محسن آرمین

محسن آرمین اخیراً در یک مصاحبه برای تشویق گزینه براندازی، یک نمایش "یأس فلسفی" را اجرا کرده است. نمایشی که دانستن پشت پرده آن یک ضرورت است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

خاطره علامه جوادی‌آملی درباره "اثر حبس کردن حیوانات"

توصیه باهنر درباره وزارت خارجه رئیسی/ نمایش یأس فلسفی محسن آرمین!حضرت آیت‌ا... جوادی آملی، مفسّر برجسته قرآن کریم و از مراجع عظام تقلید، در ویدئویی که اخیراً از ایشان در شبکه‌های اجتماعی نشر یافت، به ملاقاتشان با مرحوم حاج‌آقا رحیم ارباب از فقها و مجتهدین بزرگ شیعه و ذکر خاطره‌ای از این دیدار اشاره کردند.

ایشان در این ویدئو می‌گویند:

"من که رفتم در اصفهان به زیارت مرحوم آقای حاج‌آقا رحیم ارباب. ما هرگز یک حرف عادی از ایشان نشنیدیم...

گفته بود در همین مدرسه صدر بالاخره قبلا وسیله بهداشت و اینها کم و در اتاق‌ها موش بود.

گفت یک موشی در این حجره‌ها بود... یکی از همین آقایان مدرسین و استادانی که در مدرسه صدر بودند؛ این موش مزاحم بود. همینطور که می‌رفت ایشان یک ظرفی روی این موش گذاشت تا گربه‌ای که می‌آید (او را بخورد!)

همین که گربه آمد؛ -آن آقا- ظرف را برداشتند و گربه موش را گرفت.

مرحوم حاج‌آقا رحیم ارباب –به نقل از آن استاد- می‌گفت که تا مدت‌ها –بواسطه این کار- توفیق نماز شب از من گرفته شد."

*شیعه و اسلام ناب، سختگیرانه‌ترین قوانین را نسبت به رعایت حقوق حیوانات (اعم از هر حیوانی!) اعمال کرده‌اند.

دقت شود آنچه که از زبان علامه جوادی‌آملی خواندیم مربوط به دفع یک حشره موذی و کثیف البته به شیوه‌ای ظالمانه بوده است و اینکه این ظلم چطور توانست موجب سلب عبادت و توقف در مراتب عرفانی شود.

چه رسد به حیوانات دیگری که لزوما موذی نیستند و حتی فوائدی هم دارند (مثل سگ و گربه و پرنده) ولی برخی انسان‌ها با حبس کردن این موجودات زبان‌بسته، با عقیم کردن آنها، با انتظار رفتارهایی غیر از طبیعت اصلی این حیوانات، با در قفس کردن آنها و... به حقوق آنان تعدی می‌کنند و در این قضیه ضمن ظلم به این حیوانات، موجب ظلم به خود در دنیا و آخرت نیز می‌شوند.

ضمن اینکه باید دانست همدم شدن با حیوانات و مقولاتی مثل سگ‌بازی و گربه‌بازی و... جدای از اینکه برای زیست فردی و اجتماعی انسان خطراتی دارد و گاها تعدی به حقوق سایر شهروندان است؛ منطقا نیز رفتارهایی پسندیده و منطبق با فطرت نیستند و موجب افول از انسانیت می‌شوند.

***

ریشه اینهمه عناد با نظام اسلامی در کجاست؟

نمایش یأس فلسفی محسن آرمین برای تشویق براندازی

توصیه باهنر درباره وزارت خارجه رئیسی/ نمایش یأس فلسفی محسن آرمین!

محسن آرمین، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی در یک مصاحبه، اظهارات عجیبی را پیرامون امروز و اکنون سیاست ایرانی مطرح کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین او گفته است: عرصه سیاست عرصه رقابت میان گفتمان‌های سیاسی است نه رقابت احزاب سیاسی. گفتمان‌ها هستند که با هم رقابت می‌کنند. مادام که یک گفتمان قادر به پاسخ گویی به مبرم‌ترین نیازهای جامعه باشد و در حل مشکلات و رفع موانع کارآمد و راهگشا باشد، به حیات خود ادامه می‌دهد...حال اگر گفتمان رقیبی پا به عرصه بگذارد و به نیازهای اساسی‌تر و مبنایی‌تر بپردازد و در راهگشایی و ارائه طریق، توانمندتر و کارآمدتر عمل کند خواه‌ناخواه گفتمان اول را از میدان به درخواهد کرد و طرفداران بیشتری جذب خواهد کرد. در حال حاضر من گفتمان رقیبی و آلترناتیوی که دارای چنین توانمندی و کارآمدی باشد برای اصلاحات نمی‌شناسم!

او در عین حال تصریح می‌کند: البته گفتمان اصلاح طلبی به تعریفی که تاکنون محور فعالیت اصلاح طلبان بوده است نیز نشان داده که توان حل مشکلات را ندارد و نمی‌تواند پاسخگوی نیازها و ضرورت‌های این مرحله از مبارزات سیاسی اجتماعی ملت ایران باشد. بنابراین این گفتمان باید مورد تجدید نظر و بازنگری قرار گیرد و متناسب با نیازها، این مرحله از تحولات اجتماعی و سیاسی کشور به روز شود.

آرمین در عین حال با بیان اینکه راه حل کارآمدتری برای حل مشکلات جامعه نسبت به صندوق رأی نمی‌شناسم، گفته است: جامعه دیگر از انتخابات غیر رقابتی که در آن عرصه رقابت کاملاً مهندسی شده باشد استقبال نمی‌کند!

این فعال چپ در بخش دیگری از اظهارات خود نیز تأکید می‌کند: راه حل جایگزین یعنی تعیین تکلیف مشکلات کشور و جامعه در کف خیابان. فکر می‌کنم اول بپذیریم که کف خیابان راه حل نیست بلکه معضلات و مشکلات را پیچیده‌تر، آزادی‌ها را محدودتر می‌کند و هزینه‌هایی فراتر از ظرفیت‌های جامعه به جامعه تحمیل می‌کند، بعد می‌توان در باره بازسازی و تجدید نظر گفتمان اصلاحی به بحث و تأمل نشست.

آرمین در ترجیع‌بند اظهاراتش همچنین گفته است: در واقع جامعه نسبت به کارآمدی نظام در حل مشکلات بی اعتماد و از تحقق آینده بهتر ناامید شده است. به عبارت بهتر شکاف بی اعتمادی میان جامعه و نظام عمیق‌تر شده است![1]

*سیاست یک امر پیچیده و سخت است که شناخت سره از ناسره در آن کار بصیرت نافذ است. از همین روست که شاید با خوانش ابتدایی از اظهارات آرمین، نکته چندانی فهم نشود و با نور انداختن به زوایای پنهان اظهارات اوست که حقایق تلخ نمایان می‌شود!

دقت شود که آرمین در صحبت‌های مغشوش خود همه دستاویزهای سپهر سیاست برای بهبود اوضاع را در ظاهر امر از حیّز انتفاع خارج می‌کند.

او اصلاح‌طلبی را فاقد توان لازم برای حل مشکلات معرفی می‌کند، سپس از این می‌گوید که در جهت حل مشکلات، رقیبی هم برای اصلاح‌طلبی نمی‌شناسد، در ادامه از راهکار صندوق رأی می‌گوید اما همزمان از استقبال نداشتن جامعه نسبت به انتخابات حرف می‌زند و در بحث انتخاب آخر یعنی فتنه و اعتراض خیابانی هم می‌گوید خب! این راه خوبی نیست...

به سخن دیگر اینکه آقای آرمین تقلا کرده یک تناقض فلسفی را در استتار کلمات بپوشاند و ادعا کند که می‌شود همزمان هم روز باشد و هم شب!

اما این ممکن نیست.

و منطق می‌گوید وقتی چنین چیزی ممکن نباشد، یکی از دو امر استیلا خواهد داشت. یا اصلاح یا حرکت خیابانی!

در صحبت‌های آرمین نیز بر اساس سابقه فتنه‌گری آقایان و طبق آنچه که مثلا سعید حجاریان اخیراً مبنی بر "مرگ اصلاحات صندوق‌محور" اظهار کرد؛ باید این نکته بدیهی را فهمید که آرمین با ایما و اشاره و علیرغم مذمت ظاهری اما در حال تشویق جامعه و مخاطبان خود به سمت اعتراض است و آدرس کف خیابان را با ایما و اشاره نشان می‌دهد.

این دریافت تحلیلی هنگامی تقویت میشود که بدانیم این فرد در اظهارات ترجیع‌بند خود مبنی بر اینکه "جامعه نسبت به کارآمدی نظام در حل مشکلات بی اعتماد شده است"! در حال کشیدن آخرین ضامن برای انفجار اعتراضات خیابانی است.

زیرا در کتب علوم سیاسی به وضوح آمده است که:

"پایه حیثیت و اعتبار نظام سیاسی در توانایی و کارآیی‌اش در حل دشواری‌ها و خواست‌های مردم جامعه است. اگر نظام سیاسی کارآیی نداشته باشد و در پاسخ خواست‌های شهروندان ناتوان گردد، پشتیبانی مردم نیز از نظام سیاسی کم یا ناپدید می‌شود و بی‌حمایت مردم از حاکمیت، پایه‌های مشروعیتش لرزان شده و اندیشه مشروعیت تازه‌ای پدیدار می‌شود."(مبانی علم سیاست _ سیدداود آقایی)

اکنون واضح‌تر شد که آقای آرمین و دوستان ایشان ضمن تقلا برای از دسترس خارج کردن بزرگترین راهکار حل مشکلات مردم یعنی "صندوق رأی" و ناامیدسازی افکار عمومی؛ طرح بی‌حیثیت‌سازی نظام را نیز با هدف گرفتن توانمندی نظام برای حل مشکلات در دستور کار دارند و فی‌النهایه به چیزی به نام "امکانات مشروعیت تازه" یا همان براندازی می‌اندیشند!

اگرچه آقایان برای فرار از برخوردهای امنیتی، در ظاهر امر، چنین چیزی را تقبیح می‌کنند ولی با دست و ایما و اشاره آدرس همان را می‌دهند.

ریشه و علت این‌همه عناد آرمین و امثال آرمین با نظام اسلامی و کارآمدی‌ها و مثبتات آن البته بر ما پوشیده است...

***

توصیه باهنر درباره وزارت خارجه رئیسی

توصیه باهنر درباره وزارت خارجه رئیسی/ نمایش یأس فلسفی محسن آرمین!

محمدرضا باهنر، فعال اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران درباره رئیس‌جمهور منتخب گفته است:

"یکی از پیشنهادات من به آقای رئیسی این است. بالأخره یکی از مسئولین سیاسی ما سفرای ما در کشورهای خارجی هستند. اعتقاد من این است که 10 تا 15 کشور در دنیا داریم که نیاز هست سفیر سیاسی باشد. ارتباط ما با 190 کشور دیگر باید اقتصادی باشد. یعنی سفیری که می خواهد در کشوری مستقر شود زمان تحویل کارنامه باید بگوید روز اولی که رفته معاملات ما با آن کشور چند میلیون یورو بوده و روز آخری که دارد می آید چند میلیون یورو شده است. اتفاقا بیشترین نقش سفرا این است که باید ارتباطات اقتصادی را بالا ببرند.

متأسفانه من در بعضی از کشورها دیده‌ام آقای سفیر هیچ کاری برای خودش قائل نیست؛ فقط سالی دو مرتبه با وزیر خارجه آن کشور ملاقات کند و در آن ملاقات بگویند تو خوبی، من خوبم و بیایید با هم خوب باشیم. وزیر خارجه ما باید یک معاون اقتصادی قدرتمند بگذارد و به سفرایی هم که نصب می‌کند و می‌فرستد بگوید که شاخص من برای موفقیت تو «میزان رشد ارتباطات اقتصادی» است."[2]

*این پیشنهاد راهبری و معقول در صورت توجه رئیس‌جمهور منتخب می‌تواند فصل جدیدی را در سیاست خارجی ایران و خاصّه در بحث نصب سفرای ایران رقم بزند.

فصل جدیدی که البته نتایج ملموس آن در اقتصاد کشور و زندگی مردم نیز احساس خواهد شد.

***

1_ https://etemadonline.com/content/505218

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1517434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    38 20
    یکی از مناسب ترین و بهترین گزینه ها برای تصدی وزارت امورخارجه در دولت آقای رئیسی، آقای حسین امیر عبداللّهیان است! امیدوارم حداقل این مطلب به محضر آقای رئیسی برسد!
    • محسن IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      19 4
      آفرین
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      9 6
      عالی. البته اگر پایداران بگذارند
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 3
      هیچکس شایسته تر از علی باقری کنی نیست.
    • اصلاح رویه ها مهمتر از انتخاب فرد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      6 1
      مهمتر از انتخاب فرد، آسیب شناسی ریشه های بحران فاجعه بار کنونی در وزارت خارجه است! طی سالیان گذشته فقط و فقط باندبازی و رفیق بازی حاکم بوده و بسیاری از دیپلماتهای متخصص، کارآزموده و انقلابی بایکوت و در حاشیه بوده اند... هر فردی وزیر شود ولی رویه ها اصلاح نشه و همچنان رفیق بازی و توصیه ها ملاک تعیین سفرا و مدیران ارشد و میانی باقی بماند، اوضاع روز بروز بدتر و افتضاح تر خواهد شد! و تا وزارت خارجه به سامان نرسه و تعاملات دوجانبه و بین المللی کشور را از اساس متحول نکنه، نه اقتصاد کشور سامان خواهد گرفت، نه نرخ ارز و تورم و معیشت مردم و نه هیچکدام از سایر بخش های توسعه ....
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      1 2
      حرف نداره ایشون..
  • سید IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    27 2
    این دار و دسته آرمین و مجلسی و بیگدلی و ظریف و عراقچی و تخت روانچی و اسدی و خرازی از دوره خاتمی توانستند در وزارت امور خارجه ما نفوذ کنند!
  • GB ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    38 3
    آقای باهنر زمان آقای روحانی که چک سفید امضای مجلس جهت برجام را تقدیم کردند چرا مطالبه گری نمی کردند، ایم پیشنهاد هم عالم و آدم در مورد آن صحبت کردند چیز جدیدی نیست !! که یک پیشنهاد راهبردی اسم بردید
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    27 2
    آقای باهنر یار غار علی لاریجانیها نه شما نظر بده و نه به شما ربط داره که چه کسی وزیر خارجه بشه و چکار کنه دیگه بسه دوره شماها تموم شده برید خونتون واستراحت کنید
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      3 4
      در مقابل مشورت شکلک در نمی یارن
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    20 0
    جناب این توصیه را هم هشت سال پیش می شد کرد
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      8 0
      دقیقا، انگار کسی از آقای رئیسی مظلومتر پیدا نمیکند. هرکسی جرات میکند پیشنهاد و توصیه کند. ولی هشت سال لال بودند.
    • محمد IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 3
      گوش شنوا نبود
    • AT ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      گوش شنوا نبود زبانها هم لال بود انتقادی چیزی از ناشنوایی دولت روحانی بکنند؟
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 1
    اقای محسن ارمین از عناصر کلیدی سازمان مجاهدین انقلاب و از نزدیکترین افراد به اقای مهندس بهزاد نبوی است . بهزاد گاه از ارمین بعنوان فیلسوف و ایدوئولوگ سازمان یاد میکرد . ارمین شیفته مرحوم اقای منتظری بود . وی از بازجوهای ویژه در اوایل پیروزی انقلاب بود . ایشان با گرایشات تندروانه چپی از ستون نویسهای روزنامه اطلاعات سلسه مطالبی را تحت عنوان " خان گزیده ها " مینوشت . مدتی توسط دولت اقای خاتمی به یکی از کشورهای عربی بعنوان رایزن فرهنگی رفت . در جریان تشکیل حلقه کیان و بازخوانی و تغییر ایدوئولوژی و استحاله و پیوستن به اردوگاه لیبرالیسم همراه با اقایان عماد باقی و اکبر گنجی و مصطفی تاجزاده و هاشم اقا جری به این حلقه پیوست و تحت هدایت و فرماندهی و تعلیم آقایان دکتر سروش و دکتر حجاریان قرار گرفت . در جریان فتنه های سیاسی ده های گذشته شرکت پر رنگ و فعال داشت .
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 13
    متاسفانه برخی افراد مهربانی با حیوانات را در تضاد با آموزه های دین می بینند.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      7 1
      الان ترند شما شده سگ بازی در پارکها .....
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      6 0
      تاسف روبایدبه حال کسانی خوردکه آگاهی ازدین ندارن،آگاهی ازچگونگی مهربان بودن باحیوانات روندارن،آگاهی ازاین ندارن که حیوانات هم مثل انسان آزادآفریده شدن.آگاهی ندارن که اختلاط زندگی باحیوان به معنی حیوان دوستی نیست.هم انسان آزاریه هم حیوان آزاری،آگاهی ندارن که سگ نبایدقلاده ای دردست انسان داشته باشه،بایدمیان گله اش باشه...
    • عجب. IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      5 0
      یعنی شمایی که حیوانات را در خانه زندان می کنید خیلی با حیوانات مهربانید ؟ نه داداش ،مهربانی با حیوانات ،یعنی حیوانات زندگی طبیعی در فضای خودشان را داشته باشند وبه حریم انها تجاوز نشود. اسیر کردن حیوانات در آپارتمان وعقیم کردن حیوانات فکر نگنم اسمش مهربانی با حیوانات باشه .افتاد ؟
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 0
      این داستان با مبانی دینی ما سازگار نیست زیرا از بین بردن حیوانات موذی به خصوص موش هیچ گناهی ندارد تا از بین رفتن یک موش توسط یک طلبه سبب شود نتونه نماز شب بخونه آخه این چه داستانیه که تعریف میکنید پس این همه موش توسط شهرداری تهران از بین رفت گناه کبیره بود؟؟؟
  • علی خوش روان IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 17
    نظر جناب باهنر کاملا درست وبرای رفع مشکلات اقتصادی کار ساز است
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 4
    اگه در مورد حيوانات سختگيرانه اس پس چرا هيچ کس از خصوصا مسئولين اين موضوع رو رعايت نميکنه؟؟؟؟؟؟؟ به نظرم بايد يه قانون مدون در اين رابطه نوشته بشه و گام عملي برداشته بشه نه فقط حرف.
  • FR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    20 0
    آقای باهنر، خدا وکیلی پرونده خودتان در این ۴۰ سال سابق چه بوده است ؟
    • خوشروان IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 7
      بدون نام از كشور فرانسه ! به تو چه مربوطه سئوال ميكنى؟ اقاى مهندس باهنر سوابق برجسته زياد دارند حالا يك مورد هم با بابك زنجانى كارش گره خورده بود كه رفع سوء تفاهم شد
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      7 0
      هيچي صبح به صبح بره مجلس از همكاران بپرسه من خوبم تو خوبي نهار بخوره چاي بخوره برگرده خونه!!!تا جاييكه خودش خسته شد و الان دو دوره است كه اصلا كانديد نشده!!!!!
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 0
      سوء تفاهم بود ؟ رفع شد ؟ خدا را شكر اقلا خبرش را به بابك زنجانى بدهيد
    • همت نيا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 0
      آقاى محمد رضا باهنر پاك پاك پاك پاك پاك است. ترديدى نداشته باشيد هركسى هر حرفى در باره اش ميزند دروغ است بلا نصبت شما " ماست" ميخورد. اليته ماست پاستوريزه پاك
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 6
    آقای باهنر همین الان هم روال همین است. تمام تلاشها برای افزایش مبادلات است منتها یک حکمرانی استثنائی در کشور داریم که هیچ کشوری سر در نمی آورد. همین الان برق و گاز از ترکمنستان می خریم پولش را نمی دهیم در بدترین وضعیت قطع می کند. به فلان کشور گاز و برق صادر می کنیم سر به زنگاه قطع می کنیم چون نیاز داریم اعتراض نشود. پس سفارش بکن اول از همه یک کشور مانند 200 کشور دنیا باشیم نه دو تا استثناء.
    • محمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 0
      در قراردادهای معاملاتی بین کشورها بندهایی هست که وقتی کشوری نیاز به برق یا گاز را دارد اول نیازداخل تأمین میشود
  • باقری IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    8 0
    سلام جمله ای که آقای باهنر گفتند، یکی از استادان ما در سال 1369 عنوان نمود که برای تعیین و انتخاب وزیر بایستی توانایی فرد در شروع مشخص شود. مثلا وزیر صنعت تعهد دهد که پس از 4سال رشدصادرات کشور را به اندازه تعیین شده ارتقاء دهد.متاسفانه کمی دیر شده و باز امید هست، بشرطی که راست و حسینی وزیر انتصاب شود.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 1
      چه کشف بزرگی - یک چیز طبیعی و روتین است مگر این که هوش فرد اشکال داشته باشد - استاد شما چقدر زحمت کشیده و شماهم چقدر دانشجوی باهوشی بوده اید که کشف به این بزرگی را ثبط و ضبط کرده اید!!!!!!!!!!!!!!!
  • MD ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    5 0
    حالا مثل اینکه چه کار بزرگی انجام داده یه پیشنهاد تکراری دادی بعضی بفکر لیدری هستند اما چیزی تو چنته ندارند و قدیمی شدند
  • محمدایوب IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    10 0
    جناب باهنر و دیگر اصولگرایان واصلاح طلبان که تا کنون در راس کار بودند. واکنون تمامشان عقل کل شده اند وبه رییسی. پیشنهاد وراهنمایی وتوصیه می کنند. در این 8سال کجا بودید روحانی. تمام کارها را تعطیل ورها وبا عراقچی وظریف پشت در خانه کدخدا کاسه گدایی دستش گرفته بود والتماس میکرد ما آب خوردن نداریم مانان نداریم. به من بیچاره رحم کن اگربه من رحم نمی کنی به این ظریف لطیف که ارادت عجیبی به شما دارد مثل فرزند شماست ببین مثل بلبل لال انگلیسی صحبت میکنه. سربازیشم درامریکا گذرونده. رفیق گرمابه وگلستان کری هست رحم کن شیخ مرحوم به امید من از دنیا رفت دراون دنیا ناامیدش نکن. حالا همه عقل کل شدن نکبت ها
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 0
    اقای محسن ارمین از اعضای برجسته سازمان منحله مجاهدین انقلاب از جمله تربیت شدگان و اموزش دیدگان عناصرپیچیده و مرموزی مثل بهزاد نبوی و عبدالکریم سروش و سعید حجاریان است . این افراد با اسلام سیاسی و اموزه های امام خمینی ره و مبانی اعتقادی و فقهی و فلسفی نظام اسلامی و حکومت دینی تعارض و عناد حد اکثری دارند و در جلسات حلقه کیان به نقد و تخطئه اندیشه های امام و مبانی انقلاب پرداختند و شبیه مجاهدین خلق در دهه 50 تغییر ایدوئولوژی داده و به نظریه پردازی اسلام لیبرالیستی روی اوردند . تئوری های مختلف براندازی نرم نظام اسلامی با الگو گیری از نظریات و اموزه های علوم اجتماعی و امنیتی و سیاسی مراکز پژوهشی و مطالعاتی امریکایی در همین جلسات حلقه کیان شکل گرفت که به فتنه های سیاسی و اشوبهای اجتماعی منجر شد . بخشی مهم از طرح ها و تصمیم سازی های مهم فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی دولتهای مرحوم اقای رفسنجانی و سید محمد خاتمی و روحانی بوسیله همین عناصر استحاله شده و به اردوگاه غرب پیوسته ساماندهی و ارائه شد . و نظام اسلامی را در سی سال گذشته با چالش و مانع و مزاحمت خود مواجه کرد .
  • اقبال مهدوی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    19 1
    جناب باهنر خواهشا تو کار ایشون دخالت نکن برو یه جا بشین برای خودت کمی به فکر آخرت باش بلاخره همه می میرند به گذشته ات به اشکالاتت و... بس است هرچه کارآمد یا ناکارآمد بودید
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 0
      بفرمائید برخی دیگر را هم با خودش ببرد!
    • احمنى نژاد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      كمى هم به فكر دیگران هم باشد
    • احمنى نژاد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      كمى هم به فكر باشد
  • از شهرستان سراب IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    5 0
    سالها قبل در قفس فنچ و مرغ عشق و سهره و قناری نگه میداشتم یک خواب در رویای صادقه دیدم در یک دهلیز باریک منزل حبس شدم و به بنده الهام شد تا ابد در انجا محبوس خواهم شد و الهام شد که بواسطه زندانی کردن پرندگان در قفس این اتفاق برای بنده خواهد افتاد بسیار وحشت کرده بودم حس محبوس شدن در جای تنگ و وحشت ناشی ازون موجب شد فریاد بزنم و خداوند رو به مدد بگیرم که بیدار شدم پرندگان را رها کردم و از اون زمان سالی چند پرنده مانند سهره که در طبیعت بخوبی زندگی میکنند یا تولقو خریداری میکنم و ازاد میکنم لازم به ذکره اون زمانها که پرنده در قفس نگه داری میکردم گره های بسیار زیادی و مشکلات زیادی در زندگی گریبانگیرم بود که منشا ان مشکلات را درک نمیکردم
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    6 0
    برید ببینید چطوری مرغ تخم مرغی حبس میشه چقدر جوجه روزانه معدوم میشه چطوری به حیوانات ظلم میشه
  • FR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    درمورد صحبت های ازمین که باید به دوران مشروطیت و قبل از آن باز گردیم تا متوجه شویم گفتمان وی چیز جدیدی نیست و علت و هدفش مشخص است در مورد آقای باهنر هم معلوم نیست ایشان چرا این نظر مثبت و مفید خود را به آقای روحانی و لاریجانی و ظریف منتقل نکردند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    حالا دیگه همه زبان دراوردن و به ریس جمهور عزیز آقای رئیسی توصیه می کنند وووووو یکی نیست به این افراد بگه چرا این توصیه های نابتان را به آقای روحانی وزاریش نگفتید به قول معروف گر اگر طبیب بودی سر خود را مداوا می کردید استادان فن بیان
  • مصطفی جمالی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    اگر چه باید دیپلماسی فعال در تمام عرصه های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی داشت اما این ادبیات کاملا مادی آقای باهنر که همه چیز را یورو می بیند با روح صدور انقلاب جهانی ایران سازگاری ندارد و در اقتصاد هم نگاهی به تحقق اقتصاد مقاومتی ندارد مشکل ما بودن این نگاه در بین انقلابی ها می باشد
  • DE ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 1
    فعلا باید سکوت کرد تا ببینیم جنگها به چه دعوایی ختم می شود!!!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 3
    مشرق نیوز کارت اشتباه است . چرا می گردی و عکسهای بد شخصیتهای مورد احترام را پخش می کنی ؟ اقای باهنر مورد احترام مردم هستند . لطفا احترام بزرگان را نگه دارید .
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    آقای باهنر یار غار علی لاریجانیها نه شما نظر بده و نه به شما ربط داره که چه کسی وزیر خارجه بشه و چکار کنه دیگه بسه دوره شماها تموم شده برید خونتون واستراحت کنید / جواب / دود از کنده بلد می شود . بزرگان دین و سیاست سرمایه جامعه هستند .قدر نشناس نباش.
  • DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    این پیشنهاد اقای باهنر تابحال چند باربیان شده. اقای باهنر بهتر نیست هدف رو " تولید ثروت ملی" بذاریم؟ لازمه سفرا ایرانی ماموریت خودرو بعنوان ستاد پیشبرد عملیات صنعتی - تجاری تلقی کنند با اهداف روشن میشه " ثروت ملی" تولید کرد. ایا وزارت امورخارجه اصلا به نقش "ثروت افرینی " قائل هست؟ متاسفانه از زمان بنی صدرخائن دراین مورداصلا کاری انجام نشد.
  • محقق IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    سلام. ضمن تشکر ولی فکر کردم پیشنهاد جدیدی قرار است داده شود. اینکه می گوییم دیپلماسی اقتصادی منظور همین است که شما گفتید. ولی این چیزی که جسارتا گفتید باز هم کافی نیست.
  • ابن الرضا IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    از پیشنهاد جناب باهنر تشکر می کنم وبه سفیر ورابط آینده ایران وآلمان توصیه دارم به آلمانی ها یاد آورشوید این قدر بی وفا ونمک نشناس نباشید.ایران به واسطه حمایت از المان درجنگ اول اشغال شد
  • نصرالدین IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 0
    یک سفیر اگاه و سیاستمدار ضمن بر قراری ارتباط صحیح با کشور ی که در انجا کار میکند زمینه را برای ارتباط صحیح دو کشور هم در کلیه زمینه ها بخصوص تجارت هم باز میکنه وسفیر صرف اقتصادی معنی پیدا نمیکند.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    باهنر پول کرسنت چی شد؟
    • بدون نام در پاسخ به بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 0
      از بابك زنجانى بايد پرسيد
    • مويى IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 0
      چرا بابك زنجانى ؟ او كه در زندان است
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    اقای ... باز از پای ... پیام دادی ؟؟؟
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    اون چنگیزخان مغول و اون اسکندر مقدونی نتونستن به اندازه شما این مملکت نابود کنند
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 1
    بااینکه از آقای باهنر چندان دل خوشی نداریم ولی این پیشنهادشون عالی و درسته
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 0
      .... باعث اراجیف گفتن ایشونه
  • واو IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    ممنون
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    باز این پیدایش شد.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    فقط مانده بودایشان نظر بدهد .
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 0
    اقای : زاکانی تو چرا دهانت و چشمهایت را روی رشوه بگیران کرسنت بسته ای ؟؟؟
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    باز اینپیدایش شد .
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    چرا ... باهنر توی سایت می گذارید ؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    باهنر خوب نیست
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 0
    اراجیف یک ادم.... چه ارزشی دارد .
  • ...کرسنت IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 0
    باز این ... امد !!!!!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    یک لحظه خودتان مقایسه کنید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس