کد خبر 261889
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳

سرمربی استقلال گفت: در بازی با تراکتورسازی از دو هدف خودمان به یکی از آن رسیدیم.

به گزارش مشرق و به نقل از تسنیم، امیر قلعه‌نویی پس از تساوی یک بر یک استقلال برابر تراکتورسازی در کنفرانس خبری این بازی ابتدا از حضور تماشاگران در ورزشگاه یادگار امام تشکر کرد و گفت که این مسئله نشان‌دهنده آن است که هنوز فوتبال در کشورمان زنده است.

سرمربی استقلال سپس در خصوص شرایط بازی گفت: بازی خوبی بود و شاهد یک فوتبال جاندار، فیزیکی و تاکتیکی بودیم. همانطور که قبلا هم گفته بودیم می‌خواستیم ارتباط خط هافبک و خط حمله تراکتورسازی را قطع کنیم به خاطر همین این تیم نتوانست زیاد موقعیت‌سازی کند.

قلعه‌نویی ادامه داد: بعد از این موضوع، تیم حریف به بازی بلند روی آورد و از همین حربه توانست به گل برسد. بعد از گل هم ما 2 موقعیت مسلم گلزنی داشتیم اما حامد لک با عکس‌العمل‌های خودش مانع از گلزنی ما شد. ما در این بازی از دو هدف خودمان به یکی از آن رسیدیم. شاید اگر در حفظ توپ بهتر عمل می‌کردیم و هافبک‌هایمان کمتر اشتباه می‌کردند برنده بازی می‌شدیم هرچند تراکتورسازی هم می‌توانست برنده باشد. به مجید جلالی تبریک می‌گویم اما دقیقا از همان نقطه‌ای ضربه خوردیم که بین دو نیمه در موردش صحبت کرده بودیم.

سرمربی استقلال در واکنش به صحبت‌های یک خبرنگار مبنی بر اینکه چرا استقلال عملکرد بدی داشته و آیا عقب‌نشینی این تیم دستور او بوده یا فشار تراکتورسازی، عنوان کرد: من جواب سوال شما را نمی‌دهم شاید شما بهتر می‌دانید که چه اتفاقی در زمین رخ داده، ما ضعیف بودیم و در طول 90 دقیقه هم نتوانستیم ایجاد موقعیت کنیم!

قلعه‌نویی در مورد اینکه بارش باران در روند بازی تاثیرگذار بود یا خیر، گفت: باران یکی از نعمت‌های الهی است که فضای استادیوم را زیبا کرده بود، خود من هم زیر باران بودم و از این قضیه لذت بردم. طبیعتاً ما از تراکتورسازی پیش افتاده بودیم و باید کمی لایه‌های دفاعی‌مان را تقویت می‌کردیم. شما دیدید در یک صحنه از کریم انصاری‌فرد غافل شدیم و همین مسئله داشت به ما لطمه می‌زد، به خاطر همین سعی کردیم این فضا را ببندیم و تا حدودی هم موفق بودیم. باز هم تاکید می‌کنم اگر مهاجمان و هافبک‌هایمان باهوش بودند می‌توانستیم به گل دوم برسیم. ما در بخش تله‌گذاری خوب عمل کردیم اما نتوانستیم از این موقعیت استفاده کنیم. باز هم می‌گویم اگر هافبک‌هایمان باهوش‌تر بودند به گل دوم می رسیدیم.

وی درباره اینکه مهدی رحمتی در درگیری‌ها حضور داشته و زمان بازی را در شروع‌ مجدد تلف می‌کرده، اظهار داشت: رحمتی کاپیتان تیم بود و علاوه بر وظایف فردی وظایف گروهی هم داشت و به همین دلیل به عنوان کاپیتان برخی مسائل را به داور مسابقه می‌گفت اما در شروع مجدد این صحبت را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم اینگونه باشد، با این حال فیلم بازی را نگاه می‌کنیم.

قلعه‌نویی درباره اینکه تراکتورسازی موقعیت‌های بیشتری در این بازی خلق کرد، گفت: با این موضوع موافقم.

وی درباره خارج شدنش از محوطه فنی عنوان کرد: فاصله محوطه فنی و خط کنار زمین بسیار کم و کوتاه‌تر از نیم‌متر است.

سرمربی استقلال درباره کاهش قدرت خط حمله این تیم بعد از گلزنی گفت: با این سوال صددرصد موافقم. بعد از گل یکی از مهاجمان خود را در سمت چپ مستقر کردیم تا مقابل نفوذ فخرالدینی از سمت راست را بگیرد به همین دلیل فشار تیم ما کمتر شد. به همین دلیل باید در این زمینه فکری بکنیم. اگر قاضی در تیم ما بود، می‌توانست در دقایقی به ما کمک کند. با این حال تیم ما به یک دفاع راست و دو هافبک بازیساز نیاز دارد که با جذب آنها در نیم فصل بتوانیم مشکلات خود را برطرف کنیم.

قلعه‌نویی درباره کیفیت زمین ورزشگاه یادگار امام خاطرنشان کرد: یکی از علت‌های بازی خوب امروز را کیفیت زمین می‌دانم. 2 سال پیش که سرمربی تراکتورسازی بودم در این زمان کیفیت زمین چندان خوب نبود، اما از مسئولان یگان ویژه، هیئت فوتبال و ورزشگاه قدردانی می‌کنم. کیفیت زمین در شرایط بازی تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: در نیم فصل دوم دروازه‌ها کوچکتر می‌شود و زمین‌ها هم شرایط بدتری پیدا می‌کند و به همین دلیل امتیاز گرفتن سخت می‌شود.  با این حال امیدوارم کیفیت زمین‌ها در نیم فصل دوم همین اندازه خوب باشد.

سرمربی استقلال درباره عملکرد فرشاد احمدزاده بازیکن تراکتورسازی گفت: اگر صحبتی کنم فردا باز هم حرف و حدیث راه می‌افتد اما به هر حال همین که جلالی یک بازیکن جوان را به فوتبال ما معرفی کرده، جای امیدواری دارد. در دقایقی که او وارد زمین شد فشار به دروازه ما افزایش پیدا کرد و می‌تواند در آینده یکی از بازیکنان خوب سمت چپ فوتبال ما شود.

قلعه‌نویی بعد از آنکه سوال یکی از خبرنگاران تبریزی درباره بازیکنان استقلال را حاشیه‌ای خواند و بی‌پاسخ گذاشت درباره کیفیت جسمانی بازیکنان استقلال گفت: زمانی که لیگ برتر گذشته به پایان رسید بیشتر بازیکنان ما در خدمت تیم ملی بودند و من نتوانستم آن 6 هفته بدنسازی که همواره در تیم‌های خود انجام می‌دهم و آنها را به شرایط خوب می‌رسانم این بار انجام دهم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: تیم ما بدون ریکاوری و بدنسازی خوب و با یک لشگر مصدوم وارد مسابقات شد. ضمن آنکه استقلال خیلی دیر بسته شد چرا که تیم‌هایی که پول ندارند در فصل نقل و انتقالات دیرتر جمع می‌شوند. فشردگی مسابقات هم سبب شد تیم ما تا رسیدن به آن استقلال مدنظرمان فاصله داشته باشد.

قلعه‌نویی تصریح کرد: در همین فصل هم 5،6 بازیکن ما در تیم ملی بودند و هیچ‌گاه نه در لیگ برتر و نه در لیگ قهرمانان آسیا حتی در یک بازی هم موجودی کامل بازیکنان خود را نداشتیم. این در حالی است که همه تیم‌ها ریکاوری خوبی انجام دادند، با این حال امیدوارم از 2 هفته تعطیلی که پیش رو داریم و یک هفته آن را برنامه‌های اردویی خواهیم داشت بهترین استفاده را ببریم و در نیم‌فصل دوم استقلال شاداب‌تر و با شرایط بهتری وارد لیگ شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تیم‌هایی را شانس اول قهرمانی می‌داند، اظهار داشت: به خاطر اینکه امتیازات در صدر جدول نزدیک است فکر می‌کنم 5،6 تیم ابتدایی جدول شانس قهرمانی دارند هرچند در نیم‌فصل دوم تجربه، تمرکز و آرامش می‌تواند تاثیرگذار باشد. به نظر من تمام تیم‌های صدرجدول شایستگی‌های خوبی دارند.

قلعه‌نویی: پیش خدا و وجدان خودم راضی هستم/ 3 ماه در نصف زمین تمرین کردیم

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی پس از نشست خبری دیدار استقلال و تراکتورسازی در گفت‌وگو با دوربین‌های تلویزیونی گفت: بازی مساوی شد و اگر می‌باختیم بدتر از این می‌شد هرچند می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما واقعا نمی‌شود از بازی خوب  تراکتورسازی صحبت نکرد.

وی در مورد اینکه آیا برای قهرمانی در این فصل برنامه‌ای دارد، عنوان کرد: طبیعتاً این طور است. ما چند مشکل داشتیم که مسلماً در نیم‌فصل دوم نخواهیم داشت. استقلال نه خوب ریکاوری کرد و نه خوب بدنسازی، به خاطر همین بازیکنان زیادی از تیم ما مصدوم بودند و حتی نتوانستیم یک بازی را هم با نفرات کامل‌مان به میدان برویم. حالا با همه قوا می‌خواهیم به نیم فصل دوم برسیم. همچنین در چند پست تیم را تقویت خواهیم کرد. یک هافبک بازیساز، یکی، دو مهاجم و اگر بشود یک دفاع راست را برای نیم‌فصل دوم به خدمت می‌گیریم.

قلعه‌نویی در واکنش به شعار هواداران تراکتورسازی تبریز علیه او تصریح کرد: همه قضیه رفتن من را می‌دانند و وجداناً می‌خواستم در تراکتورسازی بمانم اما علیه من تبلیغات منفی راه انداختند که خدا می‌داند. به نظر شما مربی که می‌خواهد از تیم برود برای فصل بعد لیست بازیکن می‌دهد؟

وی افزود: من می‌خواستم بمانم اما شرایط را طوری رقم زدند که این اتفاق نیفتد. پیش وجدان خودم و پیش خدا راضی هستم چون تیمی که فقط با 6،7 میلیارد تومان بسته شده بود را آسیایی کردم. شما ببینید زمانی که من در تبریز بودم تیم چقدر هزینه داشت و یا محل تمرین ما کجا بود. 3 ماه در نصف زمین تمرین کردیم. درست است که ما در آن فصل به نایب‌قهرمانی رسیدیم اما می‌توانستیم قهرمان هم شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهراب ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    امیر خیلی باحیاست که به تویهن های تراکتوری ها واکنش نشون نداده
  • ابراهیم ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    حیفه امیر خان در تبریز مربی باشه دنیای حرفه ای این حرفا رو نداره که بخاطر رفتن از یک تیم علیه ژنرال شعار بدن
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    از مردم فهیم تبریز بعید است که این رفتارها را از خودشان نشان دهند. مشکل از مسئولین تیم تراکتورسازی است که متاسفانه بسیار بی تربیت هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس