.

یک قانونگذار ارشد ترکیه اعلام کرد که روسیه و اوکراین در مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول تقریبا به توافق رسیده بودند اما آمریکا خواهان پایان درگیری نبود.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نعمان کورتولموش، رییس مجلس ملی ترکیه در مورد مذاکرات آتش بس در آن سال تاکید کرد: ما به آخرین نقطه برای دستیابی به صلح (در اوکراین) رسیده بودیم. تنها کاری که باید انجام می‌شد این بود که امضای طرفین را در کاخ دولما باغچه (در استانبول) بگیریم.

کورتولموش در گفتگو با شبکه هابرتورک بیان کرد: اما متاسفانه تعدادی از کشورها نمی‌خواستند جنگ پایان یابد. زیرا ایالات متحده از طریق جنگ در اوکراین، تلاش می‌کرد تا قاره اروپا را یکپارچه کند و روسیه را تحت فشار قرار دهد و آشفتگی‌های منطقه‌ای را برای منافع خود ضروری می‌دانست.

این مقام ترکیه‌ای در ادامه عنوان کرد: اول از همه، نیات سیاسی طرفین مهم است. این مشکل است. روسیه خواسته خود را دارد، کی‌یف نیز باید نیات سیاسی خود را پیش ببرد.

به نوشته اسپوتنیک، در پایان نوامبر ۲۰۲۳ دیوید آراخامیا رییس فراکسیون حزب "پیشکار مردم" (به رهبری ولودیمیر زلنسکی) در منطقه رادای ورخوونا که همچنین یک عضو کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات است، اظهار داشت که اقدامات نظامی در اوکراین می‌توانست در بهار ۲۰۲۲ به پایان برسد.

وی فاش کرد: اما مقامات اوکراین با بی طرفی این کشور موافقت نکردند.

طبق این گزارش، پس از گفتگوها با طرف روسی در استانبول، بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس از کی‌یف خواست که توافقی با روسیه امضا نکند و فقط بجنگد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهر IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    ببینید حالاکرم از خود درخته این یانکی‌ها همیشه میخوان جنگ باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس