کد خبر 1531494
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹

تقریبا یک ماه است که از کاور جدید بازی EA FC 24 برای PS5 رونمایی شده و از گیم ‌پلی بازی تریلری هم منتشر شده است. همین باعث شده تا طرفداران این بازی بی صبرانه منتظر باشند. به گفته Electronic Arts، این بازی در تاریخ 29 سپتامبر عرضه خواهد شد. پس نفس‌هایتان را در سینه حبس کنید که دیگر چیزی نمانده است. شرکت EA Sports تلاش کرده که ضمن بهبود فرمول قدیمی، روند بازی‌های قبلی این مجموعه را دنبال کند. حال باید ببینیم تا چه از پس این کار بر آمده است.

بازی EA FC 24 منتشر شد!

دانستنی‌ها درمورد تغییرات بازی EA FC 24

کمپانی EA در سال‌های اخیر، سری بازی‌های فیفا را ارائه کرده که یکی از پردرآمدترین عناوین این کمپانی بوده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت که بازی جدید فیفا 24 اهمیت بسیار بالایی برای EA خواهد داشت. EA اعلام کرده که با بیش از ۱۹ هزار بازیکن، ۷۰۰ تیم و ۳۰ لیگ فوتبال برای این بازی قرارداد بسته است.

چیزی که به طور قطعی مشخص است این است که بازی EA FC 24 برایPS5 ،PS4 ، Xbox Series X ،Xbox One و PC منتشر خواهد شد.

نکته جالب این است که در این سری قرار است که لیگ فوتبال بانوان هم به بازی اضافه شود. در EA Sports FC 24 از لیگ قهرمانان زنان یوفا، سوپر لیگ زنان بارکلیز، لیگ ملی فوتبال زنان، D1 Arkema، Google Pixel Frauen-Bundesliga و لیگ F رونمایی می‌شود. در این سری از فیفا 24 برای PS5شاهد حضور زنان و مردان در کنار هم در زمین بازی حضور خواهند داشت. درواقع شما می‌توانید تیم‌های ترکیبی از بازیکنان زن و مرد بسازید.

بازی EA FC 24 منتشر شد!

تغییر بزرگ دیگری که در بازی EA FC 24 برای PS5 به چشم می‌خورد، معرفی Play Styles است. با این قابلیت می‌توانید به بازیکنان با استعدادتان مهارت‌های خاصی بدهید و بدهید و به این ترتیب بازیکنان منحصربه فردتر می‌شوند. علاوه بر این بازیکنان می‌توانند بیش از یک سبک بازی را داشته باشند.

گفته شده که در بازی EA FC 24 می‌توانید بازیکنان را برای بهبود رتبه‌بندی آموزش دهید. به این ترتیب شما می‌توانید مجموعه‌ای از بازیکنان آموزش دیده و با رتبه بالا در تیم خود داشته باشید. همچنین یکی از ویژگی‌های کاملا جدید EA Sporاین بازی امکان بازسازی لحظات خاصی از مسابقات واقعی است. به این ترتیب که بخش‌های مهمی از مسابقات ضبط و به شکل چالش‌هایی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

ایجنت‌ها در فیفا 24 نقش کلیدی ایفا می‌کنند؛ چراکه می‌توانند برای انجام نقل و انتقالات به شما مشاوره دهند. شنیده‌ها حاکی از آن است که در این سری بازی از راه‌های جدیدی برای جذاب‌تر شدن نقل و انتقالات استفاده شده، اما هنوز اطلاعات کاملی درباره آن منتشر نشده است.

در مجموع در بازی EA FC 24 برای PS5 شاهد بهبود چشمگیری در جلوه‌های بصری نیستیم، اما بازی منوی بسیار کاربردی و ساده‌ای دارد که انتخاب حالت بازی را آسان می‌کند. صداگذاری بازی نیز نسبت به سری قبلی بهبود پیدا کرده که با تغییر زاویه دوربین می‌توانید این موضوع را به خوبی حس کنید.

تاریخ انتشار بازی EA FC 24 برای PS5

بازی رسما در تاریخ 29 سمپتامبر 2023 (7 مهر 1402) برای تمامی پلتفرم‌ها، حتی کنسول های نسل هشتمی عرضه خواهد شد.

بازی EA FC 24 منتشر شد!

نقاط ضعف و قوت بازی EA FC 24 برای PS5

در مجموع این بازی نقاط مثبت و منفی متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد:

نقاط مثبت بازی شامل:

  • تغییر آلتیمت تیم با بازیکنان زن و قابلیت Evolution
  • بهبود گیم‌پلی و جزئیات مختلف حین مسابقه
  • جنبه نمایشی بازی گاهی از گزارش زنده مسابقات فوتبال هم بهتر می‌شود

نقاط ضعف و منفی بازی شامل:

  • تغییرات حالت کریر به‌هیچ‌عنوان با آلتیمت تیم یکسان نیست
  • عدم‌ تغییر مکانیک باز کردن پک‌های بازیکن

مودهای موجود در بازی EA FC 24

درست است که نام بازی عوض شده، اما انتظار نمی‌رود که هیچ کدام از مودهای بازی حذف شده باشند. گرچه این فرصت بسیار خوبی برای الکترونیک آرتز است که با جدایی از فیفا خلاقیت بیشتری به خرج دهد و مودهای جذابی به بازی اضافه کند تا هم تنوع بیشتری ایجاد کند و هم اینکه بازیکنان جدیدی را جذب کند. با این حال تمام مودهای زیر در بازی ای ای اسپورتز اف سی حضور خواهند داشت:

  • Kick-off
  • Online friendlies
  • Tournaments
  • Skill games
  • Practice arena
  • VOLTA FOOTBALL
  • Ultimate Team
  • Career Mode
  • Pro Clubs
  • Seasons

قیمت بازی EA FC 24

قیمت بازی EA FC 24 برای PS5 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما شایعاتی در این زمینه وجود دارد که این بازی احتمالا به صورت رایگان منتشر شود. خیلی از افراد حدس می‌زنند که اگر قرار بود که بازی همچنان پولی باشد، با همان نام FIFA 24 منتشر می‌شد. با این حال با توجه به اینکه دلیل تغییر نام مجموعه به خاطر اختلافات EA با FIFA بوده احتمال چنین اتفاقی خیلی کم است و احتمالا با همان قیمت 60 تا 100 دلار به فروش برسد.

پلتفرم‌های بازی فیفا 24 برای PS5

احتمالا می‌دانید که این بازی قرار است روی تمام پلتفرم‌ها منتشر شود. به طور دقیق بازی فیفا 24 برای PS5 ،PS4 ، Xbox Series X ،Xbox One و PC منتشر خواهد شد. البته خبر جذاب این است که فیفا 24 بالاخره قرار است که برای نینتندو سوییچ هم منتشر شود. استودیو EA، پس از سال‌ها قرار است یکی از بازی‌های فوتبالش را با جزئیات کامل و بهبودی چشم‌گیر برای این کنسول منتشر کند تا طرفدارنش بتوانند مثل بقیه پلتفرم‌ها، از بازی لذت ببرند. این نسخه حتی قابلیت Ultimate Team را هم خواهد داشت و همه چیز را برای بازیکنان سوییچ عوض خواهد کرد.

جمع بندی

شاید تعدادی از طرفداران قدیمی بازی‌های FIFA کمی نگران باشند؛ چراکه همین چند سال پیش بود که رقیب قدیمی مجموعه بازی فیفا نامش را تغییر داد و یک بازی را تحت عنوان eFootball منتشر کرد، اما در زمان انتشارش یک فاجعه رخ داد. خبر خوب برای این طرفداران این است که در بازی EA FC 24 قرار نیست چیزی از مجموعه قبلی عوض شود. درواقع می‌دانیم که بازی قرار نیست دچار تغییرات خیلی زیادی شود. درست است که انیمیشن‌های جدید و یا گیم‌پلی‌ متفاوتی خواهد داشت، اما هسته اولیه آن همچنان مشابه فیفاهای قبلی است و نام FC 24 صرفا ظاهر آن را تغییر خواهد داد. قرار نیست تجربه قبلی تکرار شود. پس نگران نباشید و منتظر انتشار بازی بمانید. در مجموع اگر انتظار دارید در این عنوان جدید، منتظر نباشید که جلوه‌های بصری نسبت به گذشته بهبود قابل توجهی داشته باشند، اما اگر گیم‌ پلی و طبیعی‌تر شدن تجربه بازی برایتان اولویت دارد، FC 24 شما را ناامید نخواهد کرد.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس