یکی از زیباترین و در عین حال آسان‌ترین روش‌های نورپردازی با چراغ خطی، استفاده از چراغ خطی آویز یا لوستر خطی است. با استفاده از لاین نوری آویز می‌توانید در فضاهای مختلف مانند فضای مسکونی، دفتر اداری و یا فروشگاه و شوروم، از زیبایی نور خطی بهره ببرید. در این مقاله به 5 روش ساده و در عین حال بسیار خلاقانه برای نورپردای با لاین نوری آویز پرداخته‌ایم

لاین نوری آویز چگونه کار می‌کند؟

چراغ‌ خطی آویز معمولا به صورت‌های مشابه نصب شده و کار می‌کنند. برای نصب لاین نوری آویز معمولا از کابل آویز و یا آویز تلسکوپی استفاده می‌شود. کابل آویز بدون سیم برق بوده و نازک‌تر و مینیمال‌تر است اما آویز تلسکوپی، با بدنه آلومینیومی با قطر بیشتر، سیم برق را از داخل خود عبور می‌دهد. در هر صورت نیاز است تا خروجی برق تعبیه شده برای چراغ با استفاده از یک سیم برق، به یک سر چراغ وارد شود. برای این کار بهتر است تا سیم برق از کنار کابل آویز رد شود تا باعث زیباتر دیده شدن چراغ شود.

مشاوره آنلاین سفارش چراغ خطی

حالا با دانستن این نکات، به سراغ حالت‌های مختلف استفاده از لاین نوری آویز می‌رویم:

نصب پلکانی چراغ خطی آویز

قابلیت تنظیم ارتفاع، یکی از امکانات خوب کابل‌های آویز مخصوص چراغ خطی است. با استفاده از این امکان می‌توانید در فضاهایی که از چند لاین نوری آویز در کنار یا در دل هم استفاده شده است، هر چراغ را در تراز ارتفاعی جداگانه قرار دهید تا با استفاده از لاین نوری بتوانید یک لوستر مدرن داشته‌باشید.

5 روش خلاقانه و آسان برای نورپردازی با لاین نوری آویز

نیاز نیست تا حتما ابتدا و انتهای چراغ خطی هم ارتفاع باشند

بعضی وقت‌ها، زیبایی در بی نظمی و عدم تقارن است. شما می‌توانید با تغییر تراز ارتفاعی بخش‌های مختلف چراغ خطی، شکل‌های جدید و خلاقانه و زیبا خلق کنید. البته باید دقت کنید که پخش وزن کلی چراغ روی کابل‌ها به درستی صورت پذیرد و فشار بیش از اندازه، به یک کابل وارد نشود.

نصب چند لاین نوری آویز در دل هم

در این روش از نصب چراغ خطی، ممکن است به کارشناسان متخصص برای طراحی نیاز داشته‌باشید اما فرایند کلی نصب کماکان چیز پیچیده‌ای نیست. این روش به صورت اتصال زنجیری چند چراغ خطی مستطیل، مربع یا دایره به همدیگر صورت می‌گیرد.

چقدر با چراغ خطی آویز دو طرفه آشنا هستید؟

یکی از به روزترین و زیباترین چراغ‌های خطی، چراغ خطی آویز دو طرفه است. در این چراغ دو لاین نوری در بالا و پایین چراغ قرار گرفته تا یک منبع نور به سمت سقف تابیده و یک منبع نور، فضای پایین چراغ را روشن کند. هر کدام از این منابع نوری در چراغ خطی آویز دو طرفه، به صورت جداگانه قابلیت کنترل و خاموش و روشن شدن دارند. با استفاده از لاین نوری آویز دو طرفه در طرح‌های مختلف، می‌توانید به راحتی، یکی از خلاقانه‌ترین روش‌های نورپردازی خطی را در پیش بگیرید.

یک چراغ خطی آویز، در ادامه‌ی یک چراغ خطی روکار یا توکار

ممکن است در بخش‌های مختلف ساختمان، از سقف کاذب استفاده شده‌باشد که در نتیجه آن، تغییر ارتفاع در سقف رخ می‌دهد. در فضاهایی که این تغییر ارتفاعی اتفاق افتاده و سقف شما به اصطلاح « پیشانی» یا «تاج» دارد، می‌توانید در قسمتی که ارتفاع فضا کمتر است از چراغ خطی روکار با اتصال مستقیم به سقف و یا چراغ خطی توکار استفاده کنید و این چراغ را به به صورت آویز، در بخش مرتفع تر سقف، ادامه دهید. به این ترتیب در یک لاین نوری، بخشی از چراغ به صورت توکار و روکار، و بخشی دیگر به صورت آویز قرار خواهد گرفت.

موارد بالا 5 روش خلاقانه نورپردازی با استفاده از لاین نوری آویز بود. اگر برای طراحی نورپردازی با چراغ خطی آویز نیاز به مشاوره دارید و یا قصد خرید لاین نوری را دارید، با مشاوران اکووات تماس بگیرید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس