کد خبر 1632177
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴

برای اینکه آشپزخانه‌ تمیز و مرتبی داشته باشید و از تمام فضای آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، نیاز به اکسسوری‌های مختلفی دارید. سینک ظرفشویی، کابینت و خیلی از وسایل دیگر ازجمله لوازم ضروری هر آشپزخانه‌ای هستند. وجود یک آبچکان نیز در بالای سینک ظرفشویی ازجمله ضروریات آشپزخانه است که می‌توانید متناسب با فضایی که در آشپزخانه دارید و حجم شستشوی ظرف‌ها، یکی از بهترین مدل‌های آن را انتخاب کنید. انواع آبچکان کابینت آشپزخانه با تنوع بی‌نظیری تولید می‌شوند که انتخاب را برای خریداران بسیار راحت کرده است؛ اما، مهم است که خرید خود را از فروشگاهی معتبر در زمینه فروش انواع لوازم آشپزخانه انجام دهید. برای تجربه خرید محصولات باکیفیت، به‌راحتی و بدون دغدغه، با ما همراه باشید.

معرفی انواع آبچکان کابینت آشپزخانه

اولین گام در انتخاب و خرید آبچکان و جا ظرفی ، انتخاب مدل مناسب آن است. امروزه این قفسه‌ها در انواع و طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند که انتخاب را برای خریداران آسان‌تر کرده‌اند. شما می‌توانید با توجه به فضای موجود در آشپزخانه خود و همچنین میزان شستشوی ظروف، یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. انواع آبچکان کابینت آشپزخانه که می‌توانید در جنس‌ها و سایزهای مختلفی خریداری کنید، عبارت‌اند از:

انواع آبچکان کابینت آشپزخانه

آبچکان داخل کابینت

ازجمله انواع آبچکان، آبچکان توکار است که درون کابینت‌ها نصب می‌شود. از این مدل آبچکان‌ها زمانی استفاده می‌شود که آشپزخانه شما فضای کافی برای نصب کابینت را داشته باشد. مزیت خرید آبچکان داخل کابینت در این است که ظرف‌ها درون کابینت پنهان می‌شوند و از دیده شدن آن‌ها جلوگیری می‌شود که از نظر تمیزی هم اهمیت دارد.

به‌علاوه، این آبچکان‌ها مثل انواع آبچکان رومیزی، دست‌وپاگیر نیستند و خیلی راحت می‌توانید به ظروف دسترسی داشته باشید. البته، توجه داشته باشید که ابعاد آبچکان و نحوه نصب آن به‌طور مستقیم به جنس و سایز یونیت کابینت مرتبط است. سایز معمولی انواع آبچکان کابینت آشپزخانه که داخل کابینت نصب می‌شوند، سه سایز 80، 90 و 100 است.

آبچکان داخل پنجره

زمانی که فضا به اندازه کافی در اطراف سینک ظرفشویی وجود ندارد، نصب قفسه‌های خشک‌کن درون فضای پنجره بسیار مناسب‌تر است. این نوع قفسه‌ها دارای یک میله فلزی افقی هستند که با استفاده از تجهیزات مناسب به دو طرف دیواره پنجره متصل و ثابت می‌شوند. همچنین، گردش هوای بیشتر در این فضا به خشک شدن سریع‌تر ظروف کمک می‌کند.

آبچکان رومیزی

از دیگر انواع آبچکان کابینت آشپزخانه که بسیار پرطرف‌دار هستند، آبچکان رومیزی است. در بازار، آبچکان‌های رومیزی با جنس‌های فلزی، پلاستیکی و حتی چوبی موجود هستند. این آبچکان‌ها در مدل‌های متنوعی با یک طبقه یا بیشتر عرضه می‌شوند. معمولا این مدل آبچکان‌ در آشپزخانه‌هایی استفاده می‌شود که در بالای سینک کابینت، فضایی برای آبچکان وجود ندارد.

این مدل آبچکان روی سینک ظرفشویی هم قرار می‌گیرد تا هم در زمان شستن به راحتی در دسترس باشد و هم آبی که از ظرف‌ها چکه می‌کند، روی سینک بریزد و باقی قسمت‌های کابینت خیس نشوند. البته، عیب بزرگ این نوع آبچکان‌های رومیزی این است که دست‌وپاگیر هستند و تقریبا تمام فضای سینک ظرفشویی را اشغال می‌کنند.

انواع آبچکان کابینت آشپزخانه

آبچکان توکار

اگر در خانه‌ها یا فروشگاه‌های مختلف این نوع آبچکان را مشاهده کرده یا عکس‌های آبچکان توکار را دیده باشید، متوجه می‌شوید که این آبچکان‌ها اغلب به شکل مستطیل کشیده ساخته می‌شوند؛ چرا که جای نصب آن‌ها معمولا پشت سینک است. بااین‌حال، مدل‌های مربعی آن‌ها نیز ساخته شده و کنار سینک نصب می‌شوند.

در هر دو حالت، باید بدانید که ابعاد آن‌ها کمی جمع‌وجورتر و کوچک‌تر از سایر انواع آبچکان کابینت آشپزخانه است و نمی‌توانید انتظار قرار دادن ظروف زیاد و بزرگ را در آن‌ها داشته باشید. اگر به دلایلی مجبور به استفاده از آن‌ها هستید، می‌توانید از یک آبچکان دیگر مانند آبچکان‌های رومیزی در کنار آن‌ها استفاده کنید. البته، برای افرادی که میزان شستشوی ظروف روزانه آن‌ها بسیار کم است، انتخاب مناسبی خواهند بود.

آبچکان ریلی داخل کابینت

آبچکان‌های ریلی ازجمله انواع آبچکان کابینت آشپزخانه مدرن هستند که برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار پیشنهاد می‌شوند. اگر فضای کافی برای خشک کردن تمام ظرف‌های شسته شده ندارید یا اصلا امکان نصب انواع آبچکان در آشپزخانه وجود ندارد، این مدل آبچکان می‌تواند بهترین انتخاب باشد. نحوه نصب آبچکان ریلی به شکلی است که درون کابینت جای می‌گیرد و ازآنجاکه سینی مانند هستند، در چند ردیف می‌توانند نصب شوند.

جنس آبچکان‌ها

ازآنجاکه آبچکان محل قرار گرفتن ظروف شسته شده است و همیشه در معرض آب قرار دارد، کیفیت متریال آن یک فاکتور حیاتی در ساخت آن به‌شمار می‌آید. مهم‌ترین ویژگی انواع آبچکان کابینت آشپزخانه که آن‌ها را مناسب برای خشک‌کردن ظروف مختلف کرده، مقاومت در برابر رطوبت و آب است. همه ما می‌دانیم که این قفسه‌های کاربردی به‌طور مداوم در معرض رطوبت ناشی از پخت‌وپز آشپزخانه هستند و همچنین، ظروف خیس برای مدت طولانی روی آن‌ها قرار می‌گیرند؛ بااین‌اوصاف، بهترین انتخاب برای بدنه این محصول، شامل موارد زیر می‌شود:

  • پلاستیک
  • استیل ضدزنگ
  • آلومینیوم
  • فلز آبکاری شده
  • چوب بامبو

در میان انواع جنس‌های آبچکان که در بازار می‌بینید، می‌توان گفت که آبچکان استیل ضدزنگ از کیفیت و مقاومت بسیار بالاتری نسبت‌به سایرین برخوردار است.

انواع آبچکان کابینت آشپزخانه

مهم‌ترین نکات در خرید انواع آبچکان کابینت آشپزخانه

اگر قصد خرید هر یک از مدل‌های آبچکان برای آشپزخانه را دارید، چند نکته اساسی را حتما در نظر داشته باشید:

  • حتما اندازه یونیت کابینت را برای انتخاب بهتر جاظرفی داخل کابینت مورد بررسی قرار دهید.
  • بهترین آبچکان برای کابینت‌های فلزی و ام‌دی‌اف، متفاوت است؛ بنابراین، در زمان خرید، به جنس کابینت خود توجه داشته باشید.
  • ابعاد سینک ظرفشویی از دیگر نکات مهم در خرید انواع آبچکان کابینت آشپزخانه است؛ چرا که قرارگیری آبچکان‌ها باید به گونه‌ای باشد که کابینت‌های کناری خیس نشوند.
  • آبچکان‌های کابینتی در انواع جنس‌های استیل، آلومینیومی و مفتولی تولید می‌شوند که در میان آن‌ها، آبچکان استیل از مقاومت و طول عمر بالاتری برخوردار است.

خرید انواع آبچکان باکیفیت از فروشگاه تاپ یراق

قیمت انواع آبچکان کابینت آشپزخانه بسته به جنس، برند و کیفیت ساخت متغیر است؛ اما، اگر می‌خواهید محصول مطمئن‌تر و مقاوم‌تری داشته باشید، آبچکان‌های استیل در انواع مدل‌های توکار، رومیزی و دیواری قابل خریداری هستند. برای خرید آبچکان و جاظرفی باکیفیت و مطمئن می‌توانید به وب‌سایت تاپ یراق به آدرس topyaragh.com مراجعه کنید. با مشاهده دسته‌بندی‌های مختلف و بررسی انواع محصولات موجود، می‌توانید جنس و کیفیت محصول را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره متخصصان تاپ یراق بهره‌مند شوید تا پس از آگاهی از کاربری و مرغوبیت کالا، انتخاب مناسبی داشته باشید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس