کد خبر 1608808
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
ماجرای نامه واکسن HPV به دفتر رهبری/ادعاهایی که عالمانه نبود

رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، درباره نامه ای با موضوع واکسن HPV که به دفتر رهبری ارسال شده بود و فرهنگستان نیز پاسخی ارسال کرده است، توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، سیدعلیرضا مرندی، گفت: چندی قبل نامه‌ای از دفتر رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع می‌شود که پیرامون واکسن HPV بود و این شورا نامه را به فرهنگستان علوم پزشکی ارجاع داد تا پاسخ بدهیم.

وی در ارتباط با محتوای نامه ارسالی به دفتر رهبری، اظهار داشت: متن نامه، کارکرد واکسن HPV را زیر سوال برده بود و غیر عادی بود.

مرندی با عنوان این مطلب که نویسنده نامه از جامعه پزشکی است، تاکید کرد: مواضع نویسنده نامه در دو سه سال اخیر با آنچه در گذشته شاهد بودیم، تا حدودی تغییر کرده و از همین رو، نکاتی را پیرامون واکسن HPV مطرح کرده است که انتظار نمی‌رفت.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، با تاکید بر تحلیل‌های کارشناسی در وزارت بهداشت برای تصمیم گیری در چنین موضوعاتی، تصریح کرد: ما نباید خود را در موضوعاتی که اشراف نداریم، صاحب نظر بدانیم و بهتر است اجازه بدهیم متخصصین امر نظر بدهند.

مرندی افزود: شائبه‌هایی در نامه مطرح شده بود که غیرعادی به نظر می‌رسد و از سوی دیگر، ماجرای واکسن HPV هم سیاسی شده است.

وی گفت: آنچه فرهنگستان علوم پزشکی در پاسخ نامه به دفتر رهبری ارسال کرده است، این بود که نامه مورد اشاره عالمانه نبوده و وزارت بهداشت باید تصمیم بگیرد.

مرندی در پاسخ به این سوال که چه موضوعاتی در نامه به دفتر رهبری مطرح شده بود که شائبه دار بوده است، افزود: همین قدر می‌توانم بگویم، نکاتی که عنوان شده بود، بعد علمی نداشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    57 2
    بخش وفادار پای کار نطام را با لاریجانی تاخت میزنید که نهایتا یا لابییست بیشتر نیست ....
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      5 21
      بخش وفادار می‌دونه چه کار بکنه و لازم نیست تو زر منافقانه بزنی گوگولی و حماقتت را ثابت بکنی
    • عبدالله مومن IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      34 3
      جناب مرندی. مردم بیگانه نیستند که شما دوست نداری. مردم بدانند که مشکل واکسن hpv چیست که حتی اجازه نمی دهید اصل مطلب را بدانند. پس اگر راست می گویید واقعیت را بگویید تا همه آن را بدانند !!!
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    32 2
    جناب دکتر مرندی امیدوارم این حرف هایتان هم مثل اون عملکرد اشتباهتون در کنترل جمعیت (تحدید نسل) زمان هاشمی نباشه!
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      5 24
      اصلا فرض کنیم مسئله کنترل جمعیت که میگی درست باشه فقط یک سوال، چه کسی جلوی مردم را به زور گرفت که بچه دار نشوند؟! حرفی بزن بگنجه و نگیم حرف مفت معده ای میزنی! همان‌قدر که الان طرح های تشویقی فرزند اوری بتواند تعداد زاد و ولد را به ۳ یا ۴تا و بیشتر برساند طرح کنترل جمعیت هم توانست تولد فرزند را به ۱ یا ۲برسانه.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      12 0
      علاوه بر نقش مخربش در وزرارت بهداشت رفسنجانی 18سال در امریکا بود چرا بیکباره مصادف با کرونا وارد ایران شد و هنوز هم خارج نشده است؟! نقش او در امضای پیمان پاندمی و باحتمال زیاد کرونایی دیگر(آنفلونزای پرندذگان) در ایران چیست؟ چرا مسئولان اطلاعات و امنیتی کشور باو شک نمی کنند؟!
    • BE ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      12 0
      اول از همه، ۹:۵۲ شما باید مطالعه کنید که در آن زمان در روستاهای سراسر کشور چه انجام شد. دوم، این HPV راه دیگری برای انجام کارهایی است که در گذشته انجام می دادند - خیانت ناباروری ... سقط جنین. سومین قراردادی را که در شرم الشيخ امضا کردیم بخوانید - داستان باورنکردنی لطفا بخوانید و بعد چیزی بگویید ... این دکتر یک ابله است یا خود فروش ....
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      1 22
      کنترل جمعیت در آن مقطع زمانی کار بسیار بسیار درستی بود ، اما از سال ۷۵ به بعد باید این شیوه را تغییر می دادن که رو به رشد منفی نرویم
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    3 4
    نزددیک انتخابات افشا گری و آزادنمایی شروع و زیاد میشه بعدش سرکوب و خفقان
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    2 3
    نزددیک انتخابات افشا گری و آزادنمایی شروع و زیاد میشه بعدش سرکوب و خفقان
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    17 1
    تو قیامت چه میخوای بکنی
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    13 4
    من به مرندی مشکوک هستم. در دوره ایشان کاهش جمعیت رقم خورد
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    1 0
    این واکسن ها مخصوص جوامعی هست که نصف مردم زیگیل و تبخال تناسلی دارند. در ایران میتواند اختیاری باشد چون واکسن ها عوارض هم دارند.
  • آرمان IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    8 3
    حضرت آقا چند بار به اشتباه بودن "کنترل جمعیت" تصریح فرموده‌اند اما آقای مرندی آن را افتخار خود می‌داند. متأسفانه شاگرد اول سازمان بهداشت جهانی در ایران (آقای مرندی)، پاسخگوی نسل از دست‌رفته ایران نیست.
  • محمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    25 2
    یه بنده خدا [از خود جامعه پزشکی] خواسته در مورد کارکرد و عوارض واکسنHPV به رهبری هشدار بده که طبق معمول با واکنش نماینده تام الاختیار [شما بخوان غلام حلقه بگوش] سازمان بهداشت جهانی، آقای مرندی [باعث و بانی کاهش جمعیت] مواجه شده است.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    14 1
    متاسفانه اطلاع رسانی دقیقی در خصوص ضرورت استفاده از واکسن HPV انجام نشده . چون ما عادت داریم با پوشاندن یک مسئله اون رو تبدیل به معضل کنیم . واقعیت اینه به دلیل فضای لجام گسیخته فرهنگی و اخلاقی که ناشی از بی توجهی به هشدارهای حضرت آقاست ، رفتارهای پر خطر جنسی خصوصا قبل از ازدواج بین جوانان ما رواج پیدا کرده و هر آن ممکنه یک نفر که ناقل بیماری های خطرناک ناشی از این رفتارهاست ، پشت در خونه هر کدوم از ما به عنوان خواستگار دخترمون پیداش بشه . خب آیا اینی که بچه نازنین دسته گلمون رو بی دفاع بین این جماعت رها کنیم عقلائیه؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    13 1
    عقیده راسخ بنده : مرندی و همه پزشکان ایران چه عامدانه و چه جاهلانه بدلیل استفاده از طب یهود قاتل نفر به نفر ایرانی ها بوده اند و باید محاکمه بشوند بخصو ص نمکی و عین الهی و روسای سازمان غذا و دارو شک نکنید هرکس در بیمارستان مرده است شهید بحساب میآید چون با طب یهود و زهر دشمن کشته شده است والسلام
    • BE ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      1 0
      قربون دهنت -- این طب راکفلر کثیف است که یک صد و خوردهی سال تدرس میشه و اجرا میشه !!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    6 0
    پاسخگویی مرندی ، شبیه هاشمی رفسنجانی ست ، مردم را لایق پاسخ شفاف دادن نمی داند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس