کد خبر 1634010
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰

به گزارش مشرق،انصاری در توئیتی درباره نبرد میان روسیه و اوکراین و حامیانش نوشت:

در حالی که روسها بیش از ۲۰ درصد از خاک اوکراین را در تصرف خود دارند، به یکباره خبر میرسد که اوکراینی ها در حمله ای به غرب روسیه بخش هایی از منطقه "کورسک" را تصرف کرده اند. حمله ای که تقریبا همه کارشناسان و استراتژیست های نظامی معتقدند از توان ارتش اوکراین به تنهایی خارج، و جز با کمک های ناتو و غرب ممکن نبوده است، کما اینکه تجهیزات استفاده شده در عملیات نیز این گمانه را تقویت میکند.

حمایت غربی ها از اوکراین البته چیز پنهانی نیست و این پشتیبانی از آغازین روزهای جنگ روسیه و اوکراین وجود داشته است، ولی همواره خطوط قرمزی وجود داشت که غربی ها سعی میکردند از آن عبور نکنند تا شرایط بغرنج نشود. به همین خاطر حضور نظامیان آمریکایی و اروپایی در خطوط مقدم هیچگاه بطور رسمی تایید نگردید و نیز تا به همین امروز هم به اوکراین اجازه استفاده از موشک های دوربرد غربی برای هدف قرار دادن اهدافی در عمق خاک روسیه داده نشده است.

آیا روسیه ضعیف شده است و یا آمریکا اینطور فکر می کند؟

اما ظاهرا شرایط در حال تغییر است و خطوط قرمزی که وجود داشت، به دلیل برخی متغیرها گویا در حال رنگ باختن هستند، تا جایی که هر روز کشورهای بیشتری در اروپا مواضع قاطع ضد روسی اتخاذ میکنند.

ورود مستقیم غربی ها اگر اتفاق بیفتد، فارغ از نتایج آن، دو دلیل میتواند داشته باشد، یا آمریکا و غرب تصور میکنند روسیه به اندازه کافی ضعیف شده و از طریق اقداماتی چون تصرف بخشی از خاکش میتوانند پوتین را پای میز مذاکره بکشانند، یا اینکه میخواهند وی را از عواقب کمک و هماهنگی با جبهه مقاومت در غرب آسیا آگاه کنند.

البته بعید است تصرف بخش کوچکی از خاک روسیه، آن هم در حالی که ارتش این کشور در عمق خاک اوکراین در حال پیشروی است نشانه ضعف نظامی روسها باشد، هرچند غافلگیری و ضعف اطلاعاتی را نمیشود رد کرد؛ اما درباره هماهنگی روسیه با ایران و جبهه مقاومت که هم موجودیت اسرائیل را به خطر می اندازد و هم سبب تضعیف قوای نظامی آمریکا در غرب آسیا میشود میتوان ساعت ها بحث کرد.

هنوز معلوم نیست واکنش روسیه به اشغال بخش هایی از منطقه "کورسک" چه خواهد بود، اما بعید است روسها اجازه پیشروی به اوکراینی ها بدهند؛ این احتمال وجود دارد که ارتش زلنسکی علیرغم پشتیبانی ناتو به زودی مجبور به عقب نشینی شود؛ در غیر این صورت روسیه مجبور خواهد بود به درگیری مستقیم با غربیها و کشورهای حامی اوکراین در آن منطقه بپردازد که دو طرف حدالمقدور میکوشند این اتفاق نیفتد، چرا که میتواند آغاز یک جنگ جهانی باشد.

سیاست آمریکا نیز تا کنون درگیری مستقیم با روسیه نبوده و سعی کرده با حمایت های مالی و نظامی از اوکراین روسیه را تضعیف نموده و تحت فشار قرار دهد؛ قطعا برای روسیه نیز بهترین گزینه پس از پرهیز از درگیری مستقیم با غربی ها، حضور فعال تر در غرب آسیا و تقویت و تجهیز محور مقاومت در برابر تهدیدهای آمریکا و تضعیف جبهه غربی-عبری خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید سرانجام این رقابت پیچیده و حساس سیاسی و نظامی چه خواهد شد.

آیا روسیه ضعیف شده است و یا آمریکا اینطور فکر می کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 3
    آمریکای جنایتکار و صهیونیستهای غاصب از جنگ در منطقه بیشترین منفعت را می برند
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    خدا رو شکر
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    4 3
    روسیه عامل همه ترورهای دانشمندان هسته ای کشورمون هست فقط کافیه یه ذره عقلتون رو بکار بندازید تا متوجه این معامله روس‌ها با اسراییل بشید
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    9 2
    عبدالرحیم جان زیاد ناراحت نباش. ارباب روس تو در حال نابودی است اما کاری به تو نوکر روس ندارن.
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    9 4
    پوتین جنایت کار بغیر دکمه سلاح اتمی هیچی نداره اگه ملاحظه آن نبود پوتین تا حالا صدبار به زباله دان تاریخ پیوسته بود
    • تأمل IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      2 2
      پوتین به شجاعت بیشتر نیاز داره. کافیه تحریم یمن رو وتو کنه ... شلوغ میکمم اما آخرش به دست و پاش میفتن
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    10 4
    به خاك ماليده شدن پوزه روسيه خبيث باعث شده تا نوكران قلم به مزد روسيه از سوراخ هاشان بيرون بيايند!
  • حسین IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    6 1
    به گفته رئیس جمهور آمریکا روسیه فقط نفت و سلاح اتمی داره ،بدون سلاح اتمی روسیه یک کشور معمولی هست،تسلیحاتی که روسیه داره مبتنی بر سلاح های ساخت شوروی هست و در برابر سلاح های غربی از تکنولوژی کارایی بسیار پایین تری برخورداره‌،در جهان فعلی قدرت یعنی سلاح اتمی .
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    6 1
    قشنگ آسمان رو به ریسمان دوختی ، تحلیل صد من یه غاز
  • علی US ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    2 1
    دام بود برای کشیدن اوکراینی ها به جایی که نباید، و بعد قطع کردن ارتباط اوکراین با غرب و تسریع تصرف
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    1 5
    احتمال میدهم برنامه روسیه عوض می شود و دنبال سقوط کی یف می رود
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    3 2
    شاید روسها تعدادی بمب اتم کوچک استفاده کنند تا غرب بخودش بیاد
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    3 1
    بنظرم روسیه خیلی داره محافظه کارانه جنگ میکنه.امریکا وغرب پرقدرت وکوتاه می جنگند مثل جنگ عراق .اما روسیه با جنگ فرسایش داره اعتبار خودشو ازدست میده.فرماندهان جنگ روسیه یا اختیار عمل ندارند ویا قدرت تصمیم گیری بزرگ ندارند.جنگ اوکراین نبایستی بیش از یکماه طول می کشید .
  • خسرو NL ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    3 0
    این حکم روزگاره که هر کی جنگ رو دامن بزنه عاقبت نداره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس