفهمیه
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    این نامزدها برای رئیس جمهور شدن تبلیغ میکنن
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    1 3
    قاضی زاده متشکریم
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      2 1
      به خاطر دروغ هاش؟؟؟
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      2 1
      به خاطر دروغ هاش؟؟؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 0
    بسمه تعالی کلی گوئی نکنید آنوقت گفته میشودسعارمیدهند نام فسادهارااعلام کنید وطریق مبارزه باآنهارابگوئید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس