ادعای بازداشت ۲ اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران

شاباک امروز دوشنبه مدعی شد که دو شهرک‌نشین اسرائیلی را در مرکز فلسطین اشغالی به جرم جاسوسی برای ایران شناسایی و بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق؛ سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) امروز دوشنبه طی بیانیه‌ای مدعی بازداشت دو شهرک‌نشین اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران شد.

شاباک مدعی شد که یک شهرک‌نشین اسرائیلی به نام ویکتورسون فلدیسوف ساکن «رامات گان» را در مرکز فلسطین اشغالی پس از جذب‌شدن از طریق شبکه‌های اجتماعی به ایران، شناسایی و دستگیر کرده است.

بر اساس این ادعا که در رسانه‌های اسرائیلی بازنشر شده، این شهرک‌نشین از آگوست گذشته با زبان عبری در فضای مجازی با نیروهای ایرانی در ارتباط بوده است و کارهای مختلفی به نفع ایران از جمله پخش شعارهای گرافیتی، نصب بنرها، قرار دادن مبالغی پول در مکان‌های خاص و همچنین سوزاندن وسایل نقلیه در تل آویو انجام داده است و در ازای آن بیش از ۵ هزار دلار دریافت کرده است.

شاباک همچنین ادعا کرد که این اسرائیلی حتی مأموریت ترور شخصیت‌های اسرائیلی و پرتاب بمب به سوی خانه‌های مختلف را برعهده گرفته بود و با این هدف، برای تهیه تجهیزات جنگی از جمله تفنگ‌های تک تیرانداز، تپانچه و بمب اقداماتی انجام داده بود.

به گفته شاباک این اسرائیلی همچنین متهم است که شهرک‌نشینان دیگر از جمله همسرش را نیز برای انجام خواسته‌های نیروهای ایرانی بسیج کرده بود. به همین دلیل این دستگاه اطلاعاتی، کیفرخواستی علیه او و سایر شهرک‌نشینان متهم تنظیم کرده است.

رژیم صهیونیستی پیشتر نیز مدعی تلاش‌های فزاینده ایران برای ترور مقامات صهیونیست در اراضی اشغالی و حتی خنثی سازی چندین عملیات شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس