معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اهتمام جدی در رفع مشکلات و تنگناهای طرح های پتروشیمی ازجمله طرح های PDH و NGL ها، گفت: با بهره برداری از چند طرح پتروشیمی در آینده نزدیک، شاهد جهش ظرفیت و مقادیر تولید این صنعت خواهیم بود

به گزارش نیپنا؛ مرتضی شاهمیرزایی روز گذشته (شنبه 19 خرداد) در جمع مدیران عامل برخی از طرح های پتروشیمی، با اشاره به اهتمام جدی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تسریع و تکمیل طرح های پتروشیمی گفت: با نظارت و پایش مستمر طرح های پتروشیمی و پیگیری رفع موانع و مسائل پیش روی، برخی از مشکلات موجود از جمله در طرح های PDH و NGL در حال مرتفع شدن هستند.

وی اجرای طرح های NGL در صنعت پتروشیمی را یکی از راهبردهای مهم دولت در این صنعت خواند و تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد به حمایت قاطع از اجرای طرح های NGL همچون NGL 3100 و 3200 است و امیدوارم با پیگیری شورای معاونان وزارت نفت چالش های موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح ها به زودی رفع شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با بهره برداری از چند طرح پتروشیمی در آینده نزدیک، ظرفیت صنعت پتروشیمی شاهد جهش قابل ملاحظه ای در مقادیر تولید خواهد بود.

متنوع سازی بازارهای صادراتی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر لزوم متنوع سازی بازارهای صادراتی توسط شرکت های پتروشیمی، افزود: شرکت های پتروشیمی باید با بازاریابی منسجم بازارهای جدیدی را شناسایی کنند تا مقاصد صادراتی متنوع تر شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد حضور موفق شرکت های پتروشیمی در رویدادها و نمایشگاه های بین المللی بوده ایم و توانایی ها و محصولات صنعت پتروشیمی ایران به خوبی معرفی شده است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه، ساخت داخل تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت به عنوان یک راهبرد مهم در پتروشیمی است، بر استفاده طرح های پتروشیمی از ظرفیت های تولید کنندگان و سازنندگان ایرانی تاکید کرد.

وی گفت: در فرایند بومی سازی دانش فنی و تولید کاتالیست های مورد استفاده در صنعت، دستاوردهای بزرگی توسط شرکت های دانش بنیان داخلی از جمله شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کسب شده است.

معاون وزیر نفت، از دیگر اقدامات موثر بخش حاکمیت در صنعت پتروشیمی را تعیین تکلیف و فعال شدن طرح های پتروشیمی گلستان، ابن سینای همدان و زنجان خواند و افزود: باید تلاش کرد تا ارکان و اجزای بخش خصوصی اقتصادی شوند تا افزون بر افزایش بازدهی و ازتقای بهره وری، هدف گذاری های انجام شده محقق شود.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس