هشدار فرمانده ارشد رژیم صهیونیستی به نتانیاهو درباره جنگ غزه

یکی از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی خطاب به نخست‌وزیر و مقامات سیاسی این رژیم هشدار داد که انجام یک عملیات زمینی گسترده در غزه، جان اسرای باقیمانده را در معرض خطر قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق، این فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و سایر مقامات سیاسی این رژیم هشدار داد در صورت وقوع چنین حمله گسترده‌ای در غزه باید مسئولیت جان اسرا را بر عهده بگیرند.

از سوی دیگر، یک مسئول آمریکایی در واکنش به کنفرانس خبری اخیر نتانیاهو و مخالفت او با عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا در گفت‌وگو با روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت تصریح کرد که این اظهارات نتانیاهو هیچ کمکی به پیشبرد مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله اسرا نمی‌کند.

وی در ادامه افزود حتی میانجی‌های مصری و قطری هم توضیح داده‌اند که درک نمی‌کنند چرا نتانیاهو در این کنفرانس خبری این اظهارات را بیان کرده است.

در همین راستا، منابع آگاه به جزئیات مذاکرات گفته‌اند بین آنچه نتانیاهو در کنفرانس خبری خود بیان کرد و نقشه‌هایی که تیم مذاکراتی رژیم صهیونیستی در جریان گفتگوهای اخیر در قاهره و دوحه به میانجی‌ها ارائه داده است، اختلاف وجود دارد.

الون بن دیوید، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که ارتش در جریان عملیات نظامی خود در رفح هیچ تونلی را نیافته که از غزه از طریق محور فیلادلفیا به سمت مصر کشیده شده باشد.

بن دیوید اظهار داشت که ۸۰ درصد سلاح‎های موجود در غزه ساخت این باریکه است و از خارج به این منطقه قاچاق نمی‎شود.

پیشتر اسحاق بریک، سرلشکر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که موضع نتانیاهو در مورد محور فیلادلفیا، به مثابه حکم اعدام برای اسرایصهیونیست و ادامه یک جنگ فرسایشی بی‌پایان است.

اسحاق بریک تاکید کرد که ادامه جنگ خطری وجودی برای رژیم صهیونیستی است نه حماس.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در تلاش برای توجیه سنگ‌اندازی‌های خود در مسیر دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای غزه، مدعی شده بود حماس به کمک مصر از طریق محور فیلادلفیا سلاح وارد می‌کند. او گفت چون حماس به این محور نیاز دارد، از فیلادلفیا خارج نمی‌شود.

پیشتر مصر مخالفت خود را با اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونستی اعلام کرد «چرا که او با درگیر کردن نام مصر تلاش می‌کند تا مانع از دستیابی به توافق آتش‌بس ‌شود و توجه اسرائیلی‌ها را از آن منحرف کند.»

موضوع ماندن و یا نماندن در محور فیلادلفیا به عامل اختلاف میان مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و درحالی که سران نظامی این رژیم ماندن در آن را بیهوده می‌دانند، نتانیاهو و وزرای تندروی او بر ضرورت حفظ حضور نظامی در این محور تاکید دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس