کد خبر 1633456
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
هریس در ایالت‌های کلیدی از ترامپ پیش افتاد

کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات ایالات متحده در ۵ ایالت کلیدی آمریکا، از رقیب جمهوری‌خواه خود یعنی دونالد ترامپ، پیش افتاد.

به گزارش مشرق؛ کامالا هریس، نامزد دموکرات بار دیگر از رقیب خود در انتخابات، پیشی گرفت. هریس توانست در نظرسنجی انجام شده ذیل «گزارش سیاسی کوک»، در ۵ ایالت کلیدی پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، کارولینای شمالی و آریزونا از نامزد جمهوری‌خواه پیشی بگیرد.

بنا بر این نظرسنجی، نامزد دموکرات‌ها در ایالت جورجیا، با ۴۸ درصد، دوشادوش ترامپ حرکت می‌کند و ترامپ تنها توانسته است در یک ایالت کلیدی یعنی «نوادا» از هریس سبقت بگیرد.

در مجموع، هریس با ۴۸ درصد با فاصله کمی از ترامپ با ۴۷ درصد، پیش افتاده است. پنج درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم اعلام کرده‌اند که هنوز تصمیم نگرفته‌اند یا در رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند.

سبقت هریس از ترامپ در ایالت‌های کلیدی در شرایطی انجام شده است که دموکرات‌ها به همین میزان نیز قانع نبوده و از سرمایه‌گذاری برای جذب آرای شهروندان ایالت‌های کلیدی ساکن خارج از آمریکا، خبر داده‌اند. کمیته ملی دموکرات اذعان کرده است که به دلیل فاصله کم دو نامزد انتخاباتی، هر یک رأی، اهمیت ویژه دارد و این حزب قصد دارد برای اولین‌بار، با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزاردلاری، رأی شهروندان آمریکایی خارج از این کشور را نیز به دست آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس