کد خبر 1610474
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹

باربند ماشین از کجا بخریم؟

باربند ماشین از کجا بخریم؟

باربند، یکی از وسایل مورد نیاز ماشین است که در زمان مسافرت کاربرد زیادی دارد؛ زیرا فضای صندوق عقب خودرو برای قراردادن تمام وسایل مورد نیاز سفر کافی نیست‌. باربند ماشین انواع مختلفی دارد و در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شود. این وسیله قابلیت نصب روی هر نوع ماشینی را دارد و برای حمل بارهای سنگین و متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب، قصد داریم درباره انواع، ویژگی‌های یک باربند ماشین خوب و نکات مهم خرید باربند ماشین صحبت کنیم.

باربند ماشین از کجا بخریم؟

باربند ماشین چیست و انواع آن کدام‌اند؟‌

باربند وسیله‌ای است که با نصب روی قسمت‌های مختلف ماشین در زمان مسافرت، امکان حمل بارهای سنگینی مانند دوچرخه، اسکی، قایق، کیسه‌های سفر،‌ صندلی کودک، ویلچر، اسباب و وسیله‌های مورد نیاز سفر و غیره را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کند. انواع مختلف این وسیله کاربردی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی تولید می‌شود. در ادامه، با انواع مختلف باربند خودرو از نظر نحوه نصب آشنا خواهید شد:

باربند سقفی ماشین

یکی از پرطرف‌دارترین انواع باربند ماشین که روی سقف آن نصب می‌شود، باربند سقفی نام دارد. باکمک این باربند می‌توانید در فضای داخلی خودرو صرفه‌جویی کنید و بارهای سنگین را روی آن قرار دهید. از مهم‌ترین قابلیت‌های باربند سقفی ماشین می‌توان به مواردی مانند قیمت مناسب، عدم‌نیاز به هزینه‌های اضافی برای محافظت از این باربند، عدم‌ایجاد موانع بصری برای رانندگان و قابلیت تنظیم آن اشاره کرد. باربند جعبه‌ای پرطرف‌دارترین نوع باربند سقفی است.

باربند عقب ماشین

باربند عقب، به‌عنوان یکی دیگر از باربندهای ماشین، در قسمت عقب وسیله نقلیه نصب می‌شود تا بارهای سنگین روی آن قرار گیرند. از باربند عقب ماشین، بیشتر برای حمل وسایل سنگینی مانند وسایل خانگی، مبلمان و غیره استفاده می‌کنند. باکمک این باربند به‌راحتی می‌توانید بدون استفاده از سایر ماشین‌های حمل‌بار، بارهای سنگین را با خودروی شخصی خود جابه‌جا کنید

باربند جانبی ماشین

باربند جانبی، به‌عنوان نوع دیگری از باربندهای خودرو، برای نصب در دو طرف ماشین کاربرد دارد. با نصب این وسیله در دو طرف خودرو، می‌توان بارهایی مانند کیسه‌های هوا، صندلی‌های کودک و غیره را به‌راحتی هنگام مسافرت جابه‌جا کرد. این باربند تاثیر بسیار زیادی در شکیل‌ شدن شکل‌ظاهری خودرو دارد.

مدل‌های مختلف باربندها به‌همراه کاربردشان

تقسیم‌بندی دیگری نیز از نظر عملکرد برای باربند ماشین وجود دارد که عبارت‌اند از: باربندهای ثابت، باربندهای قابل تنظیم، باربندهای قابل حرکت و باربندهای چندمنظوره.

باربندهای ثابت به‌صورت دائمی به بدنه ماشین وصل می‌شوند و امکان حرکت‌ دادن یا جابه‌جایی آن‌ها وجود ندارد. این وسیله برای حمل بارهای دائمی سنگین مانند تجهیزات سنگین و ماشین‌آلات کاربرد دارد. باربندهای قابل تنظیم به‌صورتی هستند که می‌توان طول آن‌ها را به‌ میزان دل‌خواه تنظیم کرد و برای حمل بارهای سبک اسکوتر، دوچرخه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. باربندهای قابل حرکت مکانیزمی دارند که می‌توان آن‌ها را حرکت داد یا جابه‌جا کرد. این نوع از باربندها در حمل تجهیزات ساختمانی و ماشین‌آلات کشاورزی کاربرد دارند. باربندهای چندمنظوره را نیز می‌توان روی هر نوع خودرویی نصب کرد و بارهای سبک و متوسط را با آن‌ها جابه‌جا کرد.

باربند ماشین از کجا بخریم؟

در زمان خرید باربند ماشین به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکاتی که در زمان خرید باریند خودرو باید مورد توجه قرار بگیرند، عبارت‌اند از:

توجه به نوع باربند

اولین نکته‌ای توجه به آن برای خرید یک باربند ماشین خوب ضرورت دارد، توجه به نوع باربند است. در بخش‌های قبلی، با انواع باربند ازجمله محل نصب روی خودرو و نوع عملکرد آشنا شدید. نوع باربند را طوری انتخاب کنید که با وسایلی که قصد جابه‌جا کردن آن‌ها را دارید، متناسب باشد.

توجه به جنس باربند

توجه به جنس باربند نیز در زمان خرید اهمیت زیادی دارد. برای ساخت باربند ماشین معمولا از متریال‌هایی مانند فولاد، پلاستیک، استیل، آلومینیوم، فایبرگلاس و غیره استفاده می‌شود. از بین تمام باربندها، کیفیت و دوام باربندهای استیل بالاتر است؛ زیرا این متریال ضدآب، ضدزنگ و ضدضربه است.‌

توجه به میزان مقاومت و استحکام باربند

باربندهای ماشین در تمام شرایط آب‌وهوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین، باید در مقابل عواملی مانند برف، باران، باد، تابش نور خورشید، سرما و گرمای شدید هوا از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشند. در زمان خرید، به استحکام، مقاومت و کیفیت بالای باربند نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

توجه به قیمت باربند ماشین

قیمت باربند نیز از نکات مهم در زمان خرید این محصول است. برای پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت، به چند فروشگاه مختلف مراجعه کنید و بعد از مقایسه قیمت‌ها و اطمینان از کیفیت باربند موردنظر، برای خرید اقدام کنید. عواملی مانند تطبیق‌پذیری با وسایل بیشتر، داشتن مکانسیم قفل، قابلیت پک و فشرده‌ کردن، نوع متریال به‌کاررفته برای ساخت و داشتن محافظ و رویه آیرودینامیک قیمت باربند را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

آسان بودن نحوه نصب و تعمیر باربند

نصب و تعمیر آسان باربند نکته بسیار مهمی است که اکثر افراد هنگام خرید این وسیله توجه ویژه‌ای به آن دارند. آسان بودن مراحل نصب باربند روی ماشین سبب می‌شود که درصورت عدم‌نیاز به باربند، به‌راحتی بتوان آن را از روی ماشین باز کرد؛ علاوه‌بر این، قطعات یدکی آن نیز هنگام تعمیر باید به‌راحتی در دسترس باشند.

بررسی تجربیات و نظرات مشتریان

اگر بخواهید باربند ماشین را به‌صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید، باید قبل از خرید، نظرات و تجربیات مشتریان قبلی باربند را مورد بررسی قرار دهید. وقتی اطمینان حاصل کردید که مشتریان قبلی از کیفیت و کارایی باربند راضی هستند، سفارش خود را نهایی کنید.

متناسب بودن اندازه و ابعاد باربند با نوع خودرو

نکته مهم دیگری که در زمان انتخاب و خرید باربند خودرو اهمیت زیادی دارد، متناسب بودن اندازه و ابعاد باربند با نوع خودرو است. به‌عنوان مثال، اندازه و ابعاد باربند خودروی پراید با خودروی پژو فرق دارد.

باربند ماشین از کجا بخریم؟

خرید آنلاین باربند ماشین با بهترین قیمت از ایمالز، معتبرترین موتور جست‌وجوی کالا در ایران

در این مطلب، راجع‌به انواع باربند ماشین و ویژگی‌ هریک از آن‌ها توضیح دادیم و نکات مهمی را که در خرید باربند مهم هستند، معرفی کردیم. با درنظر گرفتن نکاتی مانند نوع و جنس، میزان مقاومت و استحکام، قیمت، آسان بودن نحوه نصب و تعمیر باربند، بررسی تجربیات و نظرات مشتریان و متناسب بودن اندازه و ابعاد باربند با نوع خودرو می‌توانید مناسب‌ترین باربند را برای ماشین خود خریداری کنید. اگر قصد دارید یک باربند ماشین خوب را با بهترین قیمت از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خریداری کنید، از سایت ایمالز معتبرترین موتور جست‌وجوی کالا در ایران کمک بگیرید. این سایت به‌عنوان یک واسطه به شما کمک می‌کند تا با فروشنده‌های این محصول ارتباط برقرار کنید و بعد از مقایسه قیمت‌ها خرید خود را با ارزان‌ترین قیمت انجام دهید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس