کد خبر 1635005
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
ستارگانی که هیچ تیمی برایشان پول نداد: مسی و رائول!

در جهان فوتبال بازیکنان زیادی بودند که تمامی انتقالاتشان بدون هزینه برای باشگاه جدیدشان بوده اما در این بین باور کردنی نیست که ۴ فوق ستاره جهان فوتبال را در این لیست ببینیم.

به گزارش مشرق، در عصری که هر نقل و انتقالی با میلیون‌ها هزینه همراه می‌شود تا یک بازیکن از تیمی به تیم دیگری برود، باور نکردنی است که متوجه شویم برخی از ستارگان جهان فوتبال در طول دوران بازیگری خود یک بار هم باشگاه‌شان، برای فروششان مبلغی دریافت نکردند!

در این روزها که بازار نقل و انتقالات اروپا با هیاهوی بسیار زیادی دنبال می‌شود، مرور مسیر ماجراجویی این ستارگان بسیار برای ما قابل توجه است و حالا در این شرایط آنها را یک بار باهم مرور خواهیم کرد.

لیونل مسی
بدون شک او به عنوان کسی که به تمامی افتخارات ممکن دوران بازیگری‌اش رسیده و بیشترین افتخار را دارد، از زمانی که ۱۳ سال سن داشت و به بارسلونا آمد تا همین روزهایی که در اینتر میامی بازی می‌کند، هیچوقت مبلغی از تیمی بابت انتقالش دریافت نکرده است. او اگر چه در مدت زیادی بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کرد ولی در جریان جدایی از بارسلونا و پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن نیز او به صورت رایگان این مسیر را طی کرد.

رائول گونزالس
رائول که در مادرید متولد شده و محصول آکادمی رئال مادرید محسوب می‌شود، بدون شک یکی از اساطیر خاص این باشگاه عنوان می‌شود. رائول با به ثمر رساندن ۳۲۳ گل برای رئال در حال حاضر سومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه است و جام‌های زیادی کسب کرد اما با این حال او در شرایطی رئال مادرید را به مقصد شالکه ترک کرد که باشگاه آلمانی حتی ۱ سنت هم برای جذب او به مادریدی‌ها پرداخت نکرد. رائول حتی در زمان پیوستن به السد قطر و نیویورک هم هزینه‌ای برای باشگاهش نداشت تا دومین نام قابل توجه این لیست باشد.

استیو مک‌منمن
یادآوری میزان باشکوه بودن دوران حضور او در دهه نخست قرن بیست و یکم، یک امری است که قطعا موجب می‌شود بسیاری از خوانندگان این مطلب در دل خاطرات گذشته خود محو شوند. او به عنوان دومین بازیکن انگلیسی که به رئال مادرید پیوست و نزدیک به ۱۰ سال در لیورپول بازی می‌کرد، در زمان هر دو انتقالش، باشگاه‌های خواهان او برای به خدمت گرفتنش مبلغی به باشگاهش پرداخت نکردند. البته او در زمان پیوستن به منچسترسیتی هم این اتفاق را تجربه کرد.

جورج بست
قدیمی‌ترین نام این لیست که پیش از تصویب قانون بوسمن در جریان نقل و انتقالات قرار گرفت. او یازده سال در منچستریونایتد بازی کرد و در این مدت، تنها یک بار آن هم در سال ۱۹۷۴ زمانی که این تیم به دسته اول سقوط کرد، تصمیم به جدایی گرفت و به تیمی در آفریقای جنوبی رفت!
با این حال او خیلی زود دوباره به بریتانیا برگشت و در ۵ تیم مختلف از کشورهای اسکاتلند، ایرلند و ولز بازی کرد اما هیچوقت، هیچ باشگاهی برای جذب او مبلغی هزینه نکرد!

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس