کد خبر 1610899
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
‌

رئیس جبهه اصلاح طلبان گفت: راه رفته را تکرار نخواهیم کرد و زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهیم رفت.

به گزارش مشرق، آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات ایران در نشست خبری این جبهه به تشریح روند تصمیم گیری در جبهه اصلاحات ایران پرداخت و ضمن ابراز تاسف مجدد از حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور، گفت: با وجود انکه منتقد دولت هستیم اما این دلیل نمی شود که به لحاظ انسانی از این واقعه متاسف نباشیم.

وی همچنین حمله رژیم صهیونیستی به اردگاه رفح را محکوم کرد و ان را خلاف اصول حقوق بشر دانست.  

رئیس جبهه اصلاحات با اشاره به مواضع متفاوت این جبهه در چند انتخابات اخیر اظهار داشت: در هر انتخابات ممکن است کنش متفاوتی داشته باشیم. در انتخابات ۱۴۰۰ که همه کاندیداهای اصلاحات رد صلاحیت شدند، و در ۱۴۰۲ بنا بر تحلیل و ارزیابی از رفتار حکمرانی و رصد شرایط اعلام کردیم باتوجه به محدود شدن دایره انتخابات و بی معنا شدن انتخاب مردم، در انتخابات شرکت نمی کنیم. خودمان را اماده می کردیم که برای ۱۴۰۴ برنامه انتخاباتی مان را تدوین کنیم، اما فوت اقای رییسی سبب شد در این شرایط وارد عرصه شویم.

منصوری افزود: اینکه چرا در انتخابات ۱۴۰۲ جبهه اصلاحات اعلام کرد کاندیدایی ندارد، ولی در این انتخابات بخشی از راهبرد منعطف تر شد و تصمیم گرفتیم نامزد داشته باشیم بر اساس تحلیل شرایط بوده است.

وی همچنین به کلید واژه‌های جبهه اصلاحات از جمله انتخابات آزاد، رقابتی، معنادار و اثربخش پرداخت و تصریح کرد: تنها راه کاهش رنج مردم و نکته مهمتر یعنی تقویت منافع ملی بستگی به ترمیم شکاف بین حاکمیت و ملت دارد. اما سوال این است که آیاوضعیت تغییر کرده است؟ آیا ما تحلیل متفاوتی از رفتار حاکمیت داریم؟ آیا تحلیل متفاوتی از رفتار مردم داریم؟ آیا انتخابات پیش رو رقابتی، آزاد، عادلانه و معنادار است که چنین راهبردی در پیش گرفته‌ایم؟ مسأله این است که در تحلیل ما از رفتار انتخاباتی حاکمیت هیچ نشانه‌ای از اینکه قرار است، تفاوتی نسبت به انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ ایجاد شده باشد، مشاهده نشده است.

دبیر کل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه بهترین حالت برای جریان‌های سیاسی این است که انتخاباتی آزاد، عادلانه و رقابتی برگزار شود، گفت: اینکه انتخاب مردم محدود را کنیم، امکان استفاده از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های موثری را که می‌توانند نقش موثری در ادامه جامعه داشته باشد، محدود می‌کنیم.  

منصوری با بیان اینکه هر نیرویی در کشور به دنبال این است که از طریق مدنی و قانونی به مطالبات خود دسترسی پیدا کند،  اصافه کرد: این حقیقت که هیچ جریان سیاسی نمی‌تواند از مشارکت چشم پوشی کند، ما را بر این داشت که این موضوع(انتخابات) را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه ما راه رفته را تکرار نخواهیم کرد و زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهیم رفت، تصریح کرد: جریان اصلاحات باید کاندیدای خودش را داشته باشد. کاندیدایی که تشکیلات اصلاح طلبان به او برسد.   این شورای نگهبان نیست که برای ما کاندیدا تعیین می‌کند.  

رئیس جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد:  نامزدهایی معرفی کردیم که نشان عزم جدی ما برای مشارکت فعال باشد و منتظر بررسی شورای نگهبان هستیم.

منصوری گفت: اینکه ما تاکید داریم، در انتخابات به نحو مشروط مشارکت خواهیم داشت، به این معناست که اگر حداقل یکی از کاندیداهای اختصاصی ما تایید صلاحیت شود، در انتخابات مشارکت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مقصود جبهه اصلاحات از کاندیدای نیابتی «علی لاریجانی» است و در صورتی که کاندیداهای موجود به این نتیجه برسند، به نفع او صحنه انتخابات را ترک کنند، آیا این جبهه از لاریجانی حمایت خواهد کرد؟ اظهار کرد: من در مورد هیچ از کاندیداهای موجود اظهار نظر نمی‌کنم و تاکید می‌کنم، شرط ما برای ورود به انتخابات تایید حداقل یکی از کاندیداهای اختصاصی جبهه اصلاحات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • sdn IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    8 1
    اگر اصلاح طلبان تهوع آور باردیگر انتخابات پیش رو را تحریم کنند قطعاً برای نظام مقدس ما برکاتی دارد و آن را باید از الطاف الاهی دانست! زیرا اتکای این جماعت به بخش غربگدا و خودتحقیر جامعه است که این گروه همان لِنگ لَنگ کشور ما در مسیر ترقی و پیشرفت هستند!!!
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      واقعیت تلخ ان است که اصلاح طلبان به یک فرقه و یا گروهک تبدیل شده اند که دیری نخواهد پایید چیزی شبیه فرقه رجوی بشوند. روند اضمحلال جبهه این را نشان میدهد. هماهنگی با عامل بیگانه ، در مواردی دست عامل بیگانه بودن، حمایت عامل خارجی از این حبهه ، حمایت و حضور اشخاص هنجارشکن و ضد دین و ضد انقلاب، مکتب فکری التقاطی نشانه ای از این تبدیل است.
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      کلیدواژه های اصلاحات مفاهیم تحمیلی ساختگی است که به مرور چنین نمایانده شده است و این کلید واژه ها ابزار تهاجم و منحرف کردن حیات سیاسی انقلاب است بمانند واژه تروریسم که امریکا بعد از جنگ سرد بجای واژه کمونیسم ساخت تا به عنوان ابزار تهاجم پیشران سیاست امریکا باشد.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    2 1
    خوب هر طور صلاحشونه دیگه به خودشون مربوطه ...
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      1 2
      چرند میگه شنونده باید عاقل باشه همین ها ظاهراً بارها گفتند ما روحانی رو به عنوان اصلاح طلب قبول نداریم حتی بهش رحم اجاره‌ای گفتند ولی عین ۸ سال در همه گندکاری های دولتش باهاش همراه بودن و همه جوره حمایتش کردن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 3
    درست گفته که زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهیم رفت، منظورش جهانگیری و پزشکیان و ...است، دلیلش هم واضح است چون کاندید اصلی کس دیگری است ل ا ر ی ج ا ن ی!
  • ممد IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    11 1
    سگ بازها به میدان انتخابات وارد می شوند. اسم سرگردانی و بلاتکلیفی را خیلی خوشگل گذاشته داشتن تحلیل!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 1
    خسته نباشید اینم از نظر انسانی بهتون گفتم
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    3 1
    برید گم شید .کم تا به حال گند زدید طلب کارهم هستید .
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    3 0
    از نظر انسانی لطفا خفه شید همانطور که در مورد فلسطین خفه شده بودید .
  • زهرا IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    اینها فقط حرفه . اگر لازم ببینند باهر کسی ائتلاف میکنند
  • DE ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    سیاست ماکیاولی اصلاحات درایران شکست خورده. شما اصلاحاتچی ها لطفا با مردم صادق باشید. اگر شجاعتش رو دارید سیاست خارجی تون که تسلیم و ذلته تصحیح و به عزت تبدیل کنید.
  • سهراب IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 1
    خوشحال شدیم بعدازاینکه همه دنیا کشتار بیرحمانه صهیونیستها را محکوم کردند ، ایناصلاحاتی ها هم محکوم نمودند.! ولی ای کاش این خانم سگ باز یک مرتبه خیال مردم راجمع می کردومی گفت که خلاصه آیا اصلاح طلبان ،سرمایه های اسراییل در ایران هستند یانه؟ راستی چرا اینها اینقدر تلاش دارند که بگویند میان مردم وحاکمیت شکاف وجود دارد؟گویا هنوز تشییع با شکوه شهیدجمهورمردمی را ندیده اندیانمی خواهند باور کنند که مردم با اصلاحاتی ها فاصله دارند نه با خدمتگزاران خود؟! علی الظاهر دروغ در ذات اصلاحاتی نهادینه شده است!این خانم می گویدکه در انتخابات 1400همه کاندیداهای ما رد صلاحیت شدند!آقای همتی ومهرعلیزاده و...کاندیدای کدام جبهه بودند که آرای باطله از آنان سبقت گرفته بود؟! متاسفانه این سرمایه های اسراییل خود را پدرخوانده های مردم می بینند وباکمال پررویی مدعی می شوند که این شورای نگهبان نیست که برای ما کاندیدامعرفی می کند! باید به این حضرات گفت این سخن آدمی را یاد مثل مولوی می اندازد آنوقتی که قصه آن مگسی که می خواست از روی درخت تنومندی به پرواز درآید، به درخت گفت که خود را محکم بگیر که می خواهم پرواز کنم وجوابی که درخت داد وگفت تو اصلا کی آمدی که حالا می خواهی بار دیگر پرواز کنی؟! ودر ادامه این خانم می گوید که به نحومشروط شرکت می کند دقیقا مثل اربابشون اسراییل که اوهم به صورت مشروط در انتخابات ایران می خواهد شرکت کند!به هر حال بچه جِنّ تخم جِنّه... لازم است به این خانم سگ باز یادآوری کنم که آیه الله دکتررییسی شهید شده اند وفوت نکرده اند... بیچاره اونایی که بازهم فریب شما را بخورند.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    4 0
    شما خواهشا تحریم کنید
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    2 0
    به جهنم که شرکت نکنی. احتمالا نماز هم مشروط میخوانی
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    این شما هستید که با حاکمیت مشکل دارید نه مردم. خودبرتربین های همیشه طلبکار.تحریم انتخابات از جانب شما سبب حرکت رو به جلو در کشور است و باعث خرسندی مردم وطن پرست ایران.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    لعنت خدا بر شما شماها مردید خاک روتون نیست اصلاح طلبها اقبالی ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس