کد خبر 1622108
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
سفر قریب‌الوقوع رهبر حزب معارض ترکیه به سوریه

سخنگوی حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه اعلام کرد که رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه تا قبل از پایان ماه جاری در نظر دارد برای بهبود مناسبات دو کشور ترکیه و سوریه به دمشق سفر کند.

به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده است که همسایه شمالی سوریه پس از دو دهه تلاش‌های مذبوحانه واشنگتن برای تبدیل کردن سوریه به زمین سوخته، اینک به سیاست تعامل با نظام قانونی دولت بشار اسد اقبال کند و می‌توان خوشبین بود که سوریه و ترکیه روابط خود را عادی خواهند کرد، حتی اگر راه پرپیچ و خمی در انتظار باشد.

در همین ارتباط، خبرگزاری المیادین بامداد سه شنبه گزارش داد که دنیز یوجل، سخنگوی حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه اعلام کرد که اوزگور اوزال، رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه تا قبل از پایان ماه جاری در نظر دارد با سفر به دمشق از نزدیک برای حل و فصل بحران روابط سیاسی جاری میان ترکیه و سوریه با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

رهبر حزب جمهوری‌خواه ترکیه بر این باور است که دو کشور ترکیه و سوریه باید با اتکای به همدیگر با گفت‌وگوی مستقیم به حل و فصل مشکلات فیمابین خود کمک کنند.

از سوی دیگر، عمر چلیک معاون و سخنگوی حزب عدالت و توسعه طی سخنانی موضع کشورش در حفظ تمامیت ارضی کشور سوریه مورد تاکید قرار داد.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه با اشاره به موضع ثابت این کشور در حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد که حضور ارتش ترکیه در سوریه صرفاً با هدف مبارزه با عناصری است که به دنبال تشکیل «رژیمی تروریستی» در مناطقی از خاک سوریه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اطلس IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    3 0
    کفگیر تورچی به ته دیگ خورده البته با این کار زمینه تجزیه سریع سوریه فراهم میشود چراکه معارضان و آوارگان تحت تاثیر فرهنگ ترکی قرار گرفتند و با ادغام در جامعه سوریه و رسیدن به مناصب مهم حامی و هوادار ترکیه هستند مانند لابی ترکها در ایران
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      0 2
      تجزیه سریع سوریه؟! چرا کلا دوست دارید بقیه مملکت ها تجزیه بشن؟
    • اطلس IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      3 0
      ما دوست نداریم اما فقط نگاهی به سیاستهای ترکیه و میزگرد تلویزیون ترکیه بینداز مردم و مسولانش غرق در توهم هستند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 2
    خاندان اسد در این کشور به اصطلاح جمهوری ۵۵ سال است که در قدرت اند. پدرش کودتا کرد و وفرزندش بشار کشور را ویران کرد . وقتی قدرت بعد از چند سال دست به دست نمی شود و یک باند حاکم باشند نتیجه اش این می شود
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 2
    دولت اسد قانونی که نیست کدوم اتخابات ازاد بین اقوام سوریه انجام شده که اسد انتخاب بشه اونم خود خواندست ریاستش واز مجبوری سر کاره الان،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس