1

اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند که یکی از دلایل اقبال به پزشکیان پرهیز از رادیکالیسم اصلاحات و تولید تنش با ارکان نظام می‌باشد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۷ تیر، پیام رهبر انقلاب در پی حضور گرم و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم اعلام رسمی نتایج انتخابات و پیروزی مسعود پزشکیان، جمهوریت اهرم قدرت ایران، واکنش سریع بازار به پیروزی پزشکیان، دیدار رییس‌جمهور منتخب با رهبر انقلاب در صفحات نخست روزنامه‌های امروزبرجسته شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در خصوص راهبرد آتی دولت پزشکیان برای پیگیری مطالبات شکافی میان لایه های مختلف جریان اصلاحات شکل گرفته است، روزنامه هم میهن تصریح کرد که ادبیات، منش و رفتار مسعود پزشکیان برخلاف باور رادیکال های جریان اصلاحات است، این روزنامه با بیان اینکه مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلبان متعلق و منتسب به هیچ یک از احزاب عمده و اصلی نیست، نوشت:

او با ادبیاتی با رویکرد مذهبی و دینی و بیانی قابل فهم و روشن و مردمی که آشکارا از زبان متکلف و فلسفی و دشوار کلاسیک سیاسی فاصله دارد توانسته اقبال و آراء بخشی از جامعه را با خود همراه کند و کوشید به تعبیر خودش صدای بی‌صدایان باشد.

هم میهن با اشاره به اینکه حلقه مفقوده جریان اصلاح طلب تعامل با ارکان قدرت در ساختار حقوقی جمهوری اسلامی است، تاکید کرد:

پیروزی پزشکیان در آوردگاه و میدان انتخابات ریاست‌جمهوری فراتر از یک انتخاب یک فرد و استقرار یک تیم در پاستور آغاز یک پروسه فکری در گفتمان اصلاح‌طلبی است که برخلاف لایه‌های رادیکال‌تر این جناح به تعامل و تفاهم با ارکان قدرت در ساختار حقوقی جمهوری اسلامی ایران باور عمیق دارد. دلیل این اعتقاد دقیقاً حلقه مفقوده جریاناصلاح‌طلب در گذشته بود. او تند نیست. رادیکال و شتابزده نیست. بر آب خانه نمی‌سازد. بر زلف باد چنگ نمی‌زند، اتفافاً سیاست را درست و دقیق می‌شناسد. فلیسوف و دانشور نیست اما به غایت صادق است. قرب به مردم را به غربت در راهروهای سیاست ترجیح می‌دهد.

به باور این روزنامه اصلاح طلب، پزشکیان نه خاتمی است و نه روحانی. نه موسوی است و نه کروبی، استقرار دولت او گام اول یک تحول عمیق فکری و گفتمانی در تحول‌خواهی است که می‌تواند با زبانی صادقانه، بیانی مردمی و ادبیاتی روشن هم سیاست‌زدگی مفرط را تخفیف بدهد و هم چتر اصلاح‌طلبی را از رویکردهای الیگارشیک دور کند. این ادعا به معنی رهایی گفتمان نو در چنبره و قبضه پوپولیسم نیست. سازوکاری برای درانداختن طرح و راهبردی است که قدم اول آن باور به این نکته است که سیاست پروژه نیست؛ یک پروسه بر مبنای واقع‌گرایی و رئالیسم سیاسی است. او مسعود پزشکیان است که شبیه هیچ‌کس نیست.

روزنامه هم‌میهن: پزشکیان باوری به رادیکالیسم اصلاح طلبان ندارد/ اصلاح‌طلبان رادیکال: باید پزشکیان را مجاب به تغییرات بنیادین کرد!

بیان این مطالب از سوی طیف‌های مختلف جریان اصلاحات نشان می دهد که اصلاح طلبان خود نیز بر استقلال پزشکیان تاکید داشته و از دیگر سو تصریح می کنند که یکی از دلایل اقبال او پرهیز از رادیکالیسم اصلاحات و تولید تنش با ارکان نظام می‌باشد.

در این میان در حالی که برخی از اصلاح طلبان بر ضرورت احترام به تکثر موجود در جامعه تاکید کرده و بر واقعی سازی مطالبات و محدود ساختن آن ها تاکید دارند، طیف رادیکال جریان اصلاحات مطالبه اصلی را تغییرات بنیادین تعریف کرده و تصریح می کنند، اگر پزشکیان قصد جدی برای تغییرات بنیادین نداشت وی را باید مجاب به این مطالبه کرد.
در این رابطه محمدعلی ابطحی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با بیان اینکه میزان رای رقیب پزشیکان در انتخابات واجد معنای خاصی است که دولت آینده باید به آن توجه کند، نوشت:

این رای نشان می‌دهد که با جامعه‌ای متکثر در ایران روبه‌رو هستیم؛ بنابراین توقعات و مطالباتی که از رییس‌جمهور منتخب وجود دارد باید مشخص و محدود باشد. در واقع مطالبات غیر واقعی و حداکثری از دولت آینده کشور را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه باید باور کنیم که رقبا به صورت منسجم در حال فعالیت هستند، تصریح کرد، از رقبای پزشکیان هم باید دعوت کرد که با دولت همکاری کنند. این همه بودجه و امکانات که در کشور صرف مطالعات در سایه شده بود باید در مسیر سربلندی کشور استفاده شود. این داده‌های مطالعاتی باید در اختیار رییس‌جمهور منتخب قرار گیرد.

روزنامه هم‌میهن: پزشکیان باوری به رادیکالیسم اصلاح طلبان ندارد/ اصلاح‌طلبان رادیکال: باید پزشکیان را مجاب به تغییرات بنیادین کرد!

در دولت اصلاحات هر کس خر را به سمت دلخواهش می راند!

یک فعال سیاسی نزدیک به ملی- مذهبی ها از مقاومت اصلاح طلبان برای آسیب شناسی دولت اصلاحات و نقد سیدمحمد خاتمی انتقاد کرد.

احمد زیدآبادی طی یادداشتی در روزنامه شرق با بیان اینکه ایران در نیم قرن گذشته، دو دورۀ هشت‌ساله از ریاست‌جمهوری دو چهرۀ اصلاح‌طلب و اعتدالی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد:

آن دو دوره، در درجۀ نخست نیازمند آسیب‌شناسی دقیق و بدون تعصب است تا از یک طرف اشتباهات گذشته تکرار نشود و از طرف دیگر، تجربه‌های معطوف به موفقیت در دستور کار دولت تازه قرار گیرد. به باور این فعال سیاسی، بسیاری از اصلاح‌طلبان نسبت به دو دوره ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی و میزان موفقیتش، تا اندازه‌ای تعصب به خرج می‌دهند و از آسیب‌شناسی رفتارها و عملکردهای سیاسی در آن دوره چندان استقبال نمی‌کنند.

زیدآبادی در ادامه یکی از آسیب‌های بزرگ دولت اصلاحات را مشخص نبودن جایگاه نخبگان و کنشگران سیاسی و مطبوعاتی در نظام تصمیم‌گیری دولت عنوان کرد و نوشت، در آن زمان، چهره‌های معروف سیاسی و مطبوعاتی بسیاری بودند که به‌طور روزانه دربارۀ مسائل مختلف نظر می‌دادند اما نسبت آنها با دستگاه دولت اصلاً مشخص نبود. برای نمونه بعد از گذشت بیش از ربع قرن هنوز روشن نیست که سعید حجاریان چه نسبتی با دولت آقای خاتمی داشت و آیا استراتژی مورد نظر او دربارۀ «فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا» تا چه اندازه مورد قبول و رضایت آقای خاتمی و کابینه‌اش بود. در دولت اصلاحات حداقلی از هماهنگی بین این کنشگران و رئیس دولت وجود نداشت و این نیز نتیجۀ عدم ارتباط ارگانیک بین آنها بود. در نتیجۀ عدم ارتباط مستقیم و دوجانبه، هر کس خر را به سمت دلخواهش راند. نهایتاً نیز کار بدانجا کشید که اجزاء مختلف اصلاح‌طلبی به سمت هم شلیک کردند و قدرت یکدیگر را تباه ساختند.

زیدآبادی در ادامه با طرح این پرسش که چرا هماهنگی حداقلی بین این کنشگران و کادر دولت وجود نداشت و تشتت فکری و عملی بین آنها موج می‌زد؟، تاکید کرد، به نظرم دلیل این مساله، بی‌مبالاتی دفتر رئیس‌جمهور بود. اگر هر یک هفته یا دو هفته، دفتر ریاست‌جمهوری مجموعۀ کنشگران مؤثر در حوزه‌های مختلف را به نشست و دیداری با اعضای دولت یا شخص رئیس‌جمهور دعوت می‌کرد و در آنجا هر کدام از طرفین ضمن طرح نظرات و انتقادات متقابل به عملکرد یکدیگر، به‌نوعی هماهنگی بین خود می‌رسیدند، بسیاری از آن تشتت‌ها و سوءتفاهمات پیش نمی‌آمد و انرژی کنشگران اصلاح‌طلب در مسیرهای خودانگیخته و حساب‌نشده تلف نمی‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اما مسعود پزشکیان را به عبرت آموزی از دولت اصلاحات و عدم تکرار اشتباهات گذشته فراخواند.

روزنامه هم‌میهن: پزشکیان باوری به رادیکالیسم اصلاح طلبان ندارد/ اصلاح‌طلبان رادیکال: باید پزشکیان را مجاب به تغییرات بنیادین کرد!

گفتنی است بیان این مطالب از سوی زیدآبادی نشان می دهد که در جریان اصلاحات تابوهای بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها آسیب شناسی دولت اصلاحات و حتی شخص سیدمحمد خاتمی می باشد. مساله ای که حتی با گذشت سالیان سال نیز حل نشده و برخی اصلاح طلبان در بیان انقادات باز هم دچار لکنت هستند.

از جانب دیگر اما نقدهای زیدآبادی نشان م‌ دهد که چگونه چهره ها و لایه‌های بیرونی اصلاح طلبان رایکال پیامدهای زیادی را برای دولتمردان ایجاد کرده بود و این جریان از ابتدا با همزاد خود یعنی رادیکالیسم گذران کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    10 1
    شکاف وجود ندارد ادای شکاف وجود دارد همین شما ساده لوح هستید ...
    • تهرانی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      شما هم ۱۴۰۷ درست بخون و تعرفه کم نفرست به روستاها و شهرهای کوچک و.. که مثل ۹۶ نشه دوباره!
    • تهرانی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 1
      انتقاد تند اما صحیح منان رییسی نماینده قم به شورای نگهبان: تاکنون مردّد بودم که این چند سطر را بنویسم اما حالا که این ویدئو از فرمایشات امروز رهبر انقلاب را دیدم و مشاهده کردم که ایشان چطور از صراحت کلام شهید رئیسی تمجید می‌‌فرمایند تصمیم گرفتم من هم باصراحت، این چند سطر را بنویسم. ضمن عرض تبریک به رئیس جمهور منتخب و آرزوی توفیق برای ایشان در عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب و خدمت خالصانه به مردم، خدمت شورای محترم نگهبان عرض می‌کنم که نتیجه به دست آمده را بیش و پیش از همه، نتیجه اشتباه عجیب این دوستان در چینش سیاسی نامزدها می‌دانم! از قبل مشخص بود که اگر از یک طیف سیاسی فقط یک نفر را تایید بفرمایند و عمدا یا سهوا، همه رایهای آن طیف را بر روی آن یک نفر متمرکز کنند (آن هم کسی که دارای رایهای قابل توجه قومیتی است) و صلاحیت همه نفرات دیگر آن طیف، حتی افراد به مراتب بابرنامه‌تر و متشخص‌تر را تایید نفرمایند چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد! اینکه به راحتی و بدون عاقبت اندیشی، طی پنج شش روز، پشت میز و زیر باد کولر بنشینند و بدون تحلیل لازم، ترکیبی را در فرایندی غیر شفاف تحویل ما دهند که هیچ جوره، حتی با خون دل خوردن و دوندگی مستمرِ جوانان و طلبه‌های انقلابی زیر گرمای چهل پنجاه درجه هم نتوان درستش کرد انصاف نیست. به ما که قاعدتا پاسخگو نیستند اما امیدوارم لااقل نزد خود بیندیشند که انصافا اگر قرار بر مهندسی انتخابات (گرچه سهوا) به نفع دوستان اصلاح طلب بود آیا میشد چینش نامزدها را بهتر از این اعلام نمود؟! قطعا خیر! انشاالله درس عبرتی بشود برای موارد آتی.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      3 1
      دل خوش مکنید که او خود نیست و وام دارست و در دست مافیای خاتمی و روحانی‌ست هرکه را وزیر اورد از انها فرمان پذیرد که کشور پیچیدگی زیاد دارد. البته آینده نچندان دور این گفته را نمایان می‌کند
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 1
      ما نگران نیستیم چون امتحان الهی را بوضوح میبینیم و کشور مهدی از این پیچ هم خواهد گدشت چه سخت و چه اسان فقط امتحان الهی می‌ماند و نتیجه ان برای افراد که کجا ایستادند و چه کردند و جداتر شدن افراد در راه حق و باطل
    • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 1
      به خدا که که اصلا بدونه این رادیکالیسم چی هست😂😂😂
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 6
      کاش به برجام برگردیم
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    11 4
    هم-میهن بی شرف دی
    • US ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 2
      خصوصیات خانوادگیشونه
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 6
      تندروها بسوزید و بسازید ما برجام ۷ ۸ را هم اجرا خواهیم کردی
  • پایدار IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 0
    تو بگو و من هم باور کردم
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    7 5
    به طرز عجیبی افسادطلبان و کانال های زنجیره‌ای آنها با خط دهی سایت زرد انتخاب در حال بازخوانی و شرح با جزئیات کامل چگونگی تبدیل ترکیه مسلمان به ترکیه فعلی که غرق شده در بی دینی و انواع فسادهای توسط آتاتورک هستند بعبارت ساده درحال الگو سازی و قهرمان سازی از آتاتورک هستند
  • حمید IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    10 2
    احترام آقای پزشکیان بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت بجای خود. اما بنا به اعتراف سال 1400مهدی هاشمی، 32 سال از 40 سال، امور کشور دست‌ اصلاح‌طلبان بوده.هروقت هم حرف از مشکلات و نابسامانی‌ها شده، گفتن: کی‌بود کی‌بود ما نبودیم! اگر حکومت دست ما بود شرایط اقتصادی اینجوری نبود و...! حالا هم تیتر زدن: تشکر از رهبری بابت درست خوانده شدن آرای انتخابات! بلز هم اصلاحات!!! وقتی میگی #سرطان_اصلاحات یعنی این!
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    16 1
    اصلاح طلب عنوانی پوششی برای لیبرالهای عاشق و تابع غرب است و ما چیزی هم به نام اصولگرا یا تندرو نداشتیم بلکه این دسته بندی اختراع انگلیس و با همکاری همین لیبرالها بود.
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      2 1
      احسنت زدی به خال، مرگ بر انگلیس و ننگ بر غرب‌زدگان داخلی
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 2
    مجاب به تغییرات بنیادین یا مجاب به ازبین بردن زیر ساخت ها
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    10 3
    یکسال دیگه شورش میشه به خاطر ناکارامدی این اقا و دار و دستش .حالا ببینید
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      2 0
      دقیقا
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 1
      شورش مردمی ؟ قدرت طلبی و خودشیفتگی آخر عاقبت جز احمدی نژاد ندارد
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 0
      برای باز شدن باب برجام بازی با موضوعات منطقه و موشکی به زمان خیلی کوتاه تر و فتنه ایی خیلی بزرگ تر از زن هرزگی نیاز دارند
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 2
    رادیکالیسم خطرناک
  • م.ب.ر. IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    3 0
    قابل توجه سرانی که مدعی پیروی از امام علی(ع) دارند. رهبر انقلاب: حضرت امیر(ع) در عهدنامه مالک اشتر بر توجه به توده مردم و دوری از نور چشمی‌ها و ویژه‌خواران تاکید دارند. شهید رئیسی در این مسیر حرکت می‌کرد.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    جالبه! دو جناح برای قاپ زدن این صفر کیلومتر مجیزش را میگویند! او هم باورش شده! رفتارش شده مثل بنی صدر، خدا به دادش برسه بزودی گوشت صد پاره اش می کنند.فقط حواستان باشه، الان دارم میگم احتمال اینکه روری به کشور بازنگردد هست. این حرف خاطرتان باشد.
  • فری IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    دقت کردین! تصویر پزشکیان در روزنامه، بدون ریش سبیل است، دقیقا ضد فرهنگ اسلامی، خیلی کثیف و بدبختن،
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 1
    آقای پزشکیان فرد خوبی ست و دنباله رو رادیکال ها نمیشود
  • سعید AT ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 3
    به رای مردم احترام بگذارید
  • FR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    اصلاح طلبان که تا مرز براندازی نظام پیش رفته بودند و البته موفق شدند حالا ناگهان گربه سد عابد و مسلمانا ! البته چون متوجه شده اند که پزشکیان ظاهرا ساده احتمالا خیلی راحت به دام انها نمی افتد دست پیش را گرفته اند !
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    4 0
    تشکر از رهبری برای درست خوانده شده ارای! ذاتتون خرابه، کدام زمان بود که ارا درست خوانده نشد امیدوارم اگر دست از این کارهاتون برندارید در دنیا واخرت خوار وخفیف بشید.عاقبت عالی جناب سرخ پوش رو در نظر داشته باشید🤔😈🤧🤮
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    بقول اقای عبدالکریمی پزشکیان حاصل توافق در سطح بالا است شاید که فاصله ملت و حکومت رو کم کند
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    4 0
    آقای پزشکیان از رهبری بابت درست خوانده شدن آراء تشکر کرده آن . مگر قبلا آراء غلط خوانده میشده؟ ذات افکار رییس جمهور جدید همان است که در اصلافش بوده فقط کمی پوسته تغییر کرده
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    اینکه ایران دچار جادوی سیاه . انرژی سیاه است هیچ شکی نیست از طبیعت کشور تا مردم که تسخیر شدند اینکه چه گروهی با چه تفکری ازین روش برا ...استفاده کردند..... ولی به فضل الهی این خنجر سیاه بزرگ از قلب ایران خارج خواهد شد
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    خداااااااایا هر چی اصلاح طلب هست ریخته دورت آقای پزشکیان بعد اعتقاد بهشون نداری
  • CA ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    5 0
    روحانی تو روز روش داره میگه پرشکیان ایجنت ماست، بعد روزنامه هم‌میهن برای فریب مردم تیتر زده :«پزشکیان باوری به رادیکالیسم اصلاح طلبان ندارد»!!! دُم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباستون رو ؟ البته دم خروس که چه عرض کنم، روحانی و ظریف و جماعت برجامیان خسارت محض دارن پزشکیان رو مثل پاپت رو نوک انگشتشون میچرخونن.
  • هادی IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    4 0
    اولیگارشی دور پزشکیان نیومده که اصلاح کنه اومده بخوره و ببره. همین
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    با توجه به آمار منتشر شده از رای های اخذ شده در استانهای مختلف، بنظر می رسد که دلیل آن درصد از آراء بیشتر آقای پزشکیان از آقای جلیلی تا حدی تحریک تعصبات قومی بود که اگر این هیجانات که بخشی از آن مدتهاست که از سوی کشورهای همجوار و... القاء می شود ، مورد نظر و دقت قرار گرفته و کنترل می شد ، نتیجه طور دیگری رقم می خورد. در حال حاضر دولت جدید مطمئناً رای بالای داده شده به کاندیدای رقیب با این تعداد بالا و بسیار نزدیک به رای موافقان خود را مد نظر قراد می دهد و خواسته های یکسان آنان با اکثر قریب به اتفاق رای دهندگان موافق خود که در یک کلام صیانت و اجرای قوانین جمهوری اسلامی ایران است را اجرا خواهد نمود. بدیهی است که وظیفه شرعی و قانونی این دولت و هر دولت دیگر در این نظام ، اطاعت محض از ولی فقیه و حفظ و صیانت از آرمانها و قوانین جمهوری اسلامی ایران و ارتقاء سطح آسایش مادی و معنوی مردم می باشد!. و مطمئناً رئیس جمهور این دوره نیز بر این امر واقف است و مطمئناً گامی مغایر این روش برداشته نخواهد شد.بنا بر این تکیه دادن به اشخاصی که ممکن است خلاف این روش را در نظر داشته باشند و همچنین از طرفی عدم حضور افراد صادق، پاک و خادم انقلاب که در جناح رای دهندگان به آقای جلیلی هم حضور دارند در دولت آینده و شرکت ندادن آنان در همکاری برای سازندگی کشور، برای جامعه اسلامی ما قابل هضم نخواهد بود!. برای رئیس جمهور منتخب در اجرای قوانین جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت داریم!.
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    مغرب نیوز
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    همتون رادیکالیسم هستید
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 1
    من به انصاف نیوز گفتم که رای نیاورترین اصولگرا جلوی اونها ۱۳ ۱۴ ملیون رای اورده ...اینو یادتون بتشه ...
  • دایی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    این حرف یعنی چه ؟ تشکر پزشکیان از رهبر بابت درست خوانده شدن آرای انتخابات یعنی وقتی شما پیروز انتخابات میشوید آرا درست خوانده شد واقعا سطح فکر را ببین اگر دنبال وحدت هستیتد اصلا این حرف مشکل داره
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    مطمئن باشید تا پایان همین سال ۱۴۰۳ از رای که به پزشکیان دادید پشیمان خواهید شد،تا پایان سال دلار به ۱۰۰ هزار تومان میرسه،تورم اوج میگیره،قیمت نفت ایران میاد پایین،خریداران نفت ایران کم میشن،ساخت مسکن تعطیل میشه،قیمت مسکن میره بالا،قیمت کالاها افزایش پیدا میکنه،قیمت برق گاز و بنزین افزایش پیدا میکنه و دولت پزشکیان هیچ تعهدی و هیچ قولی نداده که کاری انجام بده،خلاصه خودتون را برای یک شرایط سخت اقتصادی آماده کنید،و بزودی کسانی که رای دادن به پزشکیان پشیمان خواهند شد اما دود انتخاب پزشکیان به چشم همه میره،صبر کنید تا آخر همین سال متوجه میشید.
  • علی IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 0
    پزشکیان را هم مانند بقیه تحمل خواهیم کرد و همچنان گرانی های دوران سخت او را. ما گذشتیم و گذشت آنچه با ما کردند. تو بمان و دگران وای به حال دیگران. پزشکیان هم یک دوز ضعیفتر از قرص های مسکن گروهک اصلاح طلب است. او را با هاشمی و خاتمی و روحانی که قدرتمند بودند هرگز مقایسه نکنید. او توان آنها را ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس