روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب: چرخش نخبگانی با حضور زنان، اهل تسنن و قومیت ها و همچنین جوانان باید بر اساس شایستگی ها و کار آمدی های آنان باشد.

به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح طلب اعتماد در بررسی دورنمای حضور اهل تسنن در پست‌های مدیریتی کشور، پیشنهاداتی را مطرح کرد.

این روزنامه با بیان اینکه به کارگیری اهل سنت در سطح وزرا، معاونان رییس‌جمهور، هیات رییسه مجلس و مدیریت کلان دستگاه قضایی نیازمند ملزومات و مقدماتی است، نوشت: این تلاش‌ها را نمی‌توان طی چند ماه به ثمر نشاند. باید دانه تدابیر لازم کاشته و در دولت دوم برداشته شود. باید شکیبایی داشت و تلاش کرد.

به نوشته این روزنامه، چرخش نخبگانی با حضور زنان، اهل تسنن و قومیت ها و همچنین جوانان باید بر اساس شایستگی ها و کار آمدی های آنان باشد.

اعتماد همچنین با بیان اینکه برنامه حضور اهل تسنن در کابینه باید در بستری کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دیده شود، تاکید کرد: در کوتاه‌مدت باید زمینه حضور این قشر در پست‌های استانی و میانی دولت فراهم شود، پروسه میان‌مدت تشکیل کمیته‌ای است که بتواند با نهادهای اثرگذار برای حضور این قشر رایزنی کند و در مرحله سوم باید زمینه توسعه در مناطق محروم و مرزی کشور ایجاد شود تا از دل فضایی توسعه یافته، افراد شایسته به عالی‌ترین مدارج مدیریتی برسند.

قابل توجه آنکه استفاده ابزاری از اقشار در انتخابات یکی از شگردهای همیشگی اصلاح‌طلبان در جذب رای است، دادن وعده‌های فضایی،کارشناسی نشده و ناتمام در سال‌های اخیر به اقوام و اقشار مختلف باعث بروز برخی بحران‌های سیاسی و امنیتی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    5 22
    بیچاره ما اهل سنت ایران که هر دفعه خام وهده های انتخاباتی اکثرا اصلاحاتی ها را می خوریم بعد که دولت رو دست گرفتند هیچ - صد رحمت به جریاناتی که از اول نه وعده استفاده از اقوام و مذاهب را می دهند و نه عمل می کنند گلایه ای ازشون نسیت - خواستم برای دکتر پزشکیان که با جان و دل برای رای آوری اش تلاش کردیم بگویم دکتر جان در کابینه برای ایران - برای همه جا بود الا اهل سنت ایران که وعده داده بودی- ما را به خیر شما امید نیست ...
  • پویا نوری IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    11 2
    فقط رهبری به اهل سنت میدان دادن، فرمانده نیروی دریایی ارتش
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    12 6
    مثلا اهل تسنن رو مدیر گذاشتی مشکلات حل میشود
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    9 4
    چه تعداد اهل سنت در کشور هست؟ تنها 2 درصد
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    11 3
    اینها چه حرفیه؟ عملا به خدا دارند تفرقه و دو دستگی ایجاد می کنند با این حرفها. دارند هموطنان اهل سنت و اقوام رو نسبت به چیزی که هرگز در این مملکت وجود نداشته یعنی تبعیض سیستماتیک حساس می کنند. خداوکیلی تا حالا کدوم یک از شما در همه این دولت ها براتون سوال بوده فلان وزیر اهل سنت یا شیعه؟ ترکه یا کرد؟ عربه یا بلوچ؟ این حرفها و این اعمال والله فقط از خائنین و منافقان برمیاد. جلوی اینها رو بگیرید. تا زوده!!! هرکسی با هر مذهبی و قومیتی به اصولی که رهبری فرمودند که ساده و جامع و کامل هم هست و هیچ سختی هم نداره پایبند بود بشه وزیر و وکیل و استاندار و رئیس جمهور حتی. این حرفا یعنی چه؟ شما رو به خدا بزنید تو دهان این رجاله های منافق.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    10 3
    برای تفرقه انداختن و اختلاف انداختن صبر کنید ،هزاران مدیر اهل سنت و زن در نظام داریم الان فرمانده نیروی دریایی از اهل سنت هست
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    8 2
    این اصلاحاتچیها هیچ برنامه ای برای پیشرفت ندارن و فقط و فقط میخوان بگن مثلا اولین وزیر زن و اولین وزیر اهل سنت تو دولت ما بوده.. اینا فقط میخوان من من کنن... خدا به خیر کنه..‌. آخه اهل سنت بودن یا شعیه بودن وقتی تخصص نداشته باشه به چه درد میخوره...
  • FR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    6 0
    مصاحبه ظریف در تلویزیون و امتیاز دهی مثبت و منفی واقعا مسخره بود یک دانشجوی سال اول حقوق سیاسی هم چنین حرف‌هایی نمی زند
  • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    5 1
    خدایی چی میشه به این تیتر ها گفت به این ادما،حیف سهمیه کاغذ که با این چرندیات حروم میشه.این جماعت واقعا مغز ندارن...
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    2 0
    این تیتر زدن ها واین حرفها یعنی غرض ومرض و تفرقه ،این حرفها مهم نیست .مهم شایسته سالاری و دینداری و کارآمدی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس