طلا

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا: برخی افراد سودجو در سکه‌های پلمب نیز تقلب‌هایی از جمله سکه‌های غیربانکی، عیار کمتر، کارت‌های جعلی انجام می‌دهند و آنها را وارد بازار می کنند.

به گزارش مشرق، نادر بذرافشان درباره فروش طلا و سکه بدون فاکتور در فضای مجازی افزود: طی سال‌های اخیر در برخی سایت‌ها و فضای مجازی از جمله اینستاگرام، خرید و فروش طلا و سکه رواج یافته است.

این مقام صنفی اظهار داشت: در این سایت‌ها سکه‌های غیربانکی، سکه‌های گرمی و پارسیان با عیار و وزن کم، طلاهای دست دوم فاقد کد استاندارد و طلاهای بدون فاکتور نیز عرضه می‌شود که در برخی از این معاملات عرضه طلا و سکه‌های تقلبی گزارش شده است.

وی، علت خرید مردم از این سایت‌ها و فضای مجازی را عدم آگاهی کافی دانست و تصریح کرد: به طور مثال سکه‌های غیر بانکی دارای هشت میلیون تومان حباب است و این گونه خرید و فروش های غیرقانونی منجر به ضرر خریداران می شود.

بذرافشان گفت:با وجود مکاتبات انجام شده با نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است و انتظار می رود برای جلوگیری از ضرر مردم، نیروی انتظامی و دستگاه های نظارتی وارد عمل شوند و از چنین خرید و فروش های جلوگیری کنند.

تاثیر حراج سکه در بازار به افزایش عرضه بستگی دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به حراج هفتگی سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: حراج سکه در بازار تاثیرگذار است اما تاثیرگذاری مثبت آن در بازار نیازمند افزایش عرضه است.

وی افزود: اکنون قیمت حراج سکه و بازار فاصله زیادی با یکدیگر ندارد که به نظر می رسد در صورت افزایش این فاصله با نرخ‌های ثابت، این اقدام می تواند تاثیر بسزایی در این بازار داشته باشد.

بذرافشان درباره پلمب سکه‌ها گفت: ۲۰ سال قبل برای جلوگیری از سکه‌های جعلی در بازار فرایند پلمب کلید خورد که این امر یک قابلیت برای عرضه سکه های اصل بود، اما اکنون برخی افراد سودجو در سکه‌های پلمب نیز تقلب‌هایی از جمله سکه‌های غیربانکی، عیار کمتر، کارت‌های جعلی انجام می دهند و آنها را وارد بازار می کنند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از چنین تقلب‌ها و افزایش ضرایب امنیتی، طرح یکسان سازی کارت ها در سطح اتحادیه و شهرها مطرح شد که باید در کنار آن آموزش و اطلاع رسانی به مردم انجام شود.

این مقام صنفی درخواست کرد برای جلوگیری از خرید طلا و سکه تقلبی، علاوه بر افزایش آگاهی مردم، نظارت ها تشدید و با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    0 0
    چرا شمش خریدن باید جرم باشه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس