کد خبر 1519301
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳

بر کسی پوشیده نیست که توسعه روابط با مشتریان، نیازمند زمان و تلاش است. اگر می‌خواهید مشتریان فعالی داشته باشید و به رونق کسب‌وکارتان از طریق بازاریابی پیامکی می‌اندیشید، نباید منتظر بمانید تا آن‌ها به سراغ شما بیایند. بلکه باید خودتان دست به کار شوید و به دنبال آن‌ها بروید.

بازاریابی پیامکی اگر به‌درستی انجام شود، یکی از موثرترین راه‌ها برای برقراری ارتباطی مستحکم و قوی با مشتریانتان است. این روش، هم بسیار مقرون‌به‌صرفه است و هم نتیجه‌بخش! در این مقاله از بهترین استراتژی‌ها و نکات مهم بازاریابی پیامکی صحبت خواهیم کرد.

چرا از بازاریابی پیامکی استفاده کنیم؟

۳ دلیل عمده وجود دارد که کسب‌وکارها برای مشتریان خود پیامک ارسال می‌کنند: افزایش آگاهی از برند، افزایش تعامل با مشتریان، افزایش فروش.

احتمالاً شما هم می‌خواهید به یکی از این اهداف (یا هر سه آن‌ها) برسید. با نرخ بازشدن بالای ۹۰ درصدی پیامک‌ها، پیشنهاد می‌کنیم این فرصت طلایی را برای برقراری ارتباط درست با مشتریانتان از دست ندهید. در ادامه به مزایای ارسال پیامک به‌طور خلاصه اشاره خواهیم کرد:

  • در مقایسه با دیگر کانال‌های بازاریابی، اس ام اس مارکتینگ جزو ارزان‌ترین‌ها به شمار می‌آید.
  • با ارسال پیامک می‌توانید ارتباط مستقیمی با مخاطبان خود برقرار کنید.
  • پیامک شما در همان چند دقیقه اولی که ارسال می‌کنید، خوانده می‌شود.
  • برای اطلاع‌رسانی‌های مهم و حیاتی، سریع‌ترین راه این است که پیامک ارسال کنید.
  • بازاریابی پیامکی تاثیر بسیاری روی افزایش فروش شما خواهد داشت.

چگونه از بازاریابی پیامکی بهترین نتیجه را بگیریم؟

بیایید کمی عمیق‌تر به دل این موضوع وارد شویم و از استراتژی‌ها صحبت کنیم.

۵ استراتژی بازاریابی پیامکی موفق برای کسب و کارها

بازاریابی پیامکی امروز جزو ضرورت‌های هر کسب‌وکاری به شمار می‌رود. بسیاری از کسب‌وکارها در حال حاضر به سودآوری قابل توجهی از این کانال بازاریابی رسیده‌اند و از پنل اس ام اس در جهت ارسال پیامک به مشتریان خود استفاده می‌کنند. حالا شاید بپرسید چه نوع پیامک‌هایی باید ارسال کنیم؟ در ادامه، ۵ نوع پیامکی را که باید برای مشتریانتان ارسال کنید، برایتان آورده‌ایم.

۱. ارسال پیامک خوشامدگویی

برای اینکه به‌گرمی از مشتریان جدیدتان استقبال کنید، می‌توانید به محض ثبت‌نام برایشان پیامک خوشامدگویی ارسال کنید. محتوای پیامک شما باید شامل اطلاعاتی باشد که در بدو ورود به آن نیاز دارند. مثلاً اگر ارائه‌دهنده سرویسی هستید، راهنمای استفاده از سرویس خود را برایشان ارسال کنید. یا اگر کالای فیزیکی می‌فروشید، آن‌ها را به صفحه محبوب‌ترین کالاهای فروشگاهتان هدایت کنید.

۲. ارائه آفر ویژه با محدودیت زمانی

وقتی محدودیت زمانی برای پیشنهادات ویژه خود در نظر می‌گیرید، آدم‌ها بیشتر نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد. برای اینکه چنین چیزی را تجربه کنید، می‌توانید لیست مخاطبان خود را به‌طور رندوم به دو قسمت تقسیم کنید.

به لیست اول، پیامکی ارسال کنید و پیشنهادی بدهید که محدودیت زمانی نداشته باشد (مثلاً تخفیف ویژه پرفروش‌ترین شومیزهای زنانه). به لیست دوم دقیقاً همان پیامک را ارسال کنید با این تفاوت که در متن پیامک خود، محدودیت زمانی را قید کنید (مثلاً بنویسید فقط تا ۲ روز دیگر!). در انتها خواهید دید که نرخ کلیک پیامک دوم احتمالاً بیشتر از نرخ کلیک پیامک اول خواهد بود.

به نمونه پیامک‌های زیر توجه کنید:

چگونه از بازاریابی پیامکی بهترین نتیجه را بگیریم؟

۳. ارسال پیامک تایید سفارش

می‌توان گفت بیشترین چیزی که افراد بعد از خرید انتظار دارند این است که پیامک تایید سفارش را دریافت کنند. تنها در این صورت است که خیالشان از بابت سفارشی که ثبت‌کرده‌اند، راحت خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم از ارسال این نوع پیامک به هیچ عنوان غافل نشوید.

۴. پیامک‌های پروموشن مناسبتی

مناسبت‌های مهم مثل شب یلدا، عید نوروز، جشن ولنتاین و… بهترین فرصت برای ارسال پروموشن‌ها و تخفیف‌های مناسبتی است. این یکی از بهترین استراتژی‌های ریتنشن مارکتینگ به کمک پیامک است و می‌تواند مستقیماً باعث افزایش فروش کسب‌وکارتان شود.

۵. اطلاع‌رسانی‌های مهم

گاهی لازم است مسائل مهمی را با مشتریان خود در میان بگذارید. به عنوان مثال، وقتی به دلیل بارش شدید برف یا باران، امکان ارسال بسته‌های مشتریانتان را ندارید، باید در اولین فرصت آن‌ها را از این موضوع مطلع کنید. چه روشی سریع‌تر از ارسال پیامک؟

همچنین در مواقعی ممکن است اتفاقاتی در کسب‌وکارتان افتاده باشد که بخواهید مشتریانتان از آن خبر داشته باشند. مثلاً وقتی می‌خواهید رویدادی برگزار کنید، بهتر است از طریق پیامک به مشتریانتان اطلاع دهید و آن‌ها را به رویداد دعوت کنید.

به دو نمونه پیامک اطلاع‌رسانی زیر توجه کنید:

چگونه از بازاریابی پیامکی بهترین نتیجه را بگیریم؟

این‌گونه اطلاع‌رسانی‌ها باعث می‌شود که مخاطبانتان از شما باخبر بمانند اما توجه کنید که نباید با ارسال کوچکترین اتفاقات یا اطلاع‌رسانی‌های زیاد، برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کنید.

نکات مهم اس ام اس مارکتینگ حرفه‌ای

برای اس ام اس مارکتینگ درست و اصولی، به این نکات حتماً توجه کنید:

  • بدون اجازه پیامک ارسال نکنید.
    لیست مخاطبین شما برای بازاریابی پیامکی، باید شامل افرادی باشد که خودشان شماره تماسشان را در اختیارتان قرار داده‌اند.
  • حتماً اسم برند خود را در متن پیامک خود بیاورید.
    طبیعی است که مخاطبانتان باید بدانند از کجا پیامک را دریافت کرده‌اند.
  • از شخصی‌سازی پیامک استفاده کنید.
    تنها استفاده از نام افراد در ابتدای متن پیامک، می‌تواند اثرگذاری آن را چندین برابر کند.
  • مخاطبان خود را گروه‌بندی کنید.
    با گروه‌بندی مخاطبان خود، می‌توانید پیامک‌های هدفمندتری ارسال کنید که نتایج بهتری خواهد داشت.
  • کاربرانتان را به انجام کاری دعوت کنید.
    یادتان نرود که در متن پیامک خود از CTA استفاده کنید. مثل ثبت‌نام در دوره آموزشی‌تان، خرید کالا و…
  • پیامک را در زمان مناسب ارسال کنید.
    بسته به اینکه چه نوع مخاطبانی دارید، زمان مناسب برای ارسال را پیدا کنید. اگر زمان مناسب را نمی‌دانید، می‌توانید چند بار در زمان‌های مختلف پیامک بزنید تا بفهمید مخاطبانتان بیشتر در چه زمانی به آن واکنش نشان می‌دهند.

بازاریابی پیامکی به عنوان بخشی از پلن ریتنشن مارکتینگ شما

اگر تا به حال از بازاریابی پیامکی استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از همین امروز شروع کنید و از این کانال محبوب مارکتینگ بهره‌مند شوید. از آنجایی که «مقرون‌به‌صرفه بودن» در انتخاب روش مناسب بازاریابی اهمیت فراوانی دارد، اس ام اس مارکتینگ می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای کسب‌وکار شما باشد.

در این راستا، پنل پیامکی «نجوا» با ارائه امکاناتی حرفه‌ای همچون گزارش تحلیل رفتار کاربر (Smart Link)، گروه‌بندی بر اساس ویژگی‌ها یا رفتار کاربر، ارسال OTP، شخصی‌سازی پیام، کوتاه‌کننده لینک و… با مناسب‌ترین قیمت‌ها در اختیار شماست. با ارسال پیامک به مشتریانتان، ارتباط پایداری با آن‌ها می‌سازید و به سودآوری بلندمدت خواهید رسید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس