به گزارش مشرق، کانال تلگرامی آمریکانا نوشت:

در روز کارگر، بیش از ۱۰ هزار نفر از کارگران هتل‌ها در ۲۵ شهر آمریکا دست به اعتصاب زدند. آنها خواستار افزایش دستمزد، کاهش ساعات کاری و بازگشت خدماتی بودند که در دوران کرونا حذف شده بود. اتحادیه کارگری یونایت هیر که نماینده این کارگران اعتصابی است، اعلام کرد ۲۰۰ نفر از کارکنان هتل هیلتون بالتیمور به تازگی به اعتصاب پیوسته‌اند. بزرگترین گروه اعتصاب‌کنندگان با نزدیک به ۵ هزار نفر در شهر هنولولو هستند که بسیاری از آنها علاوه بر افزایش دستمزد، خواستار احترام و امنیت شغلی نیز هستند.

این اعتصابات علیه زنجیره‌های هتل‌های بزرگ مانند مریوت، هیلتون و هایات در شهرهایی مثل بوستون، سانفرانسیسکو، سیاتل، ساندیگو و سن‌خوزه در جریان است. گوئن میلز، رئیس اتحادیه، گفت این اعتراضات بخشی از یک مبارزه گسترده برای دستمزد منصفانه کارگران خدماتی است که اکثرا زن و اقلیت هستند.

این اتحادیه قصد دارد موفقیت اخیرش در جنوب کالیفرنیا را تکرار کند، جایی که قراردادی امضا شد که براساس آن دستمزد نظافتچیان هتل‌ها تا سال ۲۰۲۷ به ۳۵ دلار در ساعت می‌رسد. همچنین این اتحادیه اخیرا افزایش ۳۲ درصدی دستمزد را در ۵ سال آینده برای ده‌ها هزار کارگر هتل و کازینو در لاس وگاس به دست آورد. اتحادیه یونایت هیر هشدار داد که اعتصابات ممکن است به زودی به شهرهای دیگر نیز گسترش یابد، چرا که ۱۵ هزار کارگر دیگر نیز رای به صورت دادن به اقدامات بیشتر داده‌اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    1 0
    باز خوبه اعتصاب میتونن کنن. ما اینجا ۴ ساله در دو دولت توی بورس غارت شدیم و دریغ از سر سوزنی عدالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس