واکنش مقتدی الصدر  به بیانیه ضد ایرانی تروئیکا

رهبر جریان صدر عراق مقتدی الصدر، با صدور بیانیه‌ای دعوت تروئیکای اروپا به توقف تشدید تنش در منطقه در سایه تداوم حمایت از رژیم اسرائیل را «دروغ و مغلطه» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، مقتدی الصدر، بیانیه مشترک سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که در آن خواستار توقف تشدید تنش در غزه شده‌اند، را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد: «سه کشور اروپایی بیانیه‌ مشترکی را در حمایت از آتش‌بس در غزه و عدم تشدید تنش در منطقه صادر کردند. در حالی که این درخواست، به منزله ریختن خاکستر در چشم است. بیانیه مشترک آنها چیزی جز دروغ و سفسطه نیست».

الصدر در بیانیه خود ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از کشور فلسطین و همدردی با غیرنظامیان فلسطینی اعلام کرد که این کشورها باید حمایت همه جانبه اعم از حمایت نامحدود تسلیحاتی و مالی و معنوی از اسرائیل را متوقف کنند.

رهبر جریان صدر عراق افزود که این سه کشور، می‌بایست به جای این بیانیه مشترک ضعیف و سست، از برخی کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن کامل کشور فلسطین الگو بگیرند.

وی ضمن انتقاد از سرکوب مردم و افزایش جنایات در کشورهای غربی، از این کشورهای اروپایی خواست که مواضع سیاسی واقعی خود را نشان دهند و از اقدام در راستای منافع خود یا آمریکا دست بردارند.

مقتدی الصدر در عین حال خواستار آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط شد و هشدار داد که عدم انجام این کار «آغاز پایان آنها و افشای دروغ، دموکراسی و آزادی آنها» منجر خواهد شد.

این در حالی است که سران تروئیکای اروپا بدون محکوم کردن شهادت رئیس فقید دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در تهران و فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان و نیز نقش رژیم صهیونیستی در تشدید تنش در منطقه، از ایران و نیروهای مقاومت منطقه خواستند به اسرائیل کاری نداشته باشند.

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون، صدراعظم آلمان اولاف شولتز و نخست‌وزیر انگلیس کی‌یر استارمر در عین حال در این بیانیه‌ مشترک خواستار ازسرگیری فوری مذاکرات میان نمایندگان حماس و رژیم صهیونیستی شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    9 0
    مرگ بر سه مفسدین . ماکرون و شولتز و استارمر
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    مقتدا اين یکی خوب آمد
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    3 0
    مرگ بر حامیان صهیونیست کودک کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس