کد خبر 1631341
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

تنوع در اموال تملیکی بسیار زیاد است، این اموال که می‌توانند کالاهای قاچاق، کالاهای اهدایی به دولت، کالاهای جمع‌آوری شده توسط قوه قضاییه و موارد دیگر باشد، در دو گروه منقول و غیرمنقول طبقه‌بندی می‌شوند. تمام این اموال تنها از طریق مزایده به فروش می‌رسند، بنابراین برای خرید هر یک از این گروه از اموال باید از طریق مزایده اقدام کنید. اگر علاقمند به شرکت در مزایدات اموال تملیکی هستید، می‌توانید لیست مزایده اموال تملیکی را از سایت‌های مرجع مزایدات دریافت کنید.

لیست اموال تملیکی مزایده‌ای را از کجا بیابیم؟

اطلاع‌رسانی از طریق آگهی

سازمان اموال تملیکی برای فروش اموال خود باید تنها از طریق مزایده اقدام کند و بهترین راه برای این اطلاع‌رسانی انتشار آگهی است. معمولاً این آگهی‌ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شوند، اما به دلیل اینکه امروزه بیشتر افراد از تلفن همراه و اینترنت برای دسترسی به اطلاعات استفاده می‌کنند، این آگهی‌ها در سایت‌های معتبر نیز منتشر می‌شوند. سایت ارتباط گستران هزاره تمامی آگهی‌های مزایده اموال تملیکی را در سایت منتشر می‌کند و در قسمت جستجوی پیشرفته می‌توانید به لیست مزایده اموال تملیکی دسترسی پیدا کنید.

مراجعه به سایت مرجع

زمانی که به سایت مرجع مزایدات مراجعه کنید، با ورود به قسمت مزایده می‌توانید به لیست انواع مزایدات دسترسی پیدا کنید. با انتخاب گروه مزایده اموال تملیکی با مجموعه‌ای از آگهی‌ها روبرو می‌شوید که قطعاً انتخاب آگهی مناسب می‌تواند برای شما کمی سخت باشد. یکی از راهکارهای ساده برای رسیدن به آگهی‌های محدود این است که ابتدا استان مورد نظر را برای شرکت در مزایده انتخاب کنید. با انتخاب استان مورد نظر شما تنها آگهی‌های مزایده اموال تملیکی مربوط به استان مورد نظر را دریافت خواهید کرد. حتی می‌توانید از فیلتر وضعیت آگهی استفاده کنید و آگهی‌هایی که به صورت روزانه منتشر می‌شوند را دریافت کنید و یا آگهی‌هایی که همچنان برای شرکت در آن‌ها مهلت وجود دارد را مشاهده کنید، از دیگر فیلترها در نظر گرفتن تاریخ انتشار مزایده است. زمانی که به آگهی‌های محدودتری دسترسی پیدا کنید، می‌توانید با مطالعه مفادی که در آگهی وجود دارد در مزایده ‌ایده‌آل خود شرکت کنید. بدین ترتیب با لیست اموال تملیکی روبرو می‌شوید که می‌توانند املاک مسکونی، لوازم خانگی، مواد غذایی و ده‌ها اقلام دیگر باشد.

تعیین مبلغ پیشنهادی

پس از اینکه آگهی را مشاهده کردید، نسبت به اطلاعاتی که در آگهی وجود دارد باید اقدامات لازم را انجام دهید. اولین نکته این است که قیمت پیشنهادی خود را نسبت به قیمت پایه اعلام کنید. قطعاً هرچه میزان قیمت پیشنهادی شما نسبت به قیمت پایه بالاتر و نسبت به قیمت بازار کمتر باشد، درصد موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

نکته بعدی پرداخت وجه تضمین است. وجه تضمین که حدود ۱۰ درصد از قیمت پایه است با دو هدف توسط مزایده‌گزار تعیین می‌شود. هدف اول این است که تضمینی می‌شود که شما در مزایده شرکت کنید و هدف دوم این است اگر به عنوان فرد برنده اعلام شوید و از پرداخت وجه کل امتناع کنید این مبلغ توسط مزایده‌گزار ضبط می‌شود.

صرفه‌جویی در زمان

از آنجا که مهلت دریافت قیمت پیشنهادی تمدید نمی‌شود، از این رو شما باید در مدت زمان کوتاهی تصمیم خود را برای شرکت در مزایده بگیرید. زمانی که شما به سامانه مزایدات مرجع (ارتباط گستران هزاره) مراجعه می‌کنید، می‌توانید به صورت لحظه‌ای تمام آگهی‌های مربوط به مزایدات اموال تملیکی را دریافت کنید و این به معنای صرفه‌جویی در وقت شما خواهد شد. بدین ترتیب زمان کافی برای بررسی جوانب و حتی بازدید حضوری از ملک یا خودرو مورد نظر را در اختیار خواهید داشت.

اعلام فرد برنده

در تاریخ تعیین شده در آگهی مزایده باید مبلغ پیشنهادی و وجه تضمین ارائه شود. سپس مزایده‌گزار با بررسی پیشنهادات، فرد برنده را اعلام می‌کند. اگر مزایده به صورت حضوری برگزار شده است در زمان مقرر می‌توانید در محل حضور پیدا کنید و اگر به صورت الکترونیکی مزایده صورت گرفته است با مراجعه به سایت می‌توانید نسبت به نتایج مطلع شوید. اگر شما به عنوان فرد برنده اعلام شوید تنها سه روز کاری فرصت دارید تا مابقی مبلغ تعیین شده را پرداخت و صاحب کالای فروخته شده باشید. اگر تحت هر شرایطی نسبت به پرداخت وجه اقدام نکنید شما از گردونه رقابت خارج می‌شوید و نفر دوم را به عنوان فرد برنده اعلام می‌کنند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه اموال تملیکی به دلایل مختلفی از ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی جمع‌آوری می‌شوند، تعداد این اموال روز به روز افزایش پیدا می‌کند و برای فروش آن‌ها تنها باید از طریق مزایده اقدام شود. برای دسترسی به لیست اموال تملیکی تنها کافیست به سامانه مزایدات مراجعه، لیست آگهی‌ها را مشاهده و با مطالعه مندرجات در آگهی، مناسب با بودجه و کسب و کار خود در مزایده مناسب شرکت کنید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس