کد خبر 1610774
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
کاهش دوباره نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی بار دیگر شاهد روند نزولی بود.

به گزارش مشرق، بهای نفت در بازار جهانی طی روزهای اخیر فراز و فرودهای فراوانی را تجربه کرده است. مسئله عرضه و تقاضا در کنار مسائل سیاسی در جهان دو عامل مهم تاثیر گذار بر بهای طلای سیاه به حساب می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش دوباره بود تا بدین ترتیب بازار برای سومین هفته متوالی روند نزولی بها را تجربه کند.

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۲۵ سنت کاهش، ۷۹ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲ سنت کاهش، به ۷۵ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید.

داده‌های آماری جدید درباره اقتصاد آمریکا نشان می‌دهد میزان اشتغال زایی در ماه مِی در این کشور بسیار بیشتر از حد انتظار بوده است. همین موضوع، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) را مجاب کرد کاهش میزان نرخ بهره را تا ماه سپتامبر متوقف کند.

با این وجود، بانک مرکزی اروپا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۹ اقدام به کاهش نرخ بهره در روز پنجشنبه کرد. نرخ بهره بالا هزینه استقراض را افزایش داده و بدین ترتیب بر بازار اقتصادی تاثیر مخرب می‌گذرد که به نوبه خود بر بهای نفت تاثیر دارد.

داده‌های آماری درباره اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ و نیز بزرگترین وارد کننده سوخت‌های فسیلی در جهان نشان می‌دهد گرچه میزان صادرات این کشور در ماه مِی برای دومین ماه پیاپی شاهد افزایش بوده است، اما میزان نفت وارداتی این کشور روند نزولی داشته است که تحلیلگران بازار انرژی را درباره تقاضای چین نگران کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    به جهنم
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    دیگی که برای ما نمیجوشه میخوام سرسگ توش بجوشه!!!
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    تجربه نشون داده هرچی قیمت نفت پایین ترباشه زندگی مردم از رفاه بیشتری برخورداراست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس