قهرمانی جوکوویچ با عبور از نابغه اسپانیایی/ صربیناتور جاودانه شد
قهرمانی جوکوویچ با عبور از نابغه اسپانیایی/ صربیناتور جاودانه شد

فینال رقابت‌های تنیس انفرادی مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز با قهرمانی جوکوویچ به پایان رسید.

به گزارش مشرق، اسطوره صربستانی تنیس جهان در یک نبرد تمام‌عیار و دیدنی مرد شماره سه دنیا را مغلوب کرد و به انتظار طولانی مدت خود برای کسب مدال طلای المپیک پایان داد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، در دیدار پایانی رقابت‌های تنیس انفرادی مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس که مهیج و نفس‌گیر دنبال شد،‌ اسطوره ۳۷ ساله صربستانی با ارائه بهترین نمایش ممکن، حریف جوان اسپانیایی خود یعنی آلکارس را در ۲ ست با نتایج مشابه ۷-۶ شکست داد تا ضمن گرفتن انتقام فینال ویمبلدون، مدال طلای المپیک پاریس را هم تصاحب کند.

این پایان سال‌ها انتظار پرافتخاترین مرد تنیس تاریخ بود که فقط مدال طلای المپیک را در میان عناوین بی‌شمارش کم داشت و بالاخره توانست ویترین افتخارات خود را تکمیل کند. مدال ارزشمندی که جایگاه این اسطوره تینس جهان را به عنوان پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ بیش از پیش تثبیت کرد.

صربیناتور با این پیروزی بعد از آندره آغاسی، اشتفی گراف، رافائل نادال و سرینا ویلیامز، پنجمین بازیکن تاریخ لقب گرفت که علاوه بر گرند اسلم‌های چهارگانه، قهرمان بخش انفرادی المپیک می‌شود.

او تنها بازیکنی است که تمامی عناوین مهم تنیس شامل چهار گرند اسلم، فینال تور جهانی، ۹ مسترز ۱۰۰۰ امتیازی، دیویس کاپ و طلای المپیک را در کارنامه دارد.

هم‌چنین بعد از سال ۱۹۸۸ که تنیس به رقابت‌های المپیک برگشت، جوکوویچ با ۳۷ سال و ۷۴ روز مسن‌ترین قهرمان بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان لقب گرفت.

او در سه المپیک قبلی در نیمه نهایی شکست خورده بود و اکنون در حالی طلای المپیک پاریس را دشت کرد که حتی یک ست را هم نباخت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    تنها افتخار کسب نشده را هم کسب کرد بزرگترین تنیسور تاریخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس