کد خبر 1528198
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

آب بندی سرویس بهداشتی امری مهم است که شما باید از بهترین و به روزترین روش حال حاضر یعنی عایق نانو بهره بگیرید.

عایق کاری سرویس بهداشتی یکی از موارد مهم و حائز اهمیتی است که باید حتما به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. چرا که در صورت اهمیت ندادن به این مورد امکان ریزش و تجمع آب در حمام و دستشویی وجود دارد. نم‌زدگی سرویس بهداشتی علاوه بر اینکه موجب بوی نامطبوع در فضای ساختمان می‌شود، سبب رشد قارچ و کپک نیز خواهد شد. بنابراین آب بندی سرویس بهداشتی و اجرای عایق بندی سرویس بهداشتی کار بسیار مهمی است که شما باید به آن توجه کنید. جهت عایق کاری سرویس بهداشتی مواد بسیار زیادی در بازار موجود است که شما با بهره از هریک می‌توانید فرآیند عایق بندی سرویس بهداشتی را انجام دهید اما انتخاب خوب و به صرفه بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

روشی کاربردی برای آب بندی سرویس بهداشتی

چه عواملی باعث نم‌زدگی سرویس بهداشتی می‌شود؟

عوامل بسیار زیادی موجب نم‌زدگی و رطوبت سرویس بهداشتی می‌شود. بنابراین شما باید به این عوامل تاثیرگذار توجه ویژه داشته باشید و از ایجاد شدن آنها جلوگیری کنید. چرا که در غیر اینصورت خسارات جبران‌ناپذیری ساختمان را تهدید خواهد کرد. برخی از عوامل نم‌زدگی سرویس بهداشتی عبارت است از

  • شکستگی دریچه
  • شکستگی اتصالات
  • فرسوده شدن لوله‌ها
  • ترکیدن لوله‌ها
  • نشتی لوله فاضلاب
  • بهره از لوله و اتصالات غیراستاندارد و دارای عیب
  • رعایت نکردن نکات مهم و کافی حین نصب لوله
  • نبود بست محکم حین اتصال قوی لوله‌ها
  • اجرای عایق بندی غیراصولی
  • انتخاب نادرست مصالح آب بندی غیراستاندارد و با کیفیت پایین
  • پوسیدگی لوله‌ها
  • حرکات سازه ساختمان

روشی کاربردی برای آب بندی سرویس بهداشتی

انواع عایق سرویس بهداشتی

به طور کلی آب بندی سرویس بهداشتی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها به نوبه خود مزایا و معایب مختلفی دارند. بنابراین شما برای عایق بندی و آب بندی سرویس بهداشتی خود باید بهترین انتخاب را داشته باشید. برخی از انواع عایق سرویس بهداشتی عبارت است از:

روشی کاربردی برای آب بندی سرویس بهداشتی

عایق نانو سرویس بهداشتی

یکی از بهترین روش‌های آب بندی سرویس بهداشتی، بهره از عایق نانو (عایق دوجزئی نانو) است. این روش ماندگاری بالایی دارد و شما سالها می‌توانید از نم دادن سرویس بهداشتی خیالی راحت داشته باشید. روش عایق نانو سرویس بهداشتی یک روش تضمین شده است که شما می‌توانید جهت آب بندی از آن بهره بگیرید.

عایق نانو در حقیقت یک عایق مایع و بدون رنگ بوده که این عایق بعد از استعمال روی سطح سرویس بهداشتی، از بندکشی کنار کاشی‌ها عبور می‌کند و به سطح زیرین سرویس بهداشتی نفوذ خواهد کرد. در واقع عایق نانو روی ملات زیر سطح واکنش شیمیایی ایجاد خواهد کرد و سبب آب بندی بافت‌های مولکولی خواهد شد.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، عایق نانو سرویس بهداشتی یکی از بهترین روش‌های آب بندی سرویس بهداشتی بوده که در طی سالیان سال تخریب نخواهد شد. این عایق کیفیت بالایی داشته و از نفوذ میکروب و کثیفی‌ها به زیر کاشی جلوگیری خواهد کرد. همچنین عایق نانو در برابر شوینده‌های اسیدی از خودش مقاومت بسیار بالایی نشان می‌دهد و همین امر موجب افزایش طول عمر کاشی‌ها خواهد شد.

مجموعه نانو پارس که سالیان پیش سابقه و تجربه بسیار زیادی در این کار داشته، به شما مشتریان عزیز این تضمین را می‌دهد که با استفاده از اجرای عایق دو جزئی نانو بتوانید با ماندگاری بالا سرویس بهداشتی خود را آب بندی کنید. برای مشاهده نمونه محصول و همچنین مشخصات؛ شما مشتریان می‌توانید وارد لینک مربوطه شوید.

مزایای استفاده از عایق نانو جهت آب بندی سرویس بهداشتی

همانطور که اشاره شد؛ همه روش‌های آب بندی سرویس بهداشتی مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. برخی از مزایای استفاده از عایق نانو جهت آب بندی سرویس بهداشتی عبارت است از:

  • روش عایق نانو بسیار ارزان و به صرفه است.
  • جلوگیری از نشت آب تنها در کمتر از چند ساعت
  • به دانش تخصصی نیازی ندارد و افراد به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.
  • عدم تغییر رنگ کاشی
  • عایق نانو قابلیت ترمیم موضعی و فوری دارد.
  • سازگار با محیط زیست و خطری برای شما ندارد.
  • با گذشت زمان و در طولانی مدت کیفیت خودش را از دست نمی‌دهد.

آب بندی به روش‌های سنتی

از دیگر روش‌های آب بندی سرویس بهداشتی، روش‌های سنتی است. روش سنتی بر خلاف آب بندی با عایق دو جزئی بسیار سخت و نیازمند تخصص است. بنابراین برای بهره از این روش باید از افراد متخصص کمک بگیرید. در روش سنتی آب بندی باید ابتدا کف شیب بندی شود و در مرحله بعد کف به وسیله ماسه و سیمان کاملا پر شود. پس از آن باید علاوه بر کف، دیوارها را نیز ایزوگام کنید. سپس مجددا ملات اسه و سیمان و پودر سنگ کاشی‌ها را روی ایزوگام باید با دقت فیکس کنید.

پس از پایان کلیه این فرآیند، درز بین کاشی‌ها باید کاملا زهکشی شود. همانطور که در بالا بیان شد، با استفاده از عایق نانو امکان ترمیم وجود دارد اما این در حالیست که در روش سنتی عملا این قابلیت وجود نخواهد داشت. در حقیقت برای کوچکترین مشکل نیازمند تخریب و عایق‌بندی مجدد خواهید بود.

بنابراین، این روش کاملا دشوار بوده و شما نمی‌توانید به راحتی آن را انجام دهید. آب بندی به روش عایق نانو علاوه بر سادگی قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما این در حالیست که روش سنتی سخت است. همچنین کثیف‌کاری در روش سنتی بسیار زیاد خواهد بود.

معایب استفاده از عایق بندی سنتی

همانطور که بیان شد، عایق بندی سنتی به نسبت روش نانو مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی را دارد. این روش معایب دیگری نیز دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • صرفه اقتصادی: روش ایزوگام یا همان سنتی به نسبت روش عایق بندی نانو به صرفه نیست. چرا که ایزوگام عایق 100% برای جلوگیری از رطوبت وجود ندارد. بنابراین باید برای عایق بندی کف و دیوارها از لایه‌های بسیار زیادی بهره بگیرید.
  • متریال نامناسب: همانطور که گفته شد، ایزوگام و قیر عایق 100% از رطوبت جلوگیری نمی‌کند. بنابراین لایه‌های ایزوگامی به کار گرفته شده در عایق بندی به مرور زمان فرسوده خواهد شد و آب به زیر کاشی‌ها نفوذ پیدا می‌کند.
  • دوام: به نسبت هزینه‌ای که شما در این روش صرف می‌کنید، دوام آن به نسبت کم خواهد بود. بنابراین ممکن است پس از گذشت مدت زمان کوتاهی فرسودگی اتفاق بیفتد.
  • بهداشت: با نفوذ آب بین درز کاشی‌ها، امکان رشد جلبک، باکتری و قارچ را فرآهم می‌کند. بنابراین ممکن است کاشی‌ها جرم بگیرد و شما همیشه باید در صدد تمیزکاری آنها باشید.
  • زیبایی: در صورت از بین رفتن زهکشی کاشی‌ها یا سرامیک، سرویس بهداشتی شما ظاهری بسیار نامطلوب پیدا خواهد کرد.

یادداشت پایانی

بنابراین با مطالعه دو روش بالا، قطعا شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که بهترین روش آب بندی سرویس بهداشتی عایق بندی نانو است. شما با بهره از روش عایق بندی نانو می‌توانید به راحتی سرویس بهداشتی خود را آب بندی کنید و مشکلی برایتان رخ ندهد. این کار نیازی به تخصص و دانش خاص ندارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید فرآیند عایق بندی را انجام دهید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس