تجمع حامیان فلسطین علیه آمریکا در مقابل سفارت واشنگتن در توکیو

شماری از طرفدار فلسطین روز پنجشنبه در مقابل سفارت واشنگتن در توکیو تجمع کردند و این تجمع در پی اعتراض آمریکا به عدم دعوت از اسرائیل برای شرکت در مراسم گرامیداشت بمباران اتمی ژاپن در سال ۱۹۴۵ صورت گرفت

به گزارش مشرق از "میدل ایست مانیتور", تصاویر منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس نشان می‌دهد که معترضان شعارهایی در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل سر می‌دهند و پلیس مانع از نزدیک شدن آنها به ساختمان سفارت آمریکا می‌شود.

معترضان با حمل پرچم فلسطین، شعارهای «غزه را آزاد کنید»، «نه به اشغال» و «آری به آزادی» سر دادند.

تصاویر منتشر شده توسط یک کاربر ژاپنی نشان می دهد که معترضان در مقابل سفارت آمریکا پرچم های ضد صهیونیستی در دست دارند.

تصاویر دیگر همچنین نشان می دهند که گروهی از معترضان در مقابل سفارت انگلیس تجمع کرده و شعار حامی فلسطین سر می دهند.

شهردار ناکازاکی به علت دعوت نکردن از رژیم صهیونیستی در مراسم هفتاد و نهمین سالگرد بمباران اتمی این کشور، از سوی غرب تحت فشار قرار گرفت.

«شیرو سوزوکی» شهردار شهر ناکازاکی امروز تصریح کرد که دعوت نکردن از اسرائیل در مراسم هفتاد و نهمین سالگرد بمباران اتمی این شهر، بدون انگیزه سیاسی بوده است و این تصمیم تغییری نخواهد کرد.

کیودو اضافه کرد: اظهارات شهردار ناکازاکی یک روز پس از انتقاد نمایندگان کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا صورت می گیرد. آنها اواسط ماه جولای با ارسال نامه‌ای در این باره اعلام کرده بودند «چنانچه اسرائیل از این مراسم حذف شود حضور ما در سطح بالا دشوار خواهد بود».

بنابراین گزارش، نمایندگان غرب در این نامه اعلام کرده بودند «این اقدام می تواند منتج به آن شود که اسرائیل همتراز با کشورهایی همچون روسیه و بلاروس که به علت جنگ در اوکراین در این مراسم دعوت نشده‌اند، لحاظ شود».

«رام امانوئل» سفیر آمریکا در ژاپن در واکنش به این اقدام شهردار ناکازاکی در نامه ای خطاب به وی نوشت: معتقدم که تصمیم شما در این زمینه سیاسی بوده است و با توجه به دعوت شدگان در این مراسم، این موضوع هیچ ارتباطی به جنبه های امنیتی ندارد. اطمینان دارم که مطلع هستید من تنها سفیری نخواهم بود که در مراسم امسال ناکازاکی حضور نخواهم داشت.

این گزارش می افزاید که «جولیا لانگ باتوم» سفیر انگلیس در ژاپن نیز طی روزهای اخیر تاکید کرد در پاسخ به این تصمیم در مراسم سالگرد این بمباران حضور نخواهد یافت و نماینده ای در سطح پائین تر کنسولی به جای خود خواهد فرستاد.

آمریکا در مورخ نهم اوت سال ۱۹۴۵ میلادی برابر با ۱۸ امرداد ۱۳۲۴ سه روز پس از حمله اتمی به هیروشیما، شهر ناکازاکی را بمباران اتمی کرد و هشتاد هزار کشته برجای گذاشت که همه مردم عادی بودند.

اکنون در حالی سفیر آمریکا شهردار ناکازاکی را به علت دعوت نکردن از رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده که این رژیم تحت حمایت غرب طی حدود ۱۰ ماه اخیر نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی بیگناه را به شهادت رسانده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس